Budgivning - Handbyggd arkadmaskin

Permalänk
Medlem

Budgivning - Handbyggd arkadmaskin

Hejsan, vet ej om detta är tillåtet, kan inte se något i reglerna som helt och hållet inte tillåter detta så testar och ser hur det går!

Har byggt denna maskin och har fått rejält med mersmak för byggande och tänkte att detta kan vara ett sätt att få bygga mer, att starta en budgivning och se om det är någon villig att köpa ett liknande bygge!

Om någon är sugen så kommer jag att personligen leverera och montera arkadmaskinen (om inte annat önskas). Jag kommer också fixa all mjukvara och kan fixa lite custom grejjer där med, därbland steam link och bakgrunds musik i menyerna med mera.

Naturligtvis kommer detta bygge bli bättre än min första och framförallt mer städad invändigt. Och givetvis går det mesta att ändra på om så önskas!

Se mitt galleri för mer info: Nostalgasm

Budgivning startar på 15000 då det är vad jag behöver för att kunna köpa allt som behövs och få något för all tid som kommer läggas ner.
Ställ gärna frågor om ni undrar något!

Avslutar budgivningen 10:e april
Bygget kommer börja så fort allt är överenskommet med högstbjudande

Läs hela annonsen här

Permalänk

Inte för jag har råd med den just nu. Konst och byggen är ngt jag sätter värde på. Tror absolut den kan vara värd 15.000kr hade jag haft dom pengarna hade jag budat.

Lycka till:-)

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Inte för jag har råd med den just nu. Konst och byggen är ngt jag sätter värde på. Tror absolut den kan vara värd 15.000kr hade jag haft dom pengarna hade jag budat.

Lycka till:-)

Håller med men när jag själv gjort något har jag svårt att värdesätta det på samma sätt och tänker att alla ska tycka att det är idioti, haha.
Härligt att höra och uppskattar verkligen det du skriver, tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Har du någon mer detaljerad lista på emulatorer och spel som ingår? Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaegen:

Har du någon mer detaljerad lista på emulatorer och spel som ingår? Mvh

Det mesta fungerar fram till och med Playstation 1 och Nintendo64. Enligt lag är ju det där med spel luddigt men möjligheter finns och kan diskuteras vidare privat

Kan ju fixa en lista nu dem kommande dagarna på vad jag har fungerande just nu, sen om önskemål finns utöver dem går det nog att ordna.

Permalänk
Medlem

Jag hade varit skit sugen
Men bor ju för långt ifrån

Permalänk
Medlem

jag med tyvär

Permalänk
Medlem
Skrivet av maddush:

Jag hade varit skit sugen
Men bor ju för långt ifrån

Skrivet av ResarXam:

jag med tyvär

Svårt att avgöra om ni driver med mig nu, haha. Eller så kanske jag skulle vara mer specifik med avståndet, kan nog åka rätt långt ändå faktiskt! Så länge kostanderna täcks kan jag nog åka var som helst i sverige, tycker ändå det är lite kul att åka bil (:

Permalänk
Medlem

Det finns en svensk hemsida som bygger på beställning:

https://arcadedreams.se/sv/?gclid=Cj0KCQiAqY3zBRDQARIsAJeCVxM...

För de som är sugna men kanske vill ha lite garantier etc

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem

@kreekill: Hmm.. finns det ingen -1 knapp för inlägg?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kreekill:

Det finns en svensk hemsida som bygger på beställning:

https://arcadedreams.se/sv/?gclid=Cj0KCQiAqY3zBRDQARIsAJeCVxM...

För de som är sugna men kanske vill ha lite garantier etc

Tror faktiskt folk är intelligenta nog att förstå att det inte finns alternativ från företag. Inte så att jag går till ett vernissage och informerar folk att det finns tavlor på IKEA. Klart folk ska köpa därifrån om man vill. Hade jag gjort om jag inte hade andra åsikter och byggde eget som bättre uppfyller mina krav och jag mår bättre av att se på min vägg

Inte skrivit i annonsen men givetvis skulle jag vilja åtgärda fel och problem om det skulle uppstå på något jag sålt som köparen själv inte kan åtgärda. Bakom det här ligger mer passion än intresse av pengar.

Permalänk
Medlem

Såg ditt galleri nu, creds till dig! Grymt bygge och lycka till med försäljning, många gillar nostalgi!:)

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av jiimpan:

Såg ditt galleri nu, creds till dig! Grymt bygge och lycka till med försäljning, många gillar nostalgi!:)

Tusen tack!

Skrivet av ResarXam:

Inga problem, ändrade texten och kan åka vart som helst typ

Permalänk
Medlem

Jag fick äran att spela på Nostalgasm förra veckan. Ett riktigt gediget bygge med väldigt mycket retrokänsla!
Ett måste i alla nördars hem! 😁

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk

Har lite funderingar men tolkar jag allt rätt kan vi nog reda ut dem om jag skulle vinna.
Alltid velat ha en arkad men de flesta på markaden är ju inte speciellt fina, detta ser mer ut som en fin möbel men ändå lite lekfull.

Slår till med 15000 då till att börja med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harrypojk:

Har lite funderingar men tolkar jag allt rätt kan vi nog reda ut dem om jag skulle vinna.
Alltid velat ha en arkad men de flesta på markaden är ju inte speciellt fina, detta ser mer ut som en fin möbel men ändå lite lekfull.

Slår till med 15000 då till att börja med!

Ja, annonsen är kanske inte så tydlig som den borde ha varit men jag tänker mig att vinnaren får komma med input på hur den vill ha sin maskin byggd så gör vi en skiss/plan och när vi är överens så bygger jag ihop den då

Härligt att du är peppad iallafall och inget är bindande, skulle du ångra dig eller mot förmodan inte bli nöjd så löser vi det ska du se!

Mvh Tobbe

Permalänk
Medlem

Uppdatering:

Har blivit kontaktad av den, än så länge, enda som lagt bud och kommer göra en annan special deal med honom.
Har bestämt mig att lägga ner annonsen och istället bygga ihop lite nya saker för att se om någon vill köpa dem när de är färdiga.

Är det någon som sitter och väntar på att lägga bud här som nu ser att den avslutas så hör av dig till mig.

Håll er friska och ha det bra!
Mvh Tobbe