Hur skapar jag PDF-fil med ett antal sidor i?

Permalänk
Medlem

Hur skapar jag PDF-fil med ett antal sidor i?

Ska hjälpa farsgubben anmäla arbetsskada.

Har fått hem en massa A4sidor som jag tänkte göra PDF-fil av men har ingen som helst aning om hur jag ska göra! *yikes*

Någon som kan peka med hela handen åt mig?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Beginner:

Ska hjälpa farsgubben anmäla arbetsskada.

Har fått hem en massa A4sidor som jag tänkte göra PDF-fil av men har ingen som helst aning om hur jag ska göra! *yikes*

Någon som kan peka med hela handen åt mig?

Har du fått hem fysiska papper? I så fall är det smidigaste att scanna in dem om ni har någonstans att göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Har du fått hem fysiska papper? I så fall är det smidigaste att scanna in dem om ni har någonstans att göra det.

Jo. Glömde säga att det är fysiskt. Ska scanna in dem men hur jag sen gör PDF av allting. Där det skiter sig för mig.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Beginner:

Jo. Glömde säga att det är fysiskt. Ska scanna in dem men hur jag sen gör PDF av allting. Där det skiter sig för mig.

Har du en fancy multifunktionsskrivare på jobbet borde den ha alternativet att mejla filen till dig och då blir det en PDF, har du en vanlig scanner hemma måste den ha alternativet att spara som PDF också, allt annat vore jättekonstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Har du en fancy multifunktionsskrivare på jobbet borde den ha alternativet att mejla filen till dig och då blir det en PDF, har du en vanlig scanner hemma måste den ha alternativet att spara som PDF också, allt annat vore jättekonstigt.

Har en Samsung Xpress C460W hemma. Ska se om den har möjlighet att scanna pdf. Sist jag scannade med den var det småpickligt och fick göra det från något program jag installerade i datorn i och med programvara från Samsung.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

HP multiskrivare kan scanna in som PDF. Har du inte den möjligheten hade jag ett program back in the day som hette PDFMate Free PDF Merger som även kunde ta en rad bilder och konvertera till ett PDF dokument. Vet ej hur senare versioner fungerar om de uppdaterat den sen typ... 2013?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Har en Samsung Xpress C460W hemma. Ska se om den har möjlighet att scanna pdf. Sist jag scannade med den var det småpickligt och fick göra det från något program jag installerade i datorn i och med programvara från Samsung.

Google Drive appen har mycket bra skanning med kameran vilket blir till en PDF. Du väljer själv om alla sidor ska bli ett dokument eller varje sida ett separat dokument. Inte långt efter en riktig dokumentskrivare så länge du har en ok mobiltelefon och bra ljus på papprena. Blixten i telefonen brukar inte räcka, blir ljust i mitten men mörkare utåt kanterna.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Scanna dem som en bild..klipp ut bilden och infoga den i ett word dokument.. spara den som en pdf.

Permalänk
Medlem

Scanna in dem på jobbet via scan-send eller smb (välj pdf format innan du scannar)

Kör sedan en merge , https://smallpdf.com/merge-pdf eller https://www.ilovepdf.com/merge_pdf

Permalänk
Inaktiv

Har du Microsoft word är de enkelt, du kan enkelt lägga ihop alla dokument till ett enda och sedan väljer man exportera till PDF.

https://docs.microsoft.com/en-us/office/troubleshoot/word/mer...