Permalänk
Medlem

Dator fryser till i spel

Hej alla Sweclockers, jag skulle vara evigt tacksam om ni hjälpte mig på traven lite!

Det gick inte att skapa en tråd i något annat forum? så därför hamnade den här om ni undrar.

Det är såhär att jag köpte ett nytt chassi här om dan och installera in alla delar från gamla till det nya, jag har byggt många datorer så är inte en nybörjare, men det har dykt lite problem kan man säga.

När jag ska spela spel så fryser datorn till i spelet i cirka 2 sekunder och ljudet stannar även till, har jätte bra fps och det spelas mjukt i början men efter 10 sekunder cirkus så börjas det frysa till konstant.

Jag har kollat temperaturerna på alla komponenter och allt är i sin ordning.

Jag har även installerat spelen på en annan SSD men det är samma sak där, har 3 SSD:er och 1 HDD, har inte testat på HDD:n än men ska göra det så fort jag har slutat jobbet.

Vad kan detta bero på? har det något med kylpastan och göra? ska jag ta ut grafikkortet och sätta in det igen?

Det verkar inte som att det är någon sladd i datorn som krånglar till det då allt funkar och allt lyser.

Den enda skillnaden jag gjort är att jag har bytt sata sladdarna på andra uttag från förra chassit.
Kom även in i windows efter jag var klar men det hackade ju i spelen då så tänkte att jag formaterar väl datorn då i cmd konsolen i windows installationen och installerade även windows på en annan SSD.

Permalänk
Medlem

@ericfr00: Installera om drivrutiner. Men skriv vilka komponenter du har

Permalänk
Medlem

bump. jag har samma problem.

ryzen 3700x
asus prime x570-p
asus xonar ljudkort
980ti
vegeance 3200 MHz
satans blandning HDD / SSD

om det behövs kan jag trolla fram vilka HDD/SSD jag har

Visa signatur

Fractal Design define C/S, 3700x, Asus 570x-p, EVGA 980ti, Corsair vengeance 32 GB 3200 MHz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surdal:

bump. jag har samma problem.

ryzen 3700x
asus prime x570-p
asus xonar ljudkort
980ti
vegeance 3200 MHz
satans blandning HDD / SSD

om det behövs kan jag trolla fram vilka HDD/SSD jag har

Sätt pcie 16_1 i bios till gen 3 istället för auto.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH