Permalänk
Medlem

Incel

eller - ofrivillig celibat.

Först nu på senare tid jag uppmärksammat benämningen.

Gillar kvinnor(hetero).
Jag är +50.
Jag själv upplever det som lite "nedsättande" eller att man är misslyckad men det behöver inte alls vara så.
Vad beror det på?
Är det en j***a sjukdom eller handikapp som förföljer en genom hela livet och som troligen kommer förkorta ens liv?
Fattas det en viktig funktion för att tolka och ge rätt signaler till motparten?
Är det ärftligt? Är jag lat?
Brist på självförtroende?

Sällan en kvinna kommer att gå fram till dig och fråga chans vågar jag påstå för att hård-dra det hela.
Det är du som måste våga träda fram.
Vet det innerst inne,
men inte när, om eller vid vilket tillfälle.

Varför ta upp det här nu.
Datorvärlden och dess underhållning har nog varit som ett substitut/lindring för saknaden antar jag.
Har haft dator sedan sent 90-tal.

Om jag inte har tappat kollen fullständigt så vågar jag påstå att det är inte fel på mitt utseende på nått vis.
Uppfattar oftast bli vänligt/trevligt bemött av kvinnor.
Har aldrig haft ett förhållande.

Vad tycker ni som tänker svara?
/S

Permalänk
Medlem

@Smith:
Jag skulle vilja rekommendera dig nätdejting. Det är ett modernt och bra sätt att lära känna och träffa en trevlig kvinna.

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smith:

eller - ofrivillig celibat.

Först nu på senare tid jag uppmärksammat benämningen.

Gillar kvinnor(hetero).
Jag är +50.
Jag själv upplever det som lite "nedsättande" eller att man är misslyckad men det behöver inte alls vara så.
Vad beror det på?
Är det en j***a sjukdom eller handikapp som förföljer en genom hela livet och som troligen kommer förkorta ens liv?
Fattas det en viktig funktion för att tolka och ge rätt signaler till motparten?
Är det ärftligt? Är jag lat?
Brist på självförtroende?

Sällan en kvinna kommer att gå fram till dig och fråga chans vågar jag påstå för att hård-dra det hela.
Det är du som måste våga träda fram.
Vet det innerst inne,
men inte när, om eller vid vilket tillfälle.

Varför ta upp det här nu.
Datorvärlden och dess underhållning har nog varit som ett substitut/lindring för saknaden antar jag.
Har haft dator sedan sent 90-tal.

Om jag inte har tappat kollen fullständigt så vågar jag påstå att det är inte fel på mitt utseende på nått vis.
Uppfattar oftast bli vänligt/trevligt bemött av kvinnor.
Har aldrig haft ett förhållande.
/S

Problemet är när man blir äldre och inte har bildat familj är att det blir svårare och svårare att skaffa nya vänner det är ofta genom vänner man träffar sin partner.

Sen har vi i Sverige ett överskott på män vilket gör att kvinnorna kan ställa vilka krav dom vill duger du inte går dom bara till nästa.

Försök att komma ut bland folk i storstäder kan du kanske hitta föreningar 50+ som ordnar träffar jag vet att dom finns för jag har en kompis som brukar gå på såna träffar.

Skrivet av Mats76:

@Smith:
Jag skulle vilja rekommendera dig nätdejting. Det är ett modernt och bra sätt att lära känna och träffa en trevlig kvinna.

Sista jag skulle rekommendera du får gärna tipsa om en sida som verkligen funkar där du träffat riktiga kvinnor som inte är ute efter pengar. Annars är det oftast bara troll.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Du kan inte gå någon kvällskurs? Kanske inom det artistiska; brukar vara populärt bland kvinnor.

Permalänk
Medlem

Jag är inte riktigt säker på frågan men jag tolkar det som att du uppmärksammat termen incel och att du sett att den har negativa associationer. Att du aldrig haft ett förhållande gör att du känner dig träffad? Missförstår jag dig?

Om jag tolkat dig rätt så tycker i vart fall jag att du inte skall känna dig förminskad för de negativa associationerna till termen.

Incel är en förhållandevis ny term som syftar på en internetsubkultur som utöver att medlemmarna inte kan hitta en partner dessutom utgörs av kvinnohat, rasism, våld etc. Detta är absolut inte någon grupp som man tillhör om man aldrig haft ett förhållande och ingen grupp jag tycker att man skall söka upp.

Utan att känna dig för fem öre så gissar jag att du inte delar värderingar med den ytterst smala incel-communityn och du är säkert en väldigt trevlig och go medmänniska.

Om du är intresserad av att träffa någon romantiskt så finns många nätdejtingalternativ och föreningar som anordnar träffar för dig likasinnade.

Permalänk
Föredetting

Ordet incel är nedsättande, ja. Det är dock inget man ska ta till sig av bara för att man råkar vara ensam, vilket väldigt många i Sverige är.

Incels är främst män som är totalt oförmögna att vara i förhållanden, då de anser sig ha rätt till sex med attraktiva kvinnor, oftast bara för att de existerar. De saknar dock självinsikten för att kunna råda bot på det.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lhugo:

Jag är inte riktigt säker på frågan men jag tolkar det som att du uppmärksammat termen incel och att du sett att den har negativa associationer. Att du aldrig haft ett förhållande gör att du känner dig träffad? Missförstår jag dig?

Om jag tolkat dig rätt så tycker i vart fall jag att du inte skall känna dig förminskad för de negativa associationerna termen.

Incel är en förhållandevis ny term som syftar på en internetsubkultur som utöver att medlemmarna inte kan hitta en partner dessutom utgörs av kvinnohat, rasism, våld etc. Detta är absolut inte någon grupp som man tillhör om man aldrig haft ett förhållande och ingen grupp jag tycker att man skall söka upp.

Utan att känna dig för fem öre så gissar jag att du inte delar värderingar med den ytterst smala incel-communityn och du är säkert en väldigt trevlig och go medmänniska.

Om du är intresserad av att träffa någon romantiskt så finns många nätdejtingalternativ och föreningar som anordnar träffar för dig likasinnade.

Jag var faktiskt inte heller bekant med det ordet innan jag läste detdär...

Här på forumet så tror jag också att problematiken inte så mycket ligger i att man inte kan träffa någon, utan att man isolerar sig själv för mycket, kanske mellan datorn och om man har ett jobb man behöver fysiskt närvara på om man inte också har detta vid datorn eller elektronikbordet, tex. (eller (som jag själv) har datorn vid elhörnan...)) och att man kanske helst söker ett seriöst förhållande, då kan det nog bli litet av ett moment 22 om man inte kan bryta upp det och vara mindre rädd att förlora för att kunna vinna, tror jag. Det är nog som sagt det som kännetecknar "framgångsrika" (inom citationstecken...) män, att man inte har någon skam i kroppen och att man har högt självförtroende, dock har dessa män väldigt sällan framgång vad gäller att skapa en stabil och hållbar relation. (Jag vet därför att jag känner både typerna av personer...)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Problemet är när man blir äldre och inte har bildat familj är att det blir svårare och svårare att skaffa nya vänner det är ofta genom vänner man träffar sin partner.

Sen har vi i Sverige ett överskott på män vilket gör att kvinnorna kan ställa vilka krav dom vill duger du inte går dom bara till nästa.

Försök att komma ut bland folk i storstäder kan du kanske hitta föreningar 50+ som ordnar träffar jag vet att dom finns för jag har en kompis som brukar gå på såna träffar.

Sista jag skulle rekommendera du får gärna tipsa om en sida som verkligen funkar där du träffat riktiga kvinnor som inte är ute efter pengar. Annars är det oftast bara troll.

överskott på män? vart får du den faktan ifrån? dig själv? https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/mannisko...

där finns lite fakta iaf.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hablam:

överskott på män? vart får du den faktan ifrån? dig själv? https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/mannisko...

där finns lite fakta iaf.

Lokalt kan det nog vara det, åtminstone under 60 års åldern, men jag tror delvis att det beror på att fler män väljer att stanna kvar på hemorten och inte vill flytta permanent till helt andra platser i lika stor utsträckning.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

överskott på män? vart får du den faktan ifrån? dig själv? https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/mannisko...

där finns lite fakta iaf.

Ja det är fler män än kvinnor vilket din sida visar också.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Det är nog som sagt det som kännetecknar "framgångsrika" (inom citationstecken...) män, att man inte har någon skam i kroppen och att man har högt självförtroende, dock har dessa män väldigt sällan framgång vad gäller att skapa en stabil och hållbar relation. (Jag vet därför att jag känner både typerna av personer

Hur drar du denna slutsatsen?

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nickhe:

Hur drar du denna slutsatsen?

Baserat på observation av ett par polare, men var och en är ju en unik person så det går ju inte att dra alla som hittar någonting som passar in där över en kam givet. Dessutom finns det ju faktiskt folk som lever i stadiga förhållanden men är öppna för att både en själv och ens partner har tillfälliga romanser med andra, det beror ju på vilken personlighetstyp man är och passar samman med. Om någonting fungerar så är det ju rätt för dig, även om det kanske inte är det för alla.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Ja det är fler män än kvinnor vilket din sida visar också.

Men snälla det är ca 1,2% fler män än kvinnor. Det är väl så nära det kan bli?

Det finns något idiotiskt i samhället kring hur män ska bete sig vilket gör att begreppet incel har uppstått. Att män tror sig ha rätt till kvinnor och det gäller rätt många män det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Det finns något idiotiskt i samhället kring hur män ska bete sig vilket gör att begreppet incel har uppstått. Att män tror sig ha rätt till kvinnor och det gäller rätt många män det...

Nej självklart har inte män rätt till kvinnor det har jag också alltid sagt men problemet kvarstår det är fler män som ofrivilligt är singlar detta skapar en marknad hos kvinnorna och gör tyvärr att många män blir ensamma.

Förut så sa man nånting så fint som att det finns nån för alla men så är det tyvärr inte idag.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Inaktiv

Finns minst lika många fula tjejer som killar. Gå till valfri rockbar och slå rekord i limbo.

Permalänk
Medlem

Relationer är knepigt. Mycket knepigt.

Finns en hel del tendenser i vår moderna kultur som gör det än knepigare. Bidragande orsaker till fenomenet i stort tror jag är eskapism och en ny form av ovisshet inför ens egen försörjning och möjlighet att bygga sin egen framtid. Backar man i historien så fanns alltid någon slags manuellt skitgöra som en slags sista livlina, och i större utsträckning så kunde man slå mynt på ren och skär flit.

Sexuell promiskuitet och nya ytligare kontaktmöjligheter bidrar till att förvränga och försvaga gamla sanningar om tvåsamhetsrelationer. Marken rör sig under fötterna. Det är ett kulturellt skifte och jag tror alla är förlorare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Nej självklart har inte män rätt till kvinnor det har jag också alltid sagt men problemet kvarstår det är fler män som ofrivilligt är singlar detta skapar en marknad hos kvinnorna och gör tyvärr att många män blir ensamma.

Förut så sa man nånting så fint som att det finns nån för alla men så är det tyvärr inte idag.

Ok det kanske stämmer att fler kvinnor väljer bort en relation men frågan är hur stor andel det kan vara. Tror inte det är problemet utan snarare att folk idag inte vill kompromissa och att gräset är grönare på andra sidan.

Permalänk
Skrivet av JeanC:

Du kan inte gå någon kvällskurs? Kanske inom det artistiska; brukar vara populärt bland kvinnor.

Om man inte är bra på det artistiska skulle jag föreslå språkkurser.
Där brukar det alltid vara gott om kvinnor.
Jag har även provat på folkdans & buggkurser men med mindre framgång.

Permalänk
Medlem

vad jag tycker mig märka genom hela livet är att "snälla/blyga" pojkar inte alls är så intressant även om dom ser bra ut.
visst dom flest tjejer säger dom vill ha någon snäll, men jag tycker dom flesta ändå ¨satsar på den "busiga/eller framträdande/spännande" och sedan lägger stor tid på att vilja förändra honom, fast.... lyckas dom förändra honom så tappar dom intresset fort som satan. något jag sett ofta i förhållanden där mannen är "snäll/mesig/medgörlig" är att frun är väldigt jäklig och medvetet pushar och jävlas med mannen. Som jag ser det är för man vill ha en reaktion av killen. Ingen aning om något av detta stämmer överlag dock är det något både jag och frugan reagerat på och talat om många gånger genom åren när vi ser betendet både på föreningen vi är aktiva i eller på jobbet/vänner bekanta osv

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

vad jag tycker mig märka genom hela livet är att "snälla/blyga" pojkar inte alls är så intressant även om dom ser bra ut.
visst dom flest tjejer säger dom vill ha någon snäll, men jag tycker dom flesta ändå ¨satsar på den "busiga/eller framträdande/spännande" och sedan lägger stor tid på att vilja förändra honom, fast.... lyckas dom förändra honom så tappar dom intresset fort som satan. något jag sett ofta i förhållanden där mannen är "snäll/mesig/medgörlig" är att frun är väldigt jäklig och medvetet pushar och jävlas med mannen. Som jag ser det är för man vill ha en reaktion av killen. Ingen aning om något av detta stämmer överlag dock är det något både jag och frugan reagerat på och talat om många gånger genom åren när vi ser betendet både på föreningen vi är aktiva i eller på jobbet/vänner bekanta osv

Då kontrar jag med att blyga/snälla killar som till slut får uppmärksamhet blir skitstövlar för de vet inte hur de ska hantera det.
Sen varför skulle en tjej gilla en kille om han bara står där och inte gör något? Det är väl roligare att hänga med som är på och har en massa energi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Men snälla det är ca 1,2% fler män än kvinnor. Det är väl så nära det kan bli?

Det finns något idiotiskt i samhället kring hur män ska bete sig vilket gör att begreppet incel har uppstått. Att män tror sig ha rätt till kvinnor och det gäller rätt många män det...

Jag tror du generaliserar lite för mycket. Att populationen håller jämlik könsfördelning säger ju för det första ingenting om fördelningen på de som faktiskt söker en partner av motsatt kön. Inte heller nämner det något om selektionsprocessen hos respektive kön. Kvinnorna kan vara mer selektiva än män, vilket gör de indirekt delansvariga i skapandet av incel-kulturen, e.g.:

"Women prefer, on average, a larger height differencebetween themselves and their partner (i.e. males being much taller than themselves) than men do. " - Källa

Kombinerat med den bild som media målar upp av hur "normala" människor ska vara så är det inte svårt att förstå att människor blir hatiska i rent självförsvar. Personligen skyller jag media för en stor del av allt negativt i samhället, där alla är odugliga om de inte innehar elitnivå av någon aspekt i sina liv.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smith:

eller - ofrivillig celibat.

Först nu på senare tid jag uppmärksammat benämningen.

Gillar kvinnor(hetero).
Jag är +50.
Jag själv upplever det som lite "nedsättande" eller att man är misslyckad men det behöver inte alls vara så.
Vad beror det på?
Är det en j***a sjukdom eller handikapp som förföljer en genom hela livet och som troligen kommer förkorta ens liv?
Fattas det en viktig funktion för att tolka och ge rätt signaler till motparten?
Är det ärftligt? Är jag lat?
Brist på självförtroende?

Sällan en kvinna kommer att gå fram till dig och fråga chans vågar jag påstå för att hård-dra det hela.
Det är du som måste våga träda fram.
Vet det innerst inne,
men inte när, om eller vid vilket tillfälle.

Varför ta upp det här nu.
Datorvärlden och dess underhållning har nog varit som ett substitut/lindring för saknaden antar jag.
Har haft dator sedan sent 90-tal.

Om jag inte har tappat kollen fullständigt så vågar jag påstå att det är inte fel på mitt utseende på nått vis.
Uppfattar oftast bli vänligt/trevligt bemött av kvinnor.
Har aldrig haft ett förhållande.

Vad tycker ni som tänker svara?
/S

Använd inte ordet incel om dig själv. Det är förknippat med att du anser att du har rätt till sex som kvinnor förvägrar dig.

Jag tycker du ska nätdejta utan målet att träffa rätt, bara målet att utsätta dig för dessa möten. Kvinnor är helt underbara och har ofta annorlunda perspektiv på saker. Var öppen och mottaglig, lyssna noga och eftertänksamt. Var ärlig men blotta dig inte för snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Jag tror du generaliserar lite för mycket. Att populationen håller jämlik könsfördelning säger ju för det första ingenting om fördelningen på de som faktiskt söker en partner av motsatt kön. Inte heller nämner det något om selektionsprocessen hos respektive kön. Kvinnorna är kan vara mer selektiva än män, vilket gör de indirekt delansvariga i skapandet av incel-kulturen, e.g.:

"Women prefer, on average, a larger height differencebetween themselves and their partner (i.e. males being much taller than themselves) than men do. " - Källa

Kombinerat med den bild som media målar upp av hur "normala" människor ska vara så är det inte svårt att förstå att människor blir hatiska i rent självförsvar. Personligen skyller jag media för en stor del av allt negativt i samhället, där alla är odugliga om de inte innehar elitnivå av någon aspekt i sina liv.

Kanske är trött eller bara blir triggad men det låter som att du inte tycker män har helt eget ansvar? Du tycker det delvis är kvinnornas fel?

Sen igen, det är bara upp till dig själv att hitta en partner och se till att det funkar. En del kommentarer lämnar en del att önska.
Till TS tycker jag du ska vara öppen, prata och försök att bara var dig själv så kommer det gå kanon!

Permalänk
Medlem

Obehagligt hur många män här som anammar incel-kulturens korrupta logik:
"Kvinnor gillar bara dåliga/rika/framgångsrika/långa/... män"
"Kvinnor bidrar till incel"

Stackars alla dessa män... De är verkligen offer för matriarkatet som förtrycker dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Kanske är trött eller bara blir triggad men det låter som att du inte tycker män har helt eget ansvar? Du tycker det delvis är kvinnornas fel?

Sen igen, det är bara upp till dig själv att hitta en partner och se till att det funkar. En del kommentarer lämnar en del att önska.
Till TS tycker jag du ska vara öppen, prata och försök att bara var dig själv så kommer det gå kanon!

Det jag menar är att problemet inte är så simpelt som att skylla allt på en ensam individ eller grupp av individer. Samhället har skapat kulturen och bär det yttersta ansvaret, så att kasta skit på dessa individer utan att titta på de underliggande problemen är ignorant och meningslöst.

Att kulturen finns är helt klart oacceptabelt, men varför finns den?

Skrivet av Mordekai:

Obehagligt hur många män här som anammar incel-kulturens korrupta logik:
"Kvinnor gillar bara dåliga/rika/framgångsrika/långa/... män"
"Kvinnor bidrar till incel"

Stackars alla dessa män... De är verkligen offer för matriarkatet som förtrycker dem.

Obehagligt hur många som är redo för lynchning utan att ens vilja försöka förstå andra människor och deras problem - så som man vill göra i ett annars civiliserat samhälle.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smith:

eller - ofrivillig celibat.

Först nu på senare tid jag uppmärksammat benämningen.

Gillar kvinnor(hetero).
Jag är +50.
Jag själv upplever det som lite "nedsättande" eller att man är misslyckad men det behöver inte alls vara så.
Vad beror det på?
Är det en j***a sjukdom eller handikapp som förföljer en genom hela livet och som troligen kommer förkorta ens liv?
Fattas det en viktig funktion för att tolka och ge rätt signaler till motparten?
Är det ärftligt? Är jag lat?
Brist på självförtroende?

Sällan en kvinna kommer att gå fram till dig och fråga chans vågar jag påstå för att hård-dra det hela.
Det är du som måste våga träda fram.
Vet det innerst inne,
men inte när, om eller vid vilket tillfälle.

Varför ta upp det här nu.
Datorvärlden och dess underhållning har nog varit som ett substitut/lindring för saknaden antar jag.
Har haft dator sedan sent 90-tal.

Om jag inte har tappat kollen fullständigt så vågar jag påstå att det är inte fel på mitt utseende på nått vis.
Uppfattar oftast bli vänligt/trevligt bemött av kvinnor.
Har aldrig haft ett förhållande.

Vad tycker ni som tänker svara?
/S

'Incel' är ett begrepp som på alla sätt är nedsättande eftersom begreppet i sig implicerar att alla har någon inneboende rätt att ha ett intimt förhållande, och då oftast med betoning på mäns rätt och kvinnors "jäkla kräsenhet".
Vad det beror på är inte helt sällan just det som kommer med begreppets konnotation - att tro att man har en medfödd rätt att få doppa snorre, och får man inte det blir man defensiv, kränkt och inte sällan aggressiv. Jag kan inte påstå att jag träffat många (oavsett könstillhörighet) som uppskattar dessa attribut hos en person.

Ska vi dela upp det här med vad "incels" syftar på att de inte får i två delar så är det dels sexuell kontakt (framför allt), och dels ett förhållande (inte lika ofta det verkar ligga i fokus dock då de oftast är övertygade om att damerna endast är ute efter deras pengar).
Börjar vi bakifrån så är givetvis en sådan inställning givetvis dömd att återgäldas med kalla handen, och rätteligen så. För att hitta ett förhållande krävs det att man hittar någon som har åtminstone några attribut som man eftersöker - inte sällan kompatibel humor, värderingar och mål i livet. Ekonomi kan spela in, dels eftersom en partners (bra eller dåliga) ekonomi kommer att påverka ens gemensamma liv, men det är ytterst sällan som någon "är ute efter ens pengar" och de som är det är inte endast kvinnor.
Sedan handlar det om tajming. Att springa på en kompatibel partner utan att aktivt leta och visa sina bästa sidor är en högoddsare i sig, men sedan ska ju båda parter vara på rätt ställe i livet för detta potentiella förhållande för att det ska klaffa.
Tajming och odds går dock att motverka på ett sätt - att öka antalet insatser; ju fler man träffar desto större är chansen att hitta en partner.

När det gäller sexuell kontakt är saken egentligen inte annorlunda, bara färre (eller åtminstone andra) faktorer som spelar in. Visst, är man groteskt ful, luktar illa och klär sig i en jutesäck, ja då får man öka antalet insatser rätt så rejält innan man drar en vinstlott. Nu är jag på intet sätt någon auktoritet på flyktiga sexuella relationer, men något man kan stryka ur sin självbild är "groteskt ful". Visst, de personerna finns de med, men är det så är man högst sannolikt väl medveten om det. Det finns lika många preferenspermutationer som det finns individer där ute, och de allra flesta nöjer sig med "good enough" vad gäller utseende om andra faktorer är rätt (återigen, tajming är en viktig sådan).

Du (TS) säger att du blir vänligt och trevligt bemött av kvinnor, och bara det är orsak nog att ta avstånd från termen 'incel' och än mer från det communityn, för tyvärr blir man lätt som man umgås. Förväntar man sig bli dåligt bemött kommer man inte bemöda sig med att bemöta folk gott nog länge nog för att själv bli väl bemött.

För egen del så har jag haft mindre än en handfull förhållanden genom mina 38 år, och det har berott på flera olika anledningar i olika stadier i livet, men en gemensam faktor har varit min fullständiga blindhet för att någon faktiskt fattat tycke för mig. Jag skulle snarare än ofrivilligt celibat kalla mig för ofrivillig friend-zonare. De gånger det har blivit något av det hela är de gånger andre part har praktiskt taget kastat sig över mig, och det är tyvärr inte särskilt vanligt verkar det som.

Får du inte fatt på något sällskap av sökt slag så beror det på dig. Antingen är du en rövhatt med offerkofta och då kommer du att förbli incel tills dess att du slänger offerkoftan åt fanders och börjar rannsaka dig själv varför någon skulle vilja sällskapa med dig alls, eller så är det helt enkelt så att du antingen inte dragit tillräckligt många lotter (och det är ju kanske inte helt ditt fel, men det är ingen annans fel heller - timing is a bitch) eller inte sett vad det är som står på lotten. Våga fråga vad någon tycker om dig och ta emot svaret utan att bli defensiv eller påstridig om svaret inte är det som önskades. Ta initiativet på ett vänligt sätt, följ upp det med vänlighet och se varje nederlag som en möjlighet att finslipa dina sociala skills och en extra lott på vägen till storvinsten.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Det jag menar är att problemet inte är så simpelt som att skylla allt på en ensam individ eller grupp av individer. Samhället har skapat kulturen och bär det yttersta ansvaret, så att kasta skit på dessa individer utan att titta på de underliggande problemen är ignorant och meningslöst.

Att kulturen finns är helt klart oacceptabelt, men varför finns den?

Obehagligt hur många som är redo för lynchning utan att ens vilja försöka förstå andra människor och deras problem - så som man vill göra i ett annars civiliserat samhälle.

Vem har pratat om lynchning? Jag bara önskade att de som kräver denna empati för män som hatar kvinnor hade samma empati för främmande kulturer exempelvis. Min erfarenhet är den motsatta, ganska mycket lynchstämning om en invandrare våldtar en svensk kvinna, men en svenska man som slår ihjäl sin exfru av svartsjuka, då ska vi förstå samhällsstrukturerna som skapade honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smith:

eller - ofrivillig celibat.

Först nu på senare tid jag uppmärksammat benämningen.

Gillar kvinnor(hetero).
Jag är +50.
Jag själv upplever det som lite "nedsättande" eller att man är misslyckad men det behöver inte alls vara så.
Vad beror det på?
Är det en j***a sjukdom eller handikapp som förföljer en genom hela livet och som troligen kommer förkorta ens liv?
Fattas det en viktig funktion för att tolka och ge rätt signaler till motparten?
Är det ärftligt? Är jag lat?
Brist på självförtroende?

Sällan en kvinna kommer att gå fram till dig och fråga chans vågar jag påstå för att hård-dra det hela.
Det är du som måste våga träda fram.
Vet det innerst inne,
men inte när, om eller vid vilket tillfälle.

Varför ta upp det här nu.
Datorvärlden och dess underhållning har nog varit som ett substitut/lindring för saknaden antar jag.
Har haft dator sedan sent 90-tal.

Om jag inte har tappat kollen fullständigt så vågar jag påstå att det är inte fel på mitt utseende på nått vis.
Uppfattar oftast bli vänligt/trevligt bemött av kvinnor.
Har aldrig haft ett förhållande.

Vad tycker ni som tänker svara?
/S

Vad hade du för hobbys innan sent 90tal. Då var du ju ändå närmare eller över 30år. 15år av som kunde användas till aktivt partnerletande och det är trots allt den åldern som det är mest rörelse på den marknaden.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Då kontrar jag med att blyga/snälla killar som till slut får uppmärksamhet blir skitstövlar för de vet inte hur de ska hantera det.
Sen varför skulle en tjej gilla en kille om han bara står där och inte gör något? Det är väl roligare att hänga med som är på och har en massa energi?

Mycket möjligt, dock är det ingen jag kan säga att jag sett i dom kretsarna jag rör mig.
visserligen är det många av dom hmm blyga? som blivit kontrollerade och avundsjuka vid flera tillfällen, dock får man nog säga att det inte varit utan anledning då deras tjejer klängt på andra killar framför dom. men som sagt det tror jag dels är för att tvinga fram en reaktion av killen.

Jag säger absolut inte det är fel av tjejen att hänga på någon med "energi" det var skitbra för min del,
dock är det alltid lika underhållande när dom gnäller över att dom aldrig träffar någon som är "snäll"

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Vem har pratat om lynchning? Jag bara önskade att de som kräver denna empati för män som hatar kvinnor hade samma empati för främmande kulturer exempelvis. Min erfarenhet är den motsatta, ganska mycket lynchstämning om en invandrare våldtar en svensk kvinna, men en svenska man som slår ihjäl sin exfru av svartsjuka, då ska vi förstå samhällsstrukturerna som skapade honom.

Det här var allt en stadig halmgubbe..