Philips släpper 346P1CRH – ultrabred skärm i 100 Hz och USB Type-C

Permalänk
Melding Plague

Philips släpper 346P1CRH – ultrabred skärm i 100 Hz och USB Type-C

Philips senaste skärm 346P1CRH är en VA-skärm med kontorsfinesser, men vars egenskaper också är intressanta för entusiaster.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jättehäftig! Precis vad jag sökte ett halvår sedan när jag köpte en ny skärm. Gillar speciellt dockningsfunktionen, att ingen har tänkt på det tidigare...

100 Hz och 4 MS skulle vara tillräckligt bra för min gaming.

Permalänk
Medlem

Alltid när jag läser va så försvinner intresset

Permalänk
Medlem

de borde ju släppa en gaming skärm med Ambilight det hade varit nice

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daemon85:

Alltid när jag läser va så försvinner intresset

Tvärt om för mig, IPS är ju som att titta på urvattnad grå färg

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Tvärt om för mig, IPS är ju som att titta på urvattnad grå färg

https://sv.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%A5_starr
Kontakta sjukvården, om de har tid över dessa dagar.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backspace:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%A5_starr
Kontakta sjukvården, om de har tid över dessa dagar.

Har ren kollat synen i år, tror du behöver kolla synen om du inte ser att VA har 300% bättre kontrast.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Tvärt om för mig, IPS är ju som att titta på urvattnad grå färg

Det är synd att blanka paneler inte är lika vanligt på datorskärmar, haft en blank IPS som (förutom massa andra fel) var fantastisk att spela på för att den slapp det där grådassiga IPS-gråa som blir i alla mörka zoner, inte 100% men till väldigt stor del iaf.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Har nån liknande i jobbet Philips 34Curved 4K med USB-C och måste säga att det är rena skräpet, Dockan är tämligen värdelös (Iaf på våra skärmar) Skärmar slockar när man arbetar på dom, tappar nätverk osv.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Alltid när jag läser va så försvinner intresset

Alltid när jag läser 3440x1440 så försvinner intresset här med..
3840 åtminstone..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Alltså, hur jävla tjock är den här skärmen och vad väger den egentligen?! Det här ser ju fan ut som min första HD-TV anno 2006...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Den är böjd, så den ser tjockare ut från profil än den är.

Permalänk

@trickeh2k: Jag har en liknande modell (philips 346b1c, ser exakt likadan ut), den ser väldigt bred ut fran sidan pga den välvda skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av christerron:

@trickeh2k: Jag har en liknande modell (philips 346b1c, ser exakt likadan ut), den ser väldigt bred ut fran sidan pga den välvda skärmen.

Är du nöjd med den skärmen? Vi har sånna i jobbet och vi vill typ kasta dom :/ eller använder du din utan dockan? Vi använder bara våra med dockan och det är helt sjukt vad dåligt det fungerar

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

VA är i min subjektiva åsikt överlägsen IPS för normal användning, tror ärligt talat inte de flesta som påstår sig tycka annat har jämfört. IPS har sin nisch men den är för att få korrekta färger för folk som jobbar med grafik och bild. VA har bättre kontrast (klarar att visa mörkare färger) och gör exempelvis så att man inte behöver höja ljuset för att se i mörka områden (FPS spel), vilket många som har IPS paneler gör (och då förstör man ändå sina perfekta färger till att bli sämre än en VA panel).

Permalänk

Jag är väldigt känslig på smear och annat skit på skärmarna, testade en LG 27gl850 och fan nano ips typ lika kvick som TN 144hz skärmarna, bra bild men den hade för mycket BLB så mörkt rum va fan ospelbart, testat några VA paneler men dom har varit katastrof me smearing och suddig bild på grund av sega pixlar.
Men testade nu LG 32gk850g VA panel och måste säga den är fan nästan perfekt, lite smear i svart men de är så pass lite så de knappt att jag tänker på de.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Tvärt om för mig, IPS är ju som att titta på urvattnad grå färg

Skrivet av Esseboy:

Har ren kollat synen i år, tror du behöver kolla synen om du inte ser att VA har 300% bättre kontrast.

Eftersom att du har kollat synen, så har du supit istället.

Först pratar du om färg och sedan kontrast?

Förövrigt så har IPS bättre betraktningsvinklar och bättre färghantering, den är dock sämre på svärta/kontrast.

Tvärt om för VA.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Eftersom att du har kollat synen, så har du supit istället.

Först pratar du om färg och sedan kontrast?

Förövrigt så har IPS bättre betraktningsvinklar och bättre färghantering, den är dock sämre på svärta/kontrast.

Tvärt om för VA.

/Lifooz

Nej, har en VA med fina färger så kontrasten är det som gör färgerna grådaskiga hos IPS paneler

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Skrivet av BM-Mods:

Är du nöjd med den skärmen? Vi har sånna i jobbet och vi vill typ kasta dom :/ eller använder du din utan dockan? Vi använder bara våra med dockan och det är helt sjukt vad dåligt det fungerar

Skärmen används huvudsakligen via min DisplayPort för mina personliga dator, och stundtals (1-2h/vecka) via dockan med jobbdatorn.
Jag har ännu inte haft några problem med dockan, men KVM-switchen buggar ut ibland med musen+tangentbordet vilket är väldigt irriterande. Flickvännen använder också dockan med hennes Microsoft Surface, vilket verkar fungera bra.
Vad har ni för varumärke på era datorer (vi använder tex Dell Latitude på jobbet)? Har ni provat med andra märken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av christerron:

Skärmen används huvudsakligen via min DisplayPort för mina personliga dator, och stundtals (1-2h/vecka) via dockan med jobbdatorn.
Jag har ännu inte haft några problem med dockan, men KVM-switchen buggar ut ibland med musen+tangentbordet vilket är väldigt irriterande. Flickvännen använder också dockan med hennes Microsoft Surface, vilket verkar fungera bra.
Vad har ni för varumärke på era datorer (vi använder tex Dell Latitude på jobbet)? Har ni provat med andra märken?

Dom vi har stött på problem med verkar i huvudsak vara Dell Latitude 7280/90, skall kolla över om vi har fått problem med andra modeller, men primärt är det just E7280/90 som har gett oss dessa problem. Dock är dom lösta genom att stänga av allt som har med energispar att göra i en GPO, men andra dockor så som WD-15/19 fungerar ju kanon med våra andra GPOer :/

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.