Call of Duty: Modern Warfare 2019 – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

Vart kan man köpa detta Spel? Hittar det ej på Steam

BattleNet. Ganska dyrt där dock. Jag köpte mitt på gamesplanet för 40 pund men de verkar ha höjt priset lite nu.

https://uk.gamesplanet.com/game/call-of-duty-modern-warfare-s...

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Avstängd

Har fått nå problem med att resolution scale envisas att ställa ner sig på 50% varje gång jag startar spelet i princip, samt att Fullscreen ändras till Fullscreen Windowed.

Permalänk
Medlem

Ny update idag, 1.15. Jag startar spelet och den säger "Shaders installation is paused. This might cause performance issues during gameplay". Eeh, ok, det går inte att starta shader installation igen hur jag än gör. Har provat repair också i battle.net launchern. Provar jag spela ändå så kraschar det efter typ 3 minuter.

Great. Bra jobbat. Jag har haft så jävla många fel med detta spelet så det är helt otroligt..och nu detta! Vad i helvete håller de på med?

----
Update, installerade om spelet, men det hjälpte inte. Samma fel fortfarande(!).

-----
Update 2: Spelet laddade ner en update och startade om. Efter det kunde jag spela utan problem. Vågar dock inte klicka på "Reinstall shaders" igen.
-----

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

Efter patchen som kom igår har jag förstått att de lägger till och tar bort game modes emellanåt. Vilket är idiotiskt! De får gärna lägga till nya, men ta inte bort gamla för det! Tyckte NVG mode eller vad det kallades var det roligaste spelsättet men nu är det borttaget...

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Efter patchen som kom igår har jag förstått att de lägger till och tar bort game modes emellanåt. Vilket är idiotiskt! De får gärna lägga till nya, men ta inte bort gamla för det! Tyckte NVG mode eller vad det kallades var det roligaste spelsättet men nu är det borttaget...

Skulle gissa att de vill hålla antalet spellägen begränsat för att behålla korta söktider men jag håller med dig om NVG-spelläget.
Skulle gärna vilja att 'Ground War' utan pansarvagnar stannar kvar permanent.

Permalänk
Medlem

nån mer som sitter fast i lobbyn ca 15-25 minuter mellan varje match? Började för mig efter senaste patchen

Spelar via PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

omg jag löste det!!! Det var nvidias inbyggda FPS limiter i nvidia kontrollpanelen som fuckade mig. Även fast mitt cap var på 141, så flippade spelet sönder helt. Satte det på off och nu flyter spelet på helt som vanligt!

det här med datorer är sjukt konstigt hur en sådan liten sak kan förstöra ett helt spel

Härligt, skönt att det löste sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Har fått nå problem med att resolution scale envisas att ställa ner sig på 50% varje gång jag startar spelet i princip, samt att Fullscreen ändras till Fullscreen Windowed.

Har exakt samma när jag ska lira, men inte 100% av gångerna dock, riktigt drygt.

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

omg jag löste det!!! Det var nvidias inbyggda FPS limiter i nvidia kontrollpanelen som fuckade mig. Även fast mitt cap var på 141, så flippade spelet sönder helt. Satte det på off och nu flyter spelet på helt som vanligt!

det här med datorer är sjukt konstigt hur en sådan liten sak kan förstöra ett helt spel

Tack detta ska jag testa då jag har upplevt samma!

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X
Chassi: Phanteks NV5
Ram: G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident
Lagring: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjaniWasTaken:

Tack detta ska jag testa då jag har upplevt samma!

Gick det? Tydligen funkar inte fps cap med RTSS heller längre. gjorde det förr. Får använda sig av in game cap endast. i alla fall för mig

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Gick det? Tydligen funkar inte fps cap med RTSS heller längre. gjorde det förr. Får använda sig av in game cap endast. i alla fall för mig

Yes det verkar som det, hann bara prova en snabbis, får testa mer när man kommer hem från semestern

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X
Chassi: Phanteks NV5
Ram: G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident
Lagring: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB

Permalänk
Medlem

Är det någon av er som spelar Ground War som inte kan komma in på servers? Kommer till loading screen och väntar i säkert över 1 min och sedan kommer jag tillbaka till menyn och får ett error meddelande "ERROR Lost Cennection To Host/Server Connection Timed Out"

Trodde det låg nere för någon dag sedan så loggade ut och nu testade jag idag igen och jag kommer ingenvart.

Spelar vanliga mp utan problem!

Vet ni vad som orsakar detta?:)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Bra spel men...

Permalänk
Inaktiv

Längesedan jag spelade en cod-campaign, riktigt kul får jag säga!
Mycket imponerad att spelet fungerar så bra på min gamla i5 2500k burk med ett GTX 680 4GB 🥳

Permalänk
Medlem

Jag får ingen XP på AX50 snipern, oavsett hur många kills jag får så står den stilla på noll XP. Nån annan som varit med om liknande?

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asce:

Jag får ingen XP på AX50 snipern, oavsett hur många kills jag får så står den stilla på noll XP. Nån annan som varit med om liknande?

Har vart så på alla vapen, battlepass, generell XP, challanges osv.. sen igår kväll tyvärr. Hoppas på en uppdatering snart eller backend fix för detta antar jag.

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Har vart så på alla vapen, battlepass, generell XP, challanges osv.. sen igår kväll tyvärr. Hoppas på en uppdatering snart eller backend fix för detta antar jag.

Tack för info, då var det inte bara jag då.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

Warzone (Battle Royale) kommer imorgon: https://www.youtube.com/watch?v=0E44DClsX5Q

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

Skutiz#2722
Söker lite gott folk att Köra Warzone med, även alla andra modes för den delen.
Skicka inv om någon är sugen o köra. (Y)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dredd:

Har fått nå problem med att resolution scale envisas att ställa ner sig på 50% varje gång jag startar spelet i princip, samt att Fullscreen ändras till Fullscreen Windowed.

Japp. Mitt ställs ner till 50 % lite titt som tätt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Inaktiv

Någon mer som upplever konstanta krascher efter senaste patchen? Spelet flyter på bra och sen helt plötsligt kraschar spelet. Inget felmeddelande visas utan spelet bara stängs 😐

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Har fått nå problem med att resolution scale envisas att ställa ner sig på 50% varje gång jag startar spelet i princip, samt att Fullscreen ändras till Fullscreen Windowed.

Jag får samma fenomen, men jag har märkt att det bara inträffar om jag trycker på något annat i windows innan spelet startats efter jag tryckt på play i launchern.

Permalänk

Tjenare.

Någon mer som tycker att crossplay känns obalanserat eller är det bara min attityd ihop med skills som är kass

Känns som att utan crossplay funkar det riktigt bra.
Men såfort jag kör ett spelläge som kräver crossplay, är det insta headshot från fienden hela tiden. Har handkontrolls folket aim assist?

Permalänk
Skrivet av LTskrevraket:

Tjenare.

Någon mer som tycker att crossplay känns obalanserat eller är det bara min attityd ihop med skills som är kass

Känns som att utan crossplay funkar det riktigt bra.
Men såfort jag kör ett spelläge som kräver crossplay, är det insta headshot från fienden hela tiden. Har handkontrolls folket aim assist?

Delvis men det beror nog också på SBMM.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Är det någon av er som spelar Ground War som inte kan komma in på servers? Kommer till loading screen och väntar i säkert över 1 min och sedan kommer jag tillbaka till menyn och får ett error meddelande "ERROR Lost Cennection To Host/Server Connection Timed Out"

Trodde det låg nere för någon dag sedan så loggade ut och nu testade jag idag igen och jag kommer ingenvart.

Spelar vanliga mp utan problem!

Vet ni vad som orsakar detta?:)

Ja du har troligtvis fäljt panjo fps guide på Youtube, finns en fix i kommentarerna där som skall vara lösningen men jag hade raderat hela profil/player mappen (mina dokument, modern warfare, player eller profile)

Skrivet av LTskrevraket:

Tjenare.

Någon mer som tycker att crossplay känns obalanserat eller är det bara min attityd ihop med skills som är kass

Känns som att utan crossplay funkar det riktigt bra.
Men såfort jag kör ett spelläge som kräver crossplay, är det insta headshot från fienden hela tiden. Har handkontrolls folket aim assist?

Aim assist i detta spelet är så pass låg att det ej är värt att nämna

Permalänk
Skrivet av ghostfenix:

Delvis men det beror nog också på SBMM.

Men borde jag inte få spela med lika kasst folk även om det är crossplay då

Permalänk

Någon som vet om något företag har kampanjerbjudande gällande spelkod till detta spel?
Typ som när jag köpte min 9700K fick jag RDR2.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med Modern Warfare just nu? Står att det finns en uppdatering på 20.5 GB men får upp följande fel:

https://us.battle.net/support/en/article/28110

Failed to download files from Blizzard. BLZBNTAGT000008A4

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Någon annan som har problem med Modern Warfare just nu? Står att det finns en uppdatering på 20.5 GB men får upp följande fel:

https://us.battle.net/support/en/article/28110

Failed to download files from Blizzard. BLZBNTAGT000008A4

Fick samma problem, bytte till NA och nu patchas det... Så testa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Någon annan som har problem med Modern Warfare just nu? Står att det finns en uppdatering på 20.5 GB men får upp följande fel:

https://us.battle.net/support/en/article/28110

Failed to download files from Blizzard. BLZBNTAGT000008A4

Jag fick att jag hade 82GB patch! Tog bort hela spelet och fick samma fel som du.
Testar nu att ladda ner vi Americas.. då laddas det ner iaf.