Firefox eller Chrome, vad kör ni under Linux?

Permalänk
Medlem

Firefox eller Chrome, vad kör ni under Linux?

Firefox eller Chrome(brave m.m), vad kör ni under Linux?

Jag kör firefox då jag har använt firefox sen 04-05 och bara fortsatt använda den, har testat chrome men aldrig bytt.

Gillar firefox innehållsblockering och mera privacy än vad Chrome erbjuder

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av Firefox med Vivaldi vid sidan av, om jag ska in på mega.nz Deras webbsida är tydligen snällare mot Chromium-motorn än Gecko-motorn.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Vivaldi.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Firefox för att surfa och Chrome endast för Discord eftersom det inte finns rättstavning i Discordappen till Linux.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Rekordmedlem

Allt utom IE, Edge och Safari.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vivaldi

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Jag kör qutebrowser

Permalänk
Medlem

@llxt: aldrig hört talas om den browsern

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

@llxt: aldrig hört talas om den browsern

Väldigt enkel och minimal webläsare. Inga knappar eller menyer som är ivägen för en. Man navigerar väldigt smidigt med VIM baserade key-bindings. Kan varmt rekommendera.

Permalänk
Medlem

Normalt firefox, men har även norska snabba OPERA på alla system!

Permalänk
Medlem

Jag kör i första hand Firefox under linux.

Skrivet av Irre:

Normalt firefox, men har även norska snabba OPERA på alla system!

Jag kör Opera som 2-3e läsare på de flesta av mina OS, mycket bra. Har dock för mig att det är ganska likt chrome eller firefox numera? Chromium baserat kanske?

Permalänk
Medlem

Firefox och Vivaldi.

@Irre: Opera är kinesiskt, inte norskt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kör chrome och Firefox för jobbkonton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Jag kör i första hand Firefox under linux.

Jag kör Opera som 2-3e läsare på de flesta av mina OS, mycket bra. Har dock för mig att det är ganska likt chrome eller firefox numera? Chromium baserat kanske?

Sålde dom inte opera till något data mining företag? Var någon LTT video om det förra veckan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Firefox på alla enheter, telefon, Dator Windows 10 och Linux Zorin.

Permalänk
Medlem

Firefox. Vad är bra med Vivaldi?

Permalänk
Medlem

Firefox på alla enheter. Falkon eller Vivaldi som backupbrowser.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

Jag har både firefox och chromium installerade men använder mest firefox. Har Privacy Badger addon installerat vilket tar bort massa trackers och elände och som bieffekt försvinner den mesta reklamen.

Chromium har jag för kompabilitetsskäl för sidor som fungerar sämre i firefox. Också för webbutveckling när man vill testa hur det fungerar i olika webbläsare.

Permalänk
Medlem

Firefox på allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Firefox 99 gånger av 100 men har också Chrome (inte chromium) installerat.

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Medlem

Firefox på allt så långt det går.
Annars finns ju Brave Browser om man behöver ha något Blink-baserat.

https://en.wikipedia.org/wiki/Brave_(web_browser)

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Jag använder både Firefox och Google Chrome (ej chromium) på Linux.
Google Chrome för youtube och Googles molntjänster, firefox för resten av surfandet.

Gillar både Chrome och Firefox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Firefox eller Chrome(brave m.m), vad kör ni under Linux?

Jag kör firefox då jag har använt firefox sen 04-05 och bara fortsatt använda den, har testat chrome men aldrig bytt.

Gillar firefox innehållsblockering och mera privacy än vad Chrome erbjuder

Firefox men även pale-moon.

Permalänk
Medlem

Firefox alltid !
Skulle jag av någon anledning behöva en annan webbläsare så blir det Brave.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lassekongo83:

Firefox och Vivaldi.

@Irre: Opera är kinesiskt, inte norskt.

Skrivet av Baxtex:

Sålde dom inte opera till något data mining företag? Var någon LTT video om det förra veckan

Skickades från m.sweclockers.com

Opera är väl fortfarande formellt ett norskt bolag (registrerat i Norge) men det såldes ju till något kinesiskt riskkapitalbolag för ett antal år sedan. Vad jag förstått så sker utvecklingen huvudsakligen i Polen numera.
Mer oklart om det finns någon bekräftad data mining-koppling på det hela även om liknande spekulationer florerat sedan dess.

Vivaldi positionerar sig väl som "nya gamla Opera", typ.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Väldigt enkel och minimal webläsare. Inga knappar eller menyer som är ivägen för en. Man navigerar väldigt smidigt med VIM baserade key-bindings. Kan varmt rekommendera.

Har nu lagt in Qutebrowser för att testa och den är ju väldigt snabb, men tar nog tid innan man lär sig alla key-bindings

Permalänk
Medlem

Vivaldi/Opera/Firefox/Chromium i fallande ordning.

Installerade Qutebrowser, har tittat lite på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Har nu lagt in Qutebrowser för att testa och den är ju väldigt snabb, men tar nog tid innan man lär sig alla key-bindings

Om du trycker shift+kolon och skriver bind så får du upp en lista med alla kommandon

Permalänk
Medlem

Pale Moon för det mesta, tidigare Tor men numera Brave med Tor om jag vill vara anonym. Vid enstaka tillfällen Chrome eller Chromium. Ännu mera sällan Firefox ESR. Beror lite på vad jag håller på med.
Testat Qutebrowser men tröttnade, kanske för att jag aldrig lyckades förlika mig med Vi eller Vim.

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Om du trycker shift+kolon och skriver bind så får du upp en lista med alla kommandon

Tack går det att importera sina bokmärken på nått smidigt sätt och lösenord från firefox?