Half-Life: Alyx är början på en större berättelse

Permalänk
Melding Plague

Half-Life: Alyx är början på en större berättelse

Efter mer än ett decennium kommer Half-Life officiellt tillbaka. Inte som en avslutning utan en första del i en större långsiktig satsning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Half-life 3 confirmed?
Half-life 3 confirmed!!!!

Permalänk
Medlem

Så länge berättelsen faktiskt får ett slut kan jag absolut tänka mig att hoppa på det här tåget igen.

Permalänk
Medlem

Dom har nog tappat de som de andra utvecklarna. Typ som Bioware. Har för mig att Marc laidlaw inte är kvar längre och de var han som var hjärnan bakom storyn. 0 förhoppningar, varesig Alyx eller kommande HL spel.

Permalänk
Medlem

Valve och Half-Life i episoder, gick ju så bra senast...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadzon:

Dom har nog tappat de som de andra utvecklarna. Typ som Bioware. Har för mig att Marc laidlaw inte är kvar längre och de var han som var hjärnan bakom storyn. 0 förhoppningar, varesig Alyx eller kommande HL spel.

Ja dom har nog en del talang att locka tillbaka alt hitta nya.
Men jag ser otroligt fram emot HL Alyx den 23e.
Och jag tror som sagt detta är bara början.
Redan ryktas det om en Half life Barney.
Vi kanske kommer få se VR Versioner av Counter strike, left 4 dead och Portal också.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

tänk om de kommer half life 3 med asnice grafik och story det vore fan drömmen

( tydligen Gordon i nya motorn för HL3.)

https://www.reddit.com/r/GamingLeaksAndRumours/comments/febp3...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Valve och Half-Life i episoder, gick ju så bra senast...

Hehe, ja man kan ju gissa det kommer en eller två episoder av VR-varianten och så blir det stopp mitt i storyn där också

Skrivet av Molotov:

Redan ryktas det om en Half life Barney.

Half Life Blue Shift finns ju redan i och för sig...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Man börjar på ett nytt projekt utan att att slutföra det förra...

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Half life alex lär ju sälja en del vr-headset, men kommer givetvis bli ett ännu större praktfiasko än deras senaste kortspel.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Half life alex lär ju sälja en del vr-headset, men kommer givetvis bli ett ännu större praktfiasko än deras senaste kortspel.

Du som verkar ha en tidsmaskin kan väl också berätta vilka man ska kryssa på stryktipset

Permalänk
Medlem

Dom kan skita på sig som enbart släpper detta till VR och att dom inte ger klartecken för HL3.

Skit på er Valve.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Dom kan skita på sig som enbart släpper detta till VR och att dom inte ger klartecken för HL3.

Skit på er Valve.

Half-Life 2,3 2,4 2,5 2,6 2,7 2,8 2,9 2,91 2,92 osv osv....

Om det släpps endast för VR känns det stomipåse..

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hehe, ja man kan ju gissa det kommer en eller två episoder av VR-varianten och så blir det stopp mitt i storyn där också

Half Life Blue Shift finns ju redan i och för sig...

VR version
VR det enda rätta

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Dom kan skita på sig som enbart släpper detta till VR och att dom inte ger klartecken för HL3.

Skit på er Valve.

Va inte bitter!

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja dom har nog en del talang att locka tillbaka alt hitta nya.
Men jag ser otroligt fram emot HL Alyx den 23e.
Och jag tror som sagt detta är bara början.
Redan ryktas det om en Half life Barney.
Vi kanske kommer få se VR Versioner av Counter strike, left 4 dead och Portal också.

Appropå cs osv, hur funkar PvP i VR? Någon som testat?

Permalänk
Medlem

Så det här är episode ett då? Väntar fortfarande på andra episoder....

Permalänk

Det sista som överger en är hoppet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Appropå cs osv, hur funkar PvP i VR? Någon som testat?

Kolla in Pavlov det spelet som är mest likt CS.
Finns tom CS kartorna

Jag kan säga det är mycket roligare

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Du som verkar ha en tidsmaskin kan väl också berätta vilka man ska kryssa på stryktipset

Det är inte svårt att förutse ett givet fiasko.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Det är inte svårt att förutse ett givet fiasko.

Jo du är förblindad av bitterhet.
Du vet VR är inte nytt, det är inget fiasko så varför det ska bli det nu vet jag inte hur du får ihop.

Fortsätt du blippa på kontrollen eller knappra på tangentbordet och klicka på musen i dina spel

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

...som vi inte kommer att avsluta

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Musikälskare

Ge mig ett single player HL3 utan VR så kommer alla bli nöjda

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jo du är förblindad av bitterhet.
Du vet VR är inte nytt, det är inget fiasko så varför det ska bli det nu vet jag inte hur du får ihop.

Fortsätt du blippa på kontrollen eller knappra på tangentbordet och klicka på musen i dina spel

Det lär han knappast bli ensam om att göra. Visst finns det de som är villiga att lägga allt från 2500kr-11500kr på VR-Headset men tror det är ganska långt från alla. Jag har spelat Half-Life sedan 1999 och det var definitivt ett av de stora spelen på dess tid men har inte direkt stora förväntningar på det här.

Å andra sidan så har jag inte fallit för andra "epokgörande upplevelser" typ 3D-film eller när man skulle sitta och veva med en handkontroll framför konsol. Duck Hunt var dock riktigt kul när man spelade som ung men det åkte ganska snabbt in i garderoben sen var det tillbaka till tangentbord och mus. Man kanske kan kalla det en trend eller en fluga och dessa kommer och går.

Permalänk
Medlem

Kul att det kommer något nytt Half Life relaterat. Men.

Frågan om man orkar dra på sig et VR headset. Jag vill helst vara parkerad i en stol och sitta där. Inte veva rundt med armarna och gå runt i ett rum.

Men det blir säkert bra.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptengrek:

Det lär han knappast bli ensam om att göra. Visst finns det de som är villiga att lägga allt från 2500kr-11500kr på VR-Headset men tror det är ganska långt från alla. Jag har spelat Half-Life sedan 1999 och det var definitivt ett av de stora spelen på dess tid men har inte direkt stora förväntningar på det här.

Å andra sidan så har jag inte fallit för andra "epokgörande upplevelser" typ 3D-film eller när man skulle sitta och veva med en handkontroll framför konsol. Duck Hunt var dock riktigt kul när man spelade som ung men det åkte ganska snabbt in i garderoben sen var det tillbaka till tangentbord och mus. Man kanske kan kalla det en trend eller en fluga och dessa kommer och går.

Jag säger bara suck åt alla som jämför VR med 3d-tv.
Sitta och veva med handkontroller
Tyvärr det är så snett så det finns inte.
Ja man kan tycka om att trycka på tangentbordet och klicka med musen om man vill.
VR är så mycket mer, men vill man inte se det eller ens prova

Det är inte ens samma sak så jag förstår inte dessa pannkaksspelares "hat".
VR ska inte ersätta "traditionellt" spelande, det ska bara bli ett till sätt att spela.
Jag kan berätta för dig att många genrer tex FPS känns meningslösa efter att man kommit in i VR shooters imo.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strukt:

Kul att det kommer något nytt Half Life relaterat. Men.

Frågan om man orkar dra på sig et VR headset. Jag vill helst vara parkerad i en stol och sitta där. Inte veva rundt med armarna och gå runt i ett rum.

Men det blir säkert bra.

Du kan spela det sittandes i en stol.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptengrek:

Å andra sidan så har jag inte fallit för andra "epokgörande upplevelser" typ 3D-film eller när man skulle sitta och veva med en handkontroll framför konsol. Duck Hunt var dock riktigt kul när man spelade som ung men det åkte ganska snabbt in i garderoben sen var det tillbaka till tangentbord och mus. Man kanske kan kalla det en trend eller en fluga och dessa kommer och går.

FPS var också en "epokgörande upplevelse" en gång i tiden, men den flugan har du ju tydligen fastnat för
Joypad:en också förresten. Musen också en gång i tiden...
Vissa grejer fastnar till sist och blir norm.
VR i någon form tror jag är i den kategorin. Credit till Valve som också tror på detta!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

FPS var också en "epokgörande upplevelse" en gång i tiden, men den flugan har du ju tydligen fastnat för
Joypad:en också förresten. Musen också en gång i tiden...
Vissa grejer fastnar till sist och blir norm.
VR i någon form tror jag är i den kategorin. Credit till Valve som också tror på detta!

Ja, du har helt rätt. En produkt måste ju lanseras och få rum till utveckling innan dess att den kan bli populär, innan dess att den har ett fundamentalt värde och ett fast syfte för köparen. Om man använder ovanstående formulering och dina exempel så finns det dock naturliga anledningar varför vissa saker blir kvar. Jag låter det vara osagt om VR kommer bli en jättegrej eller inte då jag är dålig på att sia om framtiden. Kanske är det som du säger något som blir lika populärt som FPS, Joypad och datormus i framtiden. Något jag dock är helt säker på är att företag älskar att sälja prylar oavsett om det är nödvändigt eller skräp.

Mvh,

Permalänk
Medlem

Hoppas VR spelet skulle göras till ett möjligt PC spel.

Och jo jag vet att jag kan köpa ett VR headset och sittande spela det men om man inte vill spendera så mycket så tycker jag att valet borde finnas hos kunden.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.