Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av draanexle:

Kraken x62 1299 kr elgiganten
1505 kr annars

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4503401

Någon säljer vanligtvis dem under 1400. Det bör vara mycket billigare som en utgående modell. X63 är bättre. Det finns en ganska bra demonteringsvideo på Gamers Nexus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Super Älg:

Någon säljer vanligtvis dem under 1400. Det bör vara mycket billigare som en utgående modell. X63 är bättre. Det finns en ganska bra demonteringsvideo på Gamers Nexus.

GamersNexus kom ju fram till att prestandan i stort sett är likvärdig mellan X62 och X63 så inte bättre. Det som förbättrats på X63 är ju mest tekniska detaljer som kan spela roll vid service samt att huvudet på pumpen med belysningen kan roteras för att få loggan i rätt läge om man monterar den upp och ned. X63 ska visst också ha en förbättrad impeller iom att den är Gen 7 istället för 5 men i praktiken verkar ju det inte ha nån betydelse då de flesta X62 håller i 6-7 år utan problem.

Men håller med utgående modell borde reas kraftigare. Köpte min X62 på BF rea för 995 Kr så kring den nivån borde den ligga.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Super Älg:

Någon säljer vanligtvis dem under 1400. Det bör vara mycket billigare som en utgående modell. X63 är bättre. Det finns en ganska bra demonteringsvideo på Gamers Nexus.

Ser det mer som att en populär produkt är tillgänglig för rimligt nedsatt pris.

Håller dock med att en vettig rea borde vara lite lägre då det finns en nyare variant.

Jag köpte en x62 iaf för skojs skull o ska nog testa en kraken g12 kombo på gpu och se hur det blir. Tänker att jag då kan även returera 2 st 140mm fläktar jag köpte nyligen så totala kostnaden blir mindre tekniskt sett.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av klamek:

Månadens mobil hos Comviq

Mobil : XiaomiMi Note 10 128 GB (50 kr/mån i 24 mån) Totalt 1200:- för mobilen.
Abonnemang : Fastpris med 10 GB surf (195 kr/mån, i 24 mån)

https://webbutik.comviq.se/mi-note-10.html?nvd=1&utm_expid=.Fa6s-00FTIS_gAg5MxoMqg.1&utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.comviq.se%2F

Prisjakt

Hur är det nu, går det att säga upp själva abonnemangsbiten direkt? Vad blir liksom lägsta beloppet om man inte är intresserad av abonnemanget?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrNubcake:

Hur är det nu, går det att säga upp själva abonnemangsbiten direkt? Vad blir liksom lägsta beloppet om man inte är intresserad av abonnemanget?

Nej, det går inte på Comviq.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNubcake:

Hur är det nu, går det att säga upp själva abonnemangsbiten direkt? Vad blir liksom lägsta beloppet om man inte är intresserad av abonnemanget?

Så totalpris blir 5880kr.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Hörlurarna är tillbaka. Beställde ett par precis. Philips-ph805
https://cdon.se/hemelektronik/philips-ph805/?utm_source=trade...

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Måste nog backa från mitt tidigare påstående, iaf angående ljudet. Måste ha spelat något med riktigt kasst ljud som inte gav dom rättvisa. ANC verkar inte så pjåkig heller, hade dock velat ha funktionen när man touchar högra kåpan att den växlar mellan ANC ON eller Ambient, inte ANC Off.

En nackdel är dock att dom känns rätt svettiga efter ett tag och rätt bulkiga i jämförelse med QC35.

Men @µiCro hur får du dom för 1090kr hos CDON?

Nu är de tillbaka i lager hos CDON!

Edit: Tack till @Zargos för att du uppmärksammade detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

Nu är de tillbaka i lager hos CDON!

Edit: Tack till @Zargos för att du uppmärksammade detta

Såg det igår kväll. Blev hörlurar och två gratis surfpaket från halebop, tipsade en polare om samma

Permalänk
Medlem
Skrivet av EagiZ:

Har du kortet i handen? För jag har det reserverat enligt elgiganten nämligen, ska hämta det imorgon. Tack för tipset @floiyd, vi får se hur det utvecklar sig haha.

Om någon nu är intresserad så var mitt kort DOA (dead on arrival), något skumt med strömförsörjningen, samma fel i 3st datorer (samtliga med bra nätagg). Får bli garantiärende men då får jag förhoppningsvis ett nytt kort i slutändan. Dock märkligt att Elgiganten kränger outlet-kort som inte är testade.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av EagiZ:

Om någon nu är intresserad så var mitt kort DOA (dead on arrival), något skumt med strömförsörjningen, samma fel i 3st datorer (samtliga med bra nätagg). Får bli garantiärende men då får jag förhoppningsvis ett nytt kort i slutändan. Dock märkligt att Elgiganten kränger outlet-kort som inte är testade.

När jag lämnade tillbaka ett 2080 Trio X så inspekterade dom det i en fleecejacka och snurra på fläktarna med handen och lukta på det med kommentaren: Ser bra ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

https://www.inet.se/produkt/3300425/sphero-mini-pink
199 istället för 549:- på prisjakt

En appstyrd boll kan man väll säga 🙂

Slog till på en sån här liten boll! Mest för att ta med på events och leka med, men också för att slingshot-mode såg riktigt satisfying ut.

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EagiZ:

Om någon nu är intresserad så var mitt kort DOA (dead on arrival), något skumt med strömförsörjningen, samma fel i 3st datorer (samtliga med bra nätagg). Får bli garantiärende men då får jag förhoppningsvis ett nytt kort i slutändan. Dock märkligt att Elgiganten kränger outlet-kort som inte är testade.

Vad tråkigt.. Hoppas du kan byta mot ett liknande kort, kanske med lite flyt få ett nytt 2070s

Visa signatur

PC: i7-12700K • Z690M-PLUS D4 • 32GB, 3200mhz • ASUS RTX3090 TUF
Monitor: LG 38'' UltraGear 38GN950

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

https://www.inet.se/produkt/3300425/sphero-mini-pink
199 istället för 549:- på prisjakt

En appstyrd boll kan man väll säga 🙂

Priset verkar ligga på 549 hos inet nu också tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Slog till på en sån här liten boll! Mest för att ta med på events och leka med, men också för att slingshot-mode såg riktigt satisfying ut.

Påminner om sony ericssons lilla bluetoothbil

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

Vet inte om det redan blivit postad men kan inte hitta det, annars får man ta bort det.

Genom benify så kan ni köpa s10+ för 6640, s10 5940, och s10e för 4890 som är 2000kr billigare än webhallena kampanj på 1000kr.

Benify brukar många få genom jobbet men man kan också köpa det för 10 kr, och så får man hundratals rabatter. Www.benifydealsprivat.se

Hur hittar men rabatten på telefonen? Har letat lite men inte hittat något.

Edit: Hittade det. Man måste gå till Samsungs sida och sedan hitta S10 via menyn i hörnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

Benify brukar många få genom jobbet men man kan också köpa det för 10 kr, och så får man hundratals rabatter. Www.benifydealsprivat.se

Någon som testat detta "Benify för privatpersoner"?

Första intrycket är att det verkar legitimt, men lika fort vändes det till misstänksamhet. Det är saker som inte känns rätt..

Konstigt betalningssätt till att börja med.. Varför en helt separat hemsida med obefintliga undermenyer? Epostadressen är ej samma som listas på Benifys hemsida som kontaktuppgift.

Någon som kan kasta lite ljus över detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoul:

Någon som testat detta "Benify för privatpersoner"?

Första intrycket är att det verkar legitimt, men lika fort vändes det till misstänksamhet. Det är saker som inte känns rätt..

Konstigt betalningssätt till att börja med.. Varför en helt separat hemsida med obefintliga undermenyer? Epostadressen är ej samma som listas på Benifys hemsida som kontaktuppgift.

Någon som kan kasta lite ljus över detta?

Det är legit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddy:

Det är legit.

Utveckla gärna med bevis. Hur ska vi kunna lita på en random människa på internet som säger så?

Oavsett så verkar det vara äkta, skumt sett att göra på bara.

Whois Record for BeniFyDealsPrivat.se Domain Profile Registrar Ports Group AB IANA ID: — URL: — Whois Server: — Registrar Status ok Dates 980 days old Created on 2017-06-30 Expires on 2020-06-30 Updated on 2019-06-23 Name Servers NS1.BENIFY.NET (has 366 domains) NS2.BENIFY.NET (has 366 domains) Tech Contact — IP Address 185.94.12.38 - 3 other sites hosted on this server IP Location Sweden - Stockholms Lan - Stockholm - Benify Ab ASN Sweden AS200820 BENIFY, SE (registered Apr 08, 2015

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Zoul:

Någon som testat detta "Benify för privatpersoner"?

Första intrycket är att det verkar legitimt, men lika fort vändes det till misstänksamhet. Det är saker som inte känns rätt..

Konstigt betalningssätt till att börja med.. Varför en helt separat hemsida med obefintliga undermenyer? Epostadressen är ej samma som listas på Benifys hemsida som kontaktuppgift.

Någon som kan kasta lite ljus över detta?

Tycker det är ett bra betalningssätt eftersom det ger hög säkerhet för den som betalar, man ger dem bara summan man själv anger och ger inte ut nån kortinformation till betalningsmottagaren.
Set övriga har jag ingen åsikt om.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r_b89:

När jag lämnade tillbaka ett 2080 Trio X så inspekterade dom det i en fleecejacka och snurra på fläktarna med handen och lukta på det med kommentaren: Ser bra ut

Skulle gissa på att de flesta Elgiganten inte har utrustning för att testa komponenter därmed så blir det svårt att funktions testa det. Fleece jackorna är uniformen för lager personalen och nu under vinter halvåret så är det extremt kallt att bara gå i en piké.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Utveckla gärna med bevis. Hur ska vi kunna lita på en random människa på internet som säger så?

Oavsett så verkar det vara äkta, skumt sett att göra på bara.

Whois Record for BeniFyDealsPrivat.se Domain Profile Registrar Ports Group AB IANA ID: — URL: — Whois Server: — Registrar Status ok Dates 980 days old Created on 2017-06-30 Expires on 2020-06-30 Updated on 2019-06-23 Name Servers NS1.BENIFY.NET (has 366 domains) NS2.BENIFY.NET (has 366 domains) Tech Contact — IP Address 185.94.12.38 - 3 other sites hosted on this server IP Location Sweden - Stockholms Lan - Stockholm - Benify Ab ASN Sweden AS200820 BENIFY, SE (registered Apr 08, 2015

Du får helt enkelt göra läxan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoul:

Någon som testat detta "Benify för privatpersoner"?

Första intrycket är att det verkar legitimt, men lika fort vändes det till misstänksamhet. Det är saker som inte känns rätt..

Konstigt betalningssätt till att börja med.. Varför en helt separat hemsida med obefintliga undermenyer? Epostadressen är ej samma som listas på Benifys hemsida som kontaktuppgift.

Någon som kan kasta lite ljus över detta?

Det är inget konstigt, en normal korttransaktion på 10 kr kostar ca 2.5 kr + 2.5% (så klart beroende på inlösenavtal, etc). En direktbankstransaktion kostar inget mer än avgiften för att ha ett bankgirokonto.

Dessutom länkas sidan längst ner på benify.se.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoul:

Någon som testat detta "Benify för privatpersoner"?

Första intrycket är att det verkar legitimt, men lika fort vändes det till misstänksamhet. Det är saker som inte känns rätt..

Konstigt betalningssätt till att börja med.. Varför en helt separat hemsida med obefintliga undermenyer? Epostadressen är ej samma som listas på Benifys hemsida som kontaktuppgift.

Någon som kan kasta lite ljus över detta?

Ja, jag har detta då jag inte får det genom mitt jobb. Betalade och fick bekräftelse direkt dagen efter. Du kan läsa om det på swedroid också.

Permalänk
Medlem

Har även jag Benify privat! Fungerar toppen de två svängar jag använt det.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Föredetting

Xiaomi Note 10 lockar, speciellt då jag har studentpriser.

Det som inte lockar är MIUI, som jag kasserade illa kvickt på min gamla Note 4X. Finns inga custom ROMs i nuläget, någon med lite insyn i Androidutveckling som har en kvalificerad gissning på hur länge det kommer dröja?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Xiaomi Note 10 lockar, speciellt då jag har studentpriser.

Det som inte lockar är MIUI, som jag kasserade illa kvickt på min gamla Note 4X. Finns inga custom ROMs i nuläget, någon med lite insyn i Androidutveckling som har en kvalificerad gissning på hur länge det kommer dröja?

Får man fråga vad det är du inte gillar? Har funderat på en Xiaomi själv, dock inte en Note 10.
Går det att avhjälpa med att installera en launcher? Ex Nova.

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Får man fråga vad det är du inte gillar? Har funderat på en Xiaomi själv, dock inte en Note 10.
Går det att avhjälpa med att installera en launcher? Ex Nova.

Har själv en poco f1 som jag kört med i 1.5 år! Har alltid varit den som kört telefoner med rent OS (oxygen OS, Googles rena etc.) men köpte denna då priset och prestandan var oslagbar.
Till en början tyckte jag att miui var lite överväldigande. Såg väldigt tramsigt och dåligt ut i vissa menyer och ikonerna var bedrägliga. Sedan att vissa animationer m.m. Saknades kändes väldigt billigt.
Med flera uppdateringar, en underbar gesture control och många trevliga funktioner så har jag lärt mig att älska miui! Skulle absolut kunna tänka mig att köpa en till med samma OS, men då usa flytt hägrar känns de lite riskabelt att köpa en telefon som inte kör precis de frekvensbanden som usa har... 🙄

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddy:

Du får helt enkelt göra läxan

Eller så växer du upp och lär dig att ge källa/bevis när du gör ett sådant uttalande.

Hur ska jag veta att du inte är scammern för en sida och försöker lura in folk att tro på det?

dubbla inlägg, klippte ihop dem
Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Eller så växer du upp och lär dig att ge källa/bevis när du gör ett sådant uttalande.

Hur ska jag veta att du inte är scammern för en sida och försöker lura in folk att tro på det?

Internet verkar inte vara något för dig.
Är du alltid så skeptisk mot alla?
Vad för bevis är du ute efter? Hur vet du alla som försöker hjälpa dig inte lurar dig?