Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Vem har pratat om lynchning? Jag bara önskade att de som kräver denna empati för män som hatar kvinnor hade samma empati för främmande kulturer exempelvis. Min erfarenhet är den motsatta, ganska mycket lynchstämning om en invandrare våldtar en svensk kvinna, men en svenska man som slår ihjäl sin exfru av svartsjuka, då ska vi förstå samhällsstrukturerna som skapade honom.

tror du menar tvärtom
eller vad menar du med lynchstämning?
enda lynch stämningen jag ser är den media och vänsterdårar skapar runt någon svennebanan som gjort något.
när det är invandrare som våldtar är det ju inte ens en nyhet i vanlig media längre.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

överskott på män? vart får du den faktan ifrån? dig själv? https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/mannisko...

där finns lite fakta iaf.

Skrivet av Wiinis:

Men snälla det är ca 1,2% fler män än kvinnor. Det är väl så nära det kan bli?

1. I Sverige föds det 1,05 pojkar för varje flicka.
2. Kvinnor lever längre.

Vad ni vill titta på är en befolkningspyramid.

SCB har en här

Det är först i gruppen 65-69 som det finns fler kvinnor än män.

Edit: att tillägga, jag har en kraftigt negativ inställning till incelrörlelsen....

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

tror du menar tvärtom
eller vad menar du med lynchstämning?
enda lynch stämningen jag ser är den media och vänsterdårar skapar runt någon svennebanan som gjort något.
när det är invandrare som våldtar är det ju inte ens en nyhet i vanlig media längre.

Nu förstår jag inte, menar du att du upplever ett problem i Sverige med att vänstern och media piskar upp en lynchstämning när en ”svennebanan” slår ihjäl sitt ex?

Jag tror inte lynchmobbar är speciellt höger eller vänster så mycket som extremt manligt fenomen.

EDIT
Jag tänker exempelvis på dessa två fall
https://www.expressen.se/nyheter/krim/han-mordade-sitt-ex-pol...
https://www.cafe.se/martin-jonsson-dodade-sitt-ex-av-svartsju...

Hade Café skrivit en artikel om förövaren? Hade debatten handlat om utvisning om det var en andra generationens invandrare? Hade dödsstraff tagits upp i debatten? Martin hade ju redan ett mord och upprepade fall av misshandel i bagaget. Hade vi kallat Rickard för hedersmördare om han var kurd istället för svensk?

Män som hatar kvinnor har inget höger/vänster-perspektiv, inte heller något etniskt, vi kallar våldet mot kvinnor olika beroende på vem förövaren är.

I inget fall har jag någonsin hört talas om ett vänster/media-drev som som en lynchmobb just när svenska män mördar kvinnor. Vänstern gullar väl med brottslingar oavsett ursprung?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Sista jag skulle rekommendera du får gärna tipsa om en sida som verkligen funkar där du träffat riktiga kvinnor som inte är ute efter pengar. Annars är det oftast bara troll.

Har själv 100% successrate på reddit (r/sweden). Skrivit till en tjej och vi har varit ihop i några år nu.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Har själv 100% successrate på reddit (r/sweden). Skrivit till en tjej och vi har varit ihop i några år nu.

kan bara säga grattis men reddit är ett forum

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Nu förstår jag inte, menar du att du upplever ett problem i Sverige med att vänstern och media piskar upp en lynchstämning när en ”svennebanan” slår ihjäl sitt ex?

Jag tror inte lynchmobbar är speciellt höger eller vänster så mycket som extremt manligt fenomen.

EDIT
Jag tänker exempelvis på dessa två fall
https://www.expressen.se/nyheter/krim/han-mordade-sitt-ex-pol...
https://www.cafe.se/martin-jonsson-dodade-sitt-ex-av-svartsju...

Hade Café skrivit en artikel om förövaren? Hade debatten handlat om utvisning om det var en andra generationens invandrare? Hade dödsstraff tagits upp i debatten? Martin hade ju redan ett mord och upprepade fall av misshandel i bagaget. Hade vi kallat Rickard för hedersmördare om han var kurd istället för svensk?

Män som hatar kvinnor har inget höger/vänster-perspektiv, inte heller något etniskt, vi kallar våldet mot kvinnor olika beroende på vem förövaren är.

I inget fall har jag någonsin hört talas om ett vänster/media-drev som som en lynchmobb just när svenska män mördar kvinnor. Vänstern gullar väl med brottslingar oavsett ursprung?

absolut gör jag det.
ok så vi hade ca 290,000 anmälda brott mot person 2019 och män är problemet? Så visa 500 fall senaste året där förövaren är svennebanan i våldtäktsdomar borde vara superlätt då det enligt dig är lika mycket svennar som utför våldtäkter och misshandlar.
Att säga det är mäns fel är samma sak som att säga att det är människan fel, det är ett dåligt argument. skulle man istället fokuserat på grupperna som utför våldtäkterna/misshandlar så skulle det kanske få till en förändring, Ja det borde absolut vara utvisning om det går att utvisa personen, dvs har den dubbla medborgarskap varför skulle vi vilja behålla en person som begår brott om vi kan slippa ha personen i landet? och då kommer mot argumentet , ska vi utvisa svenska då med, NEJ för dom har inte dubbla medborgarskap vanligen., missförstå mig inte, skulle vi kunna sparka ut en svenne som våldtagit skulle det vara kanon.

Jag upplever att pk media är extremt skyddade mot vissa grupper. jämför artiklar när man fortfarande skrev om våldtäkter så kommer du snabbt se att när det är svenskar som är förövare, då skrivs namn och bild ut och hatet börja rulla ofta innan personen är dömd.
Är det någon från "andra" grupper så är det vitpixlat och ingen info. visst det finns enstaka artiklar där man visar ansiktet även när det är personen tillhörde andra grupper men rent generellt tycker jag man skyddar dessa.
Nu finns förvisso alternativ media som börjat visa ansiktet på alla, men det hatet som blir där är lika mycket från kvinnor som män i kommentarsfälten.
Ps:
kolla gärna domar när du ändå är igång, jämför våldtäktsdomar och vilka straff som döms ut mellan svennebanan och någon från andra grupper, även här tycker jag det är väldigt snedställt där svenne får hårda straff medans vissa grupper har gruppvåldtagit och bara får skyddstillsyn.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

absolut gör jag det.
ok så vi hade ca 290,000 anmälda brott mot person 2019 och män är problemet? Så visa 500 fall senaste året där förövaren är svennebanan i våldtäktsdomar borde vara superlätt då det enligt dig är lika mycket svennar som utför våldtäkter och misshandlar.
Att säga det är mäns fel är samma sak som att säga att det är människan fel, det är ett dåligt argument. skulle man istället fokuserat på grupperna som utför våldtäkterna/misshandlar så skulle det kanske få till en förändring, Ja det borde absolut vara utvisning om det går att utvisa personen, dvs har den dubbla medborgarskap varför skulle vi vilja behålla en person som begår brott om vi kan slippa ha personen i landet? och då kommer mot argumentet , ska vi utvisa svenska då med, NEJ för dom har inte dubbla medborgarskap vanligen., missförstå mig inte, skulle vi kunna sparka ut en svenne som våldtagit skulle det vara kanon.

Jag upplever att pk media är extremt skyddade mot vissa grupper. jämför artiklar när man fortfarande skrev om våldtäkter så kommer du snabbt se att när det är svenskar som är förövare, då skrivs namn och bild ut och hatet börja rulla ofta innan personen är dömd.
Är det någon från "andra" grupper så är det vitpixlat och ingen info. visst det finns enstaka artiklar där man visar ansiktet även när det är personen tillhörde andra grupper men rent generellt tycker jag man skyddar dessa.
Nu finns förvisso alternativ media som börjat visa ansiktet på alla, men det hatet som blir där är lika mycket från kvinnor som män i kommentarsfälten.
Ps:
kolla gärna domar när du ändå är igång, jämför våldtäktsdomar och vilka straff som döms ut mellan svennebanan och någon från andra grupper, även här tycker jag det är väldigt snedställt där svenne får hårda straff medans vissa grupper har gruppvåldtagit och bara får skyddstillsyn.

Många fel här, det främsta är kanske hela inlägget som är *trumvirvel* OT

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Många fel här, det främsta är kanske hela inlägget som är *trumvirvel* OT

Ok, då får du gärna visa på vilket som är fel?
Edit förutom OT om det inte framgick.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smith:

eller - ofrivillig celibat.

Först nu på senare tid jag uppmärksammat benämningen.

Gillar kvinnor(hetero).
Jag är +50.
Jag själv upplever det som lite "nedsättande" eller att man är misslyckad men det behöver inte alls vara så.
Vad beror det på?
Är det en j***a sjukdom eller handikapp som förföljer en genom hela livet och som troligen kommer förkorta ens liv?
Fattas det en viktig funktion för att tolka och ge rätt signaler till motparten?
Är det ärftligt? Är jag lat?
Brist på självförtroende?

Sällan en kvinna kommer att gå fram till dig och fråga chans vågar jag påstå för att hård-dra det hela.
Det är du som måste våga träda fram.
Vet det innerst inne,
men inte när, om eller vid vilket tillfälle.

Varför ta upp det här nu.
Datorvärlden och dess underhållning har nog varit som ett substitut/lindring för saknaden antar jag.
Har haft dator sedan sent 90-tal.

Om jag inte har tappat kollen fullständigt så vågar jag påstå att det är inte fel på mitt utseende på nått vis.
Uppfattar oftast bli vänligt/trevligt bemött av kvinnor.
Har aldrig haft ett förhållande.

Vad tycker ni som tänker svara?
/S

Jag tror det viktigaste är att våga gå utanför sin komfortzon här. Prata, flirta, heja på folk. Har man "instängda" intressen som datorer och annat så får man ändå försöka ta sig utanför dörren lite då och då. Kanske någon bekant har fyller jämnt, någon gifter sig osv.

Min farsa träffade en ny på ett dop, så jag antar att alla chanser är bra chanser

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Ok, då får du gärna visa på vilket som är fel?
Edit förutom OT om det inte framgick.

Du får ett PM!

Permalänk

Jag tycker det låter som att du har varit rädd att leva ditt liv och istället flytt in i datorspelens värld. Därmed har du missat att det bästa spelet ute just nu är spelet om din karaktär. Bara börja levla skillsen du behöver för att ta för dig. Det kommer bli svårt, det kommer bli jobbigt och du kommer att faila. Men belöningen vid slutfört uppdrag slår allt.
Om du har utseendet med dig finns det inget som kan stoppa dig.
Självförtroende är allt och kommer från erfarenhet. Tro på dig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Du får ett PM!

ok det blir bra

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snekutaren:

Jag tycker det låter som att du har varit rädd att leva ditt liv och istället flytt in i datorspelens värld. Därmed har du missat att det bästa spelet ute just nu är spelet om din karaktär. Bara börja levla skillsen du behöver för att ta för dig. Det kommer bli svårt, det kommer bli jobbigt och du kommer att faila. Men belöningen vid slutfört uppdrag slår allt.
Om du har utseendet med dig finns det inget som kan stoppa dig.
Självförtroende är allt och kommer från erfarenhet. Tro på dig själv.

Det här är ju typ det bästa jag läst! Det gör livet lite roligare att grinda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

absolut gör jag det.
ok så vi hade ca 290,000 anmälda brott mot person 2019 och män är problemet? Så visa 500 fall senaste året där förövaren är svennebanan i våldtäktsdomar borde vara superlätt då det enligt dig är lika mycket svennar som utför våldtäkter och misshandlar.
Att säga det är mäns fel är samma sak som att säga att det är människan fel, det är ett dåligt argument. skulle man istället fokuserat på grupperna som utför våldtäkterna/misshandlar så skulle det kanske få till en förändring, Ja det borde absolut vara utvisning om det går att utvisa personen, dvs har den dubbla medborgarskap varför skulle vi vilja behålla en person som begår brott om vi kan slippa ha personen i landet? och då kommer mot argumentet , ska vi utvisa svenska då med, NEJ för dom har inte dubbla medborgarskap vanligen., missförstå mig inte, skulle vi kunna sparka ut en svenne som våldtagit skulle det vara kanon.

Jag upplever att pk media är extremt skyddade mot vissa grupper. jämför artiklar när man fortfarande skrev om våldtäkter så kommer du snabbt se att när det är svenskar som är förövare, då skrivs namn och bild ut och hatet börja rulla ofta innan personen är dömd.
Är det någon från "andra" grupper så är det vitpixlat och ingen info. visst det finns enstaka artiklar där man visar ansiktet även när det är personen tillhörde andra grupper men rent generellt tycker jag man skyddar dessa.
Nu finns förvisso alternativ media som börjat visa ansiktet på alla, men det hatet som blir där är lika mycket från kvinnor som män i kommentarsfälten.
Ps:
kolla gärna domar när du ändå är igång, jämför våldtäktsdomar och vilka straff som döms ut mellan svennebanan och någon från andra grupper, även här tycker jag det är väldigt snedställt där svenne får hårda straff medans vissa grupper har gruppvåldtagit och bara får skyddstillsyn.

Nu måste jag missförstå igen, du vill alltså ha lynchmobbar? Vi vet ju att det är vad publicering av namn och bild på förövare från minoriteter leder till. Mordbränder på asylboenden etc. När det gäller våldtäkt och misshandel finns ingen starkare gemensam nämnare än kön så varför ska vi förbise det men inte etnicitet? Dessutom har kön en bevisad kausalitet vilket inte etnicitet har. Peter Mangs och Anders Breivik saknar motstycke hos utlandsfödda, för den graden av hat och önskan att döda någon pga av deras ursprung krävs de lögner du sprider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Nu måste jag missförstå igen, du vill alltså ha lynchmobbar? Vi vet ju att det är vad publicering av namn och bild på förövare från minoriteter leder till. Mordbränder på asylboenden etc. När det gäller våldtäkt och misshandel finns ingen starkare gemensam nämnare än kön så varför ska vi förbise det men inte etnicitet? Dessutom har kön en bevisad kausalitet vilket inte etnicitet har. Peter Mangs och Anders Breivik saknar motstycke hos utlandsfödda, för den graden av hat och önskan att döda någon pga av deras ursprung krävs de lögner du sprider.

hahaha omg, hur får du det svaret till lynchmobb? ja förmodligen leder det till att dom åker dit? eller tror du att Hitler ska uppstå och äta upp dig?
vilka mordbränder på asylbonde? var gång det brunnit är det någon som varit missnöjd och tänt eld själv.
klar det gör, blir du fostrad i att vissa grupper inte är värda ett skit och att det är ok att våldta dessa då har det inte med kön att göra utan med religion/ideologi eller annat påhitt. ok du vet att Breivik är norsk och det skedde i norge?
du talar om enstaka personer, jag talar om tusentals personer.
Med tanke på att du säger jag ljuger då måste du naturligtvis kunna visa på att jag har fel, så? visa det

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

kan bara säga grattis men reddit är ett forum

Såg inte att du specifierade dejtingsida.
Sen brukar det ju gå enklare om man träffar folk genom ett gemensamt intresse.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Jag är inte riktigt säker på frågan men jag tolkar det som att du uppmärksammat termen incel och att du sett att den har negativa associationer. Att du aldrig haft ett förhållande gör att du känner dig träffad? Missförstår jag dig?

Om jag tolkat dig rätt så tycker i vart fall jag att du inte skall känna dig förminskad för de negativa associationerna till termen.

Incel är en förhållandevis ny term som syftar på en internetsubkultur som utöver att medlemmarna inte kan hitta en partner dessutom utgörs av kvinnohat, rasism, våld etc. Detta är absolut inte någon grupp som man tillhör om man aldrig haft ett förhållande och ingen grupp jag tycker att man skall söka upp.

Utan att känna dig för fem öre så gissar jag att du inte delar värderingar med den ytterst smala incel-communityn och du är säkert en väldigt trevlig och go medmänniska.

Om du är intresserad av att träffa någon romantiskt så finns många nätdejtingalternativ och föreningar som anordnar träffar för dig likasinnade.

Väl sammanfattat och fint sagt!

Begreppet Incel är idag i mångt och mycket förknippat med kvinnohat samt våld och hot om våld. Så det blir viktigt att särskilja ofrivilligt ensamma/ofrivilligt celibata från de som bär på extrema misogyna åsikter.

Permalänk
Medlem

Jag är också 50+ och var också incel fram till 30+. Världen är väl inte riktigt likadan nu som för 20 år sedan. Bestämde mig för att försöka göra något åt det då för 20-25 år sedan. Eller snarare en allmän grej att få det lite roligare. Tänkte att jag ska göra något jag inte brukar, något jag är dålig på. Vad kan det vara? Kom på att dansa är en grej jag var kass på så jag började gå danskurser. Och det var ju jätteroligt och bra typ av motion också. Där fanns många kvinnor som man blev kompis med på kurserna. Man lärde sig att det inte är farligt att umgås med motsatta könet. Man blev kompisar med både killar och tjejer där och i alla åldrar.

Men för att ta tag i det här med att bli ihop med någon så skapade jag konto på en av dåtidens datingsidor på nätet. Insåg snart att det gick 50 män på varje kvinna där men ändå fick kontakt med några stycken som det bara blev mailväxling med. Men så tänkte jag vad tusan varför inte bara fråga om vi kan träffas och då svarade hon javisst. Mycket handlar om att våga. Blev tillsammans med en tjej men det varade bara ett par månader. Men fick ju lite erfarenhet men också en hel del jobbiga upplevelser. Men jag hade fått mersmak så det gick väl något år innan jag blev tillsammans med min nuvarande sambo och det har funkat i 20 år nu.

Första steget är alltså att våga prata, våga fråga om hon vill träffas och så vidare. Precis som man själv vill känna att motparten har något intresse så vill ju motparten också känna det. Bara att visa intresse för någon kan få den personen intresserad. Man får också lära sig att ta motgångar men så är det ju med allting.

Numera kan jag känna viss avundsjuka på de som är singlar. Frihet att kunna göra vad man vill, utöva sina hobbies obegränsat och så vidare. Vilken lycka det hade varit. Men i längden är man nog lyckligast med en bra balans i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Problemet är när man blir äldre och inte har bildat familj är att det blir svårare och svårare att skaffa nya vänner det är ofta genom vänner man träffar sin partner.

Skulle säga annorlunda, inte nödvändigtvis svårare.

Engagera sig i något man gillar där man träffar nytt folk funkar hela livet, största skillnaden är väl att man blir påtvingad det som ung och får söka sig till det som äldre

I 40-50 års åldern är ju de bra kvinnorna skilda och ute på marknaden igen

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Incel är inte ett nedsättande ord. Vad snackar ni om?
Det betyder vad det är, en involontary-celibate, ofrivilligt celibat. Helt utan värdering!

En person som ofrivilligt lever i celibat har ju misslyckats med att nå sitt mål av någon anledning. Men det gör knappast incel till ett nedsättande ord.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zipparn:

Incel är inte ett nedsättande ord. Vad snackar ni om?
Det betyder vad det är, en involontary-celibate, ofrivilligt celibat. Helt utan värdering!

En person som ofrivilligt lever i celibat har ju misslyckats med att nå sitt mål av någon anledning. Men det gör knappast incel till ett nedsättande ord.

Jag tror du har missat en del av utvecklingen på det här området.
En del som lever i ofrivilligt celibat deltar i/identifierar sig med incelrörelsen.

Och ja - det är just incelrörelsen som förknippas med ordet incel.
Det är en misogyn rörelse där deltagarna har en förfärlig syn på sin egen rätt till sex och samlevnad samt att kvinnohat är vanligt förekommande.

-"Menar du att incel inte behöver betyda exakt samma sak som ofrivilligt celibat?"

Yes. Det är så incelrörelsen utvecklats, och det är så det ser ut nu för tiden. Det startade inte så - i know.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Smith:

eller - ofrivillig celibat.

Först nu på senare tid jag uppmärksammat benämningen.

Gillar kvinnor(hetero).
Jag är +50.
Jag själv upplever det som lite "nedsättande" eller att man är misslyckad men det behöver inte alls vara så.
Vad beror det på?
Är det en j***a sjukdom eller handikapp som förföljer en genom hela livet och som troligen kommer förkorta ens liv?
Fattas det en viktig funktion för att tolka och ge rätt signaler till motparten?
Är det ärftligt? Är jag lat?
Brist på självförtroende?

Sällan en kvinna kommer att gå fram till dig och fråga chans vågar jag påstå för att hård-dra det hela.
Det är du som måste våga träda fram.
Vet det innerst inne,
men inte när, om eller vid vilket tillfälle.

Varför ta upp det här nu.
Datorvärlden och dess underhållning har nog varit som ett substitut/lindring för saknaden antar jag.
Har haft dator sedan sent 90-tal.

Om jag inte har tappat kollen fullständigt så vågar jag påstå att det är inte fel på mitt utseende på nått vis.
Uppfattar oftast bli vänligt/trevligt bemött av kvinnor.
Har aldrig haft ett förhållande.

Vad tycker ni som tänker svara?
/S

Alla har 24 timmar per dygn till sitt förfogande. Inte alla avsätter tid till att ta och hålla kontakt med andra människor. Det är den största enskilda faktorn vad gäller huruvida man träffar en potentiell partner eller inte.

Det som stör mig med Incelargumenten är bristen på insikt att vi som människor fungerar förvånansvärt lika oavsett om våra könsorgan sitter huvudsakligen på insidan eller på utsidan:
Jag har många kvinnliga bekanta som är roliga att prata med men som jag absolut inte skulle vilja leva en längre period med. Jag har många kvinnliga bekanta som är trevliga men som jag inte känner någon direkt sexuell dragning till. Jag har några kvinnliga bekanta som jag inte skulle ha något emot att ligga med om det inte hade några negativa konsekvenser - men det skulle det ha, så jag är inte intresserad av att ta bekantskapen åt det hållet. Extrapolerar man detta inser man snabbt att om andra människor fungerar på liknande vis, så är det bara ett subset av mänskligheten man "har chans på", och denna "chans" ska passera två olika filter - ditt eget, och den andra personens. Tillbaka till ruta ett, med andra ord: Ju fler människor du regelbundet umgås med desto större chans, rent statistiskt, att du träffar någon du tycker är attraktiv som tycker det samma om dig.

Det andra incelargumentet jag stör mig på är halvsanningen att en viss typ av kille "har större chans" - där den stora tankevurpan är att det innebär att det blir mindre över åt "oss andra". Ja: Vi har ett genetiskt och socialt lotteri, och våra förutsättningar skiljer sig åt. Men uppenbarligen finns det människor som upplevs som attraktiva trots att de inte ser ut som supermodeller. Och uppenbarligen - återigen - tycker ju folk att olika saker är tilldragande. Självklart kan du lättare få "napp" åtminstone för ett one-night-stand om du har en extremt välpolerad yta. Men där finns det återigen komplicerande faktorer: Dels är chansen stor att om du är social nog att ha en välpolerad yta, så har du också fått en del övning i ditt liv vad gäller andra aspekter av ett socialt samliv, vilket kan underlätta. Dels finns ju möjligheten att en viss sorts person faktiskt drar till sig personer som söker efter dessa specifika egenskaper i en partner. På gott och ont: Det innebär samtidigt att det finns folk som definitivt inte är ute efter just de egenskaperna.

Samtidigt är det bara att titta sig omkring för att se att många blir ihop med någon i sin umgängeskrets efter att ha känt varann ett bra tag: Vissa människor vill faktiskt känna en potentiell partner ordentligt innan de bestämmer sig för att göra ett försök med dem. Och, ärligt talat: Relationer är för många ett svårt och lite pinsamt ämne, och processen att inleda en innebär att du öppnar upp dig på ett sätt som inte alla är bekväma med. Och medan du gör det, gör du dig också sårbar: Tänk om den andra personen inte känner för dig på samma sätt som du gör för dem?

Incel är ett självförnedrande begrepp: Det betyder per definition att du ger andra skulden för att du inte har något du vill ha.

Permalänk
Avstängd

Blev uppenbarligen någon öl för mycket igår när jag skrev såg jag idag... Det är ok om moderator vill klippa i det jag skrev...
Instämmer med ovanstående talare.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Då sätter vi hänglås på den här tråden då den har spårat ur.

Mvh

Tiamat/Moderator