Battlefield Bad Company 2 fyller tio år – Kenneth och Emil firar med stream

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Jo, jag håller med egentligen. Men blir för mycket av det goda med Hardcore tycker jag. Vill jag ha sånt kan jag installera en milsim som ARMA istället.

Vill ha en chans att kanske reagea, lokalisera fienden och spela ut honom helt genom överlägset aim eller något annat smart kanske, hinna hitta skydd och vända striden till min fördel. Hardcore sabbar detta lite.

MEN, med det sagt. Hade Hardcore kommit till BF5 hade jag kört det. Problemen, eller de stora frustrerande grejerna som finns kvar i BF5 (flyyyyyygplanen Grr) samt den lilla 3D och 2D spotting som finns kvar skulle avhjälpas med Hardcore och jag kan ta udda vapenbalans då bara jag slipper det. Håller tummarna för BF6!

Har de alltså tagit bort hardcore helt nu för tiden?
Inte spelat sen BF4 släpptes, men redan BF3 tappade all känsla i min mening o blev bara en cod-klon i större format. Inget fel med det för de som gillar högre tempo, men blev bara en quake/cod-blandning för mig o tappade all BF-känsla

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Har de alltså tagit bort hardcore helt nu för tiden?
Inte spelat sen BF4 släpptes, men redan BF3 tappade all känsla i min mening o blev bara en cod-klon i större format. Inget fel med det för de som gillar högre tempo, men blev bara en quake/cod-blandning för mig o tappade all BF-känsla

Jupp, precis så jag känt också.

Googlade runt lite så jag inte pratar strunt. BF1 hade hardcore men typ ingen lirade det verkar det som så det är först med BF5 det försvann helt. Var väl undangömt i server browsern i BF1 dock och typ inga hade egna servrar pga hur dåligt implementerat det var så ingen lirade hardcore typ.

I BF5 finns det inte alls. Många önskar det dock. Nu är ju BF5 lite av en hardcore-light med HP som bara reggar lite bara, kraftigt reducerad 3D spotting och 2D spotting tex. Men tycker ändå hardcore och /eller classic har sin plats i BF5 också.

Community battles kanske kan erbjuda detta på sikt men vetifan. Tror jag får hoppas på att DICE fortsätter rensa bort stödhjulen med BF6 istället. Folk vill ju att skill ska spela roll, det är man ju tydliga med efter TTK ändringen de för andra gången försökte sig på så jag håller tummarna.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@WoG: Kommer inte ihåg själv heller, trots att man lagt ner över 500 timmar i det spelet på enbart multiplayer...
Vet att BF4 hade dom möjligheterna för folk som hostade egna/hyrde egna servrar och tror även BF3 hade så...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det fps spelt som jag har haft klart roligaste tiden med,inte dom bästa/häftigaste eller mest minnesvärda..Men roligt var det då när det begav sig,och det på konsol dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

@WoG: Kommer inte ihåg själv heller, trots att man lagt ner över 500 timmar i det spelet på enbart multiplayer...
Vet att BF4 hade dom möjligheterna för folk som hostade egna/hyrde egna servrar och tror även BF3 hade så...

Skulle säga BF2/2142 var sista man kunde hosta egna servers sen blev det mer nedstängt,
i BC2 tror jag du inte kunde se vilken server du var i utan att admin hade några scripts och endast hyra servers.
Med BF3/4 kunde du iaf se via browsern vad servern hette.

Samma har hänt med CS 1.6 att du inte kan se servernamnet från scorescreen.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Skulle säga BF2/2142 var sista man kunde hosta egna servers sen blev det mer nedstängt,
i BC2 tror jag du inte kunde se vilken server du var i utan att admin hade några scripts och endast hyra servers.
Med BF3/4 kunde du iaf se via browsern vad servern hette.

Samma har hänt med CS 1.6 att du inte kan se servernamnet från scorescreen.

Stämmer det!
Nu när du nämner 2142... det var faktiskt också ett roligt spel i serien!
Det spelet skulle jag gärna sett en Remaster av. Riktiga TITAN-läget igen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nja...jag hade i början svårt att gå över från Bad Company 2 till BF3, men efter någon månad så kändes BF3 bättre på nästan alla vis. Tycker BF3 fortfarande är bättre än allt som kommit efter. Synd bara att det är svårt att hitta bra servrar nu för "amatörer", finns en hel del servrar för dem som kört ända sen start, men man har ingen chans mot dessa individer, med typ 5000timmar online.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Prövade dra igång det idag bara för skoj, gick finfint i någon minut sedan så blir man utstlängd pga Punkbuster.
(this pb server requires (a1382 c2.305) eller något liknande säger den, fler som råkat ut för detta när man försöker spela äldre BF spel? Försökt med att ominstallera/uppdatera PB men det hjälper inte.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devour:

Prövade dra igång det idag bara för skoj, gick finfint i någon minut sedan så blir man utstlängd pga Punkbuster.
(this pb server requires (a1382 c2.305) eller något liknande säger den, fler som råkat ut för detta när man försöker spela äldre BF spel? Försökt med att ominstallera/uppdatera PB men det hjälper inte.

Har för mig att detta felet funnits sen begynnelsen, men minns inte hur man fixade det. Borde finnas på google.
https://answers.ea.com/t5/Battlefield-4/Getting-kicked-by-Pun...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm