Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Bra tips, riktigt fint pris!
En fråga bara, hur ser du lagersaldo?
Kan vara intressant att veta, för att se hur bråttom det är att beställa.

Testa uppdatera varukorgen med ett högt värde så står det.

Permalänk
Medlem

Beställde URBANITE XL WIRELESS B-Lager. Mina slitna Siberia Elite ska bytas ut vid datorn. Ska bli spännande och testa.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

WD Black SN750 eller samsung 970 evo plus, vilka av dessa ska man välja? Ska ha spel på denna och skiljer ju en del i pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hk-tray:

WD Black SN750 eller samsung 970 evo plus, vilka av dessa ska man välja? Ska ha spel på denna och skiljer ju en del i pris.

Den som är billigast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hk-tray:

WD Black SN750 eller samsung 970 evo plus, vilka av dessa ska man välja? Ska ha spel på denna och skiljer ju en del i pris.

Varför lägga pengar på endera om du bara skall ha spel på den? Du kommer inte märka någon skillnad mot en vettig och betydligt billigare SSD.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av twit:

Varför lägga pengar på endera om du bara skall ha spel på den? Du kommer inte märka någon skillnad mot en vettig och betydligt billigare SSD.

Ja, bättre att ta en större isf. Alternativt spara pengar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hk-tray:

WD Black SN750 eller samsung 970 evo plus, vilka av dessa ska man välja? Ska ha spel på denna och skiljer ju en del i pris.

Jag har två 1TB SSDs i systemet i signaturen och fick precis hem en 1TB Samsung 860 QVO från förra veckans Webhallen tips. Tveksamt om man behöver så mycket mer än så för just spel.

NVMe är aningen lyxigt, även om jag ska erkänna att jag föredrar att ha multiplayer titlar som just Battlefield på just NVMe.

Som de andra skriver, välj det billigaste. Spel är inte speciellt skrivintensivt så billigare lösningar bör inte vara någon större nackdel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag har två 1TB SSDs i systemet i signaturen och fick precis hem en 1TB Samsung 860 QVO från förra veckans Webhallen tips. Tveksamt om man behöver så mycket mer än så för just spel.

NVMe är aningen lyxigt, även om jag ska erkänna att jag föredrar att ha multiplayer titlar som just Battlefield på just NVMe.

Som de andra skriver, välj det billigaste. Spel är inte speciellt skrivintensivt så billigare lösningar bör inte vara någon större nackdel.

Nice, ska fundera på att köpa en vanlig ssd bara och ska titta på den du klickade hem.

Permalänk
Skrivet av twit:

Varför lägga pengar på endera om du bara skall ha spel på den? Du kommer inte märka någon skillnad mot en vettig och betydligt billigare SSD.

Så låter det nu.. alla här vet att nästa gen konsoler kommer med diskar du framförallt kan läsa 4GB/sek från. Spel kommer att utvecklas mot betydligt snabbare streaming från SSD framöver. 4k texturer kommer att laddas in i ram 8-10 gånger så fort som för en stackars sata-ssd. Då kan jag tänka mig att det börjar göra skillnad, redan i höst

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Så låter det nu.. alla här vet att nästa gen konsoler kommer med diskar du framförallt kan läsa 4GB/sek från. Spel kommer att utvecklas mot betydligt snabbare streaming från SSD framöver. 4k texturer kommer att laddas in i ram 8-10 gånger så fort som för en stackars sata-ssd. Då kan jag tänka mig att det börjar göra skillnad, redan i höst

Ha ha ha, visst kommer PC kunna välja maxade settings och slå konsollerna i grafik
- men de kan ju aldrig bygga bort loadingscreens för PC även om 0.5% skaffar sig tillräckligt bra SSD...
En troligare lösning vore ju att man med 32 GB ram laddade in data i förväg på PC, men det är det inte heller många som har.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Tråden är till för att diskutera fynd, inte dra igång sidospår. Vänligen skapa egna trådar om intresset finns att diskutera minnesanvändning i webbläsare.

/Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Ännu en tråd för fynd? Varför ska det vara så många olika, fastnade för denna tråden från början just för att alla fynd var samlande i en tråd. 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Webbhallen har uppdaterat sin festival med nya produkter. Finns en hel del men bland annat

Montering av dator: 299 (ord 699)
Kingston A2000 1TB : 1599:-

Kommer ihåg när jag köpte just A2000 1TB för endast några månader sen for endast 1349 kr...

Vad har hänt med just den här modellen egentligen?!?
Varför har priset gått rakt upp för den?

Från början kostade det kortet endast 1249 eller nåt. Var ju kallad för "King of budget" men sen så...

Permalänk
Medlem

@Asterion:

Min Intel 660p Series M.2 2280 SSD 1TB kostade 1179:- Juli 2019, idag 1549:-

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

@Kakan1994:
Uh?
Har du inte sett den tråden sedan den skapades 2011?
Vilken sten har du levt under?

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av floiyd:

Är det någon som befinner sig i Uppsala så finns det ett 2070super som fyndvara för 4000kr på Elgiganten.
Hade jag bott i närheten hade jag plockat det 🙁

https://www.elgiganten.se/product/outlet/datorer-tillbehor-fy...

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5155252

@floiyd

Tack, det va precis vad jag behövde, jag tog det.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Kommer ihåg när jag köpte just A2000 1TB för endast några månader sen for endast 1349 kr...

Vad har hänt med just den här modellen egentligen?!?
Varför har priset gått rakt upp för den?

Från början kostade det kortet endast 1249 eller nåt. Var ju kallad för "King of budget" men sen så...

Det började snackas om att flashminnen skulle gå upp i pris redan i december, att de skulle stiga med 20-30% under året. Sedan kom Corona och gjorde det ännu värre. Tillgång/efterfrågan där tillgången blivit dålig så priserna har dragit iväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@floiyd

Tack, det va precis vad jag behövde, jag tog det.

Mvh

Ingen fara, var en sjukt bra deal så grattis 👍 Blir att hålla koll på elgigantens outlet mer efter det här och hoppas på att det händer närmare mig nästa gång

Visa signatur

PC: i7-12700K • Z690M-PLUS D4 • 32GB, 3200mhz • ASUS RTX3090 TUF
Monitor: LG 38'' UltraGear 38GN950

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@floiyd

Tack, det va precis vad jag behövde, jag tog det.

Mvh

Har du kortet i handen? För jag har det reserverat enligt elgiganten nämligen, ska hämta det imorgon. Tack för tipset @floiyd, vi får se hur det utvecklar sig haha.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EagiZ:

Har du kortet i handen? För jag har det reserverat enligt elgiganten nämligen, ska hämta det imorgon. Tack för tipset @floiyd, vi får se hur det utvecklar sig haha.

@EagiZ

Ja jag har det hemma, hämtade igår.
Det kanske va flera då.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zappo90:

QPAD QH-91 finns återigen på lager hos Mediamarkt för 299 kr

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_qpad-qh-91-pc-gaminghea...

Hur är den jämfört med Logitech G332?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zappo90:

QPAD QH-91 finns återigen på lager hos Mediamarkt för 299 kr

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_qpad-qh-91-pc-gaminghea...

Hur är detta headset? Kanske dags o byta då mitt logitech g35 börjar kännas lite till på åren. Men kanske borde pröva o se om jag kan fixa en ny på garantin först, de har varit galet snälla med garantin än så länge.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

hårddiskar från amazon.de är det likadana man kan köpa från .se för några 100:- mer, alltså så kallade "white diskar"

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3945501
https://www.amazon.de/WD-Book-Desktop-AES-Hardwareverschl%C3%...

/f

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem
Skrivet av fring:

hårddiskar från amazon.de är det likadana man kan köpa från .se för några 100:- mer, alltså så kallade "white diskar"

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3945501
https://www.amazon.de/WD-Book-Desktop-AES-Hardwareverschl%C3%...

/f

Ja. Same shit, same name.

Billigaste seriösa svenska leverantör är Power som tar 1990 kr eller Dustin (2036 kr), alla billigare ÅF på Prisjakt skickar från Danmark (Proshop, ComputerSalg, CDON) eller Tyskland (Conrad). Frågan är om inte Power skickar från Danmark de också?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Hur är detta headset? Kanske dags o byta då mitt logitech g35 börjar kännas lite till på åren. Men kanske borde pröva o se om jag kan fixa en ny på garantin först, de har varit galet snälla med garantin än så länge.

Vet inte vad som skiljer QH-90 från QH-91 och google verkar inte vilja hjälpa, men iaf QH-90 är ett väldigt prisvärt headset.
Bekvämt, bra ljud och hygglig mic.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Vet inte vad som skiljer QH-90 från QH-91 och google verkar inte vilja hjälpa, men iaf QH-90 är ett väldigt prisvärt headset.
Bekvämt, bra ljud och hygglig mic.

Ser ut att vara samma som alla de där hyperx modellerna. Kanske blir o köpa en då det låter väldigt rimligt för prislappen.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Skrivet av Zappo90:

QPAD QH-91 finns återigen på lager hos Mediamarkt för 299 kr

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_qpad-qh-91-pc-gaminghea...

Kan informera om att även om det på hemsidan kan stå att det är slut eller att det inte går att beställa längre så kan det finnas ute i butikerna.

Jag såg denna liggande i butiken i centrala Stockholm igår men köpte ingen då.

Skulle idag åka förbi barkaby och tänkte att jag nog ändå ska köpa ett par. Så jag ringde till mediamarkt och frågade om de hade i butiken där. Hamnade i nån sorts kundtjänst som i formera att den utgått. Frågade även om det inte kanske var så att de hade ute i butikerna. Men fick då till svar att "nej det finns det inte... Det hade jag sett där framför mig här". BULLSHIT! Tänkte jag och svängde in iaf. Och mycket riktigt fanns det ett rätt bra antal lådor liggande.

Så ta en tur till butikerna så kan ni nog få tag i ett par.

Permalänk
Skrivet av moonblase:

Om jag minns rätt är det samma som hyperx cloud II
DVS. du har 4-polig 3.5mm kontakt istället för separat för mic/ljud och får med en dongel som splittar upp kontakten och får en volymkontroll + mute-knapp på dongeln.
Minns inte om man får med både läder och tyg-kuddar men tror att det enbart var tyg.
+1 på att det är bra lurar, tyvärr var kvalitén halvdålig på mina 2 senaste, de höll något år för att sedan gå av där sladden går in i lurarna, satt ett metallstift som klämde åt där sladden gick av.

Har precis öppnat mina och kan informera om att man ionte får med någon USB-dongel, Det är skilda kontakter för mic och hörlurar. Man får med en förlängningssladd som har volym och mute-knapp.

Kuddarna är av "läder" och man får inga extra med. I övrigt är de nästintill en kopia av hyperX lurarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av winterwold:

Har precis öppnat mina och kan informera om att man ionte får med någon USB-dongel, Det är skilda kontakter för mic och hörlurar. Man får med en förlängningssladd som har volym och mute-knapp.

Kuddarna är av "läder" och man får inga extra med. I övrigt är de nästintill en kopia av hyperX lurarna.

Och ingen adapter för konsol/telefon medföljer?
På väg hem med mina och hade hoppats kunde använda dom med min PS4...

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Och ingen adapter för konsol/telefon medföljer?
På väg hem med mina och hade hoppats kunde använda dom med min PS4...

Du kan plugga in kontakten direkt i handkontrollen.