De bästa bilspelet någonsin?

Permalänk
Medlem

De bästa bilspelet någonsin?

Är det bara jag som tycker att gran turismo alltid kommer att vara bäst?

Söker nya roliga bilspel

Permalänk
Medlem

Stunts från 1991, särskilt med pc speaker :D.

Permalänk
Medlem

Grand Prix 2

Permalänk
Medlem

Bra fysik (realism) och modding (e-sports) väger över grafik för mig så, jag gillar rFactor2..

Permalänk
Medlem

Gillar Burnout Paradise

Permalänk
Föredetting

Richard Burns Rally står nog högst upp, GTR 2 är inte långt efter.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

Bäst är en svår definitionsfråga men roligast är imo Ridge Racers ("remake"/samlingen till PSP) och gillar man arkadracing måste jag även tipsa om Outrun 2006 coast2coast som är sinnessjukt kul men tyvärr är svårt att få tag på eftersom ferrari licensen gått ut eller nått, fanns på steam förr

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
  1. Need for Speed: Underground 2

  2. Burnout Paradise

  3. Need for Speed: Carbon

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

Det beror väl lite på vad man är ute efter, i mina ögon finns det ingen "one to rule them all".

NFS Underground 2 är oslagbart om man vill modda bilar, köra fritt i stan och uppleva en allmänt skön atmosfär och bra musik.

Vill man däremot köra rally är NFS förstås ingen höjdare. Av de relativt få rallyspel jag testat så är Dirt Rally den bästa, åtminstone för mig som har ratt. Det är också hyfsat realistiskt men vill man ta det ännu ett steg så är Richard Burns Rally det rätta spelet, om man orkar modda och kan stå ut med grafiken som är smått föråldrad.

Vill man köra simcade, d.v.s. spel som är ett mellanting mellan arkad och simulatorer, så är Project Cars riktigt, riktigt bra. Likaså Assetto Corsa men när jag känner för att spela den typen av spel så blir det alltid Project Cars, främst för att det är mest användarvänligt och ser snyggast ut. En stor fördel med AC är däremot alla moddar som finns.

Det var länge sedan jag körde arkadracing men jag växte upp med Gran Turismo 1+2 så av rent nostalgiska skäl vill jag säga att GT-serien är bäst för det. Om man nu vill hålla sig på racingbanan, annars blir det som sagt NFSU2.

Vill man köra en ordentlig simulator så är det i mina ögon iRacing som gäller.

Nu när jag tänker efter finns det ytterligare ett bra bilspel jag kört väldigt mycket. Har glömt vad det heter men det var et spelet som ofta följde med när man köpte ett PS3. Motorstorm tror jag det hette. Att jag gillade det var väl mest pga atmosfären, musiken och att få krascha lite bilar.

Permalänk
Medlem

GT till Ps3 med ratt är det jag njutit mest av, känns helt enkelt rätt på något vis.

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Bästa bilspelet någonsin? Det blir nog GTR2 för min del!
Möjligen Gran Prix Legends, men GTR2 vinner nog på sin bredd.

I verkligheten är det dock en väldigt bred fråga att svara på... Det finns väldigt många bilspel i väldigt många genres på väldigt många plattformar under väldigt lång tidsperiod

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Det beror väl lite på vad man är ute efter, i mina ögon finns det ingen "one to rule them all".

NFS Underground 2 är oslagbart om man vill modda bilar, köra fritt i stan och uppleva en allmänt skön atmosfär och bra musik.

Vill man däremot köra rally är NFS förstås ingen höjdare. Av de relativt få rallyspel jag testat så är Dirt Rally den bästa, åtminstone för mig som har ratt. Det är också hyfsat realistiskt men vill man ta det ännu ett steg så är Richard Burns Rally det rätta spelet, om man orkar modda och kan stå ut med grafiken som är smått föråldrad.

Vill man köra simcade, d.v.s. spel som är ett mellanting mellan arkad och simulatorer, så är Project Cars riktigt, riktigt bra. Likaså Assetto Corsa men när jag känner för att spela den typen av spel så blir det alltid Project Cars, främst för att det är mest användarvänligt och ser snyggast ut. En stor fördel med AC är däremot alla moddar som finns.

Det var länge sedan jag körde arkadracing men jag växte upp med Gran Turismo 1+2 så av rent nostalgiska skäl vill jag säga att GT-serien är bäst för det. Om man nu vill hålla sig på racingbanan, annars blir det som sagt NFSU2.

Vill man köra en ordentlig simulator så är det i mina ögon iRacing som gäller.

Nu när jag tänker efter finns det ytterligare ett bra bilspel jag kört väldigt mycket. Har glömt vad det heter men det var et spelet som ofta följde med när man köpte ett PS3. Motorstorm tror jag det hette. Att jag gillade det var väl mest pga atmosfären, musiken och att få krascha lite bilar.

Jag är nyfiken på vad som gör AC och PCars till simcade medan iRacing är en simulator i dina ögon. Är det pga racingen online? Att det står "starting simulator" när man startar upp det? Är det pga fysiken så undrar jag när det blev en simulator för den kan och har ändrats rätt drastiskt vid uppdateringar.

Är rFactor 1 och 2, R3E, AC: Competizione och Automobilista 1 och 2 simcade eller simulator?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

need for speed underground 2 & forza horizon serien ligger nära hjärtat så många timmar man spelat med kompisarna och testat olika hopp och hastighetsrekord med märkliga bilar!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Carmageddon 1 och 2.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Need for Speed: Porsche Unleashed + Act Labs Force RS.........Vilka minnen

Permalänk
Medlem

Gran Turismo 3. <3

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Project cars, speciellt i vr

Annars typ klassiker som flatout är aldrig fel!

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Har nostalgi för Need for Speed Underground 2 men jag tycker faktiskt nuvarande Forza Horizon 4 är min favorit. Det är kul, det är snyggt, det flyter på, och man kan göra det lättare för sig om man är oerfaren eller så kan man göra det riktigt svårt för en om man är erfaren rally förare med ratt och pedaler.
Rekommenderar starkt. Finns på Xbox Game Pass för både PC och Xbox.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Outrun, mest för att det var så coolt i arkadhallen. Och att så mycket av mitt studiemedel gick dit!

Men idag, definitivt iRacing. Kör nästan bara det och inget annat. Och så har det varit sedan 2008.

Permalänk
Gallerikonnässör

1. Richard Burns Rally
2. Dirt Rally
3. Valfritt annat racingspel

Nej det är svårt att säga ett bästa spel. Men jag håller rally högt, så dessa två hamnar i topp för mig.

När det kommer till banracing har jag inte testat lika många titlar, men tycker att både Project Cars 2 och Assetto Corsa är trevligt att köra ibland. Men vet inte om jag går så långt att säga att det är de bästa bilspelen.

Sen har vi ju streetrace kategorin! Och där är Need for Speed Underground 2 ohotad mästare imo!

Avslutningsvis slår jag ett slag för Wreckfest. Riktigt skoj om man kör med några vänner! Och har man ratt kan man tweaka pedaler och ratten så det blir en riktigt mysig körupplevelse!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Inaktiv

Gillar nog mest Assetto Corsa och Project cars 1 och 2.
Visst Need for speed spelen är kul men de är inga riktiga bil spel, mer arcad spel.

Permalänk
Medlem

Rocket League!

Edit: LFS, Forza Motorsport (det till Xbox - har ingen erfarenhet av uppföljarna), 240 Racing, Need For Speed 2 SE, Colin McRae Rally 2.0

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Väldigt svårt att säga vad som är bäst, men det jag har haft absolut mest roligt med var första Motorstorm.

Importerade min Playstation 3 från USA när den släpptes där och visade bland annat Motorstorm för de sanslöst avundsjuka polarna, och jäklar vad impade vi var. Sjukt roligt att lira online också med de olika fordonen och hitta deras respektive optimala rutter genom banorna.

Man blev helt hänförd över hur bilarna faktisk lämnade fysiska spår i leran, och krascherna spelade i en helt egen liga.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Inaktiv

Otroligt många. Föredrar egentligen mest rally och generellt sim men jag vill slå ett slag för Test Drive Unlimited 1 och 2. När online fanns var det en otrolig upplevelse. Att man också kunde ta sig fram på Oahu och Ibiza var också maffigt. Brukade gilla att ta en avkopplande rundkörning på Oahu på tiden det begav sig. Väldigt arkadigt gameplay och spel med en hel del brister. Forza Horizon är inte långt ifrån men de där stora spelvörldarna har man ännu inte kunnat skymta. :/

Grid, Richard Burns Rally, Dirt 1 och 2 samt speciellt Ditt Rally, Project Cars, typ allt i Forza väg, Project Gothsm Racing, Colin McRae 1(som åldrats dåligt om än nostalgiskt) och säkert en del titlar till jag för stunden glömt.

Edit: Need for Speed 2, 3, Hot Pursuit 2 (den från typ 2003), Shift.

Permalänk
Medlem

För mig är det:
#1 - SEGA GT 2002
#2 - Colin McRae Rally 2.0
#3 - Forza Motorsport 4

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Outrun
Stunts

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_B:

Stunts från 1991, särskilt med pc speaker :D.

Eller "4D Sports Driving" som det också kallades

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Destruction Derby 2 är ju helt sinnes.

Att de inte har gjort ett nytt till PS4 är för mig en gåta.

Permalänk
Medlem

Dom jag har haft roligast med är Rally Masters, TOCA 2 och Official Formula One Racing.

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Bästa bilspelet någonsin? Det blir nog GTR2 för min del!
Möjligen Gran Prix Legends, men GTR2 vinner nog på sin bredd.

I verkligheten är det dock en väldigt bred fråga att svara på... Det finns väldigt många bilspel i väldigt många genres på väldigt många plattformar under väldigt lång tidsperiod

Grand Prix Legends är fantastiskt, som ren körupplevelse finns det inte mycket som slår det imo. Spelmotorns fysiksimuleting var "utomjordiskt" bra vid release.