Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Eller så växer du upp och lär dig att ge källa/bevis när du gör ett sådant uttalande.

Hur ska jag veta att du inte är scammern för en sida och försöker lura in folk att tro på det?

Eller så läser du att flera faktiskt använt denna sidan för benify.
Men litar du inte på någon alls så är du antagligen så rädd så då är det nog bäst att undvika det.

Sen finns det 0 risk att göra betalningen på hela 10kr, så om du är super rädd för att bli "scammad" på 10kr är det kanske inget för dig heller.

Och hur ska han ge bevis? Prova att faktiskt kontakta Benify själv om du vill ha BEVIS lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddy:

Internet verkar inte vara något för dig.
Är du alltid så skeptisk mot alla?
Vad för bevis är du ute efter? Hur vet du alla som försöker hjälpa dig inte lurar dig?

Ja, jag är skeptisk ifall någon länkar en hemsida som har ett namn som påminner om ett annat företag och det kommer in en människa som ger en oneliner som består av "hemsidan är säker". varför ska jag lita på dig? en anonym användare på internet.

Skrivet av Nivity:

Eller så läser du att flera faktiskt använt denna sidan för benify.
Men litar du inte på någon alls så är du antagligen så rädd så då är det nog bäst att undvika det.

Sen finns det 0 risk att göra betalningen på hela 10kr, så om du är super rädd för att bli "scammad" på 10kr är det kanske inget för dig heller.

Och hur ska han ge bevis? Prova att faktiskt kontakta Benify själv om du vill ha BEVIS lol.

Var hade fler skrivit att de använt benify för privatpersoner?
Inläggen mellan att Zoul frågar om Www.benifydealsprivat.se och mitt inlägg består av att Kiddy säger att Det är "legit."

läser du sedan svaret jag fick så säger han att "Du får helt enkelt göra läxan" och jag ger honom ett lika otrevligt svar tillbaks.

Ett exempel på att ge bevis för vem som äger hemsidan är ju att länka en whois, ett annat är att länka till plats där organisationsuppgifter eller kontaktuppgifter står.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Ja, jag är skeptisk ifall någon länkar en hemsida som har ett namn som påminner om ett annat företag och det kommer in en människa som ger en oneliner som består av "hemsidan är säker". varför ska jag lita på dig? en anonym användare på internet.

Var hade fler skrivit att de använt benify för privatpersoner?
Inläggen mellan att Zoul frågar om Www.benifydealsprivat.se och mitt inlägg består av att Kiddy säger att Det är "legit."

läser du sedan svaret jag fick så säger han att "Du får helt enkelt göra läxan" och jag ger honom ett lika otrevligt svar tillbaks.

Ett exempel på att ge bevis för vem som äger hemsidan är ju att länka en whois, ett annat är att länka till plats där organisationsuppgifter eller kontaktuppgifter står.

Eftersom sidan hänvisas från Benify så utgår iaf jag ifrån att den är legit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Eftersom sidan hänvisas från Benify så utgår iaf jag ifrån att den är legit.

Ja, den är antagligen legit, problemet jag har var att en anonym människa skriver att sidan är legit utan att lägga fram några argument för detta, något som inte är så svårt att göra.

Sen förstår jag inte varför det ska kommer in tangentbordskrigare som försöker håna en för att man inte litar på människor på internet...

___________________
Men då sidan verkar legit så kan vi väl stänga diskussionen, vill ni diskutera mer så starta en tråd om det.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

benify och benifyprivatdeals har registrerats av samma bolag, så med 100% säkerhet är det legit.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelzzor:

Skulle gissa på att de flesta Elgiganten inte har utrustning för att testa komponenter därmed så blir det svårt att funktions testa det. Fleece jackorna är uniformen för lager personalen och nu under vinter halvåret så är det extremt kallt att bara gå i en piké.

Det komiska var dock att jag skickades från deras retur/bytes disk in till butiken för funktionstest där den som funktionstesta bar fleece men ingen annan.

Fått dåliga exemplar från NoN med, en gpu som gav whea och en cpu med böjda pins. Men också en oöppnad gpu, så ibland har man tur.

Permalänk
Medlem

Inloggningen till ens personliga konto på benifyprivatdeals görs även via just benify.se, så bör nog vara "legit" .

Förutom alla rabatter som erbjuds, så är de även rätt generösa i sin egna Butik. Ex beställde jag en Le Creuset gryta där, men fick fel produkt hemskickad. De skickade iväg en ny, samtidigt som jag fick behålla den gamla (en produkt som annars kostar en 1500-2000kr i vanliga fall).

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av r_b89:

Det komiska var dock att jag skickades från deras retur/bytes disk in till butiken för funktionstest där den som funktionstesta bar fleece men ingen annan.

Fått dåliga exemplar från NoN med, en gpu som gav whea och en cpu med böjda pins. Men också en oöppnad gpu, så ibland har man tur.

Haha då är det en helt annan 5:a Jag kan förstå att dom gärna använder fleece då det kan vara ganska kallt i butikerna dock så bör man undvika det när man hanterar komponenter, även om komponenter är ganska skyddade mot ESD så tycker jag det ser ytterst oprofessionellt ut att hantera dom på dessa vis.

Permalänk
Medlem

Någon som slog till på Xiaomi Mi Note 10?
Är ni nöjda med telefonen?

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Någon som slog till på Xiaomi Mi Note 10?
Är ni nöjda med telefonen?

Jag har haft den i 5 dagar nu och är väldigt nöjd. Den känns rapp, bra ljud i jacket, bra skärm, miui är bättre än vad jag trodde (med nova launcher) och batteritiden är bra. Fingeravtrycksläsaren under skärm är inte allt för snabb men funkar ok.

Det som är dåligt är ljudet ur högtalaren och att den är lite väl stor, men det senare är ju en smakfråga. Jag hade tidigare en huawei p10.

Permalänk
Medlem

Fått hem en sån Samsung Q86R soundbar nu och slås ju av hur pass mycket mer ljud just limpan ger, men baslådan? Har fått dra upp den till max på alla inställningar men den hörs ju knappt, vad har jag missat? Läser ju om att folk får dra ner snubben en massa för den spelar för högt. Gamla soundbaren hade iaf mer tryck i basen konstigt nog.

Permalänk
Medlem

Synd man inte bara kan ta telefonen på comviq Xiaomi mi note 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thademan:

Synd man inte bara kan ta telefonen på comviq Xiaomi mi note 10

Det kan man om man väljer kontantkort vilket dock innebär att man inte kan få telefonen på avbetalning (om man inte väljer Klarna Faktura och sedan väljer att dela upp den hos Klarna, fast då tillkommer ränta samt deras avgift per månad), och då kan man precis lika bra köpa den någon annanstans eftersom det i princip är samma pris hos andra.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Har raderat citat som innehöll Provisions Länk. Har även raderat tipset i dagens fynd tråd. Se §9.

Mvh

Tiamat/Moderator

Permalänk
Medlem

Billig 58 UHD SAMSUNG TV - 4763kr

https://giftn.se/smart-tv/13865-smart-tv-samsung-ue58ru7105-5...

De har även
Smart-TV Philips 70PUS6704 70" 4K Ultra HD LED WiFi Svart för 7087kr (sista exemplaret)
https://giftn.se/smart-tv/13729-smart-tv-philips-70pus6704-70...

eller denna

https://giftn.se/smart-tv/13916-smart-tv-lg-50um7500-50-4k-ul...
(vet inget om hemsidan dock)

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juus1:

Snapdragon 845 och 64Gb lagring för 2499 hos Asus;

https://eshop.asus.com/sv-SE/zenfone-overview/zenfone-5z-3.ht...

Har en sån telefon själv, och är helnöjd.

//C

Verkar dessvärre vara slut. Den dyrare varianten (för 3500kr) finns dock kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleon.Solo:

Jag har haft den i 5 dagar nu och är väldigt nöjd. Den känns rapp, bra ljud i jacket, bra skärm, miui är bättre än vad jag trodde (med nova launcher) och batteritiden är bra. Fingeravtrycksläsaren under skärm är inte allt för snabb men funkar ok.

Det som är dåligt är ljudet ur högtalaren och att den är lite väl stor, men det senare är ju en smakfråga. Jag hade tidigare en huawei p10.

Tack det blev en beställning igår, har en honor 8 idag. Och den dealen var lite för bra för att låta bli.
Jag spejade andrahandsmarknaden och värdet på telefonen verkar ändå vara rätt så högt. Inte för att jag har tänkt att sälja den men det är ju ändå intressant och veta vilket värde man får för pengarna. Och för 195kr per månad inklusive abonnemang så har jag svårt att se att det ens kommer att komma en bättre deal för resten av detta år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NinjaMission:

inet.se MSI Ryzen 1000 kr i Cashback.

För att få din cashback behöver du köpa någon av dessa kombinationer här nedanför:

Ett moderkort från MSI och en AMD-processor
Ett moderkort från MSI, en AMD-processor och ett MSI-chassi

https://www.inet.se/kampanj/5738/msi-amd-cashback

Upp till 700kr på Inets utbud får jag det till

Permalänk
Medlem

Enligt aftonbladet skall Viaplays Sportpaket nu eller snart gå att få för 109 kronor i månaden istället för 399 kr i månaden.
Vet någon hur? Jag ser ingenting på Viaplays hemsida, och när jag tittar under 'Mitt konto' där man kan välja paket så står det ännu 399 kr/mån.
Missförstår jag någonting?

Permalänk
Medlem

@Zipparn:

Tänk på att i Formel 1 så ha flera race ställts in. Så i stället för att säsongen startar denna vecka blir det skjutet tills slutet av maj eller senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

@Zipparn:

Tänk på att i Formel 1 så ha flera race ställts in. Så i stället för att säsongen startar denna vecka blir det skjutet tills slutet av maj eller senare.

All sport de sänder har ställts in, så inte mycket sport i deras "sportpaket" (undantaget verkar vara KHL, snooker och badminton).

Rätt tunt med framtida sportsändningar minst sagt: https://www.tvmatchen.nu/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Enligt aftonbladet skall Viaplays Sportpaket nu eller snart gå att få för 109 kronor i månaden istället för 399 kr i månaden.
Vet någon hur? Jag ser ingenting på Viaplays hemsida, och när jag tittar under 'Mitt konto' där man kan välja paket så står det ännu 399 kr/mån.
Missförstår jag någonting?

Om jag tolkar https://kundservice.viaplay.se/priset-pa-sport-total-paketen-... rätt så får befintliga kunder sin kostnad sänkt till 109kr under en begränsad period. Inget man behöver göra själv.

Permalänk

Pi day i USA 3/14

Med tanke på pi-dagen i USA, tror ni att svenska marknaden nås av några goa erbjudanden på Raspberry Pi idag?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av goinginside:

Med tanke på pi-dagen i USA, tror ni att svenska marknaden nås av några goa erbjudanden på Raspberry Pi idag?

M.nu har 3% rabatt på RPi och 14% på diverse tillbehör iallafall.
https://www.m.nu/pi-dagen-2020

Permalänk
Snusfri

@Zipparn: De sänker temporärt priserna för de som redan har Viaplay Sport.

Möttes av detta nu när jag gick in på sidan

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av anon5930:

M.nu har 3% rabatt på RPi och 14% på diverse tillbehör iallafall.
https://www.m.nu/pi-dagen-2020

3,14% rabatt? 😁

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Sonos Beam, gärna som komplett hemmabiopaket är det något som brukar finnas till nedsatt pris ibland? Finns tyvärr inte på prisjakt så går inte se någon prishistorik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Sonos Beam, gärna som komplett hemmabiopaket är det något som brukar finnas till nedsatt pris ibland? Finns tyvärr inte på prisjakt så går inte se någon prishistorik.

Här kan du se prishistorik:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4829502

Permalänk
Medlem
Skrivet av [!]:

Ja den har jag hittat på egen hand, men menar som ett helt paket med beam, två sonos one som bakhögtalare och subwoofern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Ja den har jag hittat på egen hand, men menar som ett helt paket med beam, två sonos one som bakhögtalare och subwoofern.

Sonos kör bara riktade kampanjer till registrerade användare:
#17942741