Bärbar dator för spel och plugg

Permalänk
Medlem

Bärbar dator för spel och plugg

Tjena!
Som rubriken lyder behöver jag er hjälpa att hitta en bärbar dator då jag är ganska oerfaren inom området. Vad jag söker efter är en dator som klarar av att:
• spela spel som lol, cs eller andra mindre indie games pga att det är de spelen min förra skoldator, en Macbook air klarade av att köra (medium eller low settings). Dock skulle jag gärna vilja utöka detta utbud med lite "större" spel, men det är inget måste så länge datorn klara av att köra lol, cs etc. Och med större spel menar jag inte datorn ska vara utrustad att klara att köra AAA spel (battlefield, red dead och liknade) på ultra settings utan kanske klara att köra lol och cs på högre settings än low/medium samt "större" spel på medium.
• användas för universitets plugg dvs att den kan köra cad samt liknande "högre studerande" relaterade program samt har någorlunda batteritid så man inte måste vara absolut beroende på att det finns ett eluttag i närheten.

Detta är min kriterier men dock så vet jag inte om det är för mycket att be om speciellt om man har en budget på max 20 000 (som sagt jag har så dålig kolla på vad för specs som klarar vad...). Jag har dock läst andra trådar med liknande kriterier om det verkar var många som rekommendera tex Lenovo legion y540. Verkar ha bra specs som jag har förståt kunna klara av lol, cs utan problem samt lite större spel på medium(Det med dessa pecs: 144 Hz 15,6" Intel Core i7 & RTX 2060. Dock så kanske de lägre utrustade varianterna kanske klarar av det jag behöver och därmed kan komma lite billigare undan?). Det enda problemet är att den verkar ha lite dålig med batteritid bara upp till 6 timmar som bäst (utan spelande vilket jag nog aldrig kommer göra utan att den är i kopplad). Jag vet nu inte dock om det är att vänta av gaming laptops i under 20 000 nivån eller om det ens är ett problem. Det kanske är tillräckligt att klara av en univsitets dag för sannolikt finns det säker eluttag i fall en fulladdad charge inte skulle räcka.

Å Gud vilken rörig text och förlåt för det men ställ gärna frågor om det är någor som är otydligt för jag skulle bli jätteglad om någon kunde kom upp med andra bättre förslag eller kunde bekräfta om förlaget duger till min kriter.

Tack för att jag fick ta upp din tid!

Permalänk

Hej, jag är inte direkt insatt i marknaden för bärbara datorer, men jag letar efter en själv och planerar i nuläget att köpa denna:
https://www.webhallen.com/se/product/307997-Acer-Predator-Hel...

Spelar själv Lol och Cs och andra tyngre spel.

Den bör klara av Lol och CS utan problem och större spel någorlunda om jag förstått det rätt, men när det kommer till plugg och student program har jag ingen aning om vad som funkar eller inte. I min värld så är en dator med dessa specsen som går att spela med duglig till studerande, men jag VET EJ med program.

Någon mer kunnig får gärna svara, tänkte bara ge en liten hint på en dator på rea nu som jag själv planerar på att köpa

Visa signatur

Powercolor Radeon 7900 XTX // Ryzen 7 7800X3D (be quiet! Pure Rock 2 FX Svart) // Kingston 32GB DDR5 6000MHz // MSI B650 Gaming Plus Wifi // Kingston Fury Renegade M. 2 2TB // Corsair RM850e ATX 3.0 850W // Kolink Observatory Lite Mesh A-RGB Svart //