sennheiser gsp 670 chat volume

Permalänk
Medlem

sennheiser gsp 670 chat volume

Hej o godkväll

Har precis köpt å installerat sennheiser headset. Men får inte chat volume att fungerar fullt ut.
Har satt i discord inmatning "mikrofon på headset" utmatning "Hörlurar på headset" I windows har jag valt "sennheiser högtalare"
gissar på det är rätt så långt.
Dock kan jag bara sänka discord altså inte ändra balansen. Spelljudet har alltid samma volym. Har även valt rätt ljudutgång i spelen. Kanske så den fungerar?
Med mina gamla steelseries, så flyttade man balansen och inte bara höjer/sänker discord

Sedan en till fråga.
Kan man inte ändra sampelrate i windows med Sennheiser?

Permalänk
Medlem

Tror jag förstår nu. Man måste alltså vrida på båda volymrattarna
"Does the GSP 670 have chat wheels?
The GSP 670 has two separate in-chat and audio volume wheels. The audio volume
wheel serves to adjust the settings of your game audio. The in-chat volume wheel
serves to adjust the sound levels of the in-chat conversation."

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Halft off-topic men hur nöjd är du med lurarna? Sitter själv med GSP 600 och är sjukt nöjd.
Läst att folk har gnällt på räckvidden. Något du har reagerat på?

Permalänk
Medlem

Mina första Sennheiser och jag är jätte nöjd. Tycker dock att mic balansen för tex Discord och spel va bättre på SteelSeries. Några enstaka gånger har inte lurarna kopplats ihop riktigt med usb dongel. Bor i en hyfsat stor 2a och har aldrig märkt av något med räckvidden. Händer ganska ofta att jag går in till köket å hämtar öl. Har aldrig märkt något konstigt med ljudet.

Permalänk
Medlem

Räckvidden är sådär. Ljudet är väldigt bra för trådlöst! 7.1 fungerar prima. Mic duger. Ljudvolym ganska medioker men duger. Batteritid är ju ca 15-20h men hade önskat mer... Köpte mina för 2190kr och för dem pengarna är jag ändå nöjd.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Räckvidden är sådär. Ljudet är väldigt bra för trådlöst! 7.1 fungerar prima. Mic duger. Ljudvolym ganska medioker men duger. Batteritid är ju ca 15-20h men hade önskat mer... Köpte mina för 2190kr och för dem pengarna är jag ändå nöjd.

Gav också runt 2000kr för mina och det är dom lätt värda