Geforce Now mister 2K Games-spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Tror snarare att priset kan vara för dåligt. Att driva det själv kostar en del, speciellt när man måste marknadsföra sig själv och ha så pass bra priser och erbjudanden att folk vågar pröva.

Priset?
Du spelar dina egna betalade titlar som du betalar en avgift för att använda deras hårdvara.
Felet är garanterat att de vill tjäna pengar på samma användare flera gånger eller driva hårdvaran själv för att tjäna pengar.

Permalänk
Medlem

Sanslöst att utvecklare/utgivare inte fattar att dom förlorar på att ta bort deras spel, idioter.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Sanslöst att utvecklare/utgivare inte fattar att dom förlorar på att ta bort deras spel, idioter.

Ja Nvidias tjänst öppnar ju upp för en massiv merförsäljning av spel, då även dom som inte har råd med en speldator kan även dom spela spelen dom vill, till dom fördelaktiva prisen på spel som finns på just PC spel.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Inaktiv

Kan ju bara säga att jag kommer inte att betala för multipla tjänster när/om streama spel blir populärt/bra nog i framtiden, har bättre andvändning för mina pengar, kan tänka mig max 2 isåfall om det är billigt nog, annars skippar jag det.

Permalänk
Medlem

Ännu en utgivare på listan att inte köpa något från framöver, enda man kan göra för att visa sitt missnöje. Har nog med backlog att ta mig genom oavsett.

Tror ärligt talat att detta mestadels handlar om att sälja titlarna på andra strömningstjänster och tjäna extra $$. Är ett mirakel att de inte lyckats stänga ner Steams Family Sharing ännu.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Fast är det verkligen så? Har svårt att tror att Nvidia ladda ner spelen hemifrån dig till deras server så dem kan spelas.
Är det inte mer sanolik att dem kör nån form av checklista mot din dator eller dina kontouppgifter hos olika spelbibioteker för att fastställa vilka spel du har.
Det som har visat sig är ju att Nvidia har frågat urgivernan om dem kan köra deras spel under beta tiden men sen inte har gjord någon uppföljning när man lansera tjänsten skarpt.
För det mesta har vi väl sett det att utgiverna har nu dragit tillbaka sina spel från tjänsten för att nyförhandla vilkoren och troligen avlöningen för detta. Det pga Nvidia troligen redan har spelen på sina server.

Ja du loggar in på ditt egna steamkonto. Spelen är dock förinstallerade. Man väljer vilket spel innan man loggar in. Så de laddas inte ner efter att man loggat in. Det innebär även att du endast kan lira de spel som finns installerade.

Jag rekommenderar att du testar tjänsten, för det kan innebära att du ändrar åsikt gällande tjänsten.
Det är även gratis att testa, i gratisversionen så får man lira en timme åt gången. Det är inga problem att återstarta det för ytterligare en timme. Man får en klocka som tickar ner när det närmar sig så att man hinner spara.

Tycka vad man vill om Nvidia generellt men tjänsten är det inte fel på och det fungerar minst lika bra att köra den på en AMD baserad dator.

Skrivet av anon150792:

Kan ju bara säga att jag kommer inte att betala för multipla tjänster när/om streama spel blir populärt/bra nog i framtiden, har bättre andvändning för mina pengar, kan tänka mig max 2 isåfall om det är billigt nog, annars skippar jag det.

Du kan köra GFN gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150792:

Kan ju bara säga att jag kommer inte att betala för multipla tjänster när/om streama spel blir populärt/bra nog i framtiden, har bättre andvändning för mina pengar, kan tänka mig max 2 isåfall om det är billigt nog, annars skippar jag det.

Det var väl ungefär det som var en av fördelene med Geforce Now, du har flera spelbutiker i en tjänst, du betalar inte för spelen mera än en gång, dvs. har du redan köpt spelet på UPlay, Steam etc och inte har någon speldator hemma, eller att den kanske inte har stöd för RTX men vill spela spelen med t.ex. RTX, då betalar du nvidia några kronor i mnd, för att får använda/hyra deras datorer som stöder vad du behöver.

Fast nu drar ju spelutvecklarna sig ur, av någon anledning som ingen annan fattar än dom själva, så då blir det tillbaka till att du får köpa dyr speldator som måste uppgraderas då och då för flera 1000:- kr för att få spela PC spel.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Är det något av de som dragit sig ur som gett någon anledning officielt ?

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

FZ gjorde en omröstning

"Borde man kunna lira sina spel via Geforce Now utan utgivarnas inblandning?"
https://m.fz.se/nyhet/282500-geforce-now-forlorar-xcom-nba-m-...

Det intressanta är att 22% röstade "Nej", det vore intressant att höra deras åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

FZ gjorde en omröstning

"Borde man kunna lira sina spel via Geforce Now utan utgivarnas inblandning?"
https://m.fz.se/nyhet/282500-geforce-now-forlorar-xcom-nba-m-...

Det intressanta är att 22% röstade "Nej", det vore intressant att höra deras åsikt.

Titta bara på kommentarer i denna tråden, hur många fattar vad GFN gör för dom tror du? Näe folk är korkade, så är det bara.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Tycker spontant att efter så pass många som dragit sig ur tjänsten nu så måste det finnas något annat lurt bakom än att utvecklarna vill dubbeldippa. Nvidia har ju inget bra trackrecord på att arbeta bra med andra i sandlådan så det kanske är så att Nvidia vill ha betalt av utvecklarna för att de ska få ha sina spel på tjänsten :P?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

FZ gjorde en omröstning

"Borde man kunna lira sina spel via Geforce Now utan utgivarnas inblandning?"
https://m.fz.se/nyhet/282500-geforce-now-forlorar-xcom-nba-m-...

Det intressanta är att 22% röstade "Nej", det vore intressant att höra deras åsikt.

helt orimligt att speltillverkarna ska kunna ta betalt 2 gånger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

helt orimligt att speltillverkarna ska kunna ta betalt 2 gånger

Vänta bara snart släpper alla sina egna tjänster som med launcher och för att spela deras spel så måste man betala 99kr i månaden för att sen få rabatt på nya titlar och köpa billigare för att sen få spelen gratis per månad när spelen är gamla nog.😂

Framtiden för spelandet ser ljust ut ”host” Mörkt ut

Permalänk

Vad trist! Jag använder just tjänsten för att spela Civilization VI. Det fungerar helt perfekt över min gamla trötta dator som också har wifi.
Jag kan inte riktigt förstå argumentet. Tjänsten bygger på att man bara kan köra redan köpta spel, så vad är problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Du spelar dina egna köpta spel via battlenet eller steam eller vad det nu må vara. Det är hårdvaran som streamas.

För mig är det absurd att spelutvecklare ens har något att säga till om vad beträffande på vilken plattform dina köpa spel skall konsumeras på. Snacka om konsumentfientligt beteende.

Liknelse skulle vara att youtube eller sweclockers hemsida försvann från Firefox eftersom youtube eller sweclockers vill ha betalat av firefox för att vara tillgänglig i deras webbläsare.

Exakt det här jag menar också, så sjukt.
Men utvecklarna blir ju butthurt för dom inte alá Stadia kan sälja alla spel en gång till för fullpris till varje spelare... idioti!

@mister_jim: enda jag kan tänka mig är alltså att dom har en ”förväntan” att kunna få del av kakan på denna typ av ”konsumtion” av deras produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Priset?
Du spelar dina egna betalade titlar som du betalar en avgift för att använda deras hårdvara.
Felet är garanterat att de vill tjäna pengar på samma användare flera gånger eller driva hårdvaran själv för att tjäna pengar.

jag har förstått det som att man betalar en titel på deras sida? eller är det som på steam där man kan söka upp ett äldre spel och lägga till det i listan?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

jag har förstått det som att man betalar en titel på deras sida? eller är det som på steam där man kan söka upp ett äldre spel och lägga till det i listan?

Av dom spelen som stöds.. Du har ett spel på Steam, Epicgames som du vill spela, du loggar in på GFN, väljer så spelet som du redan äger och installerar det på ditt GFN konto.
Vill du spela ett spel som du inte äger, måste du förstås köpa det först, finns flera sätt, ett är vid att ta fram en stol, starta datorn, logga in på Epicgames, betala för spelet, logga in på GFN, installera spelet du precis köpte på ditt GFN konto, starta spelet.

Vad är problemet?

Liknande scenario fast inte optimerad för hela världen, är att du startar din dator, installerar Parsec. Du åker på semester, tar med din laptop men vill spela dina redan köpta spel som finns på Steam, Epicgames etc, du startar Parsec på din laptop då den inte är snabb nog till att spela tunga AAA spel, kopplar dig upp mot din speldator, och startar ditt spel från distans, ev installerar ett spel från någon spelbutik och startar det. Precis samma sak, fast inte optimerad för hela världen. Och att du i det här fallet måste ha en speldator hemma.

Vad GFN ger dig är en streamlined version av Parsec scenarioet, där Nvidia har din speldator hos sig, dvs. du hyr din "speldator" hos Nvidia.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaidSoft:

Varför ska Nvidia ens ha licenser för spelen är min fråga? Du som kund äger ju redan produkten och du använder bara deras hårdvara för att spela det du redan äger, nu verkar publishers vilja dubbel dippa dock och få betalt två gånger för samma produkt?

Är helt absurt att nvidia inte kan erbjuda en tjänst där du spelar dina egna spel på deras hårdvara utan att de ska behöva licens från publishern i mina ögon.

Tror det är det som är problemet... Folk fattar inte vad det här är för tjänst. Inte ens företagen verkar förstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Av dom spelen som stöds.. Du har ett spel på Steam, Epicgames som du vill spela, du loggar in på GFN, väljer så spelet som du redan äger och installerar det på ditt GFN konto.
Vill du spela ett spel som du inte äger, måste du förstås köpa det först, finns flera sätt,ett är vid att ta fram en stol, starta datorn, logga in på Epicgames, betala för spelet, logga in på GFN, installera spelet du precis köpte på ditt GFN konto, starta spelet.

Vad är problemet?

Liknande scenario fast inte optimerad för hela världen, är att du startar din dator, installerar Parsec. Du åker på semester, tar med din laptop men vill spela dina redan köpta spel som finns på Steam, Epicgames etc, du startar Parsec på din laptop då den inte är snabb nog till att spela tunga AAA spel, kopplar dig upp mot din speldator, och startar ditt spel från distans, ev installerar ett spel från någon spelbutik och startar det. Precis samma sak, fast inte optimerad för hela världen. Och att du i det här fallet måste ha en speldator hemma.

Vad GFN ger dig är en streamlined version av Parsec scenarioet, där Nvidia har din speldator hos sig, dvs. du hyr din "speldator" hos Nvidia.

MEN bara vissa spel stöds antar jag så vill jag spela mitt fallout 4 går inte det för att bethesda inte är partner med GFN?

är stolen ett måste för funktion, jag brukar stå vid min dator

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

MEN bara vissa spel stöds antar jag så vill jag spela mitt fallout 4 går inte det för att bethesda inte är partner med GFN?

är stolen ett måste för funktion, jag brukar stå vid min dator

Precis så är det, frågan är varför vill inte Bethesda vara med, då det borde över tid och när folk äntligen fattar vad GFN gör, öka försäljningen av deras produkter. För Bethesda tjäner ju ändå inget på att jag ska köpa nytt grafikkort varje andra år, kanske jag skiter i det och struntar i att spela för att det blir för dyrt med ny HW hela tiden. DET förlorar Bethesda mera på.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av roosterx:

Det känns som om spelbolagen inte fattar konseptet helt, det ger dom ju merförsäljning över tid, så snart folk fattar vad Geforce Now är, och varför det är bättre än allt annat där ute, och har varit det sedan 2015. Så borde väldigt många hoppa på tjänsten, spara en hel del pengar till annat roligt.

Tror mycket av problemet har varit dårlig marknadsföring som förtydliggör vad Geforce Now egentligen gör, tror många personer tror det är något liknande som "alla" andra tjänster som finns där ute i dagsläget.

[edit]

Eller kan det vara att konseptet är för bra, MS, Google och alla andra som har sina tjänster klagar det inn till spelbolagen, och hotar med att gå från deras spel?

Är nog inte så enkelt, varken Microsoft, Valve, EA, Ubisoft eller Epic har dragit ifrån deras spel, eller för den delen CDPR.

Hade verkligen varit intressant att se om det är något som inte är uppenbart för oss utanför som gör att företagen drar sig ur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

MEN bara vissa spel stöds antar jag så vill jag spela mitt fallout 4 går inte det för att bethesda inte är partner med GFN?

är stolen ett måste för funktion, jag brukar stå vid min dator

Du väljer spel när du startar det, du kan bara välja av de spelen Nvidia har installerat och som du äger. Man kan inte installera något. Har du valt att starta Wolcen så kan du inte ändra och vilja spela ett annat spel utan att avsluta säsongen. Du blir alltså låst till det spel som du startar säsongen med.

Permalänk
Hedersmedlem

Dumheter. Om något så är det tvärtom spelutvecklarna som borde betala till Nvidia för att tillhandahålla gratis* fjärrhårdvara att spela deras spel på, vilket öppnar nya marknader för deras spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Du väljer spel när du startar det, du kan bara välja av de spelen Nvidia har installerat och som du äger. Man kan inte installera något. Har du valt att starta Wolcen så kan du inte ändra och vilja spela ett annat spel utan att avsluta säsongen. Du blir alltså låst till det spel som du startar säsongen med.

Nu hänger jag inte med, hur lång är denna säsong. säg att jag börjar spela wolcen men inser att det här vill jag inte köra måste jag vänta på en ny säsong? hur lång är en sådan? kan man starta en ny vid sidan av den gamla?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Nu hänger jag inte med, hur lång är denna säsong. säg att jag börjar spela wolcen men inser att det här vill jag inte köra måste jag vänta på en ny säsong? hur lång är en sådan? kan man starta en ny vid sidan av den gamla?

På gratis så varar den max en timme. Men stänger du ner säsongen (spelet) så avslutas den och du kan påbörja en ny direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Är väl inte så konstigt?
Är ju inget fel med att ta fram skivan för att lyssna lite hehe, jag är ju själv 24 och kör fortfarande med CD och har även LP skivor och har även kassettband som kanske inte används ofta.
Spotify är det jag lyssnar för det mesta via datorn och telefonen men när det kommer till Hifi/hemmabio är det oftast skivorna samma gäller ju vid film att jag kör med netflix men jag köper fortfarande film på DVD och Blueray.

Inget slår att gå till butiken och titta igenom filmerna och välja ut en eller flera för att sen gå hem och titta

Jo samma här fast med spel, börjat köpa mina spel på fysiska skivor och bojkottat digitala utgåvor, har börjat göra samma med filmer igen och börjar få en liten samling med blu-ray filmer nu igen

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av roosterx:

Det var väl ungefär det som var en av fördelene med Geforce Now, du har flera spelbutiker i en tjänst, du betalar inte för spelen mera än en gång, dvs. har du redan köpt spelet på UPlay, Steam etc och inte har någon speldator hemma, eller att den kanske inte har stöd för RTX men vill spela spelen med t.ex. RTX, då betalar du nvidia några kronor i mnd, för att får använda/hyra deras datorer som stöder vad du behöver.

Fast nu drar ju spelutvecklarna sig ur, av någon anledning som ingen annan fattar än dom själva, så då blir det tillbaka till att du får köpa dyr speldator som måste uppgraderas då och då för flera 1000:- kr för att få spela PC spel.

Nja, vi vet väll redan med säkerhet att dem dra sig ur för att dem inte kan mjölka folk på pengar lika lätt, vad de flesta säger rörande det här iaf, och jag håller med om att det är därför dem drar sig ur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Jo samma här fast med spel, börjat köpa mina spel på fysiska skivor och bojkottat digitala utgåvor, har börjat göra samma med filmer igen och börjar få en liten samling med blu-ray filmer nu igen

Jag köper allt spel med skivor men oftast Collector's Editions då det blir digitalt men film är 100% på skiva även om jag sett filmerna på netflix. Min äldsta dvd spelare är ju 14 eller 15 år tror jag och har 1080p samt kör konverterad scart till hdmi och den är ju regionsfri med chip mod så den dagen den går sönder så gråter jag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

Tror mer det är för att de inte vet bättre och fått för sig om att digital media automatiskt blir analog när man för över det på vinyl+ en släng placebo på det också.

Permalänk
Medlem

Testade Geforce Now och detta kan verkligen öka spelarnas möjligheter att spela alla spel, dessvärre lär väl utvecklarna vara rädda att de får sälja färre spel till överhypade retailpriser. (vilket inte jag tror blir resultatet, jag tror den totala inkomsten kommer öka, de som redan har en bra PC och spelar så kommer ju fortsätta med det troligen)

Ska bli intressant att se ifall någon läcker hela sanningen vad som ligger bakom dessa avhopp.