Permalänk
Proffsmoddare

NZXT H400

I samband med Computex 2019 fick jag ett erbjudande av ASRock att leverera ett bygge till deras monter för utställning på mässan. Detta var något jag givetvis ville göra och sålde då in en idé om ett ultracleant bygge som skulle få representera min och säkert många andras nordiska smak.

Valet föll på att arbeta med NZXT då deras chassin tilltalar mig starkt just för den rena designen.

Projektet slutfördes med ASRock AMD Radeon RX580 Phantom Gaming som fick en custom backplate men sedan vid ett evenemang hos Inet så fick ett RTX 2080Ti gästspela i datorn och då även lite test med regnbågsbelysning.

Specifikationer:

- NZXT H400
- ASRock X399M Taichi
- AMD Threadripper 2920X
- ASRock AMD Radeon RX580 Phantom Gaming
- G.Skill Trident-Z Royal Nickel 4x8GB
- 2x Samsung 970 EVO 500GB
- NZXT E850
- 4x NZXT AER 140 RGB
- NZXT HUE 2

Water cooling:

- EK Velocity Full Nickel RGB
- EK Coolstream CE 280
- EK Revo D5 150 Pump/Res kobo
- EK Nickel & Gold fittings
- Nickel plated brass hard tubes

Mods:

Custom layout med roterat moderkort
5-slot (4-slot org. mATX) support
Custom kablar
Custom NZXT style polerad aluminium GPU backplate
Custom NZXT style laserskuren cover för främre fläktar
Custom Taichi style backplate för moderkortet
Ombyggt till tempererat glas på båda sidorna
Extra "front" som baksida
Custom chassifötter
Custom täckpaneler inuti
Rå-polerad yta på chassipanelerna

Bygget sponsrades av ASRock, NZXT, G.Skill, EK Waterblocks och Samsung inför Computex 2019.

Besök galleriet här

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Fronten/Frontarna gjorde sig inte jättebra på bild IMO. Sjukt cleant bygge i övrigt!

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Dracc:

Fronten/Frontarna gjorde sig inte jättebra på bild IMO. Sjukt cleant bygge i övrigt!

Tack! Ändå ser de rätt matta ut på bild.
Är en ganska grov slipad/grovpolerad yta i grunden som jag sedan polerat upp så det är faktiskt rätt bra med reflektioner irl.
Upplevs typ likadant som backplaten till grafikkortet när den blir belyst.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Jag har genom åren skådat 100-tals kanske till och med 1000-tals custom byggen men detta var tamejtusan det vackraste jag sett. Utan minsta tvekan!

Otroligt tilltalande design. Älskar hur cleant det är och hur du fått moderkortet att nästan "hänga fritt" i chassit. Riktigt, riktigt snyggt! Du är grym!

Om du nånsin kommer sälja chassit utan hårdvaran så är jag väldigt intresserad, skicka gärna ett PM i så fall!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av WorriedElk:

Jag har genom åren skådat 100-tals kanske till och med 1000-tals custom byggen men detta var tamejtusan det vackraste jag sett. Utan minsta tvekan!

Otroligt tilltalande design. Älskar hur cleant det är och hur du fått moderkortet att nästan "hänga fritt" i chassit. Riktigt, riktigt snyggt! Du är grym!

Om du nånsin kommer sälja chassit utan hårdvaran så är jag väldigt intresserad, skicka gärna ett PM i så fall!

Tack så sjukt mycket!

Datorn ska faktiskt säljas nu, men tänkte nog bjuda ut den komplett först.
Det känns alltid lite tråkigare att plocka isär för att sälja.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpelay:

Tack så sjukt mycket!

Datorn ska faktiskt säljas nu, men tänkte nog bjuda ut den komplett först.
Det känns alltid lite tråkigare att plocka isär för att sälja.

Det förstår jag självklart, och önskar dig lycka till med försäljningen.
Hade jag haft kapitalet hade jag budat hem hela burken men så är inte fallet just nu.

Permalänk
Permalänk
Medlem

10/10 med RX 580. 6/10 med RTX 2080ti.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Toksnyggt!

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Medlem

Snyggaste bygget!

Permalänk
Medlem

Visst var det snyggt alltid! Men saknar bilder på undersidan samt baksidan. Hur är det tänkt att man ska komma åt bakpanelen med utgångar?

Lite synd också att det är lite tjockt med kablar kring nätaggregatet. I ett sådant här bygge hade jag nog personligen experimenterat med att täcka härvan med ett nättyg i form av riddarrustning design: https://www.tyg.se/159-k1781-01_naettyg-riddarrustning-strukt...

Kanske hade blivit snyggare!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Jäkla läckert bygge! Jag får en tube amp känsla av dom första bilderna.

Permalänk

YOU WIN.

Visa signatur

MacBook Air 13" 2020 (i3 1030NG7 l 8GB RAM l 256GB SSD l Iris Plus)
Clevo PC50DN2 (i7 10875H l 32GB RAM l 1TB SSD l RTX 2080S Max-Q)

PS4 Pro & Nintendo Switch 2019