Enklaste sättet att titta på viaplay?

Permalänk
Medlem

Enklaste sättet att titta på viaplay?

Hej, min mor och far (60+) har viasat med alla kanalpaket, då ingår ju viaplay och jag skulle vilja ha lite tips hur dom kan använda viaplay på det enklaste möjligaste sättet. Att använda det genom boxen är väldigt knöligt och segt så jag tänkte tex en Apple TV, men tycker redan där att den blir för avancerad för dom och vill kunna förenkla det ytterligare. Någon som har ett bra tips på en bra dator eller liknande som inte kostar all för mycket men kan köra Netflix, viaplay osv osv?ä

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Apple TV för krångligt? Det blir ju inte mycket enklare. Att hålla på med nån dator och koppla till TVn blir tusen vändor bökigare. Köp en Apple TV.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

En chromecast? Då väljer man att skicka videon till den och sedan väljer program via mobilen. Det kan till och med finnas inbyggt i deras TV

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Apple TV för krångligt? Det blir ju inte mycket enklare. Att hålla på med nån dator och koppla till TVn blir tusen vändor bökigare. Köp en Apple TV.

Apple TV i sig är enkelt, men vet att dom kommer tycka det är jobbig att skriva med fjärrkontrollen.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Apple TV i sig är enkelt, men vet att dom kommer tycka det är jobbig att skriva med fjärrkontrollen.

Vad ska de skriva? Man behöver inte skriva för att använda viaplay

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

En chromecast? Då väljer man att skicka videon till den och sedan väljer program via mobilen. Det kan till och med finnas inbyggt i deras TV

Jag har själv inte använt chromecast, men den fungerar väll som så att den speglar mobilens skärm? Eller j har jag förstått detta fel? Kan man fortsätta att använda mobilen efter man satt på en video?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Skrivet av Hablam:

Apple TV i sig är enkelt, men vet att dom kommer tycka det är jobbig att skriva med fjärrkontrollen.

Dom råkar inte ha en iPhone, då kan du använda tangentbordet i iPhonen istället för att muppa med färren. (måste hänga på samma nät dock)

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Köp en Apple TV. Mycket smidigt med apparna samt att man kan se vanlig TV.
Jag slutade kolla på vanligt tv då jag oftast tittar via apparna som finns t.e.x netflix med mera och köpte en Apple TV såg då när man konfigurerade den första vändan att man kan lägga till så att man får sina TV kanaler med så jag hade ju tittat på en sådan istället för en TV box... har telia och jag gillar verkligen inte deras "skit"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Vad ska de skriva? Man behöver inte skriva för att använda viaplay

Hur ska doma annars kunna hitta tex James Bond live or let die på ett enkelt sätt utan att navigera sig fram i evigheter?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Dom råkar inte ha en iPhone, då kan du använda tangentbordet i iPhonen istället för att muppa med färren. (måste hänga på samma nät dock)

Morsan har en iPhone 5s, den borde väll räcka?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Jag har själv inte använt chromecast, men den fungerar väll som så att den speglar mobilens skärm? Eller j har jag förstått detta fel? Kan man fortsätta att använda mobilen efter man satt på en video?

Både och, du kan casta skärmen, men många appar har inbyggt chromecast-stöd där chromecasten agerar videospelare och du väljer vad du ska se på med mobilen för att sedan starta den på stickan. Mobilen är bara en fjärrkontroll du kan använda till annat

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Skrivet av Hablam:

Morsan har en iPhone 5s, den borde väll räcka?

Bör det göra, bör poppa upp en notis om att använda iphonens tangentbord (samma appleid på appletv och telefon) min fru får inte nån notis i sin iphone)

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|