LG 38GL950G - To buy, or not to buy, that's the question.

Permalänk
Medlem

EDIT: LG har nolltolerans mot lysande pixelfel, så jag behöver inte utnyttja någon ångerrätt.

Ja, det är verkligen ett monster, rätt skönt med ambilight också. Dessvärre har jag en röd pixel på min skärm, tre centimeter från nederkant, en tredjedel av skärmens bredd in. Den lyser inte jämt, den lyser beroende på om det är något ljust som visas på skärmen ovanför. Men även när man glor på youtube så ser man den.
Kommer använda min ångerrätt och skicka tillbaka skärmen. Jag pröjsar inte 21687 kr för en skärm med en röd pixel. Hade den varit svart/död hade jag nog behållit skärmen.

Sjukt trist verkligen. Speciellt då jag lyckades få ett bra pris på den. Om jag ska köpa den igen ser det ju ut att bli närmare 25 papp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Ja, det är verkligen ett monster, rätt skönt med ambilight också. Dessvärre har jag en röd pixel på min skärm, tre centimeter från nederkant, en tredjedel av skärmens bredd in. Den lyser inte jämt, den lyser beroende på om det är något ljust som visas på skärmen ovanför. Men även när man glor på youtube så ser man den.
Kommer använda min ångerrätt och skicka tillbaka skärmen. Jag pröjsar inte 21687 kr för en skärm med en röd pixel. Hade den varit svart/död hade jag nog behållit skärmen.

https://i.imgur.com/T3LOssC.jpg
https://i.imgur.com/1hxNzOa.jpg

Sjukt trist verkligen. Speciellt då jag lyckades få ett bra pris på den. Om jag ska köpa den igen ser det ju ut att bli närmare 25 papp.

Helt rätt, oacceptabelt med en röd lysande pixel för det priset, dock innan du skickar den på return, försök att "massera" pixel, för att se om den släpper.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Helt rätt, oacceptabelt med en röd lysande pixel för det priset, dock innan du skickar den på return, försök att "massera" pixel, för att se om den släpper.

Jag har snackat med LG support nu, dom har tydligen nolltolerans mot pixelfel, så jag behöver bara skapa ärende hos Infocare CS (som är deras servicepartner). Sjukt bra, behöver inte lämna tillbaka och använda ångerrätt.
Så nu har jag skapat ett ärende, förhoppningsvis kan jag bara åka in med skärmen till närmaste serviceställe. Kanske inte är aktuellt precis innan jul dock, så har jag iaf en skärm att njuta av under ledigheten!

Jag återkommer med mer bilder och recension när jag faktiskt spelat på skärmen, igår blev det bara mecka upp skärmen. Skulle ju sätta upp den på väggen men mitt väggfäste passade inte rakt av i skärmen, måste ha lite brickor och längre skruv.

Permalänk
Medlem

Alright, spelade hela kvällen igår, är mer än jävligt nöjd med skärmen.
Testade ambilight-funktionen där den läser av det som är på skärmen och anpassar efter det, men det blev för distraherande. Går inte att ställa in hur snabbt den ska ändra färger så det blir ju som ett disco när det händer mycket grejer på skärmen. Jag satte den till fast sken sen.

Video på disco-ambilight: https://i.imgur.com/ZtYW5MU.mp4

Jag kör skärmen i overclock-läge och inställt i Nvidia-panelen att köra i 160 Hz, det är det högsta man kan köra med 4:4:4.
Allt flyter på så jävla bra, färgerna är jättefina, det är skarpt även när det rör på sig osv. Jag kom ju från en gammal Dell 30" 60Hz-skärm innan, så det är som dag och natt.

Det enda jag har att anmärka på är väl att fläkten i skärmen är hörbar om man kör på hög brightness, den håller på och rampar upp och ner dessutom. Men då skärmen är så pass ljusstark kör jag nu på 10 i brightness och då är den knappt hörbar. Jag har min dator på andra sidan väggen så i rummet jag sitter i är det knäpptyst. Har man en dator bredvid sig eller om man kör med lurar så är det lite skit samma.

Värt pengarna? Japp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Alright, spelade hela kvällen igår, är mer än jävligt nöjd med skärmen.
Testade ambilight-funktionen där den läser av det som är på skärmen och anpassar efter det, men det blev för distraherande. Går inte att ställa in hur snabbt den ska ändra färger så det blir ju som ett disco när det händer mycket grejer på skärmen. Jag satte den till fast sken sen.

Video på disco-ambilight: https://i.imgur.com/ZtYW5MU.mp4

https://i.imgur.com/UA8h2U3.jpg

Jag kör skärmen i overclock-läge och inställt i Nvidia-panelen att köra i 160 Hz, det är det högsta man kan köra med 4:4:4.
Allt flyter på så jävla bra, färgerna är jättefina, det är skarpt även när det rör på sig osv. Jag kom ju från en gammal Dell 30" 60Hz-skärm innan, så det är som dag och natt.

Det enda jag har att anmärka på är väl att fläkten i skärmen är hörbar om man kör på hög brightness, den håller på och rampar upp och ner dessutom. Men då skärmen är så pass ljusstark kör jag nu på 10 i brightness och då är den knappt hörbar. Jag har min dator på andra sidan väggen så i rummet jag sitter i är det knäpptyst. Har man en dator bredvid sig eller om man kör med lurar så är det lite skit samma.

Värt pengarna? Japp.

Är du säker på att skärmen har en fläkt? Det är inte coil whine du hör? Min förra Asus PG348Q led av det problemet.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Är lite osäker jag med ang fläkten. Enda gången jag kan höra något är om jag sätter örat mot toppen på skärmen när jag precis stängt av datorn, och då är det ett väldigt svagt ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Är du säker på att skärmen har en fläkt? Det är inte coil whine du hör? Min förra Asus PG348Q led av det problemet.

Skrivet av Miniwonka:

Är lite osäker jag med ang fläkten. Enda gången jag kan höra något är om jag sätter örat mot toppen på skärmen när jag precis stängt av datorn, och då är det ett väldigt svagt ljud.

Alla skärmar med GSYNC HDR har tydligen fläktar, just för att GSYNC HDR-modulen behöver extra kylning.

Skärmen har coil whine, dvs man hör om den är på eller inte. Men det är inget jag stör mig på då det är helt konstant.
Fläkten tenderar dock som sagt att sakta rampa upp och ned, den är förmodligen tempstyrd, men det är ett svagt sus man hör, inte som en jobbig liten CPU-fläkt. Hade jag haft en dator i samma rum som skärmen skulle man förmodligen aldrig höra fläkten över datorn. Nu sitter jag ju i ett knäpptyst rum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Alla skärmar med GSYNC HDR har tydligen fläktar, just för att GSYNC HDR-modulen behöver extra kylning.

Skärmen har coil whine, dvs man hör om den är på eller inte. Men det är inget jag stör mig på då det är helt konstant.
Fläkten tenderar dock som sagt att sakta rampa upp och ned, den är förmodligen tempstyrd, men det är ett svagt sus man hör, inte som en jobbig liten CPU-fläkt. Hade jag haft en dator i samma rum som skärmen skulle man förmodligen aldrig höra fläkten över datorn. Nu sitter jag ju i ett knäpptyst rum.

Tomshardware som har recenserat skärmen påstår nämligen motsatsen, dom hörde även av sig till LG och fick det bekräftat.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Tomshardware som har recenserat skärmen påstår nämligen motsatsen, dom hörde även av sig till LG och fick det bekräftat.

Märkligt, låter precis som ett vindbrus. Jag ska ju ändå lämna in min skärm på garantiåtgärd, förmodligen byter dom skärmen eller iaf panelen, kanske fixar sig då. Oavsett är det så pass subtilt att jag inte bryr mig egentligen, är sjukt nöjd med skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Tomshardware som har recenserat skärmen påstår nämligen motsatsen, dom hörde även av sig till LG och fick det bekräftat.

Nu har jag filmat med min mobil, låter högre i videon än man kanske tror, det som knäpper i början är golvet och det är inte särskilt högt men det låter skithögt i filmen.
Man hör även coil whinet i filmen.

https://i.imgur.com/curslaT.mp4

Tittar man ner i skärmen så är det en kylfläns precis i mitten, det är därifrån ljudet kommer också.

Enligt en annan på reddit som har samma skärm är det visst en fläkt i skärmen:
https://www.reddit.com/r/ultrawidemasterrace/comments/e4a348/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Nu har jag filmat med min mobil, låter högre i videon än man kanske tror, det som knäpper i början är golvet och det är inte särskilt högt men det låter skithögt i filmen.
Man hör även coil whinet i filmen.

https://i.imgur.com/curslaT.mp4

Tittar man ner i skärmen så är det en kylfläns precis i mitten, det är därifrån ljudet kommer också.

Enligt en annan på reddit som har samma skärm är det visst en fläkt i skärmen:
https://www.reddit.com/r/ultrawidemasterrace/comments/e4a348/...

Iaf bra att du rapporterar tillbaks, jo jag har sett den kommentaren på reddit, skulle behöva någon utomstående recension typ https://www.tftcentral.co.uk/ så vi en gång för alla kan få svar.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av FL3JM:

Jag har snackat med LG support nu, dom har tydligen nolltolerans mot pixelfel, så jag behöver bara skapa ärende hos Infocare CS (som är deras servicepartner). Sjukt bra, behöver inte lämna tillbaka och använda ångerrätt.
Så nu har jag skapat ett ärende, förhoppningsvis kan jag bara åka in med skärmen till närmaste serviceställe. Kanske inte är aktuellt precis innan jul dock, så har jag iaf en skärm att njuta av under ledigheten!

Jag återkommer med mer bilder och recension när jag faktiskt spelat på skärmen, igår blev det bara mecka upp skärmen. Skulle ju sätta upp den på väggen men mitt väggfäste passade inte rakt av i skärmen, måste ha lite brickor och längre skruv.

Undrar hur det har gått med ditt ärende? Fick en 38GL950G själv idag, tyvärr med en död pixel... Jag fick inte ett sånt bra pris som dig så jag funderar på att bara använda ångerrätten och köpa en ny direkt.

Edit: jag antar dessutom att en död pixel gäller inte under "nolltolerans mot lysande pixelfel".. så jag har väl inget val än att utnyttja ångerrätten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alohabacon:

Undrar hur det har gått med ditt ärende? Fick en 38GL950G själv idag, tyvärr med en död pixel... Jag fick inte ett sånt bra pris som dig så jag funderar på att bara använda ångerrätten och köpa en ny direkt.

Edit: jag antar dessutom att en död pixel gäller inte under "nolltolerans mot lysande pixelfel".. så jag har väl inget val än att utnyttja ångerrätten.

Tja, jag har väntat med att skicka iväg skärmen då jag ville spela under ledigheten.
Ja döda pixlar är inte lysande pixlar. Är nog rätt stor chans att få en eller flera döda pixlar när skärmen har 6,1 miljoner pixlar dessvärre.
Jag stör mig inte jättemycket på min lysande pixel måste jag säga, den lyser bara mot mörk bakgrund och så varierar den i intensitet beroende på hur mycket vitt det är ovanför den. Jag har ju dock ingen ångerrätt iom att den löpt ut, så den panel dom byter till (eller om jag får en ny skärm, whatever) är ju den jag kommer få leva med. Bara hålla tummarna att det inte är så många döda svarta pixlar, helst inte mitt i skärmen. Lotteri är vad det är.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa en också. Blir att nagelfara skärmen med förstoringsglas innan ångerrätten löper ut....

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Skrivet av FL3JM:

Tja, jag har väntat med att skicka iväg skärmen då jag ville spela under ledigheten.
Ja döda pixlar är inte lysande pixlar. Är nog rätt stor chans att få en eller flera döda pixlar när skärmen har 6,1 miljoner pixlar dessvärre.
Jag stör mig inte jättemycket på min lysande pixel måste jag säga, den lyser bara mot mörk bakgrund och så varierar den i intensitet beroende på hur mycket vitt det är ovanför den. Jag har ju dock ingen ångerrätt iom att den löpt ut, så den panel dom byter till (eller om jag får en ny skärm, whatever) är ju den jag kommer få leva med. Bara hålla tummarna att det inte är så många döda svarta pixlar, helst inte mitt i skärmen. Lotteri är vad det är.

Tack för svaret har du förresten märkt att skärmen är lite mörkare runt kanten än i mitten? Typ det som beskrivs här:
https://www.reddit.com/r/ultrawidemasterrace/comments/eerbxj/...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av alohabacon:

Tack för svaret har du förresten märkt att skärmen är lite mörkare runt kanten än i mitten? Typ det som beskrivs här:
https://www.reddit.com/r/ultrawidemasterrace/comments/eerbxj/...

Skickades från m.sweclockers.com

Näe, inget jag märkt eller stört mig på. Har packat ner skärmen nu och ska skicka iväg den ikväll, så vi får se när jag får tillbaka den, kanske är från panel till panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alohabacon:

Tack för svaret har du förresten märkt att skärmen är lite mörkare runt kanten än i mitten? Typ det som beskrivs här:
https://www.reddit.com/r/ultrawidemasterrace/comments/eerbxj/...

Skickades från m.sweclockers.com

Posten verkar ha radderats numera men det är väl annars va man kan vänta sig på en IPS panel (och än mer på en VA panel)?

Permalänk

Får man en känsla av 4K när man spelar även om det inte är en sådan skärm?

Visa signatur

Mobo: Asus X299-E Gaming II, PSU: i7-8700 (Coffee Lake), GPU: Asus GTX 1080 TI OC 11 gb, RAM: 32 Gb, Diskar: "Kort"-SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grafikante:

Får man en känsla av 4K när man spelar även om det inte är en sådan skärm?

Man får iaf en känsla av 24K om man köper skärmen

Permalänk

@improwise:

Där fick du till det

Visa signatur

Mobo: Asus X299-E Gaming II, PSU: i7-8700 (Coffee Lake), GPU: Asus GTX 1080 TI OC 11 gb, RAM: 32 Gb, Diskar: "Kort"-SSD

Permalänk
Medlem

The answer: "don't buy".

Även om detta är en fantastisk monitor så är det inte värt 25000 kr. Jag köpte en i mitten av december. Den hade en röd pixel. Oacceptabelt. Enligt LG = DOA = retur utan tjafs. Väntade dock "ett tag" med returen för jag ville testa skärmen. Om något är det ultrawide formatet jag inte kunde vara utan. Kände mig tvungen att köpa "något" så det blev en LG34-950F. Den skärmen hade istället svarta döda pixlar. Gillade hellre inte freesync 2 på Nvidia kort, kan inte sätta fingret på det men något kändes "off". Så landade slutligen på en nedsatt LG34-950G. Mycket nöjd med den, ett bra ex tredje försöket. Det jag vill säga är att LG verkar ha lite problem med kvalitetskontrollerna. När dem har fräckheten att begära 25000 kr för en 38" skärm (du kan få en 65 tums oled för mindre) så ska den FÖR I HELVETE vara felfri!

Det finns andra saker jag ogillar med skärmen (bortser helt från priset).
1. "fläkten" eller vad det nu är som surrar.
2. Svår att driva: 3880x1600 pixlar kräver hårdvara. Jag har en i7-8700k@4,7ghz med RTX 2080ti och jag kunde INTE få ut i närheten av 144 hz med "för mig" acceptabel kvalitet på grafiken. Detta är definitivt en skärm för RTX3080ti.
3. Tro det eller ej, men jag upplevde skärmen som lite för stor. Lirar mkt med polare, en hel del onödiga dödsfall (som de störde sig på) pga att jag inte ser HP-mätaren utan att verkligen "KOLL" efter den.
4. Vissa spel med dålig kamera "studsande huvuden som inte går att dra ner/stänga av" gjorde mig härligt åksjuk.
5. CES 2020, redan en uppgradering på skärmen på väg. Kul att köpa den för 25000 kr och veta att om fyra månader kommer en bättre version

Trots detta: Om du får ett bra ex och kan leva med priset samt det faktum att ny version är snart här. DETTA ÄR UTAN TVEKAN DET BÄSTA JAG SETT 2019! (Kan jämföra både med X35 och Asus version, jag hade dem alla hemma men det fanns alltid något att störa sig på. För dem pengarna måste man vara kräsen.)

Permalänk
Medlem

Trodde att jag hade kommit över en schyst fyndvara på proshop men det visade sig vara två döda subpixlar på den. Inget i beskrivningen om det, så lite snopen är man. Har haft mycket problem med lgs 34 där det t.ex varit ett överdrivet glapp mellan plastramen och displayen runt skärmen(olika ställen beroende på exemplar).. Inget kul att betala dessa summor för skärmar som inte verkar hålla måttet kvalitetsmässigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur fan gick det då?

Alright, har inte skrivit något här på länge, kan ju uppdatera nu när jag äntligen fått tillbaka mina jävla pengar.

Låt mig rada upp hela skiten:

  • Jag köper och får hem skärmen i mitten på december.

  • Upptäcker pixelfel, lysande röd subpixel. Priset på skärmen har vid denna tidpunkt gått upp från 21687:- till typ 24900:-.

  • Jag väljer att ringa LG support för att höra om felet täcks av någon garanti, för om jag väljer att ångra mitt köp och skicka tillbaka skärmen och köpa en ny måste jag ju pynta nästan 4 papp mer.

  • LG-supportsnubben säger att skärmen täcks av Zero Bright Pixel Warranty, så jag kan välja att skicka skärmen till återförsäljaren (Proshop) eller direkt till serviceverkstaden (InfoCare CS), han säger att det förmodligen går fortare att skicka direkt till serviceverkstaden istället för att skärmen ska skickas via återförsäljaren dit. Jag väljer att skicka direkt till InfoCare CS.

  • Det tar 1½ vecka för skärmen att ens komma fram till InfoCare CS för dom har bytt adress men inte uppdaterat sitt retur-skriva-ut-och-sätta-på-paketet-papper.

  • När skärmen väl anlänt tar det fem minuter för serviceteknikern att konstatera pixelfel men att det är "within spec", dvs skärmen täcks inte alls av någon jävla Zero Bright Pixel Warranty. Han säger att jag kommer få pröjsa frakt och inspektionsavgift, totalt runt 2500 spänn.

  • Jag ringer LG och käbblar, dom säger att den visst gör det och ska kontakta verkstaden.

  • Jag mailar tillbaka till teknikersnubben och säger att LG insisterar på att den visst täcks samt att dom kommer kontakta honom i ärendet, ber honom att inte skicka tillbaka skärmen förrän allt är löst.

  • Teknikersnubben svarar på mailet och frågar vem på LG jag pratat med och om jag kan skicka mailen från dom. Jag har ju tagit allt per telefon och LG vägrar skicka några mail på det hela, dom försäkrar mig att det inte behövs, dom ska ringa teknikersnubben.

  • Två dagar går och jag får en faktura från InfoCare CS på dom där 2500 kronorna för frakt och inspektionsavgift.

  • Jag ringer LG och är lagom irriterad över att jag fått en faktura, dom säger att jag självklart inte kommer behöva betala den samt att dom ska kontakta InfoCare CS (vilket dom uppenbarligen inte gjort hittils).

  • Jag tror jag ringer LG säkert 2 gånger till samtidigt som jag mailar med teknikersnubben om att inte skicka tillbaka skärmen (han börjar ju förmodligen tveka på om jag ens har någon kontakt med LG iom att jag aldrig kan presentera några som helst bevis på att jag ens pratat med LG iom att dom vägrar skicka mail i ärendet).

  • Jag ringer LG igen och börjar bli jävligt irriterad vid det här laget, för något som känns typ hundrafemtionde gången får jag höra att han ska kolla med sin kollega vad som händer, när han är tillbaka börjar han tveka när det gäller garantin. Det verkar helt plötsligt inte alls lika säkert att deras flaggskeppsskärm täcks av någon "Zero Bright Pixel Warranty". Jag säger att jag inte köpt en skärm för 22 papp med en lysande röd pixel samt att jag hade utnyttjat min ångerrätt om det inte vore för att första LG-snubben sa att skärmen täcktes av garantin. Nu ska dom undersöka ärendet och lyssna på inspelningarna från samtalen (tur att dom spelar in dom) för att höra vad som sagts. Dom lovar att återkomma. Vilket dom inte gör.

  • Jag ringer upp dagen efter och undrar hur det går, då äre ju rätt klart att skärmen inte täcks av "Zero Bright Pixel Warranty", men dom är medvetna om att dom tabbat sig och sagt att den gör det (för det är väl rätt självklart att den absolut fetaste gamingskärmen dom har täcks av den). Så jag kommer få panelen utbytt. ÄNTLIGEN, tänker jag.

  • LG kontaktar servicesnubben och säger åt honom att byta panelen, LG står för kostnaden.

  • Servicesnubben beställer reservdelar.

  • Servicesnubben får efter några dagar reda på att det inte finns reservdelar.

  • Jag går ju konstant in på InfoCare CS-sidan och ser om mitt ärende uppdaterats. Jag ser att det står "krediteras". Jag fattar ingenting, vad fan betyder det?

  • Jag mailar InfoCare CS på samma mail som jag fick min 2500kr-faktura ifrån och får svaret att jag inte får min skärm tillbaka utan att jag istället får pengarna tillbaka. WAT?

  • Jag ringer LG för 945234'e gången och frågar vad allt detta innebär, dom säger att dom kommer behöva betala pengarna till Proshop som får skicka mig en ny skärm. Vid det här laget är jag så jävla less och trött på hela skiten (nu hade ju ärendet hållit på i en och en halv månad), så jag säger att jag inte vill ha någon ny skärm, jag vill bara ha mina pengar. Dom säger att jag får kontakta Proshop.

  • Jag kontaktar Proshop och berättar allt, dom skriver ned att jag vill ha pengarna tillbaka istället för en skärm.

  • Jag får ringa LG ytterligare ett par gånger för att påminna dom att göra sitt jobb, dvs kontakta Proshop och göra klart krediteringen.

  • Jag ringer Proshop och frågar hur det går, dom säger att LG måste göra klart krediteringen (no surprise here att dom inte gjort det än).

  • Igår ringde jag LG en sista gång för att påminna dom att dom får se till att styra upp den här jävla krediteringen, jag blir satt på den där jävla pausmusiken som jag hört 934103 gånger nu, får reda på att krediteringen kommer göras nu och att jag kan få krediteringsnumret på mailen, mitt första jävla mail från LG. Jag säger YES PLEASE och skickar vidare mailet till Proshop. Igår kväll får jag en Swish-notifiering, Proshop har swishat mina 21687:-.

Så, tre jävla månader senare, case closed.
Suverän skärm, sopig garanti, LG's support är ännu sopigare = Aldrig mer LG för min del.

Sorry för den aslånga texten.

Permalänk

@FL3JM:

Du bjöd åtminstone på stor underhållning med din välformulerade text

Visa signatur

Mobo: Asus X299-E Gaming II, PSU: i7-8700 (Coffee Lake), GPU: Asus GTX 1080 TI OC 11 gb, RAM: 32 Gb, Diskar: "Kort"-SSD

Permalänk
Medlem

@FL3JM

Helt otroligt sopigt hanterat av LG & Infocare men din uthållighet är beundransvärd

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem

@FL3JM: Men bortsett från det är du nöjd?

Trist att det blivit som det blivit, när det skiter sig så brukar det skita sig rejält. Nu kanske du är fel person att fråga men hade du fått en fungerande skärm, hade du då behållit den även sett till priset?

Permalänk

@improwise:

Äh, han gick väl o köpte sig en syntheziser eller nått!

Visa signatur

Mobo: Asus X299-E Gaming II, PSU: i7-8700 (Coffee Lake), GPU: Asus GTX 1080 TI OC 11 gb, RAM: 32 Gb, Diskar: "Kort"-SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

@FL3JM: Men bortsett från det är du nöjd?

Trist att det blivit som det blivit, när det skiter sig så brukar det skita sig rejält. Nu kanske du är fel person att fråga men hade du fått en fungerande skärm, hade du då behållit den även sett till priset?

Sorry för mitt sega svar. Jo jag hade behållt skärmen om den var utan pixelfelet, helt ovetande om LG's sugiga support.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en och gillar den.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JD:

Jag köpte en och gillar den.

Kul för dig. Det är som sagt inte något fel på skärmen, så länge det inte är något fel på skärmen dvs, men skärmen utan fel är väldigt bra. Skärmen med fel är däremot inte tillräckligt bra, speciellt med tanke på prislappen. LG's support är dock helt bedrövlig oavsett, och den har du uppenbarligen inte behövt ha något att göra med (än).