Oculus Rift S eller Valve Index inför Half-life Alyx?

Permalänk
Medlem

Oculus Rift S eller Valve Index inför Half-life Alyx?

Hej.

Vilken är bäst att köpa tycker ni?
Vet att Indexen är i princip den bästa i marknaden, men jag bor i en riktigt liten lägenhet och har inte riktigt plats för sensorer som ska hänga på väggarna osv (plus en sambo som hatar kablar lol), spelytan är tillräcklig däremot.

Men fick reda på att Oculus Rift S har inbyggda sensorer i headsetet (ascoolt tycker jag), hade ingen aning utan trodde det endast var Questen som hade det.

Största dragplåstrer för mig med Index (förutom att jag är en Valve-fanboy) var att det finger tracking, men sen såg jag en video på Youtube att det finns Finger tracking på Rift S:en också?

Så kommer det verkligen vara stor skillnad på att spela Alyx på Rift S eller Index?
Blir det skillnad på grafik?

Har aldrig ägt ett VR-set så är inte jätteinsatt i detta, så ge gärna tips.

Att Index kostar 10k spelar ingen roll, men det är ju hur jag bor som ställer till det mest.

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Medlem

Jag har testat de flesta VR-headsets, inkl Rift S och Index...
Kort och gott med Index;
+Överlägsen pixelfill
+Snäppet högre upplösning
+Avsevärt högre refreshrate
+Helt okej inbyggt ljud (Rift S har inte någon höjdare till ljud, även om det är klart användbart till enklare titlar)
+Bättre tracking
+Lite bättre FoV
+Justerbar IPD (Bra om du är utanför sweetspoten på Rift S)

Kort och gott Rift S;
+Inga bastationer
+Riktigt billig för vad det är
+Mindre Godrays på de Rift S jag provat vs de Index jag provat

Index är bättre på i princip allt, nackdelen är basstationerna och priset först och främst. Rift S är dock inte dålig i min mening; jag har haft minst lika kul med min Rift S som de index jag lekt med. Men trackingen är inte lika bra i vissa förhållanden (extremt nära headsetet, bakom ryggen, långt åt sidorna längre perioder etc). Har svårt att motivera prisskillnaden personligen, men har den ingen vikt för dig personligen är Index en bättre produkt om man kan leva med stationerna.

EDIT: Touch-kontrollerna som körs till Rift S och Quest spårar din tumme och ditt pekfinger, och långfinger står spårningen av de resterande nedre fingrarna. Oculus-kontrollern känner först av att du vidrör triggers, dvs din hand vilar på triggern.. och sedan nivåer av tryck på de två triggers du har för att sluta handen/greppa.

Index spårar samtliga fingrars tryck, men den har ingen trigger för att sluta/greppa utan delen av kontrollern som du greppar registrerar nivå av tryck istället... Samt att du kan släppa kontrollern helt, och den sitter kvar på din hand. Något som kräver eftermarknadstillbehör likt AMVR-grips för Oculus. Jag personligen, föredrar Rift-versionen med trigger då jag rätt ofta att misstag har greppat saker för löst och råkat tappa saker med indexen flera gånger då jag inte vetat hur hårt man greppat. Men det går att ställa in och är mycket en vanesak...

Index-kontrollern är ett tekniskt under men inte nödvändigtvis enklast att avända.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Jag har testat de flesta VR-headsets, inkl Rift S och Index...
Kort och gott med Index;
+Överlägsen pixelfill
+Snäppet högre upplösning
+Avsevärt högre refreshrate
+Helt okej inbyggt ljud (Rift S har inte någon höjdare till ljud, även om det är klart användbart till enklare titlar)
+Bättre tracking
+Lite bättre FoV
+Justerarbar IPD (Bra om du är utanför sweetspoten på Rift S)

Kort och gott Rift S;
+Inga bastationer
+Riktigt billig för vad det är
+Mindre Godrays på de Rift S jag provat vs de Index jag provat

Index är bättre på i princip allt, nackdelen är basstationerna och priset först och främst. Rift S är dock inte dålig i min mening; jag har haft minst lika kul med min Rift S som de index jag lekt med. Men trackingen är inte riktigt lika bra i vissa förhållanden (extremt nära headsetet, bakom ryggen, långt åt sidorna längre perioder etc). Har svårt att motivera prisskillnaden personligen, men har den ingen vikt för dig personligen är Index en bättre produkt om man kan leva med stationerna.

EDIT: Touch-kontrollerna som körs till Rift S och Quest spårar din tumme och ditt pekfinger, och långfinger står spårningen av de resterande nedre fingrarna. Oculus-kontrollern känner först av att du vidrör triggers, dvs din hand vilar på triggern.. och sedan nivåer av tryck på de två triggers du har för att sluta handen/greppa.

Index spårar samtliga fingrars tryck, men den har ingen trigger för att sluta/greppa utan hela kontrollern du greppar registrerar nivå av tryck istället... Samt att du kan släppa kontrollern helt, och den sitter kvar på din hand. Något som kräver efetrmarknadstillbehör likt AMVR-grips för Oculus. Jag personligen, föredrar Rift-versionen med trigger då jag rätt ofta att misstag har greppat saker för löst och råkat tappa saker med indexen flera gånger då jag inte vetat hur hårt man greppat. Men det går att ställa in och är mycket en vanesak...

Index-kontrollern är ett tekniskt under men inte nödvändigtvis enklast att avända.

Tack för bra svar!

Hur är Oculust Questen i jämförelse med Rift S då om man får ställa en fråga till?

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vonbulbo:

Tack för bra svar!

Hur är Oculust Questen i jämförelse med Rift S då om man får ställa en fråga till?

Med risk för att bli lynchad av Quest-skaran så anser jag inte den vara ett bra alternativ till PCVR-headsets... Quest-Link är lite dodgy ännu, men den blir bättre och bättre, bildkvaliten kommer dock troligen aldrig att bli lika bra som ett riktigt PCVR-headset då det är frågan om en komprimerad videoström. Jag kan med lätthet se videokomprimeringen på Questen, trots alla förbättringar. Den är i min mening även obekvämt med dålig viktfördelning, och kräver för min del modifikation för att användas längre stunder.

Den kör OLED-paneler istället för LCD, som Rift S och Index gör... Med för och nackdelar. Bättre svärta är fördelen, inte lika grått 'kladd' i mörka spel. Nackdelen är att man ser subpixelstrukturen pga färre subpixlar betydligt tydligare, ger en sk screen door effect. Jag själv tål det inte, men vissa har inget mot det... Svårt att veta vilket läger du tillhör.

Questens stora fördel är att den är stand-alone, du kan spela spel utan att vara ansluten till en PC på dess interna hårdvara.. Det är lockande för många. Och den har hand-tracking utan kontroller också, inte för att det används i några spel ännu riktigt, men det är coolt!

Men låt inte mina synpunkter enbart bestämma ditt beslut, tror att fler kommer ge åsikter på saken... Och det finns en hel del att läsa på internet i övrigt.

Här är mina AMVR-grips, inte lika bekväma som Index-kontrollerns dragsnören med padding, men inte alls illa
Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Jag har ett Lenovo explorer WMR headset sen tidigare men var sugen på att uppgradera just pga trackingen är inte alltid på topp.
Jag tänkte köpa Index men tyvärr var det slut, tänkte länge slå till på en Rift S men valde till slut Quest.
Och jag ångrar mig inte.
Att köra trådlöst är verkligen outstanding och PCVR upplevelsen är bättre än vad Lenovo Explorer.
Quest kostar lika mycket som Rift S men du får plussa på ca 1000kr för den officiella Link kabeln. (Finns billigare 3e part)
Jag tipsar om att kolla mycket YouTube och läs på.
Notera att Quest blivigt mycket bättre nu än när den släpptes. Allt i trackingen och hur bilden på PC är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har ett Lenovo explorer WMR headset sen tidigare men var sugen på att uppgradera just pga trackingen är inte alltid på topp.
Jag tänkte köpa Index men tyvärr var det slut, tänkte länge slå till på en Rift S men valde till slut Quest.
Och jag ångrar mig inte.
Att köra trådlöst är verkligen outstanding och PCVR upplevelsen är bättre än vad Lenovo Explorer.
Quest kostar lika mycket som Rift S men du får plussa på ca 1000kr för den officiella Link kabeln. (Finns billigare 3e part)
Jag tipsar om att kolla mycket YouTube och läs på.
Notera att Quest blivigt mycket bättre nu än när den släpptes. Allt i trackingen och hur bilden på PC är.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du tips på 3e parts kablar? Har hört om Partylink

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vonbulbo:

Har du tips på 3e parts kablar? Har hört om Partylink

Sök på Youtube eller läs Oculus Quest tråden hör på SweC. Där har dom som kört med 3e part postat om sina erfarenheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag gjorde "misstaget" att testa en trådlös HTC Vive en gång och har nu svårt att använda min Index utan att tänka på sladden. Trådlöst är verkligen framtiden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Jag gjorde "misstaget" att testa en trådlös HTC Vive en gång och har nu svårt att använda min Index utan att tänka på sladden. Trådlöst är verkligen framtiden.

Valve sade förra året att de tittade på olika trådlösa lösningar, så det kanske kommer något till Index också, men det finns ingen garanti.

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt nöjd med min Rift S. Körde tidigare Rift CV1 och på nästan alla punkter är Rift S bättre, framför allt högre upplösning, bättre komfort och så klart inte behöva ha några stationer som läser av positionen då allt läses av genom headsetet. På så sätt kan man vända sig i från datorn och få mer yta och ej behöva oroa sig att förstöra nåt.

Provade polarens Index och tyckte inte det var någon superstor skillnad, högre hz och lite vidare vy var la nice, men är det värt det dubbla priset på en Index jämfört med en Rift S? Nej, inte för mig. Men alla har vi olika förutsättningar så helt upp till en själv. För mig så är det enkelheten av att bara ha en kabel och inget mer som gör att jag skaffade Rift S. Ska jag vara ärlig tyckte jag fingeranvändningen var sådär på Index, har inget emot att "bara" ha handlfata, pekfinger och tumme att styra med på Oculus Touch-kontrollerna.

Oculus S (och även quest med link för den delen) är ett riktigt bra headset för de €449 inkl frakt som Oculus själva tar.

Har du kör nåt VR över huvudtaget @Vonbulbo? Annars är du välkommen hem till mig och testa, ser att du bor i Götet

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Hade absolut valt Index om jag behövde köpa ett VR-kit idag. Själv kör jag dock kvar på mitt "gamla" htc vive pro och ett par Index-kontroller jag köpte i höstas.

Ett varningens ord om Index kontrollerna är att de verkar vara rätt sköra (inte alls som Vive wands som tål både en och annan smäll och ändå fungerar)

Permalänk
Medlem

Valde Rift S före index.

Är förvånad hur bra den faktiskt är. Visst jag har inte testat index men det är inte så att jag känner man behöver något värre just nu. Iallafall inte för 3ggr priset.

Jag skulle säga köp Rift S och uppgradera när nästa stora generations lyft kommer. Lär bli väsentligt billigare.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vonbulbo:

Största dragplåstrer för mig med Index (förutom att jag är en Valve-fanboy) var att det finger tracking, men sen såg jag en video på Youtube att det finns Finger tracking på Rift S:en också?

Med en Rift S kan man göra ett fåtal gester beroende på vilken knapp man trycker ned, medan Index spårar fingrarna individuellt och mer steglöst (men den kan inte känna av t ex om du viftar med tummen i luften eller sprider ut fingrarna i sidled). Jag gillar fingerspårningen hos Index och känner mig ofta lätt handikappad i jämförelse när jag spelar Oculus-spel där man bara kan göra de förbestämda Oculus-gesterna. Samtidigt så funkar inte Index fingerspårning lika bra för alla (kanske beroende på handstorlek?), och fingerrörelserna har sällan någon direkt funktion i spel bortsett från ökad inlevelse.

Permalänk
Medlem
Permalänk

rift

jag hade orginal rift 2017. Det jag kan tillföra kanske är att det är ruskigt kul dom första fem dagarna. När man aldrig ha stött på vr förut är det sjukt fränt. kanske för fränt för man gillar typ allt som man laddar ned. Det blir som ett beroende att sätta på sig headsetet och hamna i en ny värld. Men det avtar ganska fort tyvärr. Sålde mitt för ett år sen. Kan sakna att ha ett i bland men alla begränsningar som ett vive eller rift har gör att jag väntar till det kommer ett fullkomligt headset som har batteritid och kan skicka info på längre avstånd då alla inte ha tillgång till öppen yta där man har sin dator. Men har man överskott med pengar eller älskar klarna som jag gör:P så ska man prova absolut.

Visa signatur

i7 6700k (4,8) (32gb) rtx 2080. i5 10600k (16) rx 6700xt. i5 10400(16) rtx 3060. i5 2500k (4,9)(16) gtx 970. predator helios 300 i7 10750h(16) rtx 2060 xbox series x och s. xbox one.

Permalänk
Medlem

En parantes i denna tråd. Men för de som förbokat Alyx/köpt index så finns nu 2st SteamVR Home mijöer från spelet att ladda ner. Mycket snygga och värda att ladda hem

Permalänk
Medlem

Jag beställde själv efter en Oculus Quest igår, efter några år av velande. Ett trevligt skattebeslut och nya videon från Alyx gjorde att jag äntligen tryckte på avtryckaren

Valet stod mellan Rift S och Quest. Index är tyvärr så pass dyr att det inte känns vettigt. Den är helt säkert bäst av alla, men med tanke på att man kan köpa Rift S SAMT ett RX 5700 XT, R5 3600 och ett moderkort för samma pris som Index så är det bara inte värt det. Då kan man istället spara pengarna och köpa ett till headset nästa generation.

Annars skulle jag säkert ha köpt Rift S, men jag bestämde mig ändå för Quest, då jag reser i jobbet varje månad. Quest ger mig då något att göra på hotellrummet, och med link verkar det ändå nå upp till typ 90% av upplevelsen som Rift S ger.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Kommer nog inte köpa nytt headset förrns kanske nästa generation, så jag får nöja mig med att spela Alyx på min Vive. Hade dock hoppats på att kunna köpa Index kontrollerna innan spel-släpp-

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Kommer nog inte köpa nytt headset förrns kanske nästa generation, så jag får nöja mig med att spela Alyx på min Vive. Hade dock hoppats på att kunna köpa Index kontrollerna innan spel-släpp-

Passa på måndag då ska index finnas för beställning, det beräknas också ta slut på måndag så kolla om det finns möjlighet att bara köpa kontrollerna

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Musikälskare

Önskar man hade pengar till något sånt här skoj men får prioritera bort det just nu tyvärr, har aldrig provat VR heller så man kanske skulle göra det först innan man går all in?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

HTC Vive har officiell trådlös modul, jag personligen skulle aldrig gå tillbaka till ett headset med sladd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

HTC Vive har officiell trådlös modul, jag personligen skulle aldrig gå tillbaka till ett headset med sladd.

Den är rätt dyr gissar jag?
Har du en sån och hur fungerar den? Är det ingen skillnad alls att göra trådar? Är det nån egen kommunikation och frekvens det kör på och inte nå bluetooth eller wifi tex ?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Den är rätt dyr gissar jag?
Har du en sån och hur fungerar den? Är det ingen skillnad alls att göra trådar? Är det nån egen kommunikation och frekvens det kör på och inte nå bluetooth eller wifi tex ?

1. Ja, 4000 spänn ca för bara den trådlösa modulen
2. Som jag skrev, skulle aldrig gå tillbaka till att köra med sladd
3. Förstår inte frågan
4. Den kör "WiGig", som är något ultrasnabbt wifi (60GHz), men med kort räckvidd. Rent praktiskt är det ett PCIx4 instickskort du stoppar i datorn och sen kopplar du in en sändare i det, tänk dig att du kopplar in en extra väggsensor ungefär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

1. Ja, 4000 spänn ca för bara den trådlösa modulen
2. Som jag skrev, skulle aldrig gå tillbaka till att köra med sladd
3. Förstår inte frågan
4. Den kör "WiGig", som är något ultrasnabbt wifi (60GHz), men med kort räckvidd. Rent praktiskt är det ett PCIx4 instickskort du stoppar i datorn och sen kopplar du in en sändare i det, tänk dig att du kopplar in en extra väggsensor ungefär.

Ok
Haha det var lite felskrivet.
Det skulle stå är det nån skillnad att köra trådat och trådlöst?
Jag tänkte om det är nån latency i trackingen av händerna.
Nått som jag upplever när man kör pcvr med Quest tex.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

HTC Vive trådlöst har ju funnits ett tag så jag antar att det är 802.11ad som de kör.

802.11ay är ju nu på gång och då kan vi nog förvänta oss sladdlösa lösningar utan kompromisser.
Man kan där ha 4 strömmar med 11 Gbit/s i länkhastighet. 44 Gbit/s sammantaget vilket bör ge runt 22 Gbit/s i överföringshastighet.
Även här används 60GHz bandet som inte går igenom kroppen eller väggar.
Så antennen måste placeras med fri sikt till headsetet, ovan för huvud höjd.

Display Port 1.2, som t.ex. Index kör med, har max 17 Gbit/s.
DisplayLink har 24 Gbit/s som max.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok
Haha det var lite felskrivet.
Det skulle stå är det nån skillnad att köra trådat och trådlöst?
Jag tänkte om det är nån latency i trackingen av händerna.
Nått som jag upplever när man kör pcvr med Quest tex.

Ingen speciell latency vad jag kan se, har ett Vive Pro så det kan, enligt de som spekulerar på internet, bli en viss komprimering av dataströmmen då wigig klarar ca 7gb/s, och vive pro behöver 10gb/s för okomprimerad dataöverföring.

Däremot så säger vissa det inte är någon skillnad. Jag har i ärlighetens namn inte ens tänkt på om det varit sämre, så då är det i alla fall inte märkbart på den nivån att det blir ett problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prelatur:

HTC Vive trådlöst har ju funnits ett tag så jag antar att det är 802.11ad som de kör.

Jag antar det, verkar rimligt då ay tydligen kom under 2019 (enligt wikipedia)

Skrivet av Prelatur:

sladdlösa lösningar utan kompromisser.

Väljer du att sitta fast i en sladd och inte kunna röra dig fritt i spelytan framför en något komprimerad bild har du aldrig testat köra VR sladdlöst, med en sladd fastsatt i huvet kan vi verkligen snacka kompromiss

Med det sagt så körde jag en trissa i taket för sladden innan jag skaffade det trådlösa kittet, det funkar också om man skaffar en sådan återfjädrande nyckelhållare vaktmästare på skolan brukade ha:
(rullen med lödtenn är för att få lite extra vikt

Permalänk
Medlem

Inför Half-life Alyx, Index.
Allmänt mest för pengarna kanske Rift S.

Har själv testat de flesta och äger ett vive och ett index, har dock inte testat Rift S.

Tror dock mycket på att index-kontrollerna kommer att ge en bättre upplevelse i just HL: Alyx.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borix:

Inför Half-life Alyx, Index.
Allmänt mest för pengarna kanske Rift S.

Har själv testat de flesta och äger ett vive och ett index, har dock inte testat Rift S.

Tror dock mycket på att index-kontrollerna kommer att ge en bättre upplevelse i just HL: Alyx.

Det sa man om Boneworks också.
Spelet lirar galant med Oculus Touch kontroller.
Känns inte som man saknar att kunna röra 3 fingrar individuellt eller låta kofoten glida i handen
Nåja när jag tänker efter en stund så ja det blir kanske lite bättre men inte avgörande

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Det sa man om Boneworks också.
Spelet lirar galant med Oculus Touch kontroller.
Känns inte som man saknar att kunna röra 3 fingrar individuellt eller låta kofoten glida i handen
Nåja när jag tänker efter en stund så ja det blir kanske lite bättre men inte avgörande

Ifall boneworks fungerade bra så lär HL: Alxy också göra det precis som du säger!
De touch controller jag testat var väldigt små och inte alls sköna för mig, var dock vanliga Rift och inte Rift S.

Hur är tracking mellan Rift och Rift S?