Horizon: Zero Dawn till PC bekräftas – släpps sommaren 2020

Permalänk
Melding Plague

Horizon: Zero Dawn till PC bekräftas – släpps sommaren 2020

Över tre år efter lanseringen för Playstation 4 lanseras Horizon: Zero Dawn Complete Edition till PC-plattformen under sommaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sådärja.

Permalänk
Medlem

Nu tror jag inte man ska hoppas på något direkt modstöd, men vore intressant att se vad moddarna kunde göra med det här redan lysande spelet...

Permalänk
Medlem

Från artikeln:

"Till hängivna Playstation-fans försäkrar Hulst att det inte finns några planer att släppa alla AAA-titlar för Playstation till PC..."

Detta fattar jag inte, varför är det så viktigt för de som köper en viss plattform att inga andra ska kunna få spela spelet? Eller är det bara så att man är så oerhört mycket en "supporter" av en mångmiljardindustri som Sony att man verkligen skulle bli besviken om de sålde tre färre Playstation?

Personligen tror jag inte det påverkar försäljningen nämnvärt av PS, de som vill köpa en konsol köper ändå.

Nu hoppas jag att Horizon säljer som smör så Sony fattar galoppen.

Permalänk
Medlem

Det är intressant att vissa väljer att hålla hårt i konsolexklusiviteten samtidigt som andra gör allt för att lansera på så många plattformar som möjligt

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Novdid:

Från artikeln:

"Till hängivna Playstation-fans försäkrar Hulst att det inte finns några planer att släppa alla AAA-titlar för Playstation till PC..."

Detta fattar jag inte, varför är det så viktigt för de som köper en viss plattform att inga andra ska kunna få spela spelet? Eller är det bara så att man är så oerhört mycket en "supporter" av en mångmiljardindustri som Sony att man verkligen skulle bli besviken om de sålde tre färre Playstation?

Personligen tror jag inte det påverkar försäljningen nämnvärt av PS, de som vill köpa en konsol köper ändå.

Nu hoppas jag att Horizon säljer som smör så Sony fattar galoppen.

Lite märkligt är det. Det jag kan komma att tänka på är att man kanske har köpt en konsol just för att spela exklusiviteter och kanske blir besviken när det då inte är en exklusivitet längre (i.e lagt ut pengar i ”onödan”)? 🤔

Personligen har jag många gånger sneglat på ett ps4 just för horizon, god of war mfl

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Gnäller hängivna PS fans när ett spel släpps 3 år efter till PC så är det ju dom det är fel på.
OT detta har jag väntat på till Pc sen det släpptes till PS.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Haha jaja sure mjölka på presis samma som Rockstar gör gång på gång. Mellan raderna betyder säkert detta att så gott som alla PS spel visst kommer leta sig till Pc. Fast det kommer ta nåt år eller två.

Okey är väl det om man kan vänta. Själv har jag inget problem med att vänta då vi får spela på den bästa plattformen, fast såklart lite trist är det väl men men that buisness. Hoppas det säljer som smör och i framtiden har de nog inget val att gå mera rakt på. Släpps samtidigt, men time will tell and money talks

Permalänk
Medlem

Jag noterar att reklamkampanjen för HZD2 till PS5 har börjat.

Ärligt talat, det här är historiskt. Klar "Wipeout till Saturn"-feeling, hehe.

Permalänk
Medlem

https://store.steampowered.com/app/1151640/Horizon_Zero_Dawn_...

Så det kommer till Steam i alla fall, trodde först att det skulle bli någon streaming tjänst t.ex. Sony pusher sin egna mer men ser ut att bli ett riktigt släpp.

Nu, släpp Bloodborne tack!

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv

Släpp resten när ni ändå är igång, emulatorer för PS4 är inte riktigt där men det kan gå riktigt fort om Sony har otur. Tjäna pengar medans pengar fortfarande går att tjäna.

Tycker speciellt From Software borde ta till hårdhanskarna och flåsa på Sony för släpp av både Demons Souls (emuleras redan fint med RPCS3) men också Bloodborne snarast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Från artikeln:

"Till hängivna Playstation-fans försäkrar Hulst att det inte finns några planer att släppa alla AAA-titlar för Playstation till PC..."

Detta fattar jag inte, varför är det så viktigt för de som köper en viss plattform att inga andra ska kunna få spela spelet? Eller är det bara så att man är så oerhört mycket en "supporter" av en mångmiljardindustri som Sony att man verkligen skulle bli besviken om de sålde tre färre Playstation?

Personligen tror jag inte det påverkar försäljningen nämnvärt av PS, de som vill köpa en konsol köper ändå.

Nu hoppas jag att Horizon säljer som smör så Sony fattar galoppen.

Av min erfarenhet som tidigare fanboy (för alla 3 aktörer vid olika skeden av mitt liv lol):

Kort och gott rör det sig om avundsjuka. Konsoller är i sin natur segregerande, de flesta kan inte köpa alla konsoller och blir då fast med spelen på vald konsoll. Om de inte kan spela spelen från övriga konsoller på sin egen konsoll får inte övriga konsoller heller spela spelen på deras konsoll. De som har råd att köpa flera konsoller har inte denna inställning. Även företagen som tillverkar spelmaskinerna har insett detta fenomen och behöver därför då och då komma ut med dessa lugnande besked till denna demografi för att de inte ska stämplas som förrädare, giriga eller annat trevligt. Sök på youtube så kan ni hitta dessa fanatiker. Det är guldkomedi men samtidigt lite sorgligt.

Permalänk
Medlem

Kul! Detta har jag faktiskt varit sugen på att spela. Att gnälla över att andra från uppleva ett spel är ju bara dagisnivåer. I och med XSX/PS5 och hur lika spelen kommer bli hoppas jag att vi ser en död åt platformspecifika spel.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Avstängd

Det är ju bara ett par år försent. när single player spel är så pass inaktuella och majoriteten redan har spelat dem på konsol så kommer det inte sälja bra på PC.

Det är nog bara Witcher 3 som lyckats återkomma som en relevant titel igen efter ca 5 år och lyckats sälja spelet igen.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Hade jättegärna spelat detta.. När det var nytt. Har massvis med polare som lirar PS4 som självklart redan spoilat vad som händer eller spelat när man vart på besök. Känns inte så kul att spela när man redan vet vad som skall hända.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Noice, detta kommer jag utan tvekan köpa och lira igenom!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Inaktiv

Lite förvånad över det låga intresset för nyheten, detta är stort speciellt när det nu är officiellt. Inte för att postade inlägg ger en bra överblick över populäritet men ändå.

Permalänk
Lego Master

Jefligt sugen!
Men det har trots allt ett par år på nacken, vad tror ni om prissättningen? Blir det "ny-release AAA-klass" på priset?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul om det också kom en ny DLC eller nått Har redan spelet till PS.
Jag tror visst de kommer tappa försäljning om de slutar med exklusiva spel. jag har enbart PS för de exklusiva spelen, allt annat kan jag köra på PC istället.

Total försäljningsvolym för själva spelen blir dock kanske högre så det kanske är bra business i slutändan.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Skulle vara kul om det också kom en ny DLC eller nått Har redan spelet till PS.
Jag tror visst de kommer tappa försäljning om de slutar med exklusiva spel. jag har enbart PS för de exklusiva spelen, allt annat kan jag köra på PC istället.

Total försäljningsvolym för själva spelen blir dock kanske högre så det kanske är bra business i slutändan.

Ja jag har en Ps4 men köper ändå inte spel till den längre. En stor anledning är att jag väljer att avstå <30fps, skulle spelen komma till PC också skulle chansen att jag köper dom öka. Och Sony tjänade ju inte några pengar på att sälja själva Ps4an till mig. Så i mitt fall förlorar dom snarare pengar på exklusiviteten.

Vad dom tjänar mest på överlåter jag att avgöra till någon som är mer expert på området, men en sak är ju säker och det är att alla fanboys som blir arga när spel inte är exklusiva längre är riktiga töntar.

Permalänk
Medlem

Köpte en PS4 pro för något år sen för alla dessa exklusiva titlar till sist fått mig att tippa över.
Sen kommer det rykten om detta och nu är det bekräftat och bara tidsfråga tills resterande titlar kanske följer.

Är dock väldigt glad för jag gillar mus+tangentbord mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Från artikeln:

"Till hängivna Playstation-fans försäkrar Hulst att det inte finns några planer att släppa alla AAA-titlar för Playstation till PC..."

Detta fattar jag inte, varför är det så viktigt för de som köper en viss plattform att inga andra ska kunna få spela spelet? Eller är det bara så att man är så oerhört mycket en "supporter" av en mångmiljardindustri som Sony att man verkligen skulle bli besviken om de sålde tre färre Playstation?

Personligen tror jag inte det påverkar försäljningen nämnvärt av PS, de som vill köpa en konsol köper ändå.

Nu hoppas jag att Horizon säljer som smör så Sony fattar galoppen.

Om alla exklusiva Sony-titlar släpps till PC så skulle iaf jag inte köpa Playstation. Är inte det ett ganska uppenbart köpargument för en konsol? Varför skulle man ens ha flera konsoler? Om Sony nu släpper lite spel till PC precis innan 5:an kommer nog inte drabba försäljningen av den över 6 år gammal PS4 speciellt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Det är ju bara ett par år försent. när single player spel är så pass inaktuella och majoriteten redan har spelat dem på konsol så kommer det inte sälja bra på PC.

Det är nog bara Witcher 3 som lyckats återkomma som en relevant titel igen efter ca 5 år och lyckats sälja spelet igen.

jag hoppas inte, är så trött på alla multi online only spel.. solo spel visar ju att allt som har med multi att göra inte betyder att spel som saknar det inte kan vara bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Det är ju bara ett par år försent. när single player spel är så pass inaktuella och majoriteten redan har spelat dem på konsol så kommer det inte sälja bra på PC.

Det är nog bara Witcher 3 som lyckats återkomma som en relevant titel igen efter ca 5 år och lyckats sälja spelet igen.

Har du någon statistik som backar upp ditt påstående att majoriteten redan har spelat dem på konsol?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durkadur:

Om alla exklusiva Sony-titlar släpps till PC så skulle iaf jag inte köpa Playstation. Är inte det ett ganska uppenbart köpargument för en konsol? Varför skulle man ens ha flera konsoler? Om Sony nu släpper lite spel till PC precis innan 5:an kommer nog inte drabba försäljningen av den över 6 år gammal PS4 speciellt mycket.

Poängen jag försöker föra fram är absurditeten i exklusiviteter. Spel är numera i nivå med film och musik i spridning i befolkningen. Tänk det absurda i om en film/serie bara gick att se på en TV från LG eller om en platta från dit favoritband bara gick att spela upp på en Yamaha-stereo.

Nu haltar förvisso jämförelsen något (en plattform har en annan teknik, andra styrdon etc), men jag förväntar mig att exklusiviteter snart dör ut faktiskt.

Permalänk
Medlem

Jag köpt mitt PS4 pro Horizon bundle. Sjukt bra spel, kommer dock inte köpa igen på PC. Kanske får köra igång det på PS4an och skaffa nåt DLC dock.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Poängen jag försöker föra fram är absurditeten i exklusiviteter. Spel är numera i nivå med film och musik i spridning i befolkningen. Tänk det absurda i om en film/serie bara gick att se på en TV från LG eller om en platta från dit favoritband bara gick att spela upp på en Yamaha-stereo.

Nu haltar förvisso jämförelsen något (en plattform har en annan teknik, andra styrdon etc), men jag förväntar mig att exklusiviteter snart dör ut faktiskt.

Det är inte så svårt att föreställa sig. Vi har haft många olika format (VHS/Betamax, HDDVD/Bluray) genom åren. Numera är film/serier exklusiva till olika tjänster; Netflix, HBO, Prime m.fl. Program till Windows-program funkar inte till Chromebooks och Iphone-appar går inte att köra på Android. Så himla främmande är det inte att ett spel till Playstation inte går att köra på en Xbox. Speciellt inte om hårdvarutillverkaren är den som står för finansieringen av spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Från artikeln:

"Till hängivna Playstation-fans försäkrar Hulst att det inte finns några planer att släppa alla AAA-titlar för Playstation till PC..."

Detta fattar jag inte, varför är det så viktigt för de som köper en viss plattform att inga andra ska kunna få spela spelet? Eller är det bara så att man är så oerhört mycket en "supporter" av en mångmiljardindustri som Sony att man verkligen skulle bli besviken om de sålde tre färre Playstation?

Personligen tror jag inte det påverkar försäljningen nämnvärt av PS, de som vill köpa en konsol köper ändå.

Nu hoppas jag att Horizon säljer som smör så Sony fattar galoppen.

Jag håller med dig på det mesta förutom konsolförsäljningen.
Jag tror det påverkar ganska mycket, hade det inte funnits PS exklusiva titlar hade jag personligen inte ägt ett Playstation från någon av generationerna då hade enbart en PC dugit gott och väl för mig.

Varför skulle de fortsätta hålla hårt i exklusiva titlar om det inte gav någon ekonomisk vinning?
Maskinen i sig har väldigt lite betydelse för mig, den kan vara hur grym som helst men saknar den bra exklusiva så är den väldigt ointressant för mig för alla andra spel kan jag spela på min PC.

Permalänk
Medlem

Hoppas bara inte det görs en tidsexklusivt med Epic Store.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durkadur:

Det är inte så svårt att föreställa sig. Vi har haft många olika format (VHS/Betamax, HDDVD/Bluray) genom åren. Numera är film/serier exklusiva till olika tjänster; Netflix, HBO, Prime m.fl. Program till Windows-program funkar inte till Chromebooks och Iphone-appar går inte att köra på Android. Så himla främmande är det inte att ett spel till Playstation inte går att köra på en Xbox. Speciellt inte om hårdvarutillverkaren är den som står för finansieringen av spelet.

Det var uppdelat i format och det format som inte fick fäste försvann. Skillnaden mot Netflix, HBO etc är att det är tjänster som går att nyttja oavsett utrustning. Netflix i detta läge är mer jämförbart med själva spelet. Jag tror Microsoft är rätt på det här i det långa loppet. Köp spelet och lira det på vilken plattform du vill.