Bilder på ditt senaste inköp (2020) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Var köpte du svärdet?

Permalänk
Medlem

För många år sedan när jag höll på lite med sim racing fick jag prova att köra i VR för första gången med Oculus DK2. Efter det blev det aldrig riktigt detsamma att köra på skärm och efter ett tag körde jag inte alls längre. Nu när jag har en ny lägenhet med utrymme för permanent VR-setup bestämde jag mig för att köpa lite nya grejer och börja med lite virtuell racing igen Har inte varit såhär uppspelt för några paket sedan julafton '97!

Visa signatur

5950x | 64GB | RTX 4090 | 1000W

Permalänk
Skrivet av thethieme:

För många år sedan när jag höll på lite med sim racing fick jag prova att köra i VR för första gången med Oculus DK2. Efter det blev det aldrig riktigt detsamma att köra på skärm och efter ett tag körde jag inte alls längre. Nu när jag har en ny lägenhet med utrymme för permanent VR-setup bestämde jag mig för att köpa lite nya grejer och börja med lite virtuell racing igen Har inte varit såhär uppspelt för några paket sedan julafton '97!

https://www.dropbox.com/s/40tpntf3duzai01/fanatec.jpg?raw=1

Härligt! Vad gick kalaset på?

Vad kommer du ha för rigg till? Behövs väl lita starkare grejer än en vanlig spånskiva för det där.

Permalänk
Rekordmedlem

Eftersom jag tidigare köpte ett naket hjul för att byta till navdynamo på min vinter och åka till bussen cykel så var det dags att klä på det med ett "traktordäck" och stoppa i en slang och så provar jag att byta ut den gamla glödlampan mot Biltemas billiga ledlampa.
Traktordäcket är väl egentligen mer knottrigt än traktormönstrat, det vibrerade i vart fall en del mer än det tidigare som verkligen var traktormönstrat så jag får se om jag byter däck men det funkar nog skapligt i snö och på blöta grusvägar vilket är det tänkta användningsområdet.
Biltemas ledlampa lyste dock klart bättre än den gamla glödlampan men inte förvånande klart sämre än en B&M IQ eller Spanninga.
För den som undrar kan jag meddela att Biltemalampan har "standlicht" men det är inget de skriver ut nånstans.
Jag har aldrig haft en navdynamo på 559mm hjul innan och det vibrerade en del av dynamon i sig självt nu och det är inget jag känt med samma dynamo på 622mm hjul, jag provade att slå av lampan för att kolla om det bara var däcket som vibrerade och det var det inte....
Lampan saknar också all form av automatik som man normalt har på bättre lampor så man kanske behöver slå av den manuellt när det är ljust för att minska vibrationerna, lite jobbigt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenSegway:

Härligt! Vad gick kalaset på?

Vad kommer du ha för rigg till? Behövs väl lita starkare grejer än en vanlig spånskiva för det där.

Det landade på €1600 med frakt direkt från Fanatec.

Vem behöver en rigg när man har en sån här ghettolösning?

Nä men jag har inte riktigt bestämt det än. Jag ska bygga ett större skrivbord, så det beror lite på hur stort det blir och vart jag ska ha riggen. Ville ha hem sakerna först så att jag kunde komma igång, så jag köpte till bordsklämmor för ratten och växelspaken. Tyvärr blev klämman till växelspaken en dag försenad, så jag har inte kunnat testa den än. Jag var tvungen att bygga en platta att fästa pedalerna i och för att stoppa stolen från att rulla bakåt. Till skillnad från den gamla G27'an jag använde förut måste man ju faktiskt trycka hårt på bromspedalen så jag har varit tvungen att ställa ner känsligheten för att det fortfarande är för mycket flex i mitt bygge. Rattfästet är ruskigt stabilt, absolut noll flex där. Skrivbordet däremot kämpar med att inte vridas sönder

Visa signatur

5950x | 64GB | RTX 4090 | 1000W

Permalänk
Medlem

"Dä dunkar i plåten, Börje" edition.. modellanpassad baslåda till Volvo 240

Lite ullaredsgojs till motorn

Svarta lister och sarger till strålkastare och blinkers samt glt grill

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Livsnjutare 😎

Håller på att fixa en retro-maskin utav en lite äldre (men väldigt fin och smidig) laptop!

Blir en turbo-charge för Windows 98 SE nu när datorn får en SSD på 32GB i det lite udda formatet ”UATA”

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@Qmobss: Ooh, vad kopplar du in i den om man får fråga?

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Nu kanske man får humm på Windows.... nä men jag gillar serien Friends och jag gillar datorer så det är ju perfekt för mig.

(Både amerikansk/NTSC och europeisk/PAL version)

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av lambdan:

Nu kanske man får humm på Windows.... nä men jag gillar serien Friends och jag gillar datorer så det är ju perfekt för mig. https://lambdan.se/img/ESWtirRWAAAb9-S.jpg
(Både amerikansk/NTSC och europeisk/PAL version)

Haha shit, hur coolt var inte detta ?!
Är det videoband också dessutom ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Haha shit, hur coolt var inte detta ?!
Är det videoband också dessutom ?

Jepp, de är kompletta så vitt jag vet.

Finns på Youtube om man verkligen vill kolla:

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

En Kärcher K4. Ska användas för att tvätta min altan.

Xbox Wireless Controller. Används till min PC. Hade en svart sedan tidigare men ville ha en till.

Sist men inte minst (eller jo det är det ju), ett "Wish-fynd". Ett superfake Micro SD-kort. Är inte på 512 GB utan på 16 GB. Ordentligt långsamt dessutom...

Permalänk
Medlem

Det här damp ner i brevlådan igår. Mest nöjd med kabelkammarna, superlätta att justera i efterhand och mer hållbara än andra modeller eftersom dom är gjorda i mjukare plast.

.

Permalänk
Avstängd

Aliexpress chassi som dök upp idag. Vassa kanter så in i..

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Medlem

@thethieme: Köper man så där fina grejer skulle jag även köpa ett chassi, ex. https://opensimracing.com/collections/plans-and-custom-plates

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Coca:

@thethieme: Köper man så där fina grejer skulle jag även köpa ett chassi, ex. https://opensimracing.com/collections/plans-and-custom-plates

Jösses med leksaker det finns... på något vis slutar man aldrig att förvånas 🙄

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Mer i 60 FPS högen.

Shadow Master känns typ nytt, helt sjukt.

Mera spel i 60 FPS högen.

Mest för samlandet, en raritet (spelet). GDEMU är en klon.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Kanske finns några fler /r/flashlight-läsare här som är intresserade av ficklampor? Blev två till brukslampor för mig, går inte att ha för många. Convoy s2+ med 7135x8-driver, neutral-vit XML2 T6-3B emitter, banggood sålde dessa för $10 us stycket. Mer prisvärda ficklampor får man leta efter, 100 kr för ~700 riktiga lumen.

https://i.imgur.com/fMkOLkJ.jpg

Schysst köp! Lusläste deras FAQ i höstas och köpte en Thrunite T10 II, liknande prisnivå. Praktisk magnetisk ända, tyvärr en känslig on/off-switch så ibland startar lampan av sig själv i uniformen. Har du något tips på litiumjonbatterier och laddare? Min thrunite tar emot 750 mAh 14500.

Edit:

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Blev en uppgradering från min gamla Levono Legion Y530 som hade en i5-8300H och ett 1050Ti till en Y540 med i7 9750H och ett 1660TI. Jäklar vilken skillnad i spel prestanda får exakt samma fps med denna som jag får med min 1800X/4770K med ett 1070 i 1080p men grym skillnad i spel som Cod och battlefield där man fick sitta på low eller som wow classic där man hade 80FPS på max i stormwind mot nu med 226fps.. Mycket imponerad av laptopen men jäklar vad varm den blir med kylplatta haha

Rättade till stavfel från moibilen
Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

En Kärcher K4. Ska användas för att tvätta min altan.
https://i.imgur.com/J8r8Kft.jpg

Vinterförvara den där det inte blir minusgrader , på min förra K4 så frös pumpen sönder.
Är plastpump på dessa och dom dyrare är i aluminium.
Ett litet tips så att du inte råkar ut för samma sak som mig

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

@Mangee75: Den står i mitt förråd. Det är ett värmeförråd så där står den bra. Men tack för rådet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

@Qmobss: Ooh, vad kopplar du in i den om man får fråga?

Är inte helt säker på modellen, köpte den av min fars kompis. Har hört av nån på reddit att det är en Ibanez SR1000CT1, vilket efter googlesökningar verkar rätt. 1987's modell.

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Medlem

Kan man vara något försenad? Köptes på Black Friday så jag har haft det i datorn sedan December månad

Permalänk
Medlem

Dags att uppgradera laptopen lite.

Visa signatur

CPU: i5 9600K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Rekordmedlem

Det blev en ??nånting.

En Lenovo smart display som jag intte riktigt vet vad den kan användas till men den duger åtminstone som dopad klockradio/tv och som ganska besynnerlig surfplatta och förhoppningsvis en massa mera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av thethieme:

Det landade på €1600 med frakt direkt från Fanatec.

Vem behöver en rigg när man har en sån här ghettolösning?
https://www.dropbox.com/s/qcidujyles1tk8n/ghetto-rig.jpg?raw=1

Nä men jag har inte riktigt bestämt det än. Jag ska bygga ett större skrivbord, så det beror lite på hur stort det blir och vart jag ska ha riggen. Ville ha hem sakerna först så att jag kunde komma igång, så jag köpte till bordsklämmor för ratten och växelspaken. Tyvärr blev klämman till växelspaken en dag försenad, så jag har inte kunnat testa den än. Jag var tvungen att bygga en platta att fästa pedalerna i och för att stoppa stolen från att rulla bakåt. Till skillnad från den gamla G27'an jag använde förut måste man ju faktiskt trycka hårt på bromspedalen så jag har varit tvungen att ställa ner känsligheten för att det fortfarande är för mycket flex i mitt bygge. Rattfästet är ruskigt stabilt, absolut noll flex där. Skrivbordet däremot kämpar med att inte vridas sönder

Jag har själv funderat på att köpa in samma uppsättning artiklar från Fanatec, men det tillsammans med en vettig rigg så springer det iväg kostnadsmässigt. För att inte tala om vad sambon skulle säga om ytan som det kommer att ta upp.

Permalänk
Medlem

Köpte lite nya köksknivar från Yaxell, serien Zen. Grymt trevliga knivar, ligger fint i handen och bra viktfördelning. Gillar damaskusstålet, både till hållbarhet/skärpa men även utseende. Blev även ett nytt knivblock till det

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Schysst köp! Lusläste deras FAQ i höstas och köpte en Thrunite T10 II, liknande prisnivå. Praktisk magnetisk ända, tyvärr en känslig on/off-switch så ibland startar lampan av sig själv i uniformen. Har du något tips på litiumjonbatterier och laddare? Min thrunite tar emot 750 mAh 14500.

Edit:

https://i.imgur.com/tFDz3T0.jpg

När det gäller vilka celler man ska ha finns det ju som du kanske vet vad man brukar kalla "protected" och "unprotected" celler, d.v.s. om batteriet har en egen skyddskrets mot överladdning, överurladdning ("low voltage protection"), kortslutning och överhettning. Många ficklampor har redan skydd mot överurladdning och farligt höga temperaturer inbyggda i drivern, men din lampa saknar det. Det behöver inte vara ett problem om man använder den med förnuft, d.v.s. laddar batteriet innan det är för mycket urladdat, undviker kortis och inte låter den bli för varm. Är man osäker på vad man gör är det dock bäst att köra på celler med inbyggd skyddskrets. Eftersom kretsen bygger på lite på batteriet kan det med vissa lampor bli problem att få plats med celler med skyddskrets, så ett tips kan vara att googla eller fråga vad andra användare av lampan använder för celler. Sen finns det ju hundra andra saker man kan grotta ner sig i om man är intresserad, t.ex. hur mycket ström cellen klarar av att ladda ur under korta och långa perioder, men behövs inget extraordinärt till den lampan.

Se upp för batterier från kinesiska återförsäljare då många av dessa sidor kryllar av kopior och farliga celler, svårt att veta om man får äkta varan ibland. Inom Sverige finns t.ex. valostore.se som har en 14500-cell med inbyggd skyddskrets. Hittade en recension av din lampa på Youtube och han använder cellen jag länkade från valostore, så det är ju ett säkert kort. Eu.nkon.nl är en annan seriös säljare av batterier, skickar från Europa och har ett gott rykte bland både e-cigg- och ficklampenördar. Ganska dyr frakt men brukar löna sig vid lite större beställningar. Håll dig till välkända seriösa återförsäljare så är du säkert ute.

Vad gäller laddare spelar det inte så stor roll om man inte har specifika krav, alla gör ju jobbet men det som kan skilja är finesser som att testa kapaciteten genom urladdning, laddningstiden, kompatibilitet med olika format. Satsa på någon från en välkänd tillverkare som Nitecore, Xtar, Efest som är kompatibel med dina celler. Finns ju även säkra laddare från mindre kända tillverkare, bara att googla recensioner på den modell man är spekulant på. Har själv en liitokala lii-202 som är ett populärt budgetalterantiv.

Värt att nämna är att du kommer ju få ganska kort batteritid med en så liten cell om du kör med hög output, så kanske är värt att kika på en annan lampa om batteritiden är viktig för dig.

TLDR-säkert-kort: https://www.valostore.se/produkt/14500_batteri_olight/ och https://www.valostore.se/produkt/smartladdare_nitecore_new_i2... eller https://www.valostore.se/produkt/usb_laddare_nitecore_f1/?rp

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Kör olight 14500 i min olight-lampa, funkar finfint!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joi:

Köpte lite nya köksknivar från Yaxell, serien Zen. Grymt trevliga knivar, ligger fint i handen och bra viktfördelning. Gillar damaskusstålet, både till hållbarhet/skärpa men även utseende. Blev även ett nytt knivblock till det

https://forumbilder.com/images/2020/03/08/20200308_022257_2.md.jpg

Vad kör du för knivslip till knivarna?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650