Glad, Exalterad, Pigg?! Skriv era goda tankar här! :D

Permalänk
Medlem

Är glad eftersom jag tog mitt Koreanska körkort i lördags. Aldrig tagit Svenskt så kan inte riktigt jämföra svårighet. Gissar att det är enklare här. Klarade uppkörningen på första försöket utan att ha kört bil på över 7 år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Slutade dricka alkohol 12/31 förra året och inte känt sugen alls sen dess. Jag har även minskat på mitt spelande och uttökat detta med att lära mig html/css/php så att jag kan få en ny position på min arbetsplats(räknar med att fixa det i år). Sen har jag även börjat lyssna och läsa böcker från personer som Jordan Peterson, Warren Buffet mfl, och det känns bra!

Permalänk
Medlem

Blev pappa i torsdags till en liten pojke, minst sagt en omtumlande upplevelse, det är helt klart det bästa som hänt mig. Man blir ödmjuk inför livet. Är hemma nu med lite föräldraledigt och försöker landa i en ny typ av vardag.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem

Semester! Nu blir det resa till Kina för att fira nyår där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

farsan vann på travet och jag och mina syskon fick genast en del utav vinsten. 15K, rakt ned i fickan + att lönen nu kommer, det är inget man fnyser åt direkt :D.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Hade nyss antagligen änglavaktens änglavakt. Var påväg hem från att ha varit o röjt snö, kör om saltbilen på e18, när jag sen skulle svänga in i högerfilen igen fick jag sladd på bilen. Ingen liten sladd heller utan det var bredsida över båda körfält, lyckas på något magiskt jävla sätt styra upp sladden, får bilen rakt och glider i sidled in i mitträcket. Jag klarar mig utan några skador och bilen fick inte ens en repa. Var väl tur att jag bara kommit upp i ca 60km/h efter jag kört om saltbilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Beloppet på min sjukpension var tidigare lite oklart men nu har jag fått ett slutligt beslut om saken. Den kommer att vara lika stor som den jag hittills har fått vilket innebär att det ska gå att klara sig på pensionen även om/när jag lämnar ensam i huset.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@Rawrgasm: Bättre att ta det lugnt och komma fram dit man ska några minuter sent än att chansa.

Skönt att det gick bra för dig men gör inte om det

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

2000 inlägg här på sajten. Det är väl värt att fira?!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Behövs en bump av denna tråden i dessa tider känns det som

Idag var jag och respektive ute och shoppade. Åkte till stort köpcentrum, Ikea och lite andra kedjor.
Trots det var rätt mycket folk ute så visade de allra flesta hänsyn till avstånd osv.

Lite speciellt var det att gå in på Apple Store nu efter de öppnat igen också
Väktare och värdar i öppningen som tog tempen på oss i pannan och sen sprita händerna och de gav en munskydd gratis, samt begränsat antal i butiken.

Trevligt initiativ.

Tack till alla människor som fortfarande faktiskt tänker på att visa hänsyn till andra, hålla avstånd etc.

Ha nu en go helg alla Swecare.

Permalänk
Medlem

Tåget blev inställt pga. spårfel, och nästa tåg går först om 2 timmar. Hur kan detta vara en god nyhet undrar ni då? Det var jag som skulle ha kört tåget, jag tog en fika istället!

Permalänk
Medlem

Första dagen på semestern!
Ska bli gött med 4 veckors ledighet nu!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Skrev på kontraktet för min första bostadsrätt idag. Det är nervöst, pirrigt och läskigt. Men såklart också svinkul!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Jag är sjukt glad då jag äntligen fick en återbetalning från Qatar Airways för min resa jag hade bokad till den första April! Jag hade bokat en plats i business class, så det är ganska mycket pengar jag legat ute med.
För att slippa besvikelse så hade jag redan mentalt avskrivit återbetalningen, hanterat min besvikelse och glömt bort allt.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A Vit | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | X34A |

Permalänk
Medlem

Klarade körkorts teori provet på första försöket! Nu ska man bara köra upp

Permalänk
Medlem

Kanske lite löjligt att vara glad över, men fick äntligen min nya lastbil på jobbet idag! Efter en del förseningar pga Corona så fick man äntligen sätta sig bakom ratten

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Och nu var uppkörningen klar nu ska man väll bara köpa sig en bil

Permalänk
Medlem

Har suttit och skrattat i typ fem minuter efter jag fick svar från en leverantör. Jag skrev i mitt mail till honom -"Please make sure to shit asap!". Det skulle givetvis vara ship

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segmonsson:

Har suttit och skrattat i typ fem minuter efter jag fick svar från en leverantör. Jag skrev i mitt mail till honom -"Please make sure to shit asap!". Det skulle givetvis vara ship

Eller så har autocorrect fått fnatt kanske

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag är glad för jag fick 2000 bits av en igår när jag streamade. Jag tackade han lite för lite känner jag, för ärligt talat hade jag lite dålig koll på värdet på bits. Nu är jag halvvägs till första utbetalning och pengarna har jag tänkt låta gå till en bättre mikrofon.

Permalänk
Medlem

Gjorde GRE hemifrån i morse med ok resultat 🥳 Svårt att vara helt nöjd men jag tror att poängen kan räcka till ...att döma från det preliminära resultatet.

GRE står för Graduate Records Examination och jag skulle påstå att det är jänkarnas motsvarighet till högskoleprovet.

Permalänk
Medlem

Äntligen fredag, lite över två timmar kvar på skiftet. Woop
Se om man igång motorn ikväll när polarn kommer över och hjälper en med att hitta vad fan jag åstadkommit. Hahah

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Sa upp mig från mitt jobb i september, lever på A-kassa och sambo, läser lite strö kurser online (typ coursera kurser) men har fan aldrig mått bättre än vad jag gör idag. Första gången på nästan 10 år som jag gör något jag vill göra och inte något som andra tycker jag ska göra!

Har tur att jag har en sambo som tjänar mer än nog för att kunna betala räkningarna medan jag funderar på vafan jag ska göra med mitt liv!

Permalänk

Fixat ett nytt certifikat där det på den står väldigt fina grejer. Skickar jag den till en rekryterare så dröjer det inte 5 minuter innan jag får ett telefonsamtal. Allt frid och fröjd, men i verkligheten så betyder inte ett certifikat mer än att man har råpluggat på att klarat detta. Så snabbt ett telefonsamtal, men ej så mycket mer..

Skrivet av Daast:

Sa upp mig från mitt jobb i september, lever på A-kassa och sambo, läser lite strö kurser online (typ coursera kurser) men har fan aldrig mått bättre än vad jag gör idag. Första gången på nästan 10 år som jag gör något jag vill göra och inte något som andra tycker jag ska göra!

Har tur att jag har en sambo som tjänar mer än nog för att kunna betala räkningarna medan jag funderar på vafan jag ska göra med mitt liv!

Ja livet att jobba hela tiden är inte bra. Jag vet absolut inte något om dig, ålder, jobb eller något. Men planera noggrant vad du vill göra, för varje dag blir bara tuffare att komma tillbaka till arbetslivet.

Permalänk
Medlem

Jaaadååååååå får köpa loss en jobbdatorn (RTX2080, i7 8700, 32gb ram,500 gb m2 SSD) för några hundra. Bra tajming att vi får bärbara nu när min trotjänare där hemma brakade ihop. Enda nackdelen är väl att chassit på workstations inte brukar vara välventilerat och anpassat för spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Jaaadååååååå får köpa loss en jobbdatorn (RTX2080, i7 8700, 32gb ram,500 gb m2 SSD) för några hundra. Bra tajming att vi får bärbara nu när min trotjänare där hemma brakade ihop. Enda nackdelen är väl att chassit på workstations inte brukar vara välventilerat och anpassat för spel...

Sälj den och bli miljonär.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Sälj den och bli miljonär.

Kommer inte på fråga

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Kommer inte på fråga

Om det hade stått 3080 kanske?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Om det hade stått 3080 kanske?

Tyvärr har jag för mycket respekt för min arbetsgivare för att göra det men man är ju sugen med dagens marknad

Permalänk
Medlem

känner mig nöjd med att ha notchat ca 600m Anod och fick slut på sista rullen.. så nu kan man njuta vid datorn i en tjuga med bbq-majskakor, sen får man åka hemåt...och inget snöfall ikväll

Visa signatur

Haha.. Se på fan..