Call of Duty: Warzone - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Kan bara hålla med. Suttit två nätter nu till 4-5 och spelat. Har riktigt jävla kul. La ner hela pubg ungefär när spelarantalet började droppa från 2-3 miljoner och ner för några år sen. Har installerat det 2-3 gånger efter det men jag klarar inte av skiten längre då det är så segt och texturerna ser så jäva dåligt ut. Rentav grafiken.

Har märkt det jag gillar mycket här är bla att man bara behöver springa över en del loot för att plocka upp utan att behöva trycka e/f för att ta upp och att man kan köpa tillbaka sina teammates. Gillar det som fan. Riktigt jävla kul har jag haft och många intense games.

Hmm, testa köra det i admin läge också. Testa även starta battlenet i admin läge. Jag antar du kör windows 10.
Personligen har jag inte haft ett enda problem och har spelat många många timmar men verkar vara en del som har det.

Hittade nu en kommentar angående samma fel!

"Found out what it was. Ransom ware protections in Win 10. Find the random ware setting in windows security and turn it off."

Testa stänga av ransom ware skyddet och se om det hjälper

Tack !

Ransom ware protections in Win 10 löste biffen för mig...
Sjukt dock att man ska behöva stänga av det för o kunna spela...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Behöver folk att lira med Någon som vill adda mig?

Har inte jättemycket tid att spela på vardagar, kanske 1-2 timmar per dag. Blir mest på helger. Är 35+.

Bara att skicka PM i så fall.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

Man kan ju ändra i loadouts, är det som man får i drop då?
Men kan inte låsa upp så mycket, kan bara sätta sikte på typ ett vapen, måste man lira vanliga cod för att få tillgång till allt där?
Hur får man reddots, och scoops? hatar springa omkring med ironsight

Permalänk
Medlem

@Asce Adda mig, spelar liknande dig (vi är ett gäng, trevliga givetvis) på vardagar någon timma när tiden räcker till då man har familj och allt det som kommer till, heter Puketalker men har ingen koll på de sista siffrorna om man behöver det för att lägga till.

@Swennis: Du får mer allteftersom du samlar XP, går fort att levla upp så man slipper ironsight.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

Man kan ju ändra i loadouts, är det som man får i drop då?
Men kan inte låsa upp så mycket, kan bara sätta sikte på typ ett vapen, måste man lira vanliga cod för att få tillgång till allt där?
Hur får man reddots, och scoops? hatar springa omkring med ironsight

Jupp, du kan välja dina loadouts du själv satt ihop ifrån lådan som droppar med loadouts. Du kommer att låsa upp mer och mer ju mer du spelar, men visst det kanske hade gått snabbare i vanliga CoD då det är mer freqventa fighter där...

Permalänk
Medlem

Stuttrade en del för mig. Ser på afterburner att spelet använder upp hela grafikminnet på mitt 1080ti. 😂 (11gb).så har ni problem med stutter kolla minnesanvändningen. Jag fick sänka textures.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Avstängd

Någon som har tips på grafikinställningar som ger en så klar och skarp bild som möjligt, tycker att det är lite svårt att se fienden ibland på medium samt längre distanser.

Permalänk
Medlem

@Izenoz: Najs. Tror man behöver hela battletag, min är i alla fall: VegaStar#21266

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

Cod är extremt känsligt för oc på grafikkortet så testa å köra utan om ni får dx error.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk

Detta är riktigt skoj, BR delen har lite roliga spinns på de som gör de nytt och fräsht, kul att man kan få sina loadouts från cod mw i end game, och deras plunder gamemode är ruskigt kul, kul som fan och hålla sig runt droppzonesena och döda folk som försöker exctracta sina pengar 😀, eller jaga dom som har mest pengar på sig då, dom som leder på servern får en markering på området där dom är.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Avstängd

Jag får WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR och bluescreen.

Funkar dock om jag låser FPS till 65, riktigt underligt

Men spelet var ganska kul, men är mycket mer Apex än PUBG. PUBG hade varit kung om de inte varit så otroligt inkompetenta.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

@Rasmus117: Ja tyvärr så totalkrachar det för mig med. Googlat lite men ej hittat någonting ännu som kan hjälpa till med vad det må vara för fel.

hade problem med crasher men ändrade Texture Quality till normal eller low skall hjälpa, kör man på high kan man crasha.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte vad problemet är, börjar spela och det funkar fine kan spela igenom flera matcher sen efter jag tagit en paus så börjar det crasha till desktop efter 5-6 min igen, inga error codes eller något.

Permalänk
Medlem

@Oneone: Tack för tipset, skall testa.
JAg kör f.ö OC både minnen och cpu, ökade på strömtillförseln lite, men återkommer om spelet håller med Text-Qual på medel/low.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Spelat några timmar nu och slutade som topp 4. Hade det inte varit för mina två squad-kompisar, skulle jag aldrig tagit mig så långt. Riktigt kul faktiskt då jag aldrig haft problem med spelet som många andra.

Någon här på SweC som vunnit några games? Kanske rentav vinner ofta?

Lägg gärna till mig; [Farangen#2786] Har ingen jag känner som spelar.

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide SPEC-06 • PSU: Corsair Vengeance 650M • GPU: Nvidia RTX 2080 Super Dual Evo OC • CPU: AMD Ryzen 5 3600 • CPU-kylare: CM Masterliquid ML120L • RAM: HyperX Fury DDR4 2666MHz 2x8GB • MoBo: Asus ROG Strix B450-F • M.2/2,5": Kingston SA2000M 500GB/Samsung 860 Evo SSD 1TB • OS: Windows 10 Home Edition

Permalänk
Medlem

Efter testat lite...Att få både en andra och tredje chans känns jävligt beiget. Få pisk av en lirare i slutcirkeln - om det skulle hända - som man redan fimpat en gång känns väldigt fel. Sen är det ingen rekyl, vad är detta?
Första intrycket - upp till tretton.

Ska ge liret fler timmar innan jag sågar det helt och hållet.

Permalänk
Medlem

Tycker rörelserna känns sega, som lite inputlag, precis som man har mouse precision på, men det har jag ju inte... är det nåt som jag ska se över, eller det är så?

Permalänk

För de sugna, aktiva och som helt klart älskar call of duty warzone så finns nu en discord för er intresserade att hitta andra trevligt svensktalande folk att lira ihop med.

Så hoppa in och ta inviten, länka den vidare till era polare och låt den explodera likt vad warzone gjorde vid launch!

Discord invite: https://discord.gg/nz6Fk4e

Permalänk
Medlem

Försöker ladda ner spelet men går inget vidare, står bara och laddar, har snabb dator och bredband så är det något fel på servern? försökt i cirka 1 timma nu.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trevlig:

Försöker ladda ner spelet men går inget vidare, står bara och laddar, har snabb dator och bredband så är det något fel på servern? försökt i cirka 1 timma nu.

Jag är ganska säker på att servrarna är nere, kan inte ens logga in på battle.net .....
Tanken för mig var att nå rank 100 minst idag, drog från 50-82 tror jag att jag är nu, över 80 i alla fall igår samt att jag sliter igenom season pass.
Edit: Ser ut att vara som det varit förr när det krånglat att dom som är inloggade är kvar men folk som försöker logga in kommer inte in. Jäkla trevlig fest Blizzard har.

Permalänk
Medlem

Jag har enorma lags på warzone, kan knappt vända mig om och trycker jag för att skjuta så händer ingenting förens 5 sekunder senare... Drar jag ner all grafik till absolut lägsta så går det - men är fortfarande lagg i aimet. Någon som vet vad det beror på? har ändå 1060 6gb och i5-3570k och spelet ligger på en ssd, har sett sämre riggar kunna spela utan problem..

Permalänk
Medlem

@Krejdn: Var med om liknande i The Division med min gamla CPU som var samma som din. Kolla så den inte toppar ut när du spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

@Krejdn: Var med om liknande i The Division med min gamla CPU som var samma som din. Kolla så den inte toppar ut när du spelar.

Den ligger på 100% i spelet, men det verkar vara vanligt med cod-serien, och inget som bör hindra spelet i sig prestandamässigt om jag läst rätt? Ändrade även i configfilen från renderedcores = 1 till 4. Men, tänker att 3570k inte är en alltför dålig CPU så den bör ju kunna klara spelet utan problem? Finns det något man kan göra, eller är det bara att vänta på patch?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krejdn:

Den ligger på 100% i spelet, men det verkar vara vanligt med cod-serien, och inget som bör hindra spelet i sig prestandamässigt om jag läst rätt? Ändrade även i configfilen från renderedcores = 1 till 4. Men, tänker att 3570k inte är en alltför dålig CPU så den bör ju kunna klara spelet utan problem? Finns det något man kan göra, eller är det bara att vänta på patch?

Hittade ett youtube klipp med just den cpun och ett 1060 3GB och din borde ju prestera ungefär/lite bättre kanske än detta?
Du borde iallafall kika efter en i7 3770k istället då det skulle göra större skillnad i spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Hittade ett youtube klipp med just den cpun och ett 1060 3GB och din borde ju prestera ungefär/lite bättre kanske än detta?
Du borde iallafall kika efter en i7 3770k istället då det skulle göra större skillnad i spel.
https://youtu.be/eCYjHL6OrRM

Ja, asså jag ligger ju på OK fps och allt, och enda problemet nu är väl att jag ibland fastnar med musen när det är mycket och jag svänger runt för snabbt. Micro-fastnar alltså med aimet lite då och då, irriterande som satan men det är ju "spelbart" men ja det är ju inte smooth.. Känns verkligen som det borde gå att ordna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krejdn:

Ja, asså jag ligger ju på OK fps och allt, och enda problemet nu är väl att jag ibland fastnar med musen när det är mycket och jag svänger runt för snabbt. Micro-fastnar alltså med aimet lite då och då, irriterande som satan men det är ju "spelbart" men ja det är ju inte smooth.. Känns verkligen som det borde gå att ordna

Jag har noll koll på det med aimet då jag aldrig haft det problemet.
Men om det är som ovan säger så kan det vara cpun men jag hade som sagt köpt en beg 3770k för en billig uppgradering då jag själv spelar med cpun i sign och det flyter ju på mycket bättre än de i5orna jag sätt på youtube med lagg och stutter. Nog därför jag aldrig köpt en i5. Men du får som sagt prova allt tänk bart, klocka cpun, stäng av allt onödigt etc.

Rättade stavfel från mobilen
Permalänk
Medlem
Skrivet av Krejdn:

Den ligger på 100% i spelet, men det verkar vara vanligt med cod-serien, och inget som bör hindra spelet i sig prestandamässigt om jag läst rätt? Ändrade även i configfilen från renderedcores = 1 till 4. Men, tänker att 3570k inte är en alltför dålig CPU så den bör ju kunna klara spelet utan problem? Finns det något man kan göra, eller är det bara att vänta på patch?

Har för mig när jag fick det felet att jag ändrade till fullscreen istället för borderless. Testa det. Sen testa begränsa fpsen en bit under vad du ligger på just nu.

Permalänk
Medlem

Jag har också problem med fryshack i spelet, kör med 4670k och rx570 med 8GB ram.
Testade skifta mellan borderless och fullscreen men har inte fått det stabilt.

Permalänk
Medlem

var en 180mb patch idag, kunde köra några matcher längre än 5 min, får se om de börjar crasha sen igen.

Permalänk
Medlem

Hittade min tag för de som vill lägga till (skriv gärna pm här också så jag vet vem det kommer ifrån).

Puketalker#5023324

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.