Wolcen: Lords of Mayhem – Hack n' slash i Diablo-anda

Permalänk
Skrivet av Flopper:

Vi some spelar arpg vi spelar path of exile
Ny liga start 13 mars

Har försökt, kommer verkligen inte in i poe (Är gammal d2 lirare).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bigpapabear:

Har försökt, kommer verkligen inte in i poe (Är gammal d2 lirare).

PoE blir bara mer komplext bara för att bli mer invecklats skull så förstår dig

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är grymt än så länge, fastnade dock på Edric i ACT 1 så kommer nog behöva specca om lite. Kör lite glaskanon just nu och blir i princip oneshottad av allt han gör, tar mig ungefär halvvägs igenom hans 3e fas innan jag får slut på revives.

Trots att jag tycker att spelet är grymt så har det ju vissa störningsmoment.

Det känns inte som att en del animationer går att avbryta - Väldigt störande när man snabbt behöver flytta sig ifrån något för att inte dö. Om den känslan härrör ifrån att spelet är oresponsivt eller om animationerna fakiskt inte går att avbryta låter jag vara osagt.

Det är egentligen den största bristen jag har upplevt än så länge

Permalänk
Medlem

Lvl 85 i endgame med min main char.
Tycker det är hur kul som helst!
Sen har jag 2 andra chars som är lvl 68 och 45... Lite kul att hoppa runt mellan olika builds.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Lvl 85 i endgame med min main char.
Tycker det är hur kul som helst!
Sen har jag 2 andra chars som är lvl 68 och 45... Lite kul att hoppa runt mellan olika builds.

Kör du online eller offline? Har du stött på några gamebreaking buggar?
Har de patchat bort de största problemen nu eller?

Permalänk
Medlem

@Harbls:
Jag kör 2 online och 1 offline.
Har inte stött på några större buggar. alls.
En gång så slutade ljudet fungera, men det var en mindre sak.
Det har kommit ett par uppdateringar som har fixat de flesta rapporterade buggarna.
Även de stora, som gjorde att man kunde få oändligt med guld etc

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Ingen som har en karaktär runt level 30 jag kan få? Min gubbe försvann tyvärr efter en bugg att min progression startades om. Hade dock velat spela igenom spelet, men orkar inte spela om allt igen.
Jag kör offline bara, så någon mage-snubbe runt level 30 tas tacksamt emot

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Spelet är uppe i patch 1.0.0.7 men ser fortfarande vissa buggar som stör mig oerhört.
1. När man ska sälja prylar så registreras inte alltid högerklick
2. När man hovrar musen över sitt inventory så dyker inte alltid "jämförelserutan" dvs man ser bara tooltip för prylen man markerat med musen men inte vad man själv har på sig just i den sloten.
3. Delay när man går in i en grotta eller liknande.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

ingen patch denna vecka? hade tänkt köpa spelet men verkar som deras weekly patches var struntprat...

Permalänk
Medlem

Dom har väl övergett det...tog stålarna och stack!
nä blir Diablo 3 den 13 istället:)

Permalänk
Medlem

Jag har väl runt en 80 timmar spelat ungefär, och det börjar bli lite tråkig endgame känner jag. Det behövs fler items framförallt, fler uniques (som är bra). Det har varit trevligt att spela det, och jag lär fortsätta men hoppas på att de lägger till fler uniques, och även att de justerar item properties på befintliga uniques, för att i min mening ska uniques ha riktigt bra stats, inte bara okej (och ibland dåliga) stats.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ingen patch denna vecka? hade tänkt köpa spelet men verkar som deras weekly patches var struntprat...

Joda, de har släppt en. Veckan är inte över förrän söndag.

https://steamcommunity.com/games/424370/announcements/detail/...

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Dom har väl övergett det...tog stålarna och stack!
nä blir Diablo 3 den 13 istället:)

Ny säsong på g?

Permalänk
Medlem

@Elektron: Jao:) försöker spela wolcen men ragequittar hela tiden pga av irriterande buggar och annat skit:)

Permalänk
Medlem

så senaste patchen fixade inte mycket eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

så senaste patchen fixade inte mycket eller?

Den är runt 4gb stor, och här är changelogen.

https://steamcommunity.com/games/424370/announcements/detail/...

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Nu har jag nått lvl 30.. gillar faktiskt spelet än så länge.. är i akt2 spelar som en melee bladestorm build.. dock verkar inte public matchmaking funka? :x ingen joinar mitt game trots det är ett öppet game.. nån annan som spelar o är runt lvl30? adda mig isf.. nick: mortuus.3321

fixar dom bara alla buggar som folk rapporterar osv så kan detta bli ett riktigt bra game. grafiken är en av dom bättre jag sett i detta typ av spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Nu har jag nått lvl 30.. gillar faktiskt spelet än så länge.. är i akt2 spelar som en melee bladestorm build.. dock verkar inte public matchmaking funka? :x ingen joinar mitt game trots det är ett öppet game.. nån annan som spelar o är runt lvl30? adda mig isf.. nick: mortuus.3321

fixar dom bara alla buggar som folk rapporterar osv så kan detta bli ett riktigt bra game. grafiken är en av dom bättre jag sett i detta typ av spel.

Hej! Exakt samma här! Klarade precis storyn och är typ lvl 41. Jag addar dig. 😊👍🏻

Permalänk
Medlem

Någon som kör Wolcen? Jag började idag är lvl 10 atm och skulle gärna ha någon att lira med.

Btw fungerar inte public games?

Permalänk
Medlem

Har de fixat mycket den senaste månaden eller är det fortfarande obalanserat och lite b?

Permalänk
Medlem

Är lvl 28 nu och fortfarande inte sett en enda spelare i spelet... Börjar bli jävligt tradigt... PMa mig ifall ni vill lira.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Är lvl 28 nu och fortfarande inte sett en enda spelare i spelet... Börjar bli jävligt tradigt... PMa mig ifall ni vill lira.

Hur menar du med sett spelare i spelet? Folk på din vänner-lista som spelar spelet men aldrig loggar in?

Eller menar du att du inte sett andra random spelare i spelvärlden?

Permalänk
Medlem

@Harbls: Jag har inga vänner som spelar Wolcen :'(

Har inte heller sett en enda random person lira. Kommer aldrig in i Public games och ingen joinar mig. Har satt mina inställningar på public och normal.

Permalänk
Medlem

Så nu har det gått ett par månader, och vi kan ju konstatera att det är ett nästan dött spel. Mixed är betyget på Steam, och spelarbasen har sjunkit sen launch.

https://steamcharts.com/app/424370#3m

Blev nog inte som utvecklarna hade förväntat sig kan man lugnt säga.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Inaktiv

Älskar detta spel!

Skrivet av sleepyoh:

Så nu har det gått ett par månader, och vi kan ju konstatera att det är ett nästan dött spel. Mixed är betyget på Steam, och spelarbasen har sjunkit sen launch.

https://steamcharts.com/app/424370#3m

Blev nog inte som utvecklarna hade förväntat sig kan man lugnt säga.

Kommer aldrig förstå varför folk gnäller så mycket om antalet spelare i spel som inte har PvP eller matchmaking.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon320472:

Älskar detta spel!

Kommer aldrig förstå varför folk gnäller så mycket om antalet spelare i spel som inte har PvP eller matchmaking.

Då missförstår du min post, jag tycker det mest är intressant att se hur det utvecklades för Wolcen bara. Gick från att Varenda Youtube-arpg spelare promotade det här, alla köpte det, Steam förlängde återköps-reglerna, då så många mänmiskor blev besvikna och lämnade tillbaka det. Alla Youtube spelare har gått vidare och spelet är dött. Det är själva resan hit som fascinerar för min del.

Sen för att kanske ge ett svar på antal spelare: Tänk Path of exile till exempel är ett socialt spel, mycket trade, mycket global chat, folk hjälper varandra med bossar och med mera. Eller World of warcraft, behövs lagkamrater för instanser, Auction house där man köper och säljer, och sen är det ju halva grejen att se folk i städerna och liknande. Det skulle ju inte vara kul att spela Wow på en single player server liksom.. Finns ju andra här i tråden som meddelar att dom inte sett en enda spelare, och ingen har joinat deras party, så det är i allra högsta grad aktuellt i Wolcen's fall, det verkar kännas ensamt för dom som gärna hade stött på andra spelare.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sleepyoh:

Finns ju andra här i tråden som meddelar att dom inte sett en enda spelare, och ingen har joinat deras party, så det är i allra högsta grad aktuellt i Wolcen's fall, det verkar kännas ensamt för dom som gärna hade stött på andra spelare.

Tror nog du tänker på något annat spel, detta är inte Wolcen iallfall.

Wolcen är ett singelplayer/co-op spel. Inte ett socialt online mmo.

Antingen skapar du en offline karaktär och kör solo eller så skapar du en online karaktär, lägger till en vän och spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon320472:

Tror nog du tänker på något annat spel, detta är inte Wolcen iallfall.

Wolcen är ett singelplayer/co-op spel. Inte ett socialt online mmo.

Antingen skapar du en offline karaktär och kör solo eller så skapar du en online karaktär, lägger till en vän och spelar.

Behöver inte vara ett mmo för att ha lite socialt liv i spelet, se Diablo 3.

Väljer man att skapa ett öppet spel online eller försöker joina så vill man antagligen lira med någon. En ingame chat vore inte fel heller som låter en prata med spelare i olika spel i Wolcen typ en general chat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elektron:

Behöver inte vara ett mmo för att ha lite socialt liv i spelet, se Diablo 3.

Väljer man att skapa ett öppet spel online eller försöker joina så vill man antagligen lira med någon. En ingame chat vore inte fel heller som låter en prata med spelare i olika spel i Wolcen typ en general chat.

Det är fortfarande ett singelplayer spel med co-op funktion upp till 4 spelare.

En chatt finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon320472:

Det är fortfarande ett singelplayer spel med co-op funktion upp till 4 spelare.

En chatt finns.

Wolcen multiplayer del är rätt så rejält trasigt sedan kan man förneka det eller förringa det om man vill.
Nu har jag inte spelat så mycket efter launch så de kan ju iofs ha fixat det mesta. Men då var det näst intill omöjligt att hitta ett spel med andra människor i, och gjorde man väl det så var det max en person och spelet laggade rejält.

Att du föredrar att lira single, behöver inte betyda att någon annan inte gillar att köra 4player ihop med random folk.

Fungerar general chat nu? Sist jag lirade så gick det bara att skriva i ingame chatten och inte med folk i andra spel men de kanske har löst det problemet nu? Har de lagt till så man kan länka items i chatten?