Battle royale-spelet Call of Duty: Warzone når 15 miljoner spelare på tre dagar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ZothOmmog:

Det som jag tycker inte är grymt är funktionen att man kan bli extra jagad, alltså det att man plockar upp en "bounty contract" känns onödigt när hela BR konceptet redan är så lycko baserat, behöver inte mera som gör det orättvist.

Jag spelar inte själv men detta skulle göra mig störd eller antagligen få mig att sluta spela.

Speciellt om man som jag ofta spelar Solo. Hade redan någon av de första matcherna ett bounty på mig och så kommer dom alla tre flygande med helikopter och skjuter mig. Vaffan

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KindaCobra:

@91Henke91: https://www.youtube.com/watch?v=tq0H2L3fXWI detta löste problemet med att det kraschar för mig!

Tack! Efter 1 spelad match så ser det ut att fungera! Ska spela mer i eftermiddag/kväll. Återkommer med resultat 😀

Permalänk

Har testat det nu i någon dag och jag säger nej nej nej jag tycker inte om det men det är min personliga åsikt.
Det är inte verklighets troget med recoils för vapen mycket enkelt att döda folk, man kan köpa ut en som har dött wtf antingen så dör man eller inte, och det är inte färgglad karta tråkig och mycket mer.
Det ända som är bra är att det är bättre optimerat.
Jag jämför med PUBG där allt är mer verklighetstroget och roligare och inte lika rörigt.
Har spelat fortnite men tycker det är ett barnsligt spel och har bara spelat det nån timme gav upp direkt bygga och hålla på wtf.
Har spelat Apex och tycker att det hamnar efter Pubg som battle royal spel men tycker inte om det pga de skills som olika heroes har.
Har spelat Ring of Elysium som faktiskt är jättekul men tyvärr inte har lika många spelare liknar PUBG.
Så nej sista dagen vi spelar COD idag och sedan återgår vi till PUBG.
Kommer säkert att spela cod framöver igen men inte på ett bra tag.

Visa signatur

Intel 9900K, Aorus master, g.skill 3200mhz 16gb,Lian li dynamic,Corsair Masterliquid ML360R RGB,ssd 970 1TB, ssd2 970 500Gb, 1080 TI gigabyte. Corsair 850W Vit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Bra att någon upplever det samma. Tunnelkänslan och den upplevda farten kan bero på för hög Field of view, 90 horizontal fov är lagom på en 16:9 skärm

Jag hade problem med render resolution, kör 1440p men på grund av att standard var "borderless full screen" så strulade det och kunde inte välja vettig upplösning. Vanlig full screen tillät 1440p och löste suddighet en för mig.

Någon som kommit på hur man kan skippa cut-scenen med flygplan innan varenda match?

Permalänk
Inaktiv

@Mahti: Det hade jag också, det var default på 66 procent men även på 100 har jag problem med kantutjämning

Permalänk
Medlem

Varför släpper man något som är SÄMRE än Apex Legends? Tror man inte att folk som är intresserade av Battle Royale provat det redan?

Tack, men nej tack. Apex en gång i veckan ersätts inte av detta -- bättre får de göra

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt spel! Har lite svårt för de där med att man klarar och ta ett helt magasin utan att döda (är van vid tarkov) men när man kör full grupp är de riktigt trevligt!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alahadi:

Känns lite som fortnite utan byggande

Oroväckande, men förestår att gruppen 20 år och yngre är en väldigt viktig målgrupp för att nå stora volymer.

Vore kul om fler siktar på åtminstone något mer realism likt PUBG.

Permalänk
Medlem

Plunder är sjukt roligt!

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Ett ganska hjärndött spel utan mycket strategi.. första 20 minuterna springer du bara från hus till hus och lootar för att samla ihop pengar för att få dina perks och din killstreak, inte speciellt svårt att välja ut ett ställe att loota i lugn och ro och det finns lite poäng i att försöka döda andra spelare. Contracts är inte intressanta och det finns inget "solo" läge som du kan spela. Tar alldeles för länge att levela upp allt, speciellt alla dina vapen.. om man nu kanske inte sitter på grundspelet.
Spelet är säkert förvisso kul mot slutet av spelet och om man är en grupp som har en plan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

Ett ganska hjärndött spel utan mycket strategi.. första 20 minuterna springer du bara från hus till hus och lootar för att samla ihop pengar för att få dina perks och din killstreak, inte speciellt svårt att välja ut ett ställe att loota i lugn och ro och det finns lite poäng i att försöka döda andra spelare. Contracts är inte intressanta och det finns inget "solo" läge som du kan spela. Tar alldeles för länge att levela upp allt, speciellt alla dina vapen.. om man nu kanske inte sitter på grundspelet.
Spelet är säkert förvisso kul mot slutet av spelet och om man är en grupp som har en plan.

Kan hålla med till en viss del. Har kört mestadels Plunder och tycker det är roligast. Men det är helt beroende på med vem eller vilka man hamnar med. Inte roligt när idioterna i squaden sitter i 15 min på ett tak för cash deposit utan att göra ett skit mer än att försöka få kills. Hjälper aldrig till med contract eller att skydda en när man är ett hot.

Eller när man sprungit som en galning och lootat i 20 min och samlat contracts och så drar sig alla i squaden ur spelet. Där springer man själv utan någon alls möjlighet att kunna vinna. Men det finns ju potential om man spelar med två vänner, absolut.

Permalänk
Medlem

helt galet 15 miljoner spelare på 3 dagar, hatar spelet fattarinte att så många gillar det😂

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hamelih:

helt galet 15 miljoner spelare på 3 dagar, hatar spelet fattarinte att så många gillar det😂

Det är ju gratis. Gillar du andra BRs, i så fall vilka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Kan hålla med till en viss del. Har kört mestadels Plunder och tycker det är roligast. Men det är helt beroende på med vem eller vilka man hamnar med. Inte roligt när idioterna i squaden sitter i 15 min på ett tak för cash deposit utan att göra ett skit mer än att försöka få kills. Hjälper aldrig till med contract eller att skydda en när man är ett hot.

Eller när man sprungit som en galning och lootat i 20 min och samlat contracts och så drar sig alla i squaden ur spelet. Där springer man själv utan någon alls möjlighet att kunna vinna. Men det finns ju potential om man spelar med två vänner, absolut.

Du får nog acceptera att alla inte spelar objective i Plunder tyvärr.. många spelar ju det för att just levla sina prickbössor, just därför sitter de på ett tak. Tycker det vore mer intressant om contracts gav något bra, om spelet belönade en mer för att få kills de första rundorna (i Battle Royale). Känns som att det kan behöva balanseras lite, kanske tvinga på ett lite snabbare tempo också

Permalänk
Medlem

Fryslaggar hela tiden med datorn i sign, fast med ett 5700XT istället.
Varje 5:e sekund så fryser spelet i 0.5 sekunder.

M.2-disken läser i 4000 MB/s från spelet när det händer.
Under en spelsession så har disken läst närmare 1 TB från spelet.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3