Call of Duty: Warzone - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan köra warzone? Får "Timed Out" då jag har hittat en match.

*EDIT*
Att ta bort config-filen fungerade

Permalänk
Medlem

Dör man om man vidrör vatten i spelet? Jag dog så fort jag skulle hoppa i plurret. Trodde man kunde simma.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Viking
Skrivet av ghostfenix:

Vapen du lootar garderas enligt en färgskala där gult är "bäst" d.v.s har flera attachments. Vitt är "sämst" vilket innebär att vapnet är "rent" och saknar attachments.

Du ser även om det rör sig om en Assault Rifle, SMG, Shotgun, Pistol eller Sniper.

Har kört ett tag nu, men är det någon skillnad i skadan på vapnet mellan common till legendary?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Har kört ett tag nu, men är det någon skillnad i skadan på vapnet mellan common till legendary?

All skiillnad mellan olika färger på vapnen är bara mer eller mindre attachments. Så vissa attachments kan ha mer skada t.ex annan ammo till vapnet. Så som sagt, skillnaden mellan färger är bara attachments inget annat

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Har kört ett tag nu, men är det någon skillnad i skadan på vapnet mellan common till legendary?

Nej det bör det inte vara. "Grundskadan" är ju densamma men rekyl och liknande blir ju mindre påtagligt med vissa attachments som sitter på en epic eller legendary.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

redan provat ominstallation av Windows

Skaffa en Xbox One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Skulle testat min 4770k förut men menyn blir svart sen kommer bakgrunden men min operator och han som går bakom syns ej samt att när jag försökte joina en lobby så får jag svart skärm sen kommer loading screen och jag får timed out.
Windows är ny installerat, allt är updaterat, provat ändra grafik inställningar och upplösning samt ta bort min överklock....
Funkar på mina andra 2 burkar men inte denna... Installerar om spelet just nu och ska försöka på nytt underdagen men hjälper inte det så lär jag installera om burken igen... Hämtar nog hellre hammaren än att försöka få igång ett spel som Activision har sabbat med att dom släppte warzone. Jag googlade på det och det är tydligen en bug som spelet har och ska försvinna om man spelar en match men kommer inte ens in på en...
Jäkla kul när ett AAA Företag inte kan göra ett spel utan en massa krångel.... tappar hoppet över EA och Activision då alla deras spel krånglar ofta men när det funkar så man nöjd men är mer krångel nu än vad det varit sen release.. suck
När jag spelade igår så kunde jag inte ens köra fullskärm utan att få konstiga sträck runt kanterna på skärmen när jag går till fullskärm från Borderless samt att Render Scale går från 100 till 6 efter varje game man kör.....
Nä just nu hatar jag Call of duty pga att allt krångel men fortsätter senare om jag inte kastat ut skiten innan

Välkommen till Games as a (dis)Service, där inga spel någonsin är eller blir kompletta, DLC släpps innan Vanilla fungerar etc.

Har varit så länge från en rad olika utvecklare.

Free to play verkar förstöra alla spel också, har aldrig haft problem i CSGO/Destiny 2 innan de blev F2P, nu är det något strul med krascher, black screens, crash to desktop, nollställda inställningar etc efter varje patch som kommer, vilket betyder någon ny bugg varannan vecka typ.

Permalänk
Medlem

Snälla kan någon förklara hur det kan va seriöst den absolut kassaste prestandan i detta spel? Sitter på en 9700k 5ghz all cores gtx 1070 som levererar en bra bit över medel overclock Mhz, rejält uppclockade RAM (16gb), plockat bort maximalt med program o appar som kan ligga i bakrunden.

ASUS ROG 144hz 1440p. Har alltid lyckats tweaka spel så jag åtminstone ligger nära 144 fps eller absolut inte dippar under 100. Men i warzone så kör jag allt på lägsta och t.om render resolution på 90%.. Har Aldrig behövt sänka render resolution innan.
Spelet ser i mitt tycke ut som skit pga 90% res. Jag är bergsäker på att mitt 1070 kan leverera bättre än såhär..
Har t.ex mycket bättre fps i BF5, 64players eller firestorm spelar ingen roll. Och visuellt så ser ju 10x bättre ut..
CPU:n ligger runt 50-70% när jag lirar warzone. GPU 99% och håller sina clockningar stabila hela tiden.
Med tanke på mina settings och hur spelet ser ut med allt på lägsta och 90% render res skulle man kunna tro att jag är så kräsen att jag inte ens vill dippa under 144fps.
Dåliga drivers från nvidia? Eller har utvecklarna totalt ignorerat att optimera spelet för pc?
This is driving me nuts..

Visa signatur

CPU:Intel core i7 9700k@5.2Ghz, 1.37 vcore (Noctua NH-D14) GPU: EVGA GTX 1070 FTW @ 2210/4500mhz MINNE: Corsair 2133Mhz OC'd @ 3300Mhz 16-17-17-34, 16GB MODERKORT:GIGABYTE AORUS Z390 ELITE NÄTAGG: Corsair CX650M, Corsair 120Gb SSD, SAMSUNG SSD 850 EVO 500GB HDD, CHASSI: Cooler master 430 elite @ 3 fans. Skärm: ASUS ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevvz0r:

Snälla kan någon förklara hur det kan va seriöst den absolut kassaste prestandan i detta spel? Sitter på en 9700k 5ghz all cores gtx 1070 som levererar en bra bit över medel overclock Mhz, rejält uppclockade RAM (16gb), plockat bort maximalt med program o appar som kan ligga i bakrunden.

ASUS ROG 144hz 1440p. Har alltid lyckats tweaka spel så jag åtminstone ligger nära 144 fps eller absolut inte dippar under 100. Men i warzone så kör jag allt på lägsta och t.om render resolution på 90%.. Har Aldrig behövt sänka render resolution innan.
Spelet ser i mitt tycke ut som skit pga 90% res. Jag är bergsäker på att mitt 1070 kan leverera bättre än såhär..
Har t.ex mycket bättre fps i BF5, 64players eller firestorm spelar ingen roll. Och visuellt så ser ju 10x bättre ut..
CPU:n ligger runt 50-70% när jag lirar warzone. GPU 99% och håller sina clockningar stabila hela tiden.
Med tanke på mina settings och hur spelet ser ut med allt på lägsta och 90% render res skulle man kunna tro att jag är så kräsen att jag inte ens vill dippa under 144fps.
Dåliga drivers från nvidia? Eller har utvecklarna totalt ignorerat att optimera spelet för pc?
This is driving me nuts..

Du säger ju det själv, GPUn har några år på nacken och var inte ens då top tier. Inte speciellt dåligt optimerat i mitt tycke.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Viking
Skrivet av kevvz0r:

Snälla kan någon förklara hur det kan va seriöst den absolut kassaste prestandan i detta spel? Sitter på en 9700k 5ghz all cores gtx 1070 som levererar en bra bit över medel overclock Mhz, rejält uppclockade RAM (16gb), plockat bort maximalt med program o appar som kan ligga i bakrunden.

ASUS ROG 144hz 1440p. Har alltid lyckats tweaka spel så jag åtminstone ligger nära 144 fps eller absolut inte dippar under 100. Men i warzone så kör jag allt på lägsta och t.om render resolution på 90%.. Har Aldrig behövt sänka render resolution innan.
Spelet ser i mitt tycke ut som skit pga 90% res. Jag är bergsäker på att mitt 1070 kan leverera bättre än såhär..
Har t.ex mycket bättre fps i BF5, 64players eller firestorm spelar ingen roll. Och visuellt så ser ju 10x bättre ut..
CPU:n ligger runt 50-70% när jag lirar warzone. GPU 99% och håller sina clockningar stabila hela tiden.
Med tanke på mina settings och hur spelet ser ut med allt på lägsta och 90% render res skulle man kunna tro att jag är så kräsen att jag inte ens vill dippa under 144fps.
Dåliga drivers från nvidia? Eller har utvecklarna totalt ignorerat att optimera spelet för pc?
This is driving me nuts..

Har 2070 super och ligger på ca 150 fps med 1080p och högsta grafik

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiesekorre:

Du säger ju det själv, GPUn har några år på nacken och var inte ens då top tier. Inte speciellt dåligt optimerat i mitt tycke.

Jag vet mycket väl att 1070 är långt ifrån high end. Men det är konstigt att t.ex apex, pubg bf1 bf5 för att nämna några klarar hålla sig över 100 fps konstant. Och då har jag alltid någon/några settings som är mid/high istället för low på ovannämnda titlar.
Sen kommer warzone och för första gången (sen jag hade mitt 970) behöver jag sänka resolution scale. Det kan omöjligt vara helt optimerat. Något är galet..

Visa signatur

CPU:Intel core i7 9700k@5.2Ghz, 1.37 vcore (Noctua NH-D14) GPU: EVGA GTX 1070 FTW @ 2210/4500mhz MINNE: Corsair 2133Mhz OC'd @ 3300Mhz 16-17-17-34, 16GB MODERKORT:GIGABYTE AORUS Z390 ELITE NÄTAGG: Corsair CX650M, Corsair 120Gb SSD, SAMSUNG SSD 850 EVO 500GB HDD, CHASSI: Cooler master 430 elite @ 3 fans. Skärm: ASUS ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Har 2070 super och ligger på ca 150 fps med 1080p och högsta grafik

1080p.. Jag provade faktiskt den upplösningen lite fort. Satte allt på medium och på den korta minuten jag provade så låg jag en bra bit över 144fps. Men 1080 på 27'' nej tack

Visa signatur

CPU:Intel core i7 9700k@5.2Ghz, 1.37 vcore (Noctua NH-D14) GPU: EVGA GTX 1070 FTW @ 2210/4500mhz MINNE: Corsair 2133Mhz OC'd @ 3300Mhz 16-17-17-34, 16GB MODERKORT:GIGABYTE AORUS Z390 ELITE NÄTAGG: Corsair CX650M, Corsair 120Gb SSD, SAMSUNG SSD 850 EVO 500GB HDD, CHASSI: Cooler master 430 elite @ 3 fans. Skärm: ASUS ROG Swift

Permalänk
Medlem

Vilken knapp för att spotta fiender?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Vilken knapp för att spotta fiender?

Om du tittar rakt på en fiende och trycker en gång på vänster alt så markeras det med en röd marker. Om du inte tittar på dem direkt men vet att de är där får du dubbelklicka med vänster alt, då en vanlig vänster alt markerar samma ställe, men med en blå marker (vilket jag använder som "jag springer mot denna markeringen")

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlpAne:

Skaffa en Xbox One X

Spela med en kontroll är ju som att självmant välja att bryta båda sina ben...

Jag löste mitt problem igår med dev error 6071.
Jag bytte ut mitt RTX 2080 Super mot mitt gamla GTX 980 och spelet startade direkt, tänkte först: Dom måste ha släppt en fix.
Stänger av datorn, stoppar i mitt RTX 2080 Super igen, får dev error 6071.
Byter tillbaka till mitt GTX 980 och spelet startade igen.
Så något skumt fel, jag vet att mitt grafikkort inte är något problem med, kört flertal olika tester för att pressa mitt gfx utan några problem och endast i Warzone detta händer

Permalänk

Hur ser det ut för er som endast äger F2P-versionen när ni öppnar en load out-drop? Är det default klasserna som ni kan uppgradera när får kills med valt vapen etc? Jag som spelat en massa multiplayer har ju tillgång till alla mina maxade vapen och klasser. Det känns ju lite som att vi har ett övertag även om det handlar om skills etc i slutändan.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Viking
Skrivet av ghostfenix:

Hur ser det ut för er som endast äger F2P-versionen när ni öppnar en load out-drop? Är det default klasserna som ni kan uppgradera när får kills med valt vapen etc? Jag som spelat en massa multiplayer har ju tillgång till alla mina maxade vapen och klasser. Det känns ju lite som att vi har ett övertag även om det handlar om skills etc i slutändan.

Jag som har f2p får också välja custom-klasser, men att man måste levla upp vapnet för att låsa upp attachments. Förmodligen lika som för dig.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Jag som har f2p får också välja custom-klasser, men att man måste levla upp vapnet för att låsa upp attachments. Förmodligen lika som för dig.

Ja men skillnaden är att jag kan ranka upp min vapen i vanliga multiplayer medan du är tvungen att ranka upp i Warzone vilket tar längre tid. Därav anser jag att jag har en fördel som innehar fullversionen och har spelat en del. Sen om det har någon betydelse om vi hamnar 1on1 är ju en annan femma. Men jag hoppas att ni förstår vad jag menar.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Hur ser det ut för er som endast äger F2P-versionen när ni öppnar en load out-drop? Är det default klasserna som ni kan uppgradera när får kills med valt vapen etc? Jag som spelat en massa multiplayer har ju tillgång till alla mina maxade vapen och klasser. Det känns ju lite som att vi har ett övertag även om det handlar om skills etc i slutändan.

Japp, i princip meningslöst att ta drop såhär i början.

Permalänk
Skrivet av prpx:

Japp, i princip meningslöst att ta drop såhär i början.

Du för köpa fullversionen och grinda lite.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Tjena!

Vet att spelet är "Beta" men är det någon här inne som erfarar en massa problem med hög Latency/ms ?

Kan ha tur att få komma in på en riktigt bra server men annars är det ospelbart med 90-999 i ping ,kanske är bara o vänta ut problemet eller vad tror ni i och med det är Free to play"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Tjena!

Vet att spelet är "Beta" men är det någon här inne som erfarar en massa problem med hög Latency/ms ?

Kan ha tur att få komma in på en riktigt bra server men annars är det ospelbart med 90-999 i ping ,kanske är bara o vänta ut problemet eller vad tror ni i och med det är Free to play"

Låter som något är fel om du inte har jätte dåligt internet. Cod serien är kända för sina NAT problem. Kolla att allt verkligen är öppet i spelet så du inte låst till vissa servrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Låter som något är fel om du inte har jätte dåligt internet. Cod serien är kända för sina NAT problem. Kolla att allt verkligen är öppet i spelet så du inte låst till vissa servrar

Vad menar du med allt öppet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Vad menar du med allt öppet?

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=165136...
Är din port inte öppen så kan man inte spela, minns vilket problem vi hade det i familjen när Modern Warfare 2 kom,mycket grin och skäll på att farsans router var helt jävla kass.
Sen kom ju allt fuskande så efter det spelet så blev det inget nytt för ens nu då men dom har fortfarande sin skit till lobbies vilket stör mig men spelet är bra för övrigt.
Edit, länk till Modern Warfare 3 men hittade ingen vettig till 2an men du ser vad den säger och står samma sak i Modern Warfare 2019 när man är i spelet

Permalänk
Medlem

@FortuN:

Jag har lokalt fiber från en grann stad där jag bor, 100/100 2-5ms ,enligt bredbandskollen.

Jag har haft lite små problem med pubg också vissa gånger,men kan ju ha vart att de har haft nått fel på deras sida precis

som cod ev har nu för att det är typ 30miljoner spelare.

Men får ca 25-60ms i cod när jag körde med en polare ,och ca 60-999ms när jag spela själv.

Och stod att NAT var "Moderate" och en annan gång stod den var "öppen" bara.

Permalänk
Medlem

Min första solovinst kom igår

Sista 5 min av matchen: https://www.youtube.com/watch?v=oAhrB2aF5ao

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

Spela med en kontroll är ju som att självmant välja att bryta båda sina ben...

I tidigare cod får man i alla fall autoaim så att det är enligt mig inga problem att köra på konsol. Men modern warfare körde jag på pc så kan ju ha ändrats i detta.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

I tidigare cod får man i alla fall autoaim så att det är enligt mig inga problem att köra på konsol. Men modern warfare körde jag på pc så kan ju ha ändrats i detta.

Autoaim med controller är inaktiverat i multiplayer, tror det varit standard länge. BO3 och 4, Ghost mm har iaf så.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Hej.

Har ni kommit upp i 200fps

Jag har i9900k 2080ti 16gb ram asus rog 390f mother predator xb3 27 tum

Upplösning 1920x1080 allt på low testat med V synck och utan det

Men kör på 130-170 och inget stabil bara går upp och ner.

Behöver lite hjälp vad måste jag uppgradera köpa mer minne 32gb ny processor?

Vet fan inte vad jag ska göra mer

Vill kunna köra stabilt med en sån dator tyckte jag man borde vara på 200fps stabilt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

@FortuN:

Jag har lokalt fiber från en grann stad där jag bor, 100/100 2-5ms ,enligt bredbandskollen.

Jag har haft lite små problem med pubg också vissa gånger,men kan ju ha vart att de har haft nått fel på deras sida precis

som cod ev har nu för att det är typ 30miljoner spelare.

Men får ca 25-60ms i cod när jag körde med en polare ,och ca 60-999ms när jag spela själv.

Och stod att NAT var "Moderate" och en annan gång stod den var "öppen" bara.

Well skulle kunna vara något nätverks strul ifall det stod moderate. CoD spelen är väldigt känsliga med portar. Blackout 4 var en mardröm för mig med mitt gamla adsl även då jag försökte öppna portar. Fick göra massor av grejer för att hitta matcher osv. Kolla övriga spel inkl bredbandskollen ifall du får hög ms där. Risken är att om du får bra ping (ms) där så kanske någon port strular för CoD så att du bara kommer in på vissa servrar som kanske ligger utomlands.

Såg att du säger att du får mellan 60-999 när du spelar själv, och vanlig ping med en polare. Det tyder väldigt mycket på port problem eller liknande. Så något med portarna/brandväggen är nästan 100% säkert. Se till att stänga av brandvägg och skit i routern och öppna portarna. Kolla UPnP och sådant. Något ligger mest definitivt och strular för ditt nätverk.

Skrivet av foame:

Hej.

Har ni kommit upp i 200fps

Jag har i9900k 2080ti 16gb ram asus rog 390f mother predator xb3 27 tum

Upplösning 1920x1080 allt på low testat med V synck och utan det

Men kör på 130-170 och inget stabil bara går upp och ner.

Behöver lite hjälp vad måste jag uppgradera köpa mer minne 32gb ny processor?

Vet fan inte vad jag ska göra mer

Vill kunna köra stabilt med en sån dator tyckte jag man borde vara på 200fps stabilt

Well polaren sitter på samma burk nästan, lite sämre processor än du. Han ligger runt 200 (allt på högsta) dippar ner till 150 ibland för han. Såklart ray tracing av. Kolla det också. Ligger själv runt 125-140 med allt på högsta utan ray tracing, med ett 2070.