Nvidia: "Inte rätt tid att gå ut med nyheter" – arkitekturen Ampere får vänta

Permalänk
Melding Plague

Nvidia: "Inte rätt tid att gå ut med nyheter" – arkitekturen Ampere får vänta

Till årets upplaga av konferensen GPU Technology Conference planerade Nvidia släppa flera nyheter, vilka nu skjuts på framtiden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Sen tjänar dom väl på att vänta och se vad AMD har

Permalänk
Medlem

Om den ändå är helt digital hade det väl varit okej? Dock förstår jag att de är lite rädda för att nyheten inte får den spridning de önskar pga att media nästan uteslutande rapporterar om Corona.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hjälpsam

Trist!
Vi kan trösta oss med att Bert Karlsson blir ännu rikare, han sålde sina atkier i tid, nu sitter han med en massa pengar, som han kommer att investera när aktierna ligger som lägst.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Lite nyheter verkar det ju som att vi kommer få ändå men från utvecklare (spel?). Det här tycker jag är väldigt bra också, från bloginlägget:

Citat:

This is a time to focus on our family, our friends, our community. Our employees are working from home. Many hourly workers will not need to work but they’ll all be fully paid.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Trist!
Vi kan trösta oss med att Bert Karlsson blir ännu rikare, han sålde sina atkier i tid, nu sitter han med en massa pengar, som han kommer att investera när aktierna ligger som lägst.

Den strategin kan alla ha oavsett om man har 10 000kr eller 10 000 000kr.

Permalänk
Medlem

Hehe, det är väl ändå nu om någon gång man vill ha nyheter om grejer man bäst behöver när man sitter isolerad hemma?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Hehe, det är väl ändå nu om någon gång man vill ha nyheter om grejer man bäst behöver när man sitter isolerad hemma?

Tänk om släppet var planerat om 1-2 månader då. Skulle alla beställa hemleverans? Hade Nvidia fått folk att gå ut i affärer medan det finns smittorisk hade dom givetvis fått skit för det.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Lite nyheter verkar det ju som att vi kommer få ändå men från utvecklare (spel?). Det här tycker jag är väldigt bra också, från bloginlägget:

Ja det där ska de fan ha cred för! Jag kritiserar ju ofta Nvidia för att vara ett rätt ruttet företag ur många aspekter, men att de inte lämnar anställda i sticket trots att fullt lagligt stöd för att göra det förmodligen finns, visar ju ändå att det finns ljusglimtar.

Jag menar, de kunde sett det så att en anställd som inte producerar något inte genererar pengar till bolaget och därför rimligen får vara hemma utan lön. Men att de istället väljer att ge folk full lön även om de inte jobbar är riktigt bra gjort.

(syftar alltså på bloginlägget du citerade men kom inte med i mitt inlägg av någon anledning.)

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv

Synd, såg fram emot att se om vi fick se några nya konsumentkort. Men då jag ändå mest väntar på att något kommer ut i butik får man ju ändå vänta.

Permalänk
Medlem

Tänker att ett släpp skulle få folk att vänta istället för att köpa i större mängd än de annars skulle gjort just pga corona, vad ska en annars göra i karantän än att spendera lite extra på me-time.. Är väl kanske inte föräldrar som är största kundgruppen...? Eller?

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Ingen corona-virus folding@home med fräscha Ampere-kort, alltså.

Permalänk
Medlem

Trams tycker jag personligen. Så trött på denna krystade hysteri men de gör ju som de vill förstås. Kommer nyheter om nytt närmare inpå deras släpp till marknaden är det ju ingen dålig grej egentligen. Bara drygt när man vet allt om saker allt för långt i förväg ändå.

Roligare med uppvisning sen ett släpp rätt nära inpå, inte nästa år eller 6 mån+ osv

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Synd, såg fram emot att se om vi fick se några nya konsumentkort. Men då jag ändå mest väntar på att något kommer ut i butik får man ju ändå vänta.

Ampere är troligtvis inte ett konsument kort utan snarare uppdatering av Volta vilket jag även tolkat namnet som.
Jag kan ha fel men jag ser ett samband mellan namnen Volta och Ampere och tror inte Ampere är konsumentkort precis som Volta inte var det.

Permalänk
Hjälpsam

Vi har ju haft pandemier förr, inte var det så hysteriskt då, vad fan har hänt?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Snubb1:

Ampere är troligtvis inte ett konsument kort utan snarare uppdatering av Volta vilket jag även tolkat namnet som.
Jag kan ha fel men jag ser ett samband mellan namnen Volta och Ampere och tror inte Ampere är konsumentkort precis som Volta inte var det.

Vote verkligen segt om det inte är konsumentkort som är på gång. Vad de kallar den är inte viktigt för mig men desto vettigare högre prestanda och även prestanda för värdig raytracing. Sen får det inte kosta vad som helst förstås. Men något nytt bättre. Suttit lite för länge med min 1080Ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Vi har ju haft pandemier förr, inte var det så hysteriskt då, vad fan har hänt?

  • Trump och handelskrig samt underminerad utrikespolitik gentemot Kina och EU.

  • Förhöjt politiskt tonläge med polariserande effekter som skapar mer oro

  • Protektionistiska regeringar i flera betydande länder (USA, UK, Italien m.fl.)

  • Övervärderade börser som gjorde att många förväntade sig en rekyl efter den extrema uppgången 2019. När kurserna väl började justeras så blev det en lavineffekt, och sedan var bollen i rullning.

  • Ett generellt dåligt förebyggande arbete för kunna motstå pandemier i Europa (de senaste pandemierna stannade i Asien ellervar mer begränsade geografiskt). I fallet med svininfluensan fanns ett vaccin tillgängligt nästan omedelbart.

  • Corona exploderade i Kina i samband med det kinesiska nyåret = den tidpunkt på året då flest kineser reser, både inrikes och utomlands

Ja, det finns ganska många saker när man börjar tänka efter. Det där var bara vad jag kom att tänka på spontant, innan jag tröttnade skriva mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Vi har ju haft pandemier förr, inte var det så hysteriskt då, vad fan har hänt?

Senaste var väl svininfluensan 2009 och det har hänt en hel del både men internet i allmänhet, sociala medier i synnerhet, samt att levnadsstandarden ökat i många länder sedan dess så fler personer har råd med resor. Sedan är väl också den konstaterade dödligheten på avslutade fall (dvs de som antingen blivit friskförklarade eller avlidit) högre än både svininfluensar, SARS och MERS och då ökar oron hos allmänheten och åtgärderna från myndigheterna blir mer långtgående. Det tror jag i alla fall förklarar varför det är mer "hysteri" nu.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Vi har ju haft pandemier förr, inte var det så hysteriskt då, vad fan har hänt?

Problemet är att en tillräckligt stor procent måste in på sjukhuset. Redan nu går sjukhusen på knäna, med tanke på hur spridningen exponentiellt fortsätter så kommer ännu flera att inte få hjälp. Hysterin är för att försöka bromsa så att alla inte är sjuka samtidigt, för sannolikheten är att de flesta kommer bli smittade för eller senare om de inte får ut vaccin jäkligt snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Vi har ju haft pandemier förr, inte var det så hysteriskt då, vad fan har hänt?

Vi är mer online, vi lyssnar mer på politiker som är mediapersonligheter i första hand och tjänar folket i andra hand vilket vi dessutom vet på någon nivå vilket är varför vi lyssnar utan tillit. Vi fokuserar som samhälle mer på bottom-line och mindre på kapacitet att hantera oförutsägbara problem (vilket detta inte egentligen borde ha varit).

Frågor drivs i rangordning av vad som kommer väga mest för ett parti eller en allians under en valcykel. Mindre vikt läggs i en experts ord rörande ett område, till fördel till dem som talar som experter enbart på att finna ekonomisk vinst på samma område.

Någonstans längs vägen har vi råkat ge så mycket uppmärksamhet till författare, tyckare, influencers osv att de får lika mycket plats i folkets medvetande med uppbackning av någon veckas google-research och den där boken de skrev som man känner igen från pressbyrån eller något, som någon vars arbete det är att guida folket till en hantering av krislägen som minskar ekonomiskt och mänsklig impact.

Olidlig som Nassim Nicholas Taleb är online så är det ändå svårt att inte tänka vid varje sväng nu att fan vad rätt han har i till exempel Black Swan.

Har i princip hela mitt vuxna liv och även tidigare än så förespråkat fördelarna som kunde finnas i ett virus som utrodade halva globala befolkningen eller något sådant. Nu när den tanken äntligen finns i samhällets medvetande så är det på grund av ett virus som är ingenstans i närheten av en verklig katastrof, som sannolikt inte kommer ändra något alls på en global skala, men som fortfarande kommer orsaka mängder av sorg och lidande längs vägen.

Kan ge mig fan på att när saker väl lungnar ner sig så kommer åtgärder börja diskuteras på mer än ett håll för att i framtiden distribuera kostnaden i en sådan här kris på arbetarstagarna mer än på arbetsgivarna, och medan våra politiska representanter bara vill tänka några år framåt åt gången så tänker finansiella intressegrupper väldigt långsiktigt.

It's time to build communism!

/rant

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Dags att stödköpa jättemycket hårdvara! Äntligen har jag en ursäkt! Detta kommer frun inte gilla... Man gör det ju för samhällets skull. Klart frugan ska ha en 12-bays NAS för sina word-dokument!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Vi har ju haft pandemier förr, inte var det så hysteriskt då, vad fan har hänt?

Senaste vändan med svin-flunsan var precis lika illa.
Det som skiljer nu är medias fullständiga hysteri och oförmåga att vara ens en smula objektiva.
Det blandas friskt mellan "om bara alla tar det lite lugnt" och "apokalyposen är här!".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Någonstans längs vägen har vi råkat ge så mycket uppmärksamhet till författare, tyckare, influencers osv att de får lika mycket plats i folkets medvetande med uppbackning av någon veckas google-research och den där boken de skrev som man känner igen från pressbyrån eller något, som någon vars arbete det är att guida folket till en hantering av krislägen som minskar ekonomiskt och mänsklig impact. !

/rant

Ah mitt favorit ämne!
Bäst är när en "Journalist" intervjuar andra journalister (eller *rys* "bloggare"!) om ämnen där vi har mängder av faktiska experter.
"Ja och här har vi Gunnel som startat en stödgrupp i ämnet, Gunnel vad ser du som det största problemet i ämnet?" HAHAHAHA !

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Vi har ju haft pandemier förr, inte var det så hysteriskt då, vad fan har hänt?

Sociala medier och vanliga medier som triggar varandra nough said. x100 ggr värre än när SARS, MERS och svininfluensan cirkulerade.

Skrivet av serdyllon:
  • Trump och handelskrig samt underminerad utrikespolitik gentemot Kina och EU.

  • Förhöjt politiskt tonläge med polariserande effekter som skapar mer oro

  • Protektionistiska regeringar i flera betydande länder (USA, UK, Italien m.fl.)

  • Övervärderade börser som gjorde att många förväntade sig en rekyl efter den extrema uppgången 2019. När kurserna väl började justeras så blev det en lavineffekt, och sedan var bollen i rullning.

  • Ett generellt dåligt förebyggande arbete för kunna motstå pandemier i Europa (de senaste pandemierna stannade i Asien ellervar mer begränsade geografiskt). I fallet med svininfluensan fanns ett vaccin tillgängligt nästan omedelbart.

  • Corona exploderade i Kina i samband med det kinesiska nyåret = den tidpunkt på året då flest kineser reser, både inrikes och utomlands

Ja, det finns ganska många saker när man börjar tänka efter. Det där var bara vad jag kom att tänka på spontant, innan jag tröttnade skriva mer

Du glömde en sak. Se ovan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Senaste var väl svininfluensan 2009 och det har hänt en hel del både men internet i allmänhet, sociala medier i synnerhet, samt att levnadsstandarden ökat i många länder sedan dess så fler personer har råd med resor. Sedan är väl också den konstaterade dödligheten på avslutade fall (dvs de som antingen blivit friskförklarade eller avlidit) högre än både svininfluensar, SARS och MERS och då ökar oron hos allmänheten och åtgärderna från myndigheterna blir mer långtgående. Det tror jag i alla fall förklarar varför det är mer "hysteri" nu.

Har jag missat något eller? De andra sjukdomarna har ju en betydligt högre dödlighet än Covid-19 ≈ 1 - 2%
SARS ≈ 10%
MERSs ≈ 35%

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Ja dom (och alla andra) försöker ju att dominera så många nyhetscykler det bara går med nya lanseringar.
Vanligtvis är det med strikta NDA'er och ett noga tillrättalagt schema för alla "under"-nyheter.

Men nu domineras ju redan media av nånting annat, ingen poäng att spendera massor av cash på en release då.

Permalänk
Medlem

Ge mig 3080ti nu, min nya ”monitor” LG CX48” Oled släpps inom någon månad nu och jag behöver HDMI 2.1 tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbit:

Har jag missat något eller? De andra sjukdomarna har ju en betydligt högre dödlighet än Covid-19 ≈ 1 - 2%
SARS ≈ 10%
MERSs ≈ 35%

Det du missade var förmodligen att jag skrev dödligheten för fall med känd utgång, dvs att patienten antingen friskförklarats eller avlidit. Dödligheten för hela utbrottet går inte fastställa innan utbrottet är över, och även om man tar med pågående fall utan känd utgång så är dödligheten fortfarande 3.4 procent, så de siffrorna du hänvisar till verkar vara rena spekulationer utan vetenskaplig grund.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det du missade var förmodligen att jag skrev dödligheten för fall med känd utgång, dvs att patienten antingen friskförklarats eller avlidit. Dödligheten för hela utbrottet går inte fastställa innan utbrottet är över, och även om man tar med pågående fall utan känd utgång så är dödligheten fortfarande 3.4 procent, så de siffrorna du hänvisar till verkar vara rena spekulationer utan vetenskaplig grund.

Mina siffror är dom som är utskrivna i stort sett överallt i det flesta legitima artiklar om just dessa sjukdomar.

https://www.netdoktorpro.se/infektion/medicinska-oversikter/c...

https://www.nbcnews.com/health/health-news/coronavirus-diseas...

Sen 2012
Kända MERS fall 2,494 döda 858 ≈ 35%

Under utbrottet
Kända SARS fall 8,098 döda 774 ≈ 10%

Med andra ord får du gärna förklara hur mina officiella siffror är rena spekulationer 🙂
Problemet med Covid -19 är att det är så otroligt många fler som smittas där av blir den totala dödssiffran högre men inte dödligheten i förhållande till antal smittade.

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbit:

Mina siffror är dom som är utskrivna i stort sett överallt i det flesta legitima artiklar om just dessa sjukdomar.

https://www.netdoktorpro.se/infektion/medicinska-oversikter/c...

https://www.nbcnews.com/health/health-news/coronavirus-diseas...

Sen 2012
Kända MERS fall 2,494 döda 858 ≈ 35%

Under utbrottet
Kända SARS fall 8,098 döda 774 ≈ 10%

Med andra ord får du gärna förklara hur mina officiella siffror är rena spekulationer 🙂
Problemet med Covid -19 är att det är så otroligt många fler som smittas där av blir den totala dödssiffran högre men inte dödligheten i förhållande till antal smittade.

Det var bara dina "1-2%" för Covid-19 jag menade, inte de andra. Ber om ursäkt om det blev otydligt.

I skrivande stund ser det ut såhär
Smittade: 198,002
Döda: 7,961
Det ger en dödlighet för samtliga hittils bekräftade fall på 3.88% (dela antalet smittade med antalet döda) Källa för siffrorna: https://www.worldometers.info/coronavirus/

Att då påstå att dödligheten är 1-2% är ju ren spekulation och inget annat. Det går inte veta exakt dödlighet innan utbrottet är över som sagt, men att säga att det ligger på "1-2%" är fel ovsett hur man vänder och vrider på det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.