Meet & Geek pausas med anledning av coronaviruset

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Meet & Geek pausas med anledning av coronaviruset

Hej allesammans!

Det är hög tid att börja planera för nästa Meet & Geek i Malmö under våren, men med anledning av coronaviruset har jag tagit mig en funderare kring hur vi ska göra med medlemsträffar. Ärligt talat var min avsikt för en dryg vecka sedan att fortsätta som planerat, men den snabba utvecklingen i Sverige gör att jag tillsvidare skjuter alla officiella medlemsträffar på framtiden.

Våra träffar är inga stora sammankomster, omkring 20-50 personer, men det känns ändå fel och ansvarslöst att dra ihop folk när läget är som det är idag. Erfarenheten talar för att de som kommer på en Meet & Geek inte enbart är lokalinvånare, många reser från såväl närliggande städer och orter som är tiotals mil för att delta. Däribland redaktionen som kommer för att hålla i dessa träffar.

Att träffa er alla i verkliga livet, prata teknik och ta in synpunkter öga mot öga under avslappnade former är bland det bästa jag vet med SweClockers. För att inta tala om alla nya vänskapsrelationer som knyts på plats och att gemenskapen på vår mötesplats SweClockers stärks. Min ambition är därför givetvis att återuppta dessa träffar så snart som möjligt.

Det är omöjligt för mig att i nuläget gå ut med en konkret tidsplan om när vi kan återuppta Meet & Geek. Jag väljer därför att följa exemplen från många andra tillställningar och säger preliminärt sensommar eller tidig höst, vilket givetvis kan komma att ändras beroende på hur situationen utvecklas.

Mvh,
Jacob Hugosson
Nyhetschef och ansvarig community

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för att hösten ger oss nya möjligheter!

Visa signatur
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Vi kan kanske inte helt oväntat att den där preliminära tidsplanen från i våras som stora delar av eventbranschen, och som jag valde att följa, inte höll. Med tanke på hur läget är får vi helt enkelt vänta och se. Vill i alla fall ha sagt att Meet & Geek finns i våra tankar och att jag verkligen ser fram emot att komma igång igen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Vi får väl hoppas på hösten 2021!
Om det nu kommer effektiva vaccin och många tar dem, bör det kyla ner det hela duktigt under mitten av nästa år.

Men @Jacob, vad finns det för möjligheter till digitala varianter? Visst, inte alls samma sak, men kanske bättre än inget?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Hedersmedlem

Nu kör vi!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Det tog inte ens en dag utan restriktioner så kom frågan när nästa Meet & Geek äger rum!

Det tråkiga svaret är att det ännu inte är aktuellt. Bara för att restriktionerna lyfts betyder det inte att viruset är borta (duh) och smittoläget framöver är väldigt oklart. Oavsett hur roligt det skulle vara att dra ihop ett större gäng nördar för samkväm kommer jag för egen och framförallt andras skull att ha is i magen.

Jag tänker på Meet & Geek dagligen och drar igång något så snart jag känner mig trygg i att ta på mig det ansvaret.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Upprepar vad jag skrev på Discord, men trots att restriktionerna försvann så gjorde inte viruset det och jag är mer eller mindre övertygad om att så pass öppnat samhälle kommer att smälla oss i röven på ett eller annat sätt. Jag tar inläggning i sjukvården som ett personligt måttstock. Men ser fram emot att få träffa nya ansikten när det har lugnat ner sig. Fram tills dess så har vi lite tid å ta itu med våra backloggar

Med det sagt; Tack för att du/ni tar ett ansvar i rådande tider @Jacob

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Ju färre pussar jag får av @Jacob desto bättre för min fysiska och psykiska hälsa!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Bussović:

Ju färre pussar jag får av @Jacob desto bättre för min fysiska och psykiska hälsa!

Ju *mer*

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Skäggig legend

Inofficiell kryssning någon? 😅

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Snusfri
Skrivet av XHI:

Inofficiell kryssning någon? 😅

Alltid!

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro