Call of Duty: Modern Warfare 2019 – den stora tråden

Skrivet av kakan86:

Vart kan man köpa detta Spel? Hittar det ej på Steam

BattleNet. Ganska dyrt där dock. Jag köpte mitt på gamesplanet för 40 pund men de verkar ha höjt priset lite nu.

https://uk.gamesplanet.com/game/call-of-duty-modern-warfare-s...

Har fått nå problem med att resolution scale envisas att ställa ner sig på 50% varje gång jag startar spelet i princip, samt att Fullscreen ändras till Fullscreen Windowed.

Ny update idag, 1.15. Jag startar spelet och den säger "Shaders installation is paused. This might cause performance issues during gameplay". Eeh, ok, det går inte att starta shader installation igen hur jag än gör. Har provat repair också i battle.net launchern. Provar jag spela ändå så kraschar det efter typ 3 minuter.

Great. Bra jobbat. Jag har haft så jävla många fel med detta spelet så det är helt otroligt..och nu detta! Vad i helvete håller de på med?

----
Update, installerade om spelet, men det hjälpte inte. Samma fel fortfarande(!).

-----
Update 2: Spelet laddade ner en update och startade om. Efter det kunde jag spela utan problem. Vågar dock inte klicka på "Reinstall shaders" igen.
-----

Senast redigerat 2020-02-27 09:13

Efter patchen som kom igår har jag förstått att de lägger till och tar bort game modes emellanåt. Vilket är idiotiskt! De får gärna lägga till nya, men ta inte bort gamla för det! Tyckte NVG mode eller vad det kallades var det roligaste spelsättet men nu är det borttaget...

Skrivet av Red Beaver:

Efter patchen som kom igår har jag förstått att de lägger till och tar bort game modes emellanåt. Vilket är idiotiskt! De får gärna lägga till nya, men ta inte bort gamla för det! Tyckte NVG mode eller vad det kallades var det roligaste spelsättet men nu är det borttaget...

Skulle gissa att de vill hålla antalet spellägen begränsat för att behålla korta söktider men jag håller med dig om NVG-spelläget.
Skulle gärna vilja att 'Ground War' utan pansarvagnar stannar kvar permanent.

nån mer som sitter fast i lobbyn ca 15-25 minuter mellan varje match? Började för mig efter senaste patchen

Spelar via PC

Skrivet av KlyfftPotatis:

omg jag löste det!!! Det var nvidias inbyggda FPS limiter i nvidia kontrollpanelen som fuckade mig. Även fast mitt cap var på 141, så flippade spelet sönder helt. Satte det på off och nu flyter spelet på helt som vanligt!

det här med datorer är sjukt konstigt hur en sådan liten sak kan förstöra ett helt spel

Härligt, skönt att det löste sig

Skrivet av Dredd:

Har fått nå problem med att resolution scale envisas att ställa ner sig på 50% varje gång jag startar spelet i princip, samt att Fullscreen ändras till Fullscreen Windowed.

Har exakt samma när jag ska lira, men inte 100% av gångerna dock, riktigt drygt.

omg jag löste det!!! Det var nvidias inbyggda FPS limiter i nvidia kontrollpanelen som fuckade mig. Även fast mitt cap var på 141, så flippade spelet sönder helt. Satte det på off och nu flyter spelet på helt som vanligt!

det här med datorer är sjukt konstigt hur en sådan liten sak kan förstöra ett helt spel

Tack detta ska jag testa då jag har upplevt samma!

Skrivet av DjaniWasTaken:

Tack detta ska jag testa då jag har upplevt samma!

Gick det? Tydligen funkar inte fps cap med RTSS heller längre. gjorde det förr. Får använda sig av in game cap endast. i alla fall för mig

Gick det? Tydligen funkar inte fps cap med RTSS heller längre. gjorde det förr. Får använda sig av in game cap endast. i alla fall för mig

Yes det verkar som det, hann bara prova en snabbis, får testa mer när man kommer hem från semestern

Är det någon av er som spelar Ground War som inte kan komma in på servers? Kommer till loading screen och väntar i säkert över 1 min och sedan kommer jag tillbaka till menyn och får ett error meddelande "ERROR Lost Cennection To Host/Server Connection Timed Out"

Trodde det låg nere för någon dag sedan så loggade ut och nu testade jag idag igen och jag kommer ingenvart.

Spelar vanliga mp utan problem!

Vet ni vad som orsakar detta?:)

Bra spel men...

Längesedan jag spelade en cod-campaign, riktigt kul får jag säga!
Mycket imponerad att spelet fungerar så bra på min gamla i5 2500k burk med ett GTX 680 4GB 🥳

Jag får ingen XP på AX50 snipern, oavsett hur många kills jag får så står den stilla på noll XP. Nån annan som varit med om liknande?

Skrivet av Asce:

Jag får ingen XP på AX50 snipern, oavsett hur många kills jag får så står den stilla på noll XP. Nån annan som varit med om liknande?

Har vart så på alla vapen, battlepass, generell XP, challanges osv.. sen igår kväll tyvärr. Hoppas på en uppdatering snart eller backend fix för detta antar jag.

Skrivet av holmgren93:

Har vart så på alla vapen, battlepass, generell XP, challanges osv.. sen igår kväll tyvärr. Hoppas på en uppdatering snart eller backend fix för detta antar jag.

Tack för info, då var det inte bara jag då.

Warzone (Battle Royale) kommer imorgon: https://www.youtube.com/watch?v=0E44DClsX5Q

Skutiz#2722
Söker lite gott folk att Köra Warzone med, även alla andra modes för den delen.
Skicka inv om någon är sugen o köra. (Y)

Skrivet av Dredd:

Japp. Mitt ställs ner till 50 % lite titt som tätt.

Någon mer som upplever konstanta krascher efter senaste patchen? Spelet flyter på bra och sen helt plötsligt kraschar spelet. Inget felmeddelande visas utan spelet bara stängs 😐

Skrivet av Dredd:

Jag får samma fenomen, men jag har märkt att det bara inträffar om jag trycker på något annat i windows innan spelet startats efter jag tryckt på play i launchern.

Tjenare.

Någon mer som tycker att crossplay känns obalanserat eller är det bara min attityd ihop med skills som är kass

Känns som att utan crossplay funkar det riktigt bra.
Men såfort jag kör ett spelläge som kräver crossplay, är det insta headshot från fienden hela tiden. Har handkontrolls folket aim assist?

Skrivet av LTskrevraket:

Tjenare.

Någon mer som tycker att crossplay känns obalanserat eller är det bara min attityd ihop med skills som är kass

Men såfort jag kör ett spelläge som kräver crossplay, är det insta headshot från fienden hela tiden. Har handkontrolls folket aim assist?

Delvis men det beror nog också på SBMM.

Skrivet av segafreaktwo:

Är det någon av er som spelar Ground War som inte kan komma in på servers? Kommer till loading screen och väntar i säkert över 1 min och sedan kommer jag tillbaka till menyn och får ett error meddelande "ERROR Lost Cennection To Host/Server Connection Timed Out"

Trodde det låg nere för någon dag sedan så loggade ut och nu testade jag idag igen och jag kommer ingenvart.

Spelar vanliga mp utan problem!

Vet ni vad som orsakar detta?:)

Ja du har troligtvis fäljt panjo fps guide på Youtube, finns en fix i kommentarerna där som skall vara lösningen men jag hade raderat hela profil/player mappen (mina dokument, modern warfare, player eller profile)

Skrivet av LTskrevraket:

Tjenare.

Aim assist i detta spelet är så pass låg att det ej är värt att nämna

Skrivet av ghostfenix:

Delvis men det beror nog också på SBMM.

Men borde jag inte få spela med lika kasst folk även om det är crossplay då

Någon som vet om något företag har kampanjerbjudande gällande spelkod till detta spel?
Typ som när jag köpte min 9700K fick jag RDR2.

Någon annan som har problem med Modern Warfare just nu? Står att det finns en uppdatering på 20.5 GB men får upp följande fel:

https://us.battle.net/support/en/article/28110

Failed to download files from Blizzard. BLZBNTAGT000008A4

Skrivet av Icte:

Någon annan som har problem med Modern Warfare just nu? Står att det finns en uppdatering på 20.5 GB men får upp följande fel:

Fick samma problem, bytte till NA och nu patchas det... Så testa det.

Skrivet av Icte:

Jag fick att jag hade 82GB patch! Tog bort hela spelet och fick samma fel som du.
Testar nu att ladda ner vi Americas.. då laddas det ner iaf.