Vettiga trådlösa hörlurar?

Permalänk
Medlem

Vettiga trådlösa hörlurar?

Har tröttnat på sladden som hänger överallt och funderar på att gå trådlöst. Sitter idag med HyperX cloud som är 3år gamla. Har varit och är nöjd med mina hyperx förutom att sladden börjar störa för mycket. Tänkte försöka hitta på nå vettiga för 1000kr max om det går? Kunna prata med dem är inget viktigt alls utan jag använder dem bara till musik när jag spelar.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Keeper of the Bamse

Sennheiser HD 350BT kanske faller i smaken? Annars SteelSeries Arctis 7 som är lite dyrare. Du får Arctis 5 för under tusingen men jag har inte testat dem själv

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns ju annars Hyper X Cloud som är trådlösa.

Permalänk
Medlem

Har steelseries 7 och de är bra, men det är något med ljudbilden, vet inte om det bara är en känsla, men har inte samma 3d-ljudkänsla som när jag hade mina hyperx cloud II/qpad qh90.
Förutom det så är jag nöjd med lurarna, de har bra mic och bra batteritid.

Även smidigt med arctis 7 sändare som har en ljudutgång och en ljudingång, så du kan koppla in andra enheter för trådlöst och kan koppla in högtalare som ljudet hamnar på när du stänger av lurarna automatiskt istället för att behöva byta utgång i windows.

Men är det för musik så skulle jag leta efter något annat, går du från cloud lurar så lär du bli besviken på ljudet

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Är det för gaming så rekommenderar jag Turtle Beach Stealth 600.

Funkar både till Xbox, PS4 och PC´n. Sitter skönt, helt okej funktioner samt ljud, fick dock mina för 599kr på någon "rea" så det var ett riktigt kap för den slanten.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Är du nöjd med hyperx cloud i övrigt så köp hyperx cloud flight.

Köpte mina i höstas efter att ha använt qpad qh-90 i många år och är jättenöjd.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Kan ju kolla runt lite här: https://www.rtings.com/headphones

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Tack ska kolla lite vad ni rekommenderat. Jo ja vet att hyperx finns som trådlösa men tycker dem är lite i dyraste laget runt 1500? Kanske värt det dock, tycker ju att dem sitter skönt på huvudet och har schysst ljud. Det är främst musik vid datorn jag ska ha dem till. Även om jag sitter och ska polera en bil t.ex kan ja använda dem.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Tack ska kolla lite vad ni rekommenderat. Jo ja vet att hyperx finns som trådlösa men tycker dem är lite i dyraste laget runt 1500?

De är rätt ofta på rea runt tusenlappen, har varit nere under 700 vid några tillfällen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

De är rätt ofta på rea runt tusenlappen, har varit nere under 700 vid några tillfällen.

Den trådlösa?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Den trådlösa?

Japp.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Då får ja se till o hålla utkik o slå till. Är ju så himla nöjd med mina cloud II

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB