Call of Duty: Warzone - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

Permalänk
Medlem

Lite olika steg jag kan tänka mig för dem som har problem

-Uppdatera drivrutiner (speciellt nvidia drivisar)
-Kör spelet som admin
-Kör även Battlenet som admin
-Stäng av Ransomware skyddet i Windows har hjälpt vissa
-Ta bort överklockningar
-Kolla att windows är uppdaterat
-Testa begränsa FPSen i spelet till lite under vad du annars ligger på
-Sänk texture quality
-Testa Windows Fullscreen och Borderless respektive
-Testa olika grafikinställningar
-Kolla att du uppfyller minimum kraven för spelet
-Testa CPULasso
-Kör en verify game i battle.net klienten på spelet
-Kolla så att alla portar är öppna för spelet
-Stäng av overlays såsom Nvidia Shadowplay och Discords overlay och det ni nu må ha
-Stäng av Rivatuner

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Lite olika steg jag kan tänka mig för dem som har problem

-Uppdatera drivrutiner (speciellt nvidia drivisar)
-Kör spelet som admin
-Kör även Battlenet som admin
-Stäng av Ransomware skyddet i Windows har hjälpt vissa
-Ta bort överklockningar
-Kolla att windows är uppdaterat
-Testa begränsa FPSen i spelet till lite under vad du annars ligger på
-Sänk texture quality
-Testa Windows Fullscreen och Borderless respektive
-Testa olika grafikinställningar
-Kolla att du uppfyller minimum kraven för spelet
-Testa CPULasso
-Kör en verify game i battle.net klienten på spelet
-Kolla så att alla portar är öppna för spelet

Skulle testat min 4770k förut men menyn blir svart sen kommer bakgrunden men min operator och han som går bakom syns ej samt att när jag försökte joina en lobby så får jag svart skärm sen kommer loading screen och jag får timed out.
Windows är ny installerat, allt är updaterat, provat ändra grafik inställningar och upplösning samt ta bort min överklock....
Funkar på mina andra 2 burkar men inte denna... Installerar om spelet just nu och ska försöka på nytt underdagen men hjälper inte det så lär jag installera om burken igen... Hämtar nog hellre hammaren än att försöka få igång ett spel som Activision har sabbat med att dom släppte warzone. Jag googlade på det och det är tydligen en bug som spelet har och ska försvinna om man spelar en match men kommer inte ens in på en...
Jäkla kul när ett AAA Företag inte kan göra ett spel utan en massa krångel.... tappar hoppet över EA och Activision då alla deras spel krånglar ofta men när det funkar så man nöjd men är mer krångel nu än vad det varit sen release.. suck
När jag spelade igår så kunde jag inte ens köra fullskärm utan att få konstiga sträck runt kanterna på skärmen när jag går till fullskärm från Borderless samt att Render Scale går från 100 till 6 efter varje game man kör.....
Nä just nu hatar jag Call of duty pga att allt krångel men fortsätter senare om jag inte kastat ut skiten innan

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Skulle testat min 4770k förut men menyn blir svart sen kommer bakgrunden men min operator och han som går bakom syns ej samt att när jag försökte joina en lobby så får jag svart skärm sen kommer loading screen och jag får timed out.
Windows är ny installerat, allt är updaterat, provat ändra grafik inställningar och upplösning samt ta bort min överklock....
Funkar på mina andra 2 burkar men inte denna... Installerar om spelet just nu och ska försöka på nytt underdagen men hjälper inte det så lär jag installera om burken igen... Hämtar nog hellre hammaren än att försöka få igång ett spel som Activision har sabbat med att dom släppte warzone. Jag googlade på det och det är tydligen en bug som spelet har och ska försvinna om man spelar en match men kommer inte ens in på en...
Jäkla kul när ett AAA Företag inte kan göra ett spel utan en massa krångel.... tappar hoppet över EA och Activision då alla deras spel krånglar ofta men när det funkar så man nöjd men är mer krångel nu än vad det varit sen release.. suck
När jag spelade igår så kunde jag inte ens köra fullskärm utan att få konstiga sträck runt kanterna på skärmen när jag går till fullskärm från Borderless samt att Render Scale går från 100 till 6 efter varje game man kör.....
Nä just nu hatar jag Call of duty pga att allt krångel men fortsätter senare om jag inte kastat ut skiten innan

Tråkigt.

Har dock själv aldrig haft något problem med Modern Warfare så jag antar att det tyvärr är vissa det drabbar. Vet inte varför det ska strula för vissa men men. Kan tillägga att stänga av olika overlays är något att testa. Definitivt om man har Nvidia Shadowplay igång och den skiten där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Tråkigt.

Har dock själv aldrig haft något problem med Modern Warfare så jag antar att det tyvärr är vissa det drabbar. Vet inte varför det ska strula för vissa men men. Kan tillägga att stänga av olika overlays är något att testa. Definitivt om man har Nvidia Shadowplay igång och den skiten där.

Ska prova igen om em stund och se, lät datorn stå igång för att tanka ner spelet.
Men jag förstår verkligen inte hur man kan gå från 2 datorer där spelet startar till en tredje och det funkar inte, har 6+ till att prova om jag skulle vara riktigt nyfiken på hur många som inte kommer funka med cod 😂.
Edit: Installera om spelet hjälpte och vilket jäkla konstigt fel det där , nåja jag slipper bli suren gång till efter ett par timmars pillande

Permalänk
Medlem

Hade också problem med spelet förut. Ominstallerade w7 och uppdaterade till w10, löste alla problem. Inte haft ett problem sen dess.

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Fått spelet laggfritt genom att köra det i cappat 45fps *smile* på normal settings och borderless.

Permalänk
Medlem

Vilka vapen tycker ni är bäst?
Har inte hittat nått jag är riktigt nöjd med 🤔

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Mitt verkar har blivit stabilt efter 180mb patchen, inga crasher alls igår.

Permalänk
Medlem

För en som inte spelat den här typen av spel sedan unreal tournament (kring millennieskiftet), men känner för att testa igen, är det alldels för komplicerat att börja med detta? Påbörjade en nedladdning på xbox tidigare, kanske klart lagom tills att ungarna somnat.

Finns det någon form av träningsläge för att vänja sig med kontrollen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

För en som inte spelat den här typen av spel sedan unreal tournament (kring millennieskiftet), men känner för att testa igen, är det alldels för komplicerat att börja med detta? Påbörjade en nedladdning på xbox tidigare, kanske klart lagom tills att ungarna somnat.

Finns det någon form av träningsläge för att vänja sig med kontrollen ?

Det svåra är ju att om man dör så åker man ut. Man har iofs extra chanser att komma tillbaka. Men om du är duktig på att gömma dig så lever du ju länge. Det är ju gratis så bara att testa. Jag lirar nästan aldrig fps och jag tycker att det går okey. Men då kör vi full sqaud via discord och med mus och tangentbord.

Skrivet av Mangee75:

Vilka vapen tycker ni är bäst?
Har inte hittat nått jag är riktigt nöjd med 🤔

Jag har skitkul med rocketlauncern, om man lyckas mejja ner en hög med folk från ett tag.
Synd att det inte finns vapen på helikoptern för jag tycker att det är skitkul att köra helikopter eller andra fordon.

Angående dåligt flyt i spelet så undrar jag ifall det är någon som har 8GB som har lyckats få bra flyt i spelet eller om det är helt enkelt för lite?

Permalänk
Medlem

@Elektron: jag har 8gb ram atm (1600mhz), och som sagt, det flyter bra för mig nu, med normal inställningar och cappat på 45fps ingame.(1060 6gb + i5-3570k, installerat på ssd)

med det sagt så lades en beställning idag på nytt mobo + ryzen 3700x + 16gb ram som kommer på tisdag. Då jävlar!

Permalänk
Medlem

Får dev error 6071 så fort jag startar spelet

Testat allt här inne även detta.

* Ominstallation av spelet 4 gånger på olika hårddiskar
* Stängt av alla program
* Stängt av överklockning på CPU och GPU
* Köra med 1 skärm
* Köra spelet som administratör
* Starta spelet i safe mode
* Delete filer i mappen för att sedan köra en scan/repair
* Kör med senaste drivrutinerna
* Ominstallation av directX
* Installerat directX SDK
* clean boot av windows

Sitter på ett RTX 2080 Super, 32GB ram,SSD, i7 8700k

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

[url
[li]Det finns inget inventory! Iallafall inte en där du kan ändra om. Tar du upp vapen ersätts tidigare osv. Detta gör spelet snabbare och man slipper hela delen med att spelet är en inventory simulator.[/li]

Well, att råka ta upp ett svagare vapen betyder att man är körd? Man måste ju få prova igenom alla vapen innan man ens vet vilka som är värda att plocka upp..? Försvinner de gamla in i tomma intet eller lägger det sig på marken?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Well, att råka ta upp ett svagare vapen betyder att man är körd? Man måste ju få prova igenom alla vapen innan man ens vet vilka som är värda att plocka upp..? Försvinner de gamla in i tomma intet eller lägger det sig på marken?

Såklart det hamnar på marken, inget mystiskt försvinnande

Permalänk

Finns det någon/några som behöver förstärkning till sin squad (PC)? Jag börjar tröttna på att lira med randoms och polarna är sega med att börja lira.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Skrivet av carlbanan:

För en som inte spelat den här typen av spel sedan unreal tournament (kring millennieskiftet), men känner för att testa igen, är det alldels för komplicerat att börja med detta? Påbörjade en nedladdning på xbox tidigare, kanske klart lagom tills att ungarna somnat.

Finns det någon form av träningsläge för att vänja sig med kontrollen ?

Det är inte så komplicerat som det verkar. Innan du hoppar in i spelet så kan du köra en turtorial som går igenom konceptet. Där har du även möjlighet att bekanta dig med kontrollerna. Du kan när som helst hoppa in i träningsläget om så önskas!

Lycka till!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Skrivet av Niivpzi:

Well, att råka ta upp ett svagare vapen betyder att man är körd? Man måste ju få prova igenom alla vapen innan man ens vet vilka som är värda att plocka upp..? Försvinner de gamla in i tomma intet eller lägger det sig på marken?

Vapen du lootar garderas enligt en färgskala där gult är "bäst" d.v.s har flera attachments. Vitt är "sämst" vilket innebär att vapnet är "rent" och saknar attachments.

Du ser även om det rör sig om en Assault Rifle, SMG, Shotgun, Pistol eller Sniper.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Avstängd

Tycker Warzone är sjukt svårt att köa solo, så sjukt med teamwork med alla sätt o respawna, stor map osv.

Rätt kul dock i övrigt.

Permalänk
Medlem

@Tricitum:

Om du kör XMP så prova stänga av det. Om du kör textures på högsta, prova sänka ett steg till medium.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

Tycker ljudet i detta spel är något de måste fixa.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

För en som inte spelat den här typen av spel sedan unreal tournament (kring millennieskiftet), men känner för att testa igen, är det alldels för komplicerat att börja med detta? Påbörjade en nedladdning på xbox tidigare, kanske klart lagom tills att ungarna somnat.

Finns det någon form av träningsläge för att vänja sig med kontrollen ?

CoD normalt sätt är relativt fort så en f.d. UT spelare bör ej ha problem med reflexer att skjuta allt som rör sig. Har ej provat Warzone än men kommer dit snart. Är du bra på Halo på xbox så kommer du va bra på CoD nog, handlar om vana med kontrollern, jag som bra PC spelare har inte ens chans emot en vardaglig konsoll lirare på konsoll.

Skrivet av FortuN:

Såklart det hamnar på marken, inget mystiskt försvinnande

Skrivet av ghostfenix:

Vapen du lootar garderas enligt en färgskala där gult är "bäst" d.v.s har flera attachments. Vitt är "sämst" vilket innebär att vapnet är "rent" och saknar attachments.

Du ser även om det rör sig om en Assault Rifle, SMG, Shotgun, Pistol eller Sniper.

Tack för svaren!

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Ja, efter gett spelet ytterligare 6-8 timmar under helgen är jag inte speciellt imponerad. Kartan i sig är väl det som sticker ut.

Känslan i bössorna - kass. Ingen rekylkontroll. Jag är högst medioker när det kommer till rekylkontroll i PUBG men det är så väldigt mycket mer tillfredsställande när sprayen väl sitter.

Ljudet - direkt uruselt. Fotsteg och lokalisera skottsalvor är väldigt svårt och irriterande.

Rörelserna - klumpig och tung på mark, som en katt över hinder.

Fordon - också urusel känsla. Väghållning och svänger som om det vore en gokart.

Även redan så innerligt trött på videosekvensen när man tar planet mot spelplanen.

1 1/2 hjortron av 5 möjliga hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asce:

@Tricitum:

Om du kör XMP så prova stänga av det. Om du kör textures på högsta, prova sänka ett steg till medium.

Som jag sa.
Spelet startar inte, crashar direkt vid uppstart.
Går inte komma in till menyn ens, ser det börjar ladda blir svart skärm, sedan kraschar det.
I början generades ingen config fil ens.
Så fick be en polare skicka sin och dra ner allt till lägsta och spelet i window mode.
Men samma sak

Jag provade även att formatera min dator.
Detta är listan på vad jag har provat

Provat allt.
* Ominstallation av spelet
* Stängt av alla program
* Stängt av fabriks överklockning på GPU
* Reseta bioset och uppdatera mitt bios till senaste version
* Köra med 1 skärm
* Köra spelet som administratör
* Starta spelet i safe mode
* Delete filer i mappen för att sedan köra en scan/repair
* Kör med senaste drivrutinerna
* Ominstallation av directX
* Installerat directX SDK
* clean boot av windows
* Formaterade datorn och installerade om Windows 10 x64 Pro
* Klocka ner RTX 2080 Super till vad som står på Nvidias hemsida och även lägre
* Fick config filer skickade till mig av en polare med grafik på lägsta och window mode
* Köra command line för att köra directX 11

Lagt ner ca 20h för att testa allt som går utan något resultat.

Permalänk
Medlem

Uppdatering idag med Solo läge inlagt och massa fixar!

Mer info: https://cod.tracker.gg/warzone/articles/modern-warfare-march-...

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är suddigt? Inte lika klart som BF5.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Tycker spelet är suddigt? Inte lika klart som BF5.

Deras AA, stäng av det eller sätt på något mittemellan. Hade det av ett tag och sedan i mitten och sedan fullt på tsaa2x filmic eller var det är. Vant mig med det nu så.

Permalänk
Medlem

Inte en endaste crash innan Uppdateringen och allt flöt på bra, nu efter Uppdateringen så har jag fått crash varje match jag testat :`( har installerat om spelet men blev samma resultat igen ...

Visa signatur

"Mjukvara är som sex, bättre när den är gratis." -Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Tycker spelet är suddigt? Inte lika klart som BF5.

Spelet sänker upplösningen varje gång jag startar spelet.
Sjukt irreterande att spelet krashar nu efter patchen när man ändrar tillbaks till rätt upplösning. Eftersom man kommer på det när man kommer in i en match & ser att allt är suddigt som fan.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

Får dev error 6071 så fort jag startar spelet
https://cdn.discordapp.com/attachments/686853742309539871/688430169685360719/unknown.png

Testat allt här inne även detta.

* Ominstallation av spelet 4 gånger på olika hårddiskar
* Stängt av alla program
* Stängt av överklockning på CPU och GPU
* Köra med 1 skärm
* Köra spelet som administratör
* Starta spelet i safe mode
* Delete filer i mappen för att sedan köra en scan/repair
* Kör med senaste drivrutinerna
* Ominstallation av directX
* Installerat directX SDK
* clean boot av windows

Sitter på ett RTX 2080 Super, 32GB ram,SSD, i7 8700k

Råkade ut för något liknande för ett tag sedan med Fortninte, slutade med att jag fick installera om Windows 10!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlpAne:

Råkade ut för något liknande för ett tag sedan med Fortninte, slutade med att jag fick installera om Windows 10!

redan provat ominstallation av Windows