Har Inet problem med sin skrivare?

Permalänk
Medlem

Har Inet problem med sin skrivare?

Tror de senaste 3-4 beställningarna jag gjort sedan årskiftet så har följesedeln man får i lådan sett ut så här (personlig information censurerad uppenbarligen):

Det är som märken kvar efter rullarna i skrivaren eller nåt?

Första gången tänkte jag "aha oj de har haft problem med skrivaren", andra gången tänkte jag "hmm hade de inte samma problem förra gången också?", tredje gången tänkte jag "åhå fortfarande", nu tänker jag "ööh ni är väl medvetna om detta?"

Egentligen gör det ju inget för man ser ju tydligt överst och längst ner, men lite lustigt känns det?

Någon annan som fått liknande följesedlar på sistone?

@Inet

Taggade inet
Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Varför inte fråga @inet istället?

Men onekerligen ser det så ut, skulle behöva en rengöring i alla fall. Fast frågan är kanske mer om någon ens tittar på det pappret egentligen. Kan ju dimpa ner från skrivaren rakt ner i lådan utan att någon tittar på det manuellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Varför inte fråga @inet istället?

Men onekerligen ser det så ut, skulle behöva en rengöring i alla fall. Fast frågan är kanske mer om någon ens tittar på det pappret egentligen. Kan ju dimpa ner från skrivaren rakt ner i lådan utan att någon tittar på det manuellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja juste, jag glömde tagga dem... satte i rätt forumdel iaf. @Inet

Det är just det jag misstänker, deras lager är väl ganska automatiserat och robottarna har inte sett detta? Men säkerligen har väl någon annan kund reagerat på detta också? Eller är det bara jag som har för mycket fritid?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Ja juste, jag glömde tagga dem... satte i rätt forumdel iaf. @Inet

Det är just det jag misstänker, deras lager är väl ganska automatiserat och robottarna har inte sett detta? Men säkerligen har väl någon annan kund reagerat på detta också? Eller är det bara jag som har för mycket fritid?

Du har för mycket fritid och jag tycker att du svarar på din egen fråga om Inet har problem med skrivaren.

Permalänk
Inaktiv

Ring och fråga de, det går snabbare och tar mindre resurser från dig när du kan göra annat istället.

Livet är kort.

Permalänk
Medlem

Fick samma på min följesedel. Ganska ointressant ändå eftersom den åker i pappers insamlingen direkt. Finns ju digitalt på Inet.se också.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Ring och fråga de, det går snabbare och tar mindre resurser från dig när du kan göra annat istället.

Livet är kort.

Jag hade nog ringt om det var något väldigt viktigt (om ens då, väldigt sällan jag vågar ringa någon) men jag tänker att deras epost och telefon är fyllda av kunder med faktiska problem.

Skrivet av TaunyTiger:

Fick samma på min följesedel. Ganska ointressant ändå eftersom den åker i pappers insamlingen direkt. Finns ju digitalt på Inet.se också.

Jo visst är det inget problem egentligen, jag behåller inte heller dessa papper (hade visat de 3 tidigare annars), men Inet är ju ändå ett ganska stort företag så jag tycker det är imponerande att det inte fixats än.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av anon298854:

Ring och fråga de, det går snabbare och tar mindre resurser från dig när du kan göra annat istället.

Livet är kort.

Han ville väl veta om fler hade samma ”problem” eller om Inet jävlades bara med honom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lambdan:

Jag hade nog ringt om det var något väldigt viktigt (om ens då, väldigt sällan jag vågar ringa någon) men jag tänker att deras epost och telefon är fyllda av kunder med faktiska problem.

Jo visst är det inget problem egentligen, jag behåller inte heller dessa papper (hade visat de 3 tidigare annars), men Inet är ju ändå ett ganska stort företag så jag tycker det är imponerande att det inte fixats än.

Skrivet av Knotvillage:

Han ville väl veta om fler hade samma ”problem” eller om Inet jävlades bara med honom.

Skickades från m.sweclockers.com

@lambdan

Det tar kortare tid för Inet att svara på en fråga i telefon istället för att läsa igenom tråden.
Men jag är med att du vill kolla med andra här om samma problem.

Permalänk
Inet
Skrivet av lambdan:

Tror de senaste 3-4 beställningarna jag gjort sedan årskiftet så har följesedeln man får i lådan sett ut så här (personlig information censurerad uppenbarligen):
https://lambdan.se/img/inetskrivare.jpeg

Det är som märken kvar efter rullarna i skrivaren eller nåt?

Första gången tänkte jag "aha oj de har haft problem med skrivaren", andra gången tänkte jag "hmm hade de inte samma problem förra gången också?", tredje gången tänkte jag "åhå fortfarande", nu tänker jag "ööh ni är väl medvetna om detta?"

Egentligen gör det ju inget för man ser ju tydligt överst och längst ner, men lite lustigt känns det?

Någon annan som fått liknande följesedlar på sistone?

@Inet

Hej lambdan,

Tack för upplysningen!

Vi har anmärkt på detta tidigare och meddelat vårt lager, vi inväntar för tillfället reservdelar för att kunna åtgärda skrivfelet men för att inte påverka leveranstiderna så läggs godtyckliga följesedlar med i paketet så länge informationen är synlig.

Vänligen
Inet Kundservice

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej lambdan,

Tack för upplysningen!

Vi har anmärkt på detta tidigare och meddelat vårt lager, vi inväntar för tillfället reservdelar för att kunna åtgärda skrivfelet men för att inte påverka leveranstiderna så läggs godtyckliga följesedlar med i paketet så länge informationen är synlig.

Vänligen
Inet Kundservice

Konstigt att ni inte har någon skrivare på lagret som ni kan använda så länge. (ni har iallafall lagersaldo på x antal skrivare)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Vi har anmärkt på detta tidigare och meddelat vårt lager, vi inväntar för tillfället reservdelar för att kunna åtgärda skrivfelet men för att inte påverka leveranstiderna så läggs godtyckliga följesedlar med i paketet så länge informationen är synlig.

Ni lägger alltså slumpmässigt följesedlar i paketen ni skickar?

Permalänk
Skrivet av Inet:

Hej lambdan,

Tack för upplysningen!

Vi har anmärkt på detta tidigare och meddelat vårt lager, vi inväntar för tillfället reservdelar för att kunna åtgärda skrivfelet men för att inte påverka leveranstiderna så läggs godtyckliga följesedlar med i paketet så länge informationen är synlig.

Vänligen
Inet Kundservice

Kanske skulle finnas som val vid beställning.

Pingvinstång Ja/Nej
Följesedel Ja/Nej

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Knotvillage:

Följesedel Ja/Nej/Keff

Fixat åt dig!

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Fixat åt dig!

Jag var ironisk... du oxå kanske. Det borde ju välja att inte skriva ut följesedlar om kunderna inte vill ha det. Jag hoppar gärna följesedel men tar gärna en extra pingvin...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Knotvillage:

Jag var ironisk... du oxå kanske. Det borde ju välja att inte skriva ut följesedlar om kunderna inte vill ha det. Jag hoppar gärna följesedel men tar gärna en extra pingvin...

Skickades från m.sweclockers.com

@Knotvillage

Då blir inte Greta glad om man kan välja att de ska skicka extra plast istället

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man vill ha följesedel ärligt talat.
Jag vet vad jag beställt och ser om det fattas något eller inte.

Har det någonsin saknats något har det varit för någon glömt lägga i det i lådan, fast det står med på följesedeln ändå.

Kollar inte ens på följesedlar längre, slängs direkt.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga det här är en orimligt kul tråd. Gott skratt innan helgen.

Permalänk
Medlem

så svårt kan det väl ändå inte vara att fixa en fungerande utskrivare ? kom igen nu så ska det inte se ut, pausa det istället o skicka det digitalt tills ni fixat det..

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gillar följesedlar. Händer ofta på jobbet att det inte är samma som beställer som tar emot och packar upp paketen. Eller att något hamnar i ett annat kolli.

Följesedlar ger oss ett bra sätt att kolla upp att det som kommit stämmer utan att gå tillbaka till beställningen. Lätt att checka av också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Ska vi skramla/samla ihop pengar och skänka till Inet så att de har råd att köpa en ny Toner till skrivaren?

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Jag gillar följesedlar. Händer ofta på jobbet att det inte är samma som beställer som tar emot och packar upp paketen. Eller att något hamnar i ett annat kolli.

Följesedlar ger oss ett bra sätt att kolla upp att det som kommit stämmer utan att gå tillbaka till beställningen. Lätt att checka av också.

Skickades från m.sweclockers.com

När det företag är det en annan sak. Då är det bra att checka av men för privatpersoner som köper någon pryl är det överflödigt. Förmodligen skriver Inet ut följesedeln. Hämtar varan sen lägger det i lådan.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dredd:

Ska vi skramla/samla ihop pengar och skänka till Inet så att de har råd att köpa en ny Toner till skrivaren?

Ser ut som en dålig trumma, inte en toner som är slut. Beroende på vad det är för skrivare kan det bli rätt dyrt.

Dessutom till hör skrivaren sannolikt Exertis Captech (Inet:s logistikpartner) med all sannolikhet, inte Inet.

Permalänk
Medlem

Reservdelarna har inte dykt upp än verkar det som

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Pinsamt att en IT-distributör som omsätter över 2 miljarder inte kan hålla igång en skrivare.

Permalänk
Medlem

Vi får dock inte glömma bort den viktigaste frågan!

Har skrivaren ett serviceavtal? Om inte tänker jag aldrig mer handla från inet!

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | GTX 1080 G1 Gaming | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |

Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
LG 34WN80C | Sony A5100 + Camlink 4K | 2x Elgato Key Light | Wave 1 |

Permalänk
Medlem

Pinsamt svar från Inet i tråden, riktigt skojar företag skulle jag säga.
Har inte ens råd att ha en reservskrivare i beredskap, och låter detta fortlöpa i flera månader.
Tur att man undviker det här företaget sen många år tillbaka.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av lambdan:

Reservdelarna har inte dykt upp än verkar det som https://lambdan.se/img/IMG_20200318_155411.jpg

Oj då köpte av dem förra veckan och min följesedel var tydlig. Väntar på en ersättningsorder från dem imorgon få se om den ser ut som din.

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll hur en följesdel ser ut?

De behöver inte ens skicka med någon i mitt tycke.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Är det någonting lagerpersonal sällan prioriterar så är det småfel som ändå producerar någonting godtagbart. Det är inte folk som har tid över vi snackar om, och företaget lär inte satsa på att få in någon tekniker direkt.

@inet ta detta på allvar nu. Åtgärden lär inte vara svår, och om en säger det högt är det hundra som tänker det tyst.

@cubacola hur tror du resten av verksamheten ser ut ifall det här anses godkänt till kund?