EVGA lanserar nätaggregatserien B5

Permalänk
Melding Plague

EVGA lanserar nätaggregatserien B5

Med full modularitet, överkomliga priser samt djup på endast 150 millimeter tar EVGA:s B5-serie upp stafettpinnen efter föregångaren B3.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Viktigaste frågan: Fortsätter de bygga på FSP, eller går de tillbaka till Superflower? Har inte riktigt varit imponerad sedan deras G3 modell, som så vitt jag vet var sista Superflower-baserad PSUn.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Jo men detta besvarar inte den viktigaste frågan; är sladdarna svarta?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet är det jag missar? Varför skulle jag köpa denna serien när deras Supernova G3 serie ligger i samma prisspann fast med 80+ Guld istället för Bronze?

Permalänk
Medlem

EVGA har så jäkla många PSU modeller och det skiljer för det mesta bara en bokstav i namnet, jobbigt att hålla reda på. Deras Platinum och Titanium modeller är bra, samt ett par Gold modeller, resten är meh eller rent usla.
Vill minnas att B3 inte var någon höjdare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Vet är det jag missar? Varför skulle jag köpa denna serien när deras Supernova G3 serie ligger i samma prisspann fast med 80+ Guld istället för Bronze?

Jag förstår inte heller, Seasonic Focus GX finns ju också, och ser inte hur denna skulle vara konkurrenskraftig? Priserna ser ju ganska lika ut, där kostar 650W 1049, och 750 1199 och då får man 10års garranti och 80+ guld

@JonasT Har ni några PSU-tester inplanerade framöver? Hade gärna sett en närmre titt på Seasonic Focus GX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Vet är det jag missar? Varför skulle jag köpa denna serien när deras Supernova G3 serie ligger i samma prisspann fast med 80+ Guld istället för Bronze?

Jag vet inte varför någon vill köpa G3 ändå. De är rätt högljudda jämförelsevis med G2. Bra att de tar fram nya produktserier men ja bronze är ju svårt att marknadsföra.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Jag tycker att "B5" skriker billigt budgetskräp :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det var dyrt ändå för att bara vara brons-certifierade. Runt tusenlappen hittar du ju guld-agg annars i vettiga effektklasser

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd

Garanti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

5 år. Står i artikeln

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Jag förstår inte heller, Seasonic Focus GX finns ju också, och ser inte hur denna skulle vara konkurrenskraftig? Priserna ser ju ganska lika ut, där kostar 650W 1049, och 750 1199 och då får man 10års garranti och 80+ guld

@JonasT Har ni några PSU-tester inplanerade framöver? Hade gärna sett en närmre titt på Seasonic Focus GX.

Skrivet av Teddis:

Jag vet inte varför någon vill köpa G3 ändå. De är rätt högljudda jämförelsevis med G2. Bra att de tar fram nya produktserier men ja bronze är ju svårt att marknadsföra.

Det är lite udda. När det kommer till andra tillverkare så är det svårare att säga att en produkt inte passar in då de självklart vill vara med och konkurrera även att de har en sämre produkt. Men att två produkter i samma kategori med samma pris där den ena helt enkelt bara är rakt av sämre är väldigt underligt.

Håller med om båda era förslag på nätagg dock. Har ett G2 idag och vad jag läste om de nya modellerna så blir det inte det till nästa bygge.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Teddis:

Jag vet inte varför någon vill köpa G3 ändå.

Formfaktorn gjorde att G3 var intressant när den kom 2016. 1000W på 150mm var unikt när EVGA SuperNOVA G3 1000W kom ut vad jag vet.
Define C som kom ut samma år har en PSU max längd på 175 mm vilket gör att Corsair RM1000x/i går bort. Phanteks Revolt Pro och be quiet! Straight Power 11 som på 170mm blir tajta fanns inte ens på marknaden då utan kom först 2018.
Nu finns ju dock bland annat Seasonic FOCUS GX 1000W på 140mm och EVGA SuperNOVA G3 1000W finns ju inte ens i butik i Sverige längre (blivit ersatt av EVGA SuperNOVA G5 1000W) så den är inte aktuell mer, men formfaktorn var varför den var aktuell.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Föredetting
Skrivet av ggalaxyy:

Jo men detta besvarar inte den viktigaste frågan; är sladdarna svarta?

Kör Lian Li och få alla färger du vill: http://www.lian-li.com/strimer-2-24pin/

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Formfaktorn gjorde att G3 var intressant när den kom 2016. 1000W på 150mm var unikt när EVGA SuperNOVA G3 1000W kom ut vad jag vet.
Define C som kom ut samma år har en PSU max längd på 175 mm vilket gör att Corsair RM1000x/i går bort. Phanteks Revolt Pro och be quiet! Straight Power 11 som på 170mm blir tajta fanns inte ens på marknaden då utan kom först 2018.
Nu finns ju dock bland annat Seasonic FOCUS GX 1000W på 140mm och EVGA SuperNOVA G3 1000W finns ju inte ens i butik i Sverige längre (blivit ersatt av EVGA SuperNOVA G5 1000W) så den är inte aktuell mer, men formfaktorn var varför den var aktuell.

Ah jo ja de var väl kompakta, det får man väl ge dem Men jag stod inte ut länge. 850W (ej 1000 antar jag) G2 ryms fint i Define C och låter oh så mycket mindre!

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av sKRUVARN:

Jag förstår inte heller, Seasonic Focus GX finns ju också, och ser inte hur denna skulle vara konkurrenskraftig? Priserna ser ju ganska lika ut, där kostar 650W 1049, och 750 1199 och då får man 10års garranti och 80+ guld

@JonasT Har ni några PSU-tester inplanerade framöver? Hade gärna sett en närmre titt på Seasonic Focus GX.

Hoppas kunna komma igång igen under våren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Det var dyrt ändå för att bara vara brons-certifierade. Runt tusenlappen hittar du ju guld-agg annars i vettiga effektklasser

Håller med, priset är för högt. Strax äver 900 Kr får man ju t.ex ett Corsair TXM 550 som är gold-certifierat och ett riktigt bra nätagg.

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig mer köpa ett evga agg! tickande fläktar och spoltjut i 2 olika agg! tycker evga gör rent budget ursäkta ordvalet men SKRÄP.

Kör på Seasonic gold agg nu grymt nöjd.

Permalänk
Medlem

G2 var/är sjukt nice.
Dock failade de hårt med G3.
G5 är nice men för dyrt.

EVGA på PSU marknaden är precis som vad ASUS är på GPU marknaden
Har ett högre pris än de andra "för att" de ska vara top notch men är inte bättre än de andra för fem öre.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X