Battlefield Bad Company 2 fyller tio år – Kenneth och Emil firar med stream

Permalänk
Melding Plague

Battlefield Bad Company 2 fyller tio år – Kenneth och Emil firar med stream

Det bästa spelet i Battlefield-serien (?) fyller tvåsiffrigt. Häng med när vi firar genom att rasa hus i Bad Company 2.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tagga! 14 minuter kvar!

Permalänk
Medlem

Sjukt att det är 10 år gammalt!

Permalänk
Medlem

Bad Company 2 är bra, men jag håller ändå Vietnam högst. Mest för musiken i bilarna, oslagbar!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Sjukt att det är 10 år gammalt!

Sjukt att spelet håller måttet än med tanke på åldern.
Battlefield 2 har ju åldrats riktigt dåligt i jämförelse med Bad Company och BF3.
Vore ju kul om fler kunde lira det så att det fanns fler servrar

Permalänk
Medlem

Bara skönt att Battlefield: Bad Company 2 lever än och inte gick ner med anledning av GameSpy 2014.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Trodde spelet var äldre. Men nu när jag tänker efter lite nogrannare stämmer det nog rätt bra. Köpte spelet ungefär samtidigt som mitt HD5850. Många härliga timmar blev det med dessa ihop.

Klassiker:

Permalänk
Medlem

Bad Company 2 var roligt men Battlefield 2 var det bästa i serien.

Permalänk
Medlem

Bad Company 2 Rush på Valparaiso var goda tider det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Bad Company 2 Rush på Valparaiso var goda tider det.

Den bästa ♥️ så många timmar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Det bästa spelet i Battlefield-serien (?) fyller tvåsiffrigt

Frågetecknet behövs inte. Ni som inte håller med, möt mig vid aulan på lunchrasten okej?

Permalänk

Vietnam expansionen till BC2 är fortfarande mitt favorit spel i serien. Det enda som har åldrats ganska dåligt med BC2 är rörelsen, den är rent ut sagt kass.

Visa signatur

| Phanteks Enthoo Pro M Tempered Glass SE | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Crucial MX500 2TB SSD | 2x8GB DDR4 3200MHz CL14 G.Skill Ripjaws V | AMD Ryzen 7 2700X 3,7GHz | AMD Wraith Prism | Asus ROG Strix RTX 2080 8GB OC |

Permalänk
Medlem

Gillade Sniper-klassen i BC2. Enklare än roligare än dem nya BF.

https://mfiles.alphacoders.com/469/469893.jpg

Permalänk
Medlem

BFBC2 är utan tvekan det sämsta BF tyvärr. Det är ett bra FPS i sig men ett uuuruselt Battlefield. Med det man börjde locka COD spelare och urvattnade gameplayen för att göra detta möjligt tyvärr...Spel som PUBG osv har tydligt visat att det inte nödvändigtvis måste vara så men de trodde väl att det var rätt väg att gå. Jag anser att det var helt fel väg att gå.

Därför jag gillar BF5 (bästa BF sedan BF2). Det är första BF sedan BC2 de äntligen tar ett steg bort från 3D spotting tex. Det enskilt sämsta som hänt Battlefield sedan det introducerades i BC2 och är anledningen till att jag hatar BC2 och det är därför BF3, BF4 och BF1 per automatik är sämre än BF5 enligt mig. Avskyr skiten. På en stabil andraplats är deathcam...fyfan för sånt trams.

Så jag hoppas de fortsätter i riktningen de tagit med BF5 bara rätta till problemen och fortsätta ta bort trams.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

bästa skjutspelet som gjorts i mina ögon, spelade till och med betan på de.
Rush på African harbor, squad deathmatch i över lag sjukt roligt, kan fortfarande logga på de och ha hur kul som helst i flera timmar, tråkiga att vännerna har gått vidare så man blir lite uttråkad att spela själv tyvärr.
Hade önskat att EA släppte BC2 Löst till communityt hade fan varit en dröm!

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

BFBC2 är utan tvekan det sämsta BF tyvärr. Det är ett bra FPS i sig men ett uuuruselt Battlefield. Med det man börjde locka COD spelare och urvattnade gameplayen för att göra detta möjligt tyvärr...Spel som PUBG osv har tydligt visat att det inte nödvändigtvis måste vara så men de trodde väl att det var rätt väg att gå. Jag anser att det var helt fel väg att gå.

Därför jag gillar BF5 (bästa BF sedan BF2). Det är första BF sedan BC2 de äntligen tar ett steg bort från 3D spotting tex. Det enskilt sämsta som hänt Battlefield sedan det introducerades i BC2 och är anledningen till att jag hatar BC2 och det är därför BF3, BF4 och BF1 per automatik är sämre än BF5 enligt mig. Avskyr skiten. På en stabil andraplats är deathcam...fyfan för sånt trams.

Så jag hoppas de fortsätter i riktningen de tagit med BF5 bara rätta till problemen och fortsätta ta bort trams.

Håller inte riktigt med personligen, började med BF1942, men är rätt ung (25) så personligen ligger BF2 närmast hjärtat vad gäller minnen, men BC2 ligger näst därefter, det behöll liksom själen samtidigt som det kom med ett helt uppslag av tekniska "wow"-faktorer kopplade till Frostbite-motorn, känslan som kom via att dra igenom en hel byggnad med en stridsvagn eller skjuta en betongvägg i stycken med en 12,7 × 99 mm var helt oslagbar. Tycker faktiskt det är något man om nåt drastiskt försämrat i de (snackar inte enbart BF här) flesta moderna titlar där saker och ting verkar sammansvetsade, fysik och dynamiska miljöer har fått sätta foten till för så nära statisk fotorealism som dagens teknik kan åstadkomma, trots att det förstnämnda får saker och ting att kännas mer naturtrogna.
Tar personligen en cylinder på 50 polygoner med halvkass UV-karta som realistiskt reagerar på input framför en med 500 polygoner fastsvetsad i miljön

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Relik 📜

Tack alla som kollade! Blev ju riktigt mysig stream.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

BFBC2 är utan tvekan det sämsta BF tyvärr. Det är ett bra FPS i sig men ett uuuruselt Battlefield. Med det man börjde locka COD spelare och urvattnade gameplayen för att göra detta möjligt tyvärr...Spel som PUBG osv har tydligt visat att det inte nödvändigtvis måste vara så men de trodde väl att det var rätt väg att gå. Jag anser att det var helt fel väg att gå.

Därför jag gillar BF5 (bästa BF sedan BF2). Det är första BF sedan BC2 de äntligen tar ett steg bort från 3D spotting tex. Det enskilt sämsta som hänt Battlefield sedan det introducerades i BC2 och är anledningen till att jag hatar BC2 och det är därför BF3, BF4 och BF1 per automatik är sämre än BF5 enligt mig. Avskyr skiten. På en stabil andraplats är deathcam...fyfan för sånt trams.

Så jag hoppas de fortsätter i riktningen de tagit med BF5 bara rätta till problemen och fortsätta ta bort trams.

Jag håller inte med alls. Bad Company 2 lyckades väldigt bra att få till ett tajt grupporienterad lagspel på ett sätt som Battlefield inte gjort sedan Battlefield 2/142 - och det Battlefield 2 gjorde bra gjorde sig bara bra på typ tre kartor. Designmässigt tycker jag allting föll på plats närmast perfekt i BC2; kartorna hyfsat varierade, klasserna rimligt balanserade och både lag och klass gick att tydligt urskilja bara genom ljudprofilen; vilka vapen som används, rösterna och språket. Fordonsbalansen och variationen lagom utan att bli rörig eller dominerande och de förstörbara miljöerna tillfredsställande och spelmekaniskt välfungerande.

Alla Battlefield-spel jag provat efter Bad Company 2 har varit total anarki med röriga överlappande klasser där incitamenten till att tjäna vapenupplåsningspoäng trumpar lagobjektiven. Jag har inte provat Battlefield 5, men kommer inte heller göra det. Serien är för mig ett avslutat kapitel.

Däremot gör sig Bad Company 2 småkass på PC tack vare de allt för varierade serverinställningarna och där den automatiska lagbalansen allt för ofta bryter upp grupper som spelar tillsammans eller kickar spelare för att göra plats för VIP-spelare på ett sätt som inte händer på konsol. Efter att ha spelat ett par hundra timmar på konsol kändes övergången till PC väldigt tafatt den betydligt bättre grafiken och prestandan till trots.

Permalänk
Medlem

De va la fan man missade detta, bortsett man kan ju kolla reprisen visserligen. Hoppas de bli fler gånger. Finns de nån Svensk server på BC2?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Jag älskade både SP och MP. Körde massor av BC2 och expansionen Vietnam på Xbox 360. Av det lilla jag kört av mer moderna BF gillade jag dem inte alls lika mycket. Det kändes som att fysikmotorn blev sämre. Man kunde inte jämna hela byar med marken i BF3 vad jag minns.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

@Mr.Borka: Bad Company 2 var riktigt bra när det kom men saknade en hel del element för att vara ett Battlefield spel, så jag ser det bara som ett spin-off.
Singleplayer oseriöst men roligt.
Multiplayer obalanserat men roligt.
Multiplayer precis som föregående talare innan dig, har en del saker som är helt värdelöst och borde inte finnas i ett FPS-spel över huvudtaget.
NR 1. 3D-Spotting.
NR 2. Kill-cam.
NR 3. Autoheal.
NR 4. Lineära kartor (OK om vissa är det, men inte majoriteten.).

Battlefield V har gjort mycket rätt i ovan nämnda aspekter och jag hoppas DICE allt mer går tillbaka till hur det var i BF2 och bakåt.

Man ska inte kunna trycka på "Spot"-knappen och sedan kunna följa en spelare genom väggar och smoke... (BC1, BC2, BF3, BF4, BF1).
Dom dummar bara ner spelet och gör det enklare, framförallt för konsollspelare, som om dom är blinda?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

BFBC2 är utan tvekan det sämsta BF tyvärr. Det är ett bra FPS i sig men ett uuuruselt Battlefield. Med det man börjde locka COD spelare och urvattnade gameplayen för att göra detta möjligt tyvärr...Spel som PUBG osv har tydligt visat att det inte nödvändigtvis måste vara så men de trodde väl att det var rätt väg att gå. Jag anser att det var helt fel väg att gå.

Därför jag gillar BF5 (bästa BF sedan BF2). Det är första BF sedan BC2 de äntligen tar ett steg bort från 3D spotting tex. Det enskilt sämsta som hänt Battlefield sedan det introducerades i BC2 och är anledningen till att jag hatar BC2 och det är därför BF3, BF4 och BF1 per automatik är sämre än BF5 enligt mig. Avskyr skiten. På en stabil andraplats är deathcam...fyfan för sånt trams.

Så jag hoppas de fortsätter i riktningen de tagit med BF5 bara rätta till problemen och fortsätta ta bort trams.

Skrivet av rewoX:

@Mr.Borka: Bad Company 2 var riktigt bra när det kom men saknade en hel del element för att vara ett Battlefield spel, så jag ser det bara som ett spin-off.
Singleplayer oseriöst men roligt.
Multiplayer obalanserat men roligt.
Multiplayer precis som föregående talare innan dig, har en del saker som är helt värdelöst och borde inte finnas i ett FPS-spel över huvudtaget.
NR 1. 3D-Spotting.
NR 2. Kill-cam.
NR 3. Autoheal.
NR 4. Lineära kartor (OK om vissa är det, men inte majoriteten.).

Battlefield V har gjort mycket rätt i ovan nämnda aspekter och jag hoppas DICE allt mer går tillbaka till hur det var i BF2 och bakåt.

Man ska inte kunna trycka på "Spot"-knappen och sedan kunna följa en spelare genom väggar och smoke... (BC1, BC2, BF3, BF4, BF1).
Dom dummar bara ner spelet och gör det enklare, framförallt för konsollspelare, som om dom är blinda?

Jag tycker det är så märkligt med folk som gillar gameplay i t.ex BC2, men sedan klagar på de funktioner som används i casual-mode (3d-spotting, deathcam, hp-reg mm), när det finns ett otroligt bra utvecklat hardcore-läge som tar bort exakt ALLA dessa oönskade funktioner samtidigt som allt det goda behålls. Det är som att klanka ner på att ett spel är för lätt när man spelar på easy och inte vill byta till svårare svårighetsgrad i mina ögon.

Spelade bara BC2 på hardcore, aldrig något annat. Bästa BF som någonsin gjorts by FAR, så fruktansvärt kul vi hade!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Tyckte Bad Company 2 var ett helt okej spel sålänge man vänta på Trean,
dock var Kartorna otroligt bra, det var inte bara platt och några skydd här och var utomdet fanns diken nån liten jordhop etc.
Var lite sämre i BF3 fram tills aftermath där det fanns mycket att ta skydd bakom.

BF4 var ju nästan uteslutande platt för snipers, efter det gav jag upp på Battlefield serien.

Edit: Glömde bort hur stora Rush banorna var jämfört med andra i serien.

Sen var det mistluren som kunde eka från en 1W högtalare i ett vadderat rum för ljudtest.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jag tycker det är så märkligt med folk som gillar gameplay i t.ex BC2, men sedan klagar på de funktioner som används i casual-mode (3d-spotting, deathcam, hp-reg mm), när det finns ett otroligt bra utvecklat hardcore-läge som tar bort exakt ALLA dessa oönskade funktioner samtidigt som allt det goda behålls. Det är som att klanka ner på att ett spel är för lätt när man spelar på easy och inte vill byta till svårare svårighetsgrad i mina ögon.

Spelade bara BC2 på hardcore, aldrig något annat. Bästa BF som någonsin gjorts by FAR, så fruktansvärt kul vi hade!

Hardcore var helt OK, men jag vill ha minimap nere i hörnet, se hur mycket ammunition jag har i vapnet och totalt, veta hur mycket liv jag har kvar etc etc... sånt försvinner i Hardcore samt att vapnen blir lite för "dödliga" vilket inte blir kul.

Det spel som varit närmast BF2 är BF4 med deras "Classic" setting, som behöll det vanliga "casual"-läget med Squadleaderspawn fast utan:
3D-spotting
Autoheal
Autoreg
Killcam
etc.

Inget slår den klassiska känslan.

Visa signatur
Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jag tycker det är så märkligt med folk som gillar gameplay i t.ex BC2, men sedan klagar på de funktioner som används i casual-mode (3d-spotting, deathcam, hp-reg mm), när det finns ett otroligt bra utvecklat hardcore-läge som tar bort exakt ALLA dessa oönskade funktioner samtidigt som allt det goda behålls. Det är som att klanka ner på att ett spel är för lätt när man spelar på easy och inte vill byta till svårare svårighetsgrad i mina ögon.

Spelade bara BC2 på hardcore, aldrig något annat. Bästa BF som någonsin gjorts by FAR, så fruktansvärt kul vi hade!

Hardcore gör vapenbalansen helknasig dock, gynnar den som skjuter först på tok för mycket och snipers blir för simpelt när de inte måste sikta mot huvudet längre. Tyckte jag iaf, jag testade det lite, men det är sant det du säger att många HUD element jag stör mig på försvinner faktiskt med hardcore iaf.

Den stora grejen för mig är nog att jag störde mig inte på många av stödhjulen då, medan jag lirade spelen när de var nya. BC2 var första BF på länge och jag kom ju från MW2 så man var ju van vid trams liksom. Jämte det flamset (MW2 dvs) var ju BF hardcore även i core liksom så man stortrivdes ju.

Utan det har kommit allt eftersom, min frustration. Var med BF4 jag fick nog och insåg att detta är inte Battlefield längre för mig, BF3 funkade dock bra tyckte jag, var nog främst pga hur annorlunda det kändes mot BC2 och jag bytte från 360 till PC under BF3 vilket var ett kärt återseende med BF på PC också. Men hoppades ändå BF4 skulle rätta till en del fel från BF3 men icke. När folk listat ut hur spelet fungerade sjönk kvalitén på gameplay ordentligt med tiden ännu mer i BF4. Var för simpelt helt enkelt. Saknade djup tyckte jag. Sen kom classic mode till BF4 mot slutet och wow. Ska ärligt säga att Hardcore hade jag nog helt glömt att det ens existerade till BF4, den konstiga balansen fanns i bakhuvudet iaf så jag testade aldrig tyvärr.

Men...Classic mode innebar att de tog bort ammo-pool och man fick magazine-pool. Man reggade ingen HP automagiskt längre. Ingen 3D spotting. Minimap var inaktiv också så ingen 2D spotting heller. Ingen deathcam. Perfekt på alla sätt och vis tyckte jag. Hardcore utan den konstiga balansen med vapnen kan man säga. Eller BF2 med BF4 skrud kan vi också säga...typ iaf

Takten på spelet sjönk som en sten direkt när folk tvingades använda ögon och öron aktivt framför att få allt serverat på silverfat som de var vana vid sedan BC2 det märktes direkt. Assault och deras supervapen var inte så super längre. Var helt sjukt kul och bevisade för mig exakt det jag misstänkte, att den uppskruvade takten och annan frustration jag upplevt kom med nerdummad gameplay. BFBC2 är patient zero för detta och det är därför jag numera hatar det spelet med sån passion.

Men som sagt, med BF5 har de lite smått börjat komma tillbaka i form tycker jag iaf. Bästa BF sedan BF2 trots sina problem (om vi räknar bort BF4 classic). Hoppas innerligt de fortsätter på denna inslagna bana till BF6 och fixar till problemen. Kolla på BF2 för inspiration helt enkelt, eller BF4 classic. Inte BC2. BC2 kollade de på inför BF3, BF4, BF Hardline och BF1 och djupet i gameplay försvann successivt. Tycker det räcker nu. Väck med stödhjulen. Gör få tight gameplay som belönar skickliga och smarta ändå utan att dumma ner saker så förbenat.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Hardcore var helt OK, men jag vill ha minimap nere i hörnet, se hur mycket ammunition jag har i vapnet och totalt, veta hur mycket liv jag har kvar etc etc... sånt försvinner i Hardcore samt att vapnen blir lite för "dödliga" vilket inte blir kul.

Det spel som varit närmast BF2 är BF4 med deras "Classic" setting, som behöll det vanliga "casual"-läget med Squadleaderspawn fast utan:
3D-spotting
Autoheal
Autoreg
Killcam
etc.

Inget slår den klassiska känslan.

@Zemlan - Nu är ju jag en sån som vill hävda att den som skjuter först och träffar borde vinna (ffa om du skjuter med en sniper) - precis som det skulle vara i verkligheten - men smaken är ju som baken T.ex en vanlig pistol dödade med tre till fyra träffar beroende på hur välplacerade de var samt distansen.

Om jag inte minns helt fel så fanns väl möjligheten att välja o vraka på inställningar i bc2? Kan ha fel men har för mig man kunde typ välja yes/no på alla hardcore-inställningar, t.ex kunde man hosta en server med default-damage, fullt UI minus 3dspotting, autoheal, killcam etc.
Tror det var bc2, men kan annars ha varit någon av de nyare.

Du skulle ju isf hostat en server med exakt de inställningar du ville ha

Personligen älskade jag känslan i hardcore där du faktiskt var rädd för att springa över öppna ytor för att du så lätt kunde bli snipe'ad/skjuten, vilket faktiskt gjorde smokes och annat användbart på ett helt nytt sätt. Man var inte längre stålmannen utan behövde utnyttja kartan och skenmanövrer på ett helt annat sätt. Ingen karta gjorde att man inte omedelbart såg varifrån någon sköt, utan fick utgå från det man såg eller hörde.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Hardcore var helt OK, men jag vill ha minimap nere i hörnet, se hur mycket ammunition jag har i vapnet och totalt, veta hur mycket liv jag har kvar etc etc... sånt försvinner i Hardcore samt att vapnen blir lite för "dödliga" vilket inte blir kul.

Det spel som varit närmast BF2 är BF4 med deras "Classic" setting, som behöll det vanliga "casual"-läget med Squadleaderspawn fast utan:
3D-spotting
Autoheal
Autoreg
Killcam
etc.

Inget slår den klassiska känslan.

BF4 classic mode <3

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

@Zemlan - Nu är ju jag en sån som vill hävda att den som skjuter först opch träffar borde vinna - precis som det skulle vara i verkligheten - men smaken är ju som baken

Om jag inte minns helt fel så fanns väl möjligheten att välja o vraka på inställningar i bc2? Kan ha fel men har för mig man kunde typ välja yes/no på alla hardcore-inställningar, t.ex kunde man hosta en server med default-damage, fullt UI minus 3dspotting, autoheal, killcam etc.
Tror det var bc2, men kan annars ha varit någon av de nyare.

Du skulle ju isf hostat en server med exakt de inställningar du ville ha

Jo, jag håller med egentligen. Men blir för mycket av det goda med Hardcore tycker jag. Vill jag ha sånt kan jag installera en milsim som ARMA istället.

Vill ha en chans att kanske reagea, lokalisera fienden och spela ut honom helt genom överlägset aim eller något annat smart kanske, hinna hitta skydd och vända striden till min fördel. Hardcore sabbar detta lite.

MEN, med det sagt. Hade Hardcore kommit till BF5 hade jag kört det. Problemen, eller de stora frustrerande grejerna som finns kvar i BF5 (flyyyyyygplanen Grr) samt den lilla 3D och 2D spotting som finns kvar skulle avhjälpas med Hardcore och jag kan ta udda vapenbalans då bara jag slipper det. Håller tummarna för BF6!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Livsnjutare 😎

Shhiiiit, har det redan gått 10 år!?

Man hänger med med alltså... 🙄

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •