Microsoft edge(chromium)

Permalänk
Medlem

Microsoft edge(chromium)

Microsoft edge(chromium) har ni hunnit testa den och hur är era erfarenheter?

Permalänk
Medlem

Jag har bytat till den på min gamingburk och kan bara säga att jag än så länge är väldigt nöjd. Har inte stött på något som inte fungerar som det ska än.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem

Kör det på datorn och på mobilen, funkar hur bra som helst.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Jag just bytt till Edge Chromium. Det ser ser bra ut men jag har fått problem med att öppna en del paneler på min startsida. Om jag klickar på en panel så börjar Edge Chromium ikonen på aktivitetspanelen att flasha. Jag måste alltså även klicka där för att öppna panelen. Känns som en onödig omväg. Någon som vet varför och hur man åtgärdar det? Dessutom ändrades layouten på mitt Instagram i samband med bytet! Bör tillägga att jag inte är någon fena på datorer.

Permalänk

Har testat den ett tag men ser inga fördelar gentemot orginalet Chromium
Den stora fördelen är väl att Microsoft snart tar bort IE.

Permalänk
Medlem

Tycker den är grymt bra. Är numera min default browser på både jobb datorn, spel datorn, mobilen och paddan.

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Medlem

Bättre än gamla Edge men ser inte fördelen över chrome. Har den installerat på alla datorer men faller hela tiden tillbaka i chrome.

Permalänk
Medlem

Jag har använt det sen betan kom ut och är nöjd. Det har fungerat bra hela tiden utan problem. Saknar bara fluent design som finns i Windows 10.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Provat nu i 2v och inte stött på några problem. Är långt ifrån en poweruser bortsett från några tillägg typ adblock, tampermonkey (Better Sweclockers<3), RES, Better Twitch TV. Hittils är jag nöjd och kommer nog förbli det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kört i några veckor, inget att klaga på, till skillnad från gamla Edge.

Kör Chrome/Edge på jobbet när jag vill köra olika inloggningar till samma site osv, fungerar precis lika bra med båda.

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen nya Edge. Saknar dock PDF- & EPUB-läsaren. Den var hästlängder framför vad som existerar på marknaden idag.

Rekommenderar starkt för den som föredrog skrollningen i gamla Edge att aktivera:

Hanterar skrollningen mycket bättre än Chromium.

Permalänk
Medlem

Kört betan på jobbet sedan det släpptes som öppen beta. Inte haft några större problem efter de första open beta patcharna släpptes. Inga problem alls nu, kör fortfarande beta-versionen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Tack Cable! undrade var Edge Chromium hade sin "about:config 'ala Firefox" och hitta nu force dark mode med, äntligen!

Permalänk

Har varit min standard webbläsare sedan betan. Måste dock gå över till Chrome när jag ska använda Plex, verkar inte som att det går att casta ifrån Edge just nu.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz