Vad spelar du om du blir hemma?

Permalänk
Relik 📜

Vad spelar du om du blir hemma?

Det väntar en tid där sannolikt många kommer bli hemma mer än vanligt, både för jobb och för att hålla nere smittspridning i samhället. Samtidigt lär majoriteten vara friska eller med milda symptom, vilket ger tid åt allt möjligt – spelande, till exempel. Även om karantän i sig inte är något att eftersträva tycker jag ändå vi kan tipsa varandra om titlar som är sådär lagom engagerande, perfekta med någon grad feber och allmän slöhet.

Från min sida, någonutdragen RPG-historia. De tjänar ofta på att många timmar i sträck plöjs ned, för att verkligen komma in i allt. The Witcher 3 är givetvis stående för de som ännu inte kommit dit, men även.. ja, varför inte testa Mass Effect: Andromeda? Ett spel som ändå är värt att dra igenom, men som kräver en laddning timmar innan det "tar fart".

(PS. Erkänner mig inspierad av @Callemedskägget och tråden på FZ..)

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Plöjt windowsversionen av Dead Rising 4 senaste tiden, känns extra lämpligt just nu,

Permalänk
Medlem

Escape From Tarkov och GTA V.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Troligen The Sims 4 om jag skulle vara sjuk, brukar inte orka spela spel som t.ex. Killing Floor när jag är sjuk. Annars något annat mer artistiskt indie-spel i backloggen, men tror jag skulle vilja ha något bekant när jag är sjuk.

Permalänk
Medlem

Är dags att äntligen spela igenom Witcher 3 hela vägen, i övrigt final fantasy-spelen vore nice att köra från början. Plöja lite mer Dead Cells. Äntligen spela igenom Mutant Year Zero. Mysa runt lite i Fallout 76. Kanske äntligen reparera min fars gamla Commodore och lära mig lite Basic.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Från min sida, någonutdragen RPG-historia. De tjänar ofta på att många timmar i sträck plöjs ned, för att verkligen komma in i allt. The Witcher 3 är givetvis stående för de som ännu inte kommit dit, men även.. ja, varför inte testa Mass Effect: Andromeda? Ett spel som ändå är värt att dra igenom, men som kräver en laddning timmar innan det "tar fart".

För min del fungerar RPGs (som jag inte spelat förr) väldigt dåligt när jag är sjuk, har för svårt att koncentrera mig på dialog och story om jag är lite seg & trött.

Lättare för min del att falla tillbaka på saker jag spelat förr, gärna saker som har något simpelt & monotont "grinding"-moment, som world & warcraft eller diablo 3.

För det mesta spelar jag dock inget alls när jag är sjuk utan parkerar mig i tv-soffan framför någon okomplicerad action- eller komedi-serie

Permalänk
Medlem

Har spelat Halo i 15 år och kommer fortsätta göra det om jag blir hemma

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Path of Exile startar en ny liga på fredag kväll.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Jag har börjat beta av Final Fantasy-spel i väntan på FF7 remake. Har redan klarat av FF7 och är snart klart med FF9 också, båda på Switch. Nästa del i serien blir FFX(10) men inte X-2 enligt @loevet, och den kommer bli på HTPC:n för att få lite högre bildfrekvens... förhoppningsvis

Permalänk
Medlem

Får tipsa alla som missat det om Subnautica, riktigt bra spel som jag precis klarat. -Riktigt- bra lir.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Keeper of Traditions

Blir till att jobba även om man är hemma

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem

Rock and stone brother! Rock and stooooone!
(deep rock galactic)

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

GTA V, sannolikt även Supreme Commander i någon form.
Men jag har ju Nintendo-konsoler också, så kan ju spela Mario-spel för variation.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om OpenRCT2. Är dessutom inte så resurskrävande så det kan man spela på en laptop i sängen om man vill det

Visa signatur

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS

Permalänk
Medlem

Är det någon som sitter på något roligt Tower defense-spel, eller ska man installera starcraft igen och köra någon custom-bana?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Factorio eller nåt som ligger i backloggeb av spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Rock and ston brother! Rock and stooooone!
(deep rock galactic)

Mina tankar gick direkt till LotR. "My business is with Isengard tonight, with rock and stone!"

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

D3, Hearthstone och WoW.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Rock and stone brother! Rock and stooooone!
(deep rock galactic)

Nämen vad är detta för spännande spel? Har ju skippat att bjuda in till gubb-lan hela denna säsong i brist på vettigt lir, och vad länkar du?
Lösningen..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Nämen vad är detta för spännande spel? Har ju skippat att bjuda in till gubb-lan hela denna säsong i brist på vettigt lir, och vad länkar du?
Lösningen..

Det är väldigt underhållande teamplay!
PvE dessutom så det är inte tävling riktigt. Men ändå teamplay.

Banorna är genererade av algoritmer, och känns fresh och nytt varje gång.
Utmanande och underhållande teamplay (man kan själv välja 5 olika svårighetsgrader så det går fint att anpassa själv) - och väldigt tramsigt dessutom ;).

Tryck ofta på taunt (V på tangentbordet). Det är viktigt haha.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Two Point Hospital och Clone Hero för mig själv, Darksiders Genesis om sambon är med (på nintendo switch då). Och om detta håller i sig / förvärras så blir det en sju helsikes massa Mount & Blade

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Kenneth: ... och sedan FFXII, du har många timmar på kammaren med den serien MEN, håll dig så långt borta från FFXIII som möjligt, du kommer inte vara vid dina sinnes fulla bruk om du ger dig in i den soppan!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Söderbäck:

Rock and stone brother! Rock and stooooone!
(deep rock galactic)

Hmmm, har sneglat på det länge. Fick lite blandad kritik i början med det är alltså bra?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NordhNet:

Hmmm, har sneglat på det länge. Fick lite blandad kritik i början med det är alltså bra?

Yas!
Jag tycker det är väldans underhållande med vänner iaf.

Har inte spelat det när det var nytt. Har nån buddy som spelat sedan släpp och han säger att det har tillkommit en hel del. Fler spellägen, bättre variation på fiender and such.
Jag tycker nog det känns ganska polerat också faktiskt. Inte en laggig beta likt ARK eller så utan det här känns tight.

Bra balanserat. Man kan spela utan fullt team och det funkar också. Man behöver inte alla klasser, men alla klasser bidrar ändå med mervärde så det är bra med variationen.
Installationen är på 1,5 gig (!). Imponerande hur mycket gameplay de fått plats med på så liten download!
Ganska lättdrivet.
Trevlig variation på uppdragstyper.
Inte så fasligt dyrt heller. Halva priset just nu dessutom. 140 spänn är det aaabsolut värt.

Vet inte hur det är att spela själv. Kanske mindre underhållningsvärde där?

Frågan är väl hur länge spelet är kul. I dont know. Jag har bara 25 timmar i spelet än så länge men jag kommer nog spela det här ett tag framöver.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Studerar Kandidatprogrammet i Datavetenskap, och har tentamen i diskret matematik om 2 veckor, så skulle bli att studera inför den.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate II Enhanced edition i väntan på 3an

Permalänk
Medlem

Vettihelsike om jag hade velat se Outbreak filmen med Dustin Hoffman, osäker.

Permalänk
Medlem

Nja, det hade nog blivit film istället. Jag har massor med filmer på både Netflix och Viaplay som ligger i listan!

Permalänk
Inaktiv

Gitarr kanske lär mig banjo eller harpa eller varför inte lapsteel eller mandolin eller allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Studerar Kandidatprogrammet i Datavetenskap, och har tentamen i diskret matematik om 2 veckor, så skulle bli att studera inför den.

diskret matematik- när man räknar lite i smyg?
(lycka till på tentan)