Permalänk
Medlem

Foldar du Corona-projekt?

Om du har nyss börjat folda eller foldar du redan? Om du får Corona projekt meddela oss i tråden. Exempelvis om poäng, PPD, TPF,

Jag har nyss börjat folda lite smått men inget corona-projekt ännu.

Permalänk

Ang folding så gör ja de inte

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Vänligen håll er till trådskaparens frågeställning.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Eftersom det inte går att välja specifikt Corona så har jag inte följt speciellt mycket men det kommer i alla fall projekt lite nu och då.
Senaste jag fick var 14531 och 14328.

EDIT: dvs har inte kollat några stats

EDIT2: Foldrar med en Ryzen 2600 på min server där den fått 4 trådar att leka med och på min primära maskin med Ryzen 2700x som får köra med 8 trådar dygnet runt och grafikkortet på natten.
Ligger runt 350k PPD

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Försöker folda men sen kl 18 idag har jag inte fått några nya jobb och teams-statisksidan ger bara "bad gateway".

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nån som kan förklara varför mitt 5700XT inte gör något? CPUn jobbar på men GPU gör inte ett jota.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Nån som kan förklara varför mitt 5700XT inte gör något? CPUn jobbar på men GPU gör inte ett jota.

Slidern måste minst vara på "Medium". om du vill folda på CPU/CPU samtidigt. Prova men kanske har fel också.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Satte min 8600K, RTX 2060 och surface pro på att folda

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av GreyWilk:

EDIT2: Foldrar med en Ryzen 2600 på min server där den fått 4 trådar att leka med och på min primära maskin med Ryzen 2700x som får köra med 8 trådar dygnet runt och grafikkortet på natten.
Ligger runt 350k PPD

Skaffa en Passkey så får du ännu mer poäng min 8600K och GTX 2060 ligger på 880K PPD, var på ca 150K PPD utan Passkey.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Körde Folding at Home rätt mycket för en massa år sedan, har återupptagit det lite nu men det är mer "när det inte stör".

Det där med "skaffa en passkey" är ju lättare sagt än gjort. Om det räckte med att fylla i formuläret och få sin passkey så hade det varit gjort för länge sedan, men hanteringen där verkar ju minst sagt skakig.

Har iaf fått projekt 14329 (estimated ppd 15709, estimated tpf 22.00 secs).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av evil penguin:

Körde Folding at Home rätt mycket för en massa år sedan, har återupptagit det lite nu men det är mer "när det inte stör".

Det där med "skaffa en passkey" är ju lättare sagt än gjort. Om det räckte med att fylla i formuläret och få sin passkey så hade det varit gjort för länge sedan, men hanteringen där verkar ju minst sagt skakig.

Har iaf fått projekt 14329 (estimated ppd 15709, estimated tpf 22.00 secs).

Skaffade en passkey kl 2-3 i morse och fanns i min inkorg kl 6.

Dock är det ganska segt att få igång något projekt, grafikkortet tuggar på just nu men processorn väntar bara på att tanka ner instruktioner.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

@Vzano: Jag har en passkey.
När min dator idlar och kör folding på både CPU och GPU så ligger PPD på ~850K. ~350K är ett vad jag faktiskt fått in baserat på donor-listan. Att stänga av GPU:n plockar bort 800K PPD.

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Skaffade en passkey kl 2-3 i morse och fanns i min inkorg kl 6.

Dock är det ganska segt att få igång något projekt, grafikkortet tuggar på just nu men processorn väntar bara på att tanka ner instruktioner.

Får testa igen, antar jag...

Såg att jag nyss fick en GPU-WU, projekt 11743 (estimated ppd 150480, estimated tpf 54.00 secs).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

1. Finns det några nackdelar med att folda?

2. Hur blir det med datorns livslängd/slitage genom att folda projekt.

3. Kan man använda CPU alla trådar/kärnor?

4. Vad vinner jag på det? (Förutom att jag bidrar med en snabbare forskning)?

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av fecko:

1. Finns det några nackdelar med att folda?

Höjd elförbrukning, höjd värmeutveckling, sannolikt höjd ljudnivå (om du har fläktar som styrs baserat på temperatur).

Skrivet av fecko:

2. Hur blir det med datorns livslängd/slitage genom att folda projekt.

Så länge datorn inte överhettar av hård last så är det nog ingen större skillnad.

Skrivet av fecko:

3. Kan man använda CPU alla trådar/kärnor?

Ja, flertrådat är det. Dock så backar ju klienten av lite, åtminstone på "medium"-inställningen.

Skrivet av fecko:

4. Vad vinner jag på det? (Förutom att jag bidrar med en snabbare forskning)?

Inget?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Lorault:

https://www.publikt.se/sites/default/files/styles/media_full/public/artikel/corona.jpg?itok=KYJZVkiq

Om du har nyss börjat folda eller foldar du redan? Om du får Corona projekt meddela oss i tråden. Exempelvis om poäng, PPD, TPF,

Jag har nyss börjat folda lite smått men inget corona-projekt ännu.

Jajjemen, foldade för länge sen, men körde igång igen nyligen, blev inspirerad av nyheten av att de nu hjälper till med Corona. Ligger på ca 1,3 miljoner uppskattad PPD med datorn i signaturen. Då använder jag både CPU och GPU.

Det blir dock i realiteten inte så mycket eftersom datorn är avstängd på nätterna.

Skrivet av DavidtheDoom:

Försöker folda men sen kl 18 idag har jag inte fått några nya jobb och teams-statisksidan ger bara "bad gateway".

Skrivet av Sgt. Stinger:

Nån som kan förklara varför mitt 5700XT inte gör något? CPUn jobbar på men GPU gör inte ett jota.

Skrivet av Lorault:

Slidern måste minst vara på "Medium". om du vill folda på CPU/CPU samtidigt. Prova men kanske har fel också.

Skrivet av Vzano:

Skaffade en passkey kl 2-3 i morse och fanns i min inkorg kl 6.

Dock är det ganska segt att få igång något projekt, grafikkortet tuggar på just nu men processorn väntar bara på att tanka ner instruktioner.

Skrivet av GreyWilk:

@Vzano: Jag har en passkey.
När min dator idlar och kör folding på både CPU och GPU så ligger PPD på ~850K. ~350K är ett vad jag faktiskt fått in baserat på donor-listan. Att stänga av GPU:n plockar bort 800K PPD.

Skrivet av evil penguin:

Får testa igen, antar jag...

Såg att jag nyss fick en GPU-WU, projekt 11743 (estimated ppd 150480, estimated tpf 54.00 secs).

Anledningen till att många inte fått några WUs (work units) är att Folding@Home teamet inte hunnit med den explosionsartade ökningen av nya foldare. Servrarna hängde helt inte med att leverera WUs till alla. Se: https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=24&t=32424

Jag hade samma problem igår och under morgonen idag, men nu har det börjat rulla igen.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Anledningen till att många inte fått några WUs (work units) är att Folding@Home teamet inte hunnit med den explosionsartade ökningen av nya foldare. Servrarna hängde helt inte med att leverera WUs till alla. Se: https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=24&t=32424

Jag hade samma problem igår och under morgonen idag, men nu har det börjat rulla igen.

Då tackar man för svaret!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Xyborg: Tack för svar.

Foldar nu 11745 Covid-19 på RX 56, ca 1M PPD.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Började folda idag efter att jag såg en video om det på ThioJoe (YouTube-kanal)

Edit:
Bidrar just nu till Coronavirusprojekt 11763

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har inte riktigt koll på alla WUs, men såg idag att jag jobbade på ett covid-19 iaf

11746 under förmiddagen

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Nån som kan förklara varför mitt 5700XT inte gör något? CPUn jobbar på men GPU gör inte ett jota.

Jag är inte säker på om det här är den generella anledningen.
Men det verkar iaf som att det inte delats ut så mycket WUs senaste tiden.
Jag har haft en hel del tid själv utan att det funnits jobb för GPUn senaste två dygnen.
Och tar du en titt på levererade poäng per team senaste dygnet så dippar de flesta teamen senaste tiden.
Öppna 10-15 teams från topplistan och titta på graferna så ser du att det dippar för de flesta:
https://folding.extremeoverclocking.com/team_list.php?s=

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Verkar nu även som att det inte bara är "problem" med att hämta WU's utan även ladda upp klara WU's. Jag har två st på kö just nu som bara väntar.

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Söderbäck:

Jag är inte säker på om det här är den generella anledningen.
Men det verkar iaf som att det inte delats ut så mycket WUs senaste tiden.
Jag har haft en hel del tid själv utan att det funnits jobb för GPUn senaste två dygnen.
Och tar du en titt på levererade poäng per team senaste dygnet så dippar de flesta teamen senaste tiden.
Öppna 10-15 teams från topplistan och titta på graferna så ser du att det dippar för de flesta:
https://folding.extremeoverclocking.com/team_list.php?s=

Som jag skrev strax ovanför, mängden nya användare verkar ha gjort att de inte hinner med att leverera WUs till alla https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=24&t=32424

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk

Kört cov-19 WU's på ett GTX 970 sedan de kom upp (ungefär en vecka nu) och på CPU en Ryzen 5 2600 sedan i går eller förrgår. Ligger på runt 400k ppd.

Märker att deras backend är betydligt segare än vanligt och burken har svårt att fånga nya WU's. Kan dröja timmar innan de kommer nya. Hoppas på att det beror på att det blivit ett uppsving av donatorer av beräkningskraft

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yestomtom:

Kört cov-19 WU's på ett GTX 970 sedan de kom upp (ungefär en vecka nu) och på CPU en Ryzen 5 2600 sedan i går eller förrgår. Ligger på runt 400k ppd.

Märker att deras backend är betydligt segare än vanligt och burken har svårt att fånga nya WU's. Kan dröja timmar innan de kommer nya. Hoppas på att det beror på att det blivit ett uppsving av donatorer av beräkningskraft

Ja, det verkar ju bli kommunikationsfel lite titt som tätt när det ska hämtas nya WUs eller skickas in färdiga WUs.
Känns som att själva tjänsten är överbelastad, vilket iaf skulle kunna vara positivt förutsatt att det beror på att de har många fler aktiva klienter så länge det inte blir alltför mycket fel. Risken är ju att det har negativ inverkan istället om klienterna inte hålls sysselsatta...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av Xyborg:

Som jag skrev strax ovanför, mängden nya användare verkar ha gjort att de inte hinner med att leverera WUs till alla https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=24&t=32424

ah det förklarar kanske varför mina klienter har stått idle på "ready" de senaste dagarna...

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Albinfiskare:

ah det förklarar kanske varför mina klienter har stått idle på "ready" de senaste dagarna...

Nu verkar det som att det rasslar in lite WUs igen. Mina datorer har börjat få något att jobba med.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av fecko:

4. Vad vinner jag på det? (Förutom att jag bidrar med en snabbare forskning)?

Du värmer upp ditt boende vintertid

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Medlem

Tänkte nog slå igång Folding på ena hosten ute i garaget. Kan man räkna med att bidra med något om servern innehåller: 2 x Xeon X5650 6C/12T så totalt 12C/24T.?

Tänkte låda denna gå fullt på CPU då jag inte har dragit igång något annat på denna ännu.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.