Vilka arbetsplatser lägger ner?

Permalänk
Medlem

Jobbar i Försvaret. Om du visar symptom eller har varit nära någon som visar, så SKA du vara hemma tills den personen testats eller du själv ska sitta hemma i 2 veckor symptomfri.
100% betalt får vi också.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

visst fan måste du i alla fall få 80% när du är sjuk?!

Ja? Skrev jag att vi var sjuka?

Permalänk
Medlem

En av världens största koncerner inom webhosting & servrar: Hela koncernen jobbar hemifrån bortsett från driftkritiska avdelningar där två personer arbetar och sedan roterar med två andra efter två veckor. Ingen fysisk eller ens social kontakt ska ske på arbetsplatsen. Gäller tills vidare.
Kommer inte att påverka arbetsinsatsen nämnvärt mer än den sociala biten och kanske några procent sänkt effektivitet. Alla kan utföra sitt arbete hemma över VPN (undantaget ovanstående) vilket vi redan har kunnat tidigare om vi så önskat.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Jobbar i transportsektorn och hämtar mjölk från gårdar. Inget hemarbete för mig...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crew seven:

Haha den va go du nä men det är en intressant fråga vad händer om nån intagen blir smittad?

Då är de redan isolerade enligt rekommenderad rutin!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZaInT:

En av världens största koncerner inom webhosting & servrar: Hela koncernen jobbar hemifrån bortsett från driftkritiska avdelningar där två personer arbetar och sedan roterar med två andra efter två veckor. Ingen fysisk eller ens social kontakt ska ske på arbetsplatsen. Gäller tills vidare.
Kommer inte att påverka arbetsinsatsen nämnvärt mer än den sociala biten och kanske några procent sänkt effektivitet. Alla kan utföra sitt arbete hemma över VPN (undantaget ovanstående) vilket vi redan har kunnat tidigare om vi så önskat.

Mycket bra. Jag hoppas att liknande rutiner har införts för andra samhällskritiska institutioner som el- och vattenbolag.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

Nyetablerade matrestauranger lär det ju gå tungt för nu när få vill äta utomhus. Öppnades en italiensk restaurang i min stad för bara några veckor sen. Lär väl gå sisådär!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

Här är nya arbetsplatsen:
http://coronavirusmastermind.com/

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Redan idag så har många arbetsplatser/företag börjat varsla eller se till att dom som kan arbeta hemifrån gör det för att ha så lite bemanning på kontoret som möjligt, bland annat gör Spotify och spelbolaget Paraodox detta. https://www.nyteknik.se/samhalle/spotify-och-paradox-ber-meda...

Inom hotell och event världen så så har många hotell kedjor börjat att varsla även den stora nattklubbsarrangören Stureplansgruppen har börjat varsla för att spara så mycket som möjligt
https://www.expressen.se/dinapengar/krogkedja-varslar-sakra-f...

Edit: Scandic varslar nu 2000 personer.

Stockholmsmässan hålls helt stängd https://www.stockholmsmassan.se/besokare/infor-ditt-besok/cov...

Även träningskedjan Sats stänger tillfälligt alla sina gym i hela Norden. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XgAe9o/sats-stanger-till...

Vilka andra arbetsplatser kommer att följa i samma spår? Hur är det för er andra här på forumet, är arbetsplatsen/lokalen du jobbar i tom?

Jag blev lite häpen när jag läste om Norwegian och Scandic. Jag trodde alla företag i res-känsliga branscher har tagit höjd för liknande kriser. Att de är så fragila förvånade mig. Det finns ju force majeure-avtal inom res vet jag, men trodde som sagt de hade en nödkassa får att hålla stången något halvår- år.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Jag blev lite häpen när jag läste om Norwegian och Scandic. Jag trodde alla företag i res-känsliga branscher har tagit höjd för liknande kriser. Att de är så fragila förvånade mig. Det finns ju force majeure-avtal inom res vet jag, men trodde som sagt de hade en nödkassa får att hålla stången något halvår- år.

Samma här. Trodde ändå dom hade lite klirr i kassan för att klara sig mer än två veckor. Samtidigt kanske dom spår att detta kommer ha långvariga effekter och agerar så tidigt som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Samma här. Trodde ändå dom hade lite klirr i kassan för att klara sig mer än två veckor. Samtidigt kanske dom spår att detta kommer ha långvariga effekter och agerar så tidigt som möjligt.

Jag läste om det i efterdyningarna av Tsunami-katastrofen -04. Då fanns inget skyddsnät hos drabbade företag, men att de tänkte om. Jo, tjena.
Börsen är ju rätt sjuk eg. kortsiktig och rykteskänslig som en HSP-diagnocticerad

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Helt klart detta som kommer att ge de stora konsekvenserna för Sverige I spåren av Corona.
Tragiskt givetvis att folk kommer att dö(mest äldre som det ser ut) men de ekonomiska konsekvenserna kommer bli enorma globalt vilka vi kommer få dras med I åratal.
Nu I "starten" så skrivs det ju mest om resenäringen samt hotell vilka drabbas av enorma varsel.
Resturangbranschen och evenemangsbranschen(konserter, teater etc..) flaggar ju också för stora konsekvenser just nu.
Industrin kommer säkerligen drabbas av leveransproblem framöver med och ha svårt att få tag på material etc.. till sin produktion.
Detta är ju Inga samhällskritiska funktioner I sig men det sysselsätter ändå (100?)tusentals människor samt genererar enorma pengar till statskassan.

Personligen kör vi på som vanligt hos oss typ. Vi har fått reseförbud till högriskområdena och vi kan välja ett neka resor om det inte känns bra(om man helt enkelt inte vill) till mindre drabbade områden.
Vi märker dock av försenade leveranser hos underleverantörer(Norra Italien bl.a -.-) vilket kan ställa till problem framöver.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Arbetar på ett företag i bilbranschen, de har usel ekonomi då de prioriterar aktieutdelningar framför investeringar i personal. Vi hade svårt redan innan den här krisen, folk sades upp, nyanställningar är svåra att få godkända. Vettefan hur det går. Tror dock verksamheten kommer att drivas vidare ett tag även om det blir konkurs, då vår kund kräver det. Vi säljer allt vi producerar. Sen får vi se om verksamheten koncentreras till Litauen eller vad som kan hända.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bardbard:

Helt klart detta som kommer att ge de stora konsekvenserna för Sverige I spåren av Corona.
Tragiskt givetvis att folk kommer att dö(mest äldre som det ser ut) men de ekonomiska konsekvenserna kommer bli enorma globalt vilka vi kommer få dras med I åratal.
Nu I "starten" så skrivs det ju mest om resenäringen samt hotell vilka drabbas av enorma varsel.
Resturangbranschen och evenemangsbranschen(konserter, teater etc..) flaggar ju också för stora konsekvenser just nu.
Industrin kommer säkerligen drabbas av leveransproblem framöver med och ha svårt att få tag på material etc.. till sin produktion.
Detta är ju Inga samhällskritiska funktioner I sig men det sysselsätter ändå (100?)tusentals människor samt genererar enorma pengar till statskassan.

Personligen kör vi på som vanligt hos oss typ. Vi har fått reseförbud till högriskområdena och vi kan välja ett neka resor om det inte känns bra(om man helt enkelt inte vill) till mindre drabbade områden.
Vi märker dock av försenade leveranser hos underleverantörer(Norra Italien bl.a -.-) vilket kan ställa till problem framöver.

Samma här, reserestriktioner är det enda vi fått ännu. Men kanske ändras idag.
Många nya ordrar och min magkänsla säger mig att det kan bli svårt att få tag i alla komponenter i tid. Ledtider var långa redan innan, lär inte bli kortare nu.

Och känns verkligen som att Corona kommer hämma utvecklingen under lång tid. Världen och alla sätt delar av världen knyts samman bör ha störts så pass mycket att det kommer ta lång tid att komma tillbaks.

Personligen inte oroad över Corona alls. Men hur den sprider sig är både skrämmande och fascinerande. Tacksamt att det inte är en farligare smitta bara... hoppas världen kanske kan lära sig något efter allt detta. Osannolikt men man kan ju alltid hoppas.

Permalänk

Systemutvecklare. Krav vi måste prestera ännu mer än innan då kunder kan dra i nödbromsen. Inga corona rädsla argument är giltiga som någon ursäkt till något såvida man inte har läkarintyg. Cheferna på jobbet ser det mer som en vanlig influensa.

Angående företag i konkurs så mindre restauranger med dålig ekonomi lär drabbas, samma gäller det hotell och liknande. Sist så alla företag med dålig likviditet och de ej säljer saker som "förkylnings hokus pokus" kan få det svårt.. Med "hokus pokus" så är det väldigt lite som har en bevisad effekt emot förkylning.

Permalänk
Medlem

Åkte till Spanien för en vecka sedan och kom hem idag, blir karantän för min del nu på obestämd tid (gissar 2v?). Har lägenhet utanför Alicante och där märktes absolut ingenting mot vanligt. Så många som möjligt jobbar hemifrån men ganska svårt för mig att göra någon direkt arbetsinsats hemifrån (rådgivare på bank).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Samma här. Trodde ändå dom hade lite klirr i kassan för att klara sig mer än två veckor. Samtidigt kanske dom spår att detta kommer ha långvariga effekter och agerar så tidigt som möjligt.

Intäkterna försvann direkt, inga/få nybokningar görs.

Man blir inte av med kostnaderna så fort, folk får lön under uppsägningstiden och ja, detta kommer inte gå över på ett par veckor...

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

För egen del jobbar man på en besiktningsfirma där verksamheten pågår som vanligt. Många väljer att jobba hemifrån, vilket inte är ett problem. Däremot väljer jag att vara på kontoret p.g.a. diverse typer av specifik handpåläggning med fysiska värdepapper.

Skrivet av Kakann:

Åkte till Spanien för en vecka sedan och kom hem idag, blir karantän för min del nu på obestämd tid (gissar 2v?). Har lägenhet utanför Alicante och där märktes absolut ingenting mot vanligt. Så många som möjligt jobbar hemifrån men ganska svårt för mig att göra någon direkt arbetsinsats hemifrån (rådgivare på bank).

Du får gärna upplysa mig om vilka aspekter av ditt jobb som kräver att du är på plats i kontoret. Bara på ytan låter det som att mycket kan skötas elektroniskt, med tanke på hur bankers verksamhet är uppbyggda nuförtiden. Sen med tanke på hur många olika lösningar som finns gällande personkontakt...

Som sagt, jag tar gärna info på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerbee:

Jobbar inom försvarsindustrin, har inte möjlighet att ta med mig arbetet hem. Ska bli spännande att se vad som händer. Kanske skickas de som inte jobbar med försvarshemligheter hem...

Och de som jobbar med hemligheter kanske låses in i ett bergrum någonstans på obestämd tid?

Där jag sitter är det fullt järn för min del. Ingen skillnad annat än att det börjat dyka upp en del handsprit och desinfektionstrasor.

Håller tummarna för att det inte blir något stopp p.g.a. Corona.

Permalänk
Medlem

Fick sparken idag på högst luddiga grunder. Har jobbat mer än 6 år inom samma bransch och blivit lokalt populär helt enkelt för att jag löser problem och hjälper folk... Högsta ledningen inom företaget kommer troligen att ställa till det för fler än bara mig. Jag jobbar inom försäljning, snickeri, el och allt därikring.

Dock gick ryktet snabbt att jag slutat. Fick nytt jobberbjudande samma kväll av en annan firma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Fick sparken idag på högst luddiga grunder. Har jobbat mer än 6 år inom samma bransch och blivit lokalt populär helt enkelt för att jag löser problem och hjälper folk... Högsta ledningen inom företaget kommer troligen att ställa till det för fler än bara mig. Jag jobbar inom försäljning, snickeri, el och allt därikring.

Dock gick ryktet snabbt att jag slutat. Fick nytt jobberbjudande samma kväll av en annan firma.

Grattis ändå, trist att behöva lämna gamla kollegor. Dra med dig ett gäng från gamla arbetsplatsen vetja

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av Yonie:

Du får gärna upplysa mig om vilka aspekter av ditt jobb som kräver att du är på plats i kontoret. Bara på ytan låter det som att mycket kan skötas elektroniskt, med tanke på hur bankers verksamhet är uppbyggda nuförtiden. Sen med tanke på hur många olika lösningar som finns gällande personkontakt...

Som sagt, jag tar gärna info på den.

Du frågade en annan person. Men för mig som systemutvecklare så är kravet på arbetsplatsen att vi nu måste prestera som vi aldrig ha lyckas prestera som tidigare. Jobba hemifrån är inga konstigheter, men om det innebär den minsta prestationsförlust hos oss eller våra kamrater så blir det ett nej.
Fördelen med att sitta på plats är att man enlare kan fråga någon eller att någon kan göra detsamma. Att dela skärm genom Teams går fint, men oftare går det snabbare att bara fråga grannen 1m bort. Att sedan förkylda personer presterar sämre, ja då får man anstränga sig mer..

Ledarna på min arbetsplats tror nämligen som de flesta idag att det är för sent att stoppa Corona när folk beter sig som de gjorde och då är det bara att köra på. När mindre går till jobbet för lätt förkylning så minskas risken för att bli förkyld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

För egen del jobbar man på en besiktningsfirma där verksamheten pågår som vanligt. Många väljer att jobba hemifrån, vilket inte är ett problem. Däremot väljer jag att vara på kontoret p.g.a. diverse typer av specifik handpåläggning med fysiska värdepapper.

Du får gärna upplysa mig om vilka aspekter av ditt jobb som kräver att du är på plats i kontoret. Bara på ytan låter det som att mycket kan skötas elektroniskt, med tanke på hur bankers verksamhet är uppbyggda nuförtiden. Sen med tanke på hur många olika lösningar som finns gällande personkontakt...

Som sagt, jag tar gärna info på den.

Jag är systemutvecklare. Vissa saker, ren utveckling funkar bra remote. Vad som inte funkar bra är möten, webex t ex är horribelt dåligt och det är inte samma sak som att träffas. Diskutera idéer och liknade gör sig dåligt på slack. Sen har vi massvis med access problem, kommer inte åt mail och liknade för att man inte sitter bakom företagsproxyn med mera. Sen har man ju bättre verktyg på jobbet, dubbla 4k skärmar, gigabit ethernet etc som jag inte har hemma. Och sen förstås trevliga kollegor, gratis kaffe och frukt, etc. (vågar man skriva gratis toapapper också? 🤣)

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Jag är också systemutvecklare. Vissa saker, ren utveckling funkar bra remote. Vad som inte funkar bra är möten, webex t ex är horribelt dåligt och det är inte samma sak som att träffas. Diskutera idéer och liknade gör sig dåligt på slack. Sen har vi massvis med access problem, kommer inte åt mail och liknade för att man inte sitter bakom företagsproxyn med mera. Sen har man ju bättre verktyg på jobbet, dubbla 4k skärmar, gigabit ethernet etc som jag inte har hemma. Och sen förstås trevliga kollegor, gratis kaffe och frukt, etc. (vågar man skriva gratis toapapper också? 🤣)

Lyxit med gratis toapapper, på mitt jobb så har de en elektronisk toalettrullehållare och det blir avdrag på lönen för varje meter man använder.;-)
Annars håller jag med vad du säger. Om man ej jobbar med något säkerhetsklassat så kommer man åt allt genom vpn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Jag blev lite häpen när jag läste om Norwegian och Scandic. Jag trodde alla företag i res-känsliga branscher har tagit höjd för liknande kriser. Att de är så fragila förvånade mig. Det finns ju force majeure-avtal inom res vet jag, men trodde som sagt de hade en nödkassa får att hålla stången något halvår- år.

Tror du missförstått vad varsel är.

Ska du eventuellt framöver säga upp mera än 5 anställda så måste du lämna ett varsel.

Varsel måste lämnas månader innan du kan börja säga upp personal så man lämnar varsel så fort man ha minsta tecken på att man ska säga upp folk.

Det är väldigt vanligt att varsel dras tillbaka dvs alla får behålla sina jobb.

https://www.unionen.se/rad-och-stod/fran-varsel-till-uppsagni...

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

För egen del jobbar man på en besiktningsfirma där verksamheten pågår som vanligt. Många väljer att jobba hemifrån, vilket inte är ett problem. Däremot väljer jag att vara på kontoret p.g.a. diverse typer av specifik handpåläggning med fysiska värdepapper.

Du får gärna upplysa mig om vilka aspekter av ditt jobb som kräver att du är på plats i kontoret. Bara på ytan låter det som att mycket kan skötas elektroniskt, med tanke på hur bankers verksamhet är uppbyggda nuförtiden. Sen med tanke på hur många olika lösningar som finns gällande personkontakt...

Som sagt, jag tar gärna info på den.

Rent praktiskt är det inga större problem utan det är mest en sekretess-fråga, måste ha underskrifter på i princip allt och jag får inte skriva ut eller ha några handlingar ö.h.t. hemma eller utanför kontoret.

Skulle kanske kunna få igång att jag kan göra placeringsplaner/låneupplägg hemifrån och att någon kollega skriver ut och tar underskrifter från kund, det blir dock i regel alltid någon ändring som ska göras så då måste saker göras om ändå. Så det är nog i så fall lika bra att någon annan gör jobbet från början då kanske max 20% av jobbet är knappningar i systemet och resten kommunikation med kund/kundbesök/administrativt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Tror du missförstått vad varsel är.

Ska du eventuellt framöver säga upp mera än 5 anställda så måste du lämna ett varsel.

Varsel måste lämnas månader innan du kan börja säga upp personal så man lämnar varsel så fort man ha minsta tecken på att man ska säga upp folk.

Det är väldigt vanligt att varsel dras tillbaka dvs alla får behålla sina jobb.

https://www.unionen.se/rad-och-stod/fran-varsel-till-uppsagni...

Sant, samt att man ofta får någon slags återanställningsgaranti en period om de skulle behöva rekrytera när verksamheten är igång som vanligt

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Sant, samt att man ofta får någon slags återanställningsgaranti en period om de skulle behöva rekrytera när verksamheten är igång som vanligt

Exakt :).

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jobbar i elförsörjningen hos statligt energibolag. Möten hålles digitalt istället för att ta det "fysiskt" enda skillnaden jag märkt än så länge.

Tvång att vara hemma minst två veckor om man visar symptom.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Nyetablerade matrestauranger lär det ju gå tungt för nu när få vill äta utomhus. Öppnades en italiensk restaurang i min stad för bara några veckor sen. Lär väl gå sisådär!

Inte bara nyetablerade som kommer att ha problem.

K25 inne på Kungsgatan i Stockholm är nästan helt dött nu tiden eftersom de flesta kontoren har stängt ner och skickat hem sin personal.

En annan jobbar inom service så det lär inte bli nedstängt i första taget.
Högre upp har sagt att de ska stängas om någon får corona men att det samtidigt måste vara bekräftat att det är corona vilket blir jävligt svårt då man inte får testa sig

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2