Death Stranding, nästa spel från Hideo Kojima

Permalänk
Medlem
Skrivet av toboraton:

Hörde om detta på giant bombcast och att en patch eller nåt skulle fixa det.

Vore ju kanon om de kunde fixa det med en patch....
Edit: Laddar ner senaste patchen 1.05 nu få se.....

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Skrivet av UniMatrixZ:

Vore ju kanon om de kunde fixa det med en patch....
Edit: Laddar ner senaste patchen 1.05 nu få se.....

Blev det någon förändring? Läste något om att den bara gjorde små förbättringar till prestanda. Har inte fått hem min kopia än. Den kommer nog imorgon.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

@toboraton:

Nej tyvärr ingen förändring på textstorleken....

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk

Någon kallade detta spel en "walking simulator", ställer det?

Permalänk
Inaktiv

Det har blivit ett par timmar av detta spel i helgen. Fortfarande lite kluven men får nog säga att jag är betydligt mer positiv än negativ. Typ 13 timmar spelat så har kommit en hyffsad bit in i spelet med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av anon5930:

Det har blivit ett par timmar av detta spel i helgen. Fortfarande lite kluven men får nog säga att jag är betydligt mer positiv än negativ. Typ 13 timmar spelat så har kommit en hyffsad bit in i spelet med.

Skickades från m.sweclockers.com

Var helt övertygad om att jag skulle tröttna ganska snabbt, men är på väg att korsa 20 timmars-strecket nu och har fasen svårt att lägga ner kontrollen. Den stora dragningskraften kom utan tvekan efter kapitel tre när man kunde börja bygga och bidra till andras byggnader på riktigt.

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Superwest:

Någon kallade detta spel en "walking simulator", ställer det?

De som kallar spelet det kan inte uppskatta storheten i det. Inget fel med det heller, smaken är som baken, men för mig som uppskattar det är promenad och budtjänst inte det som utmärker spelet. Jag älskart:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Detta spelet är digital konst! Antingen så hatar man det eller så älskar man det

Permalänk
Skrivet av loevet:

De som kallar spelet det kan inte uppskatta storheten i det. Inget fel med det heller, smaken är som baken, men för mig som uppskattar det är promenad och budtjänst inte det som utmärker spelet. Jag älskart:)

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är stor fan av Kojima, men tyckte det var lite roligt.. Han har ju tidigare även gjort "klättra upp för stege"-simulator samt "krypa på golvet"-simulator :x

https://www.youtube.com/watch?v=vgaYe4ZYYyY

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Superwest: 😂 Jag kan se humor i spel jag älskar, och det där är inget undantag! MGS3 är min favorit i serien, helt makalöst bra handling och musik där, bättre än vilken given Bond-film som helst.

På tal om att kunna se humor i spel man älskar, tyckte den här var rätt rolig om Death Stranding och Miyazakis/Ghiblis Spirited Away (som jag också älskar orimligt mycket).

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Antagligen för att han bröt mot någon regel. Jag antar att personen är du själv eller någon du känner (varför skulle man annars bry sig?) så du kan ju titta på reglerna och om du inte blir klokare av det så kan du kontakta någon moderator. Vi vanligt dödliga forummedlemmar kan förstås inte veta.

Att han bröt mot en regel? Det hade jag inte tänkt på...
Att DU inte bryr dig betyder inte att INGEN bryr sig. Jag har inte den blekaste vem den personen är men jag tycker ändå det är intressant att veta orsaken. Kanske kan ha att göra med att den personen är den som står med den absolut första kommentaren i tråden, där oftast redaktörerna brukar skriva. Dock är jag inte så pass intresserad att jag tänker göra ett detektivarbete eller fråga moderatorerna, därför ställde jag en enkel fråga.
Sedan vill jag uppmärksamma dig på att vanliga dödliga visst kan veta i vissa fall vad orsaken är om man hänger regelbundet på forumet. Det är nog rätt tidskrävande för moderatorerna att radera varenda spår från en användare, om det tex. handlar om något man skrivit i en/flera trådar. Jag har sett det förr, här på Swec, så jag vet vad jag pratar om.
Gällande reglerna så har jag nog väldigt bra koll på dom vi det här laget, typ 100% är sunt förnuft. En av reglerna är just detta inlägg jag skriver nu, som egentligen inte tillhör diskussionen, så jag är helt OK med att det raderas.

MVH

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Att han bröt mot en regel? Det hade jag inte tänkt på...
Att DU inte bryr dig betyder inte att INGEN bryr sig. Jag har inte den blekaste vem den personen är men jag tycker ändå det är intressant att veta orsaken. Kanske kan ha att göra med att den personen är den som står med den absolut första kommentaren i tråden, där oftast redaktörerna brukar skriva. Dock är jag inte så pass intresserad att jag tänker göra ett detektivarbete eller fråga moderatorerna, därför ställde jag en enkel fråga.
Sedan vill jag uppmärksamma dig på att vanliga dödliga visst kan veta i vissa fall vad orsaken är om man hänger regelbundet på forumet. Det är nog rätt tidskrävande för moderatorerna att radera varenda spår från en användare, om det tex. handlar om något man skrivit i en/flera trådar. Jag har sett det förr, här på Swec, så jag vet vad jag pratar om.
Gällande reglerna så har jag nog väldigt bra koll på dom vi det här laget, typ 100% är sunt förnuft. En av reglerna är just detta inlägg jag skriver nu, som egentligen inte tillhör diskussionen, så jag är helt OK med att det raderas.

MVH

Skickades från m.sweclockers.com

Ok

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Nu finns det Death Stranding-avsnitt som jag, @JonasT och Gustav spelade in för ett tag sedan. Lyssna gärna och kom med feedback!

Avsnittet på Spotify

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Inaktiv

Köpte imorse, lagom till lanseringen senare idag.
Tänkte invänta lanseringen så jag kunde dra min kupong men ville inte riskera att priset skulle gå upp.

Lite synd att det inte gick att förlagda bara, lär inte hinna spela ikväll med min anslutning. Nu har jag inte kollat utrymmeskrav men känns som ett spel på minst 50GB.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anon5930:

Köpte imorse, lagom till lanseringen senare idag.
Tänkte invänta lanseringen så jag kunde dra min kupong men ville inte riskera att priset skulle gå upp.

Lite synd att det inte gick att förlagda bara, lär inte hinna spela ikväll med min anslutning. Nu har jag inte kollat utrymmeskrav men känns som ett spel på minst 50GB.

Fasiken, är så sugen men ändå inte
Vart köpte du ditt genom? Sneglar lite på GmG vs steam. Har dock inte fått någon kupong från någon av dessa 🤬

Edit: det ska uppenbarligen gå att förladda nu

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

Fasiken, är så sugen men ändå inte
Vart köpte du ditt genom? Sneglar lite på GmG vs steam. Har dock inte fått någon kupong från någon av dessa 🤬

Edit: det ska uppenbarligen gå att förladda nu

Köpte på Epic, hundralappar billigare, även utan kupong.
Osäker på hur preload sker där men imorse gick det inte.

Permalänk
Inaktiv

Inte kunnat kolla själv ännu, jobb ett par timmar till. :/

Permalänk
Medlem

Stabila 100fps allt maxat 2560x1440p, galet snyggt spel!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Inaktiv

Sådär, med lite tur hinner jag spela lite ikväll iallafall.

Permalänk
Medlem

Någon med RTX kort som har provat DLSS? För mig kraschar det efter en stund, men funkar utan DLSS..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Någon med RTX kort som har provat DLSS? För mig kraschar det efter en stund, men funkar utan DLSS..

Funkar hur bra som helst med DLSS, runt 130+ fps mer eller mindre konstant med datorn i sig i 1440p.

Kör du senaste drivarna? både Windows och från Nvidia?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

Funkar hur bra som helst med DLSS, runt 130+ fps mer eller mindre konstant med datorn i sig i 1440p.

Kör du senaste drivarna? både Windows och från Nvidia?

Yes har nya drivrutiner ifrån nvidia, och Windows 2004 version! Kunde använda dlss till en speciell del i spelet, när man går till förbränningsugnarna! Efter där kraschar det för mig med ett error! Stänger jag av dlss och gör den delen så kommer jag förbi utan error.

Provade att dra igång dlss efter den delen, då funkar det.
Men vet inte hur länge 😂😆

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Vilket spel, lätt topp 5 på min lista av spel i år iallafall

Bara kommit till Kapitel 4a, springer runt och bygger vägar och raidar MULES, och levererar gods självklart! Riktigt underhållande spel,
Var skeptiskt först, men oj så fel jag hade

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tjobbo:

Vilket spel, lätt topp 5 på min lista av spel i år iallafall

https://i.imgur.com/v18GhEF.jpg

Bara kommit till Kapitel 4a, springer runt och bygger vägar och raidar MULES, och levererar gods självklart! Riktigt underhållande spel,
Var skeptiskt först, men oj så fel jag hade

Inte kommit lika långt jag, nästan ikapp vart jag gav upp med PS4 versionen. Mycket bättre på PC, blir att spela igenom rubbet med.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@tjobbo: @anon5930:

Inte långt in, tror på chapter 2(?)
Har mest spanat in miljöerna och utforskat. Klart djupare spel än vad jag trodde och kan f*n inte sluta spela trots att kritikerna egentligen har rätt, det är en postnordsimulator 😂

En fråga, när man använder ”Shared storage” så kan man ju reclaima folks lost cargo. Ska man bära runt på dessa en viss sträcka eller till en viss plats för att få högre score? 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@tjobbo: @anders190:

Inte långt in, tror på chapter 2(?)
Har mest spanat in miljöerna och utforskat. Klart djupare spel än vad jag trodde och kan f*n inte sluta spela trots att kritikerna egentligen har rätt, det är en postnordsimulator 😂

https://i.imgur.com/k2EgKge.jpg

En fråga, när man använder ”Shared storage” så kan man ju reclaima folks lost cargo. Ska man bära runt på dessa en viss sträcka eller till en viss plats för att få högre score? 🤔

Det står nere i högra hörnet vart det ska levereras.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

@tjobbo: @anders190:

Inte långt in, tror på chapter 2(?)
Har mest spanat in miljöerna och utforskat. Klart djupare spel än vad jag trodde och kan f*n inte sluta spela trots att kritikerna egentligen har rätt, det är en postnordsimulator 😂

https://i.imgur.com/k2EgKge.jpg

En fråga, när man använder ”Shared storage” så kan man ju reclaima folks lost cargo. Ska man bära runt på dessa en viss sträcka eller till en viss plats för att få högre score? 🤔

Tror vi kommit ungefär lika långt. Spelat nästan hela dagen ser så här ut här:

Har ganska mycket bekymmer, antingen blir det svart skärm efter Kojimia-bilden vid start av spelet. Eller lyckas jag komma till startskärmen, laddar spelet och skiten kraschar vid 73-100%. Med lite tur kommer jag in i spelet men efter ett tag slutar saker, framförallt texturer, renderas i spelvärlden. Vilket innebär omstart.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av tjobbo:

Det står nere i högra hörnet vart det ska levereras.

Ahaaa, tur att man inte behöver glasögon
Jag skyller på att jag spelat till större delen på min iPhone 7+, blir väldigt pyttigt

Skrivet av anon5930:

Tror vi kommit ungefär lika långt. Spelat nästan hela dagen ser så här ut här:

https://i.imgur.com/nsexQnR.png

Har ganska mycket bekymmer, antingen blir det svart skärm efter Kojimia-bilden vid start av spelet. Eller lyckas jag komma till startskärmen, laddar spelet och skiten kraschar vid 73-100%. Med lite tur kommer jag in i spelet men efter ett tag slutar saker, framförallt texturer, renderas i spelvärlden. Vilket innebär omstart.

Nu kommer jag säkert ångra detta, men detta är ett av spelen jag haft minst problem med (ta i trä, peppar peppar osv osv).

Det låter skrämmande likt problemen jag hade i warzone

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Tror vi kommit ungefär lika långt. Spelat nästan hela dagen ser så här ut här:

https://i.imgur.com/nsexQnR.png

Har ganska mycket bekymmer, antingen blir det svart skärm efter Kojimia-bilden vid start av spelet. Eller lyckas jag komma till startskärmen, laddar spelet och skiten kraschar vid 73-100%. Med lite tur kommer jag in i spelet men efter ett tag slutar saker, framförallt texturer, renderas i spelvärlden. Vilket innebär omstart.

Har haft någon enstaka krasch, efter någon timme, blev bättre när jag drog ner memory streaming till low/default! Kör med DLSS oxå, vet att många har problem med det på reddit, så vet inte vart problemet ligger! Om det har med minnesläckage att göra? =/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED