Permalänk

Allt försvann från dator?

Tjena! Jag fick samtal från fassan och som rubriken så hade den uppdaterat sig vid 06 på morgonen och då själv o startat om o när han kom in på datorn så var bilder o dokument borta, Det går inte att återställa datorn till tidigare tidpunkt heller. får felkod: 0x800705aa
När jag går in bland återställningspunkter så finns där ett par stycken där det står "win update"
Kvittar vilken tidigare punkt jag tar så får jag samma fel.
Någon som har nån idé?

Permalänk
Vila i frid

Windows har startats med en temporär användarprofil då den gamla är skadad (hur, när, varför? Microsoft!). Skapa en ny admin-användare, logga ut och logga in på den nya användaren. Leta reda på katalogen C:\Users\OldfsckEdUser och flytta över filerna till den nyskapade användaren. Vanlig problem med Windows.

Permalänk
Medlem

Det går inte att säga exakt varför längre, eftersom Microsoft har lyckats med samma bravad mer än en gång.

https://www.howtogeek.com/658194/windows-10s-new-update-is-deleting-peoples-files-again/

Vill man vara säker på att ha kvar sina filer så är Windows 10 fel operativsystem. Backup är ju bra, men det hjälper inte mot att man får hantera den här typen av problem.

Permalänk

Okej aldrig varit med om de förut nämligen så.
Men ska kolla detta ni nämner o hoppas på det bästa!
Tack

Edit: Det funkade att göra som beskrivit på länkens sida. så nu är allt som det ska vara! tackar!

Problemet åtgärdat.
Permalänk
Medlem

Jag själv spillde Fun Light sockerfri dryck över mitt tangentbord för någon dag sedan. Nu blir det att skaffa nytt (man lär sig inte att man inte ska ha drickbart i närheten när man sitter vid datorn!!!)

Fick bli ett Corsair Gaming K55 RGB som bara kostade 549 kr men fått bra betyg av köpare

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare