Permalänk
Avstängd
Skrivet av Überklass:

Det är utekatter som dödar miljontals fåglar och andra djur varje år och som bajsar i min dotters sandlåda som jag vill gnälla lite extra på. *hytter med näven!*

He he...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Det är utekatter som dödar miljontals fåglar och andra djur varje år och som bajsar i min dotters sandlåda som jag vill gnälla lite extra på. *hytter med näven!*

Men de fåglarna har ju skitit på din bil och dödat miljontals insekter och kryp. *Hytter med båda nävarna!*

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Men de fåglarna har ju skitit på din bil och dödat miljontals insekter och kryp. *Hytter med båda nävarna!*

Ja, men det är ju bra att de dödar insekterna som äter mina blommor...
Dessutom äter ju en enda svala ca halva sin kroppsvikt i insekter under försommaren, varav merparten är myggor och knott här...
Tredubbel orsak att hata kattkräken!!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Ja, men det är ju bra att de dödar insekterna som äter mina blommor...
Dessutom äter ju en enda svala ca halva sin kroppsvikt i insekter under försommaren, varav merparten är myggor och knott här...
Tredubbel orsak att hata kattkräken!!

Problemet är att det föds ungefär 1000 myggor per svala. Man ska inte hata katter.. för de är vackra djur. Däremot kråkor borde inte få existera.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd

Cyklister i Stockholm, innanför tullarna. (Dom borde förvisas till Gotland!)
Damer med barnvagn som går i bredd på gångväg.
Damer med kundvagnar som går i bredd i mataffärer.
Alla som äger Audi och BMW. (Vi verkar ha alldeles för många pizzerior i Sverige, iallafall förr, var det nästan bara pizzeriaägare som körde dom bilarna.)
Bilister som sitter med facebook/youtube medans dom kör.

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av patteSatan:

Cyklister i Stockholm, innanför tullarna. (Dom borde förvisas till Gotland!)
Damer med barnvagn som går i bredd på gångväg.
Damer med kundvagnar som går i bredd i mataffärer.
Alla som äger Audi och BMW. (Vi verkar ha alldeles för många pizzerior i Sverige, iallafall förr, var det nästan bara pizzeriaägare som körde dom bilarna.)
Bilister som sitter med facebook/youtube medans dom kör.

Som född och uppvuxen på Gotland och Gute i själ och hjärta tills jag dör, trots att jag nu bor på fastlandet, så vill jag å det starkaste betacka mig för ditt förslag angående cyklande Stockholmare!!
Det finns nog av den sorten under sommarmånaderna, med eller utan cykel

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Avstängd

@Kern: Jag förstår din oro.
Jag vill inte ha dom i Sundsvall heller, så låt oss låsa fast dom ute på Djurgården.

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem

Dagens gubbgnäll. Folk verkar ha Corona-hysteri och mathandla på nätet till den grad att jag inte kan få hemleverans imorgon utan måste vänta till på onsdag. I ren protest tänker jag gå till Ica Maxi imorgon och handla. Helt jefla manuellt! Kanske ska jag rent av hosta lite demonstrativt på grönsaksavdelningen. Inte för att det hjälper mig, men för att alla andra också ska lida.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Problemet är att det föds ungefär 1000 myggor per svala. Man ska inte hata katter.. för de är vackra djur. Däremot kråkor borde inte få existera.

Men jag gillar ju kråkor...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Det är utekatter som dödar miljontals fåglar och andra djur varje år och som bajsar i min dotters sandlåda som jag vill gnälla lite extra på. *hytter med näven!*

Hmm, ska vi utrota alla djur som dödar andra djur?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Trött på alla förbannade jävla sniglar på vägen när man åker till jobbet! Hur jävla svårt är det att åtminstone hålla 95 av 100? Nej det ska köras i 65 för det är ju en fil, när det väl blir två filer går det tamejfan gasa för att sedan bromsa in igen vid en fil. Majoriteten av alla dessa ”bilister” är glasögonprydda män i sin 50’års prime sittandes bakom ratten i sin pensionärskärra VOLVO/SAAB/OPEL/RENAULT/KIA.

Ibland händer det faktiskt att Agda, 68+ sniglar också men hon har vett att köra i sin snigelfart även vid två filer istället för att gasa på lite extra som alla gubbjävlar gör.

Och DÖD åt alla som kör om framförvarande bil SAKTA!
Trampa på gasen för fan så alla andra (20 tal bilar) kan köra om den där alla jäveln!

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Stort problem med alla moderna spel där ser ryggen på sin spelare.
Så var det inte för 20 år sedan.😩

Håller verkligen med. 3:e persons spel kallas det och är djävulens otyg.
Varför skulle jag vilja styra en sorts docka jag leder framför mig?
Jag vill spela själv och uppleva att jag är huvudpersonen i spelet, inte leka dockteater.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Hmm, ska vi utrota alla djur som dödar andra djur?

Det gör människan redan så bra

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Lego Master
Skrivet av patteSatan:

Bilister som sitter med facebook/youtube medans dom kör.

Jag sitter med YouTube i bilen när jag kör. Med mobilen i fäste. Och skärmen släckt.
Lyssna på dokumentärer i bilen is the shit. Och YouTube Premium.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Varför skulle jag vilja styra en sorts docka jag leder framför mig?

Går från gubbgnäll till gubbsjuka här, men...
Tredjeperson handlar om att spela en kvinnlig karaktär. Sådana vill man beskåda bakifrån. (Eller en manlig, om man föredrar deras bakdelar. Huvudsaken är att finna pixlar som man vill sätta tänderna i)

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hablam:

Hmm, ska vi utrota alla djur som dödar andra djur?

Nej då. Det räcker bra med de tidigare nämnda... och kanske fästingarna.

Edit: Ordet utrota har en dålig klang.. omplacera blir bättre? Förslagsvis på månen.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Fnissar åt mycket och håller med om det mesta.

Rankar inte men 50+ som jag är så är jag gubbe, var gubbe redan som nyfödd.

Cyklister rent generellt. Känns som många av dem är "Guds gåva". Mitt huvud går som en vindflöjel när jag kör i Uppsala för att kolla så ingen cyklist kommer bakifrån när man ska svänga. Menar, som cyklist så är det självklart att "alla ser mig i mörkret med mörka kläder på utan reflexer eller lysen och jag har ju företräde överallt, övergångsställen och korsningar".

Gångtrafikkanter som bara tar "steget ut" utan att ens vrida på huvudet och titta först och lurar på huvudet eller i öronen.

Föräldrar som använder barnvagnen som stridsvagn vid övergångsställen/trottoarer/gångar i affärer etc.....

Folk som parkerar på handikapplatser utan "lappen" i rutan som sen trippar till bankomaten eller in för att hämta paket eller in på apoteket etcetc.......

Bonden i byn som beter som att allt han ser det äger han. Mitt jobb att ta fram tomtgränsen, inte hans enligt honom själv = ett träd han fick lov att ta ner på vår tomt på gränsen till hans mark resulterade i två och ett halvt som kommer bli tre för det halva kommer inte överleva. Dessutom mosade han vår brevlåda för morgontidningen som han inte vidkänns. (fast det är väl inte "gubbgnäll" iofs)

Folk som gnäller på pensionärer. (Känn er fria att ta åt er ) Ni är snart där själva. Har ni inga åldrade släktingar som ni följt och "följt" nedgången i "motoriken" med? Min snart 87åriga far som alltid varit snabb och smidig som en ekorre (jobbade som sopgubbe i nästan 30 år innan pensioneringen så han har hållit igång merparten av sitt liv) stapplar sen tiotalet år tillbaks med rullator och segare och segare blir det. Folk behandlar honom i affärer som han borde försvinna, de kliver in framför honom, står bakom och suckar högt och ljudligt. Menar, var ska pensionärerna ta vägen?

Mina stavfel i detta inlägg, hinner inte korrläsa. Blev bråttom iväg just nu. Sorry.......

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd

Personen jag blev irriterad på på stan stod själv parkerad mitt på en handikapp parkering, klart och tydligt utan varesig tillstånd eller egentligt behov av att göra det, samtidigt som hen skrek åt mig och personen som höll på att hjälpa till att lasta på dörren (som hade en typ 150 kg tung karmarrangemang fastskruvad...) att vi inte fick stå där vi stod ca 2 minuter därför att vi stod "för nära" en tom handikapp parkering (som var fullt tillgänglig från tre sidor) på en i övrigt halvtom parkeringsplats...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Empatilösa svin som gnäller på pensionärerna som byggt upp vår välfärd. Maken till otacksamt pack får man leta efter. Tvi.

Permalänk
Medlem

Bilister som vägrar inse att mittenfilen på en trefilig motorväg är en omkörningsfil.

Folk som använder Facebook.

Folk som använder Instagram.

Folk som använder Twitter.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Problemet är att det föds ungefär 1000 myggor per svala. Man ska inte hata katter.. för de är vackra djur. Däremot kråkor borde inte få existera.

Jag ville faktiskt ha en katt när jag var liten, minns jag till och med försökte smuggla hem en kattunge jag fick av en kompis när vi gick i lågstadiet, men jag fick inte för morsan då hon var rädd att hundarna skulle ta kol på den, så jag fick ha den hos honom i stället i hans farsas ladugård, men där levde den ju varmt gott och fick god mat, medan jag noga tätade alla fågelholkar med närmast kirurgisk precision på logen där... ha ha

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Kollegor som spränger toaletten utan att göra rent efter sig. Fick de inte lära sig hyfs under sin uppväxt? Detta respektlösa fenomen har existerat på samtliga arbetsplatser jag hunnit arbeta på.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Hmm, ska vi utrota alla djur som dödar andra djur?

Då ligger människan pyrt till i så fall.

Skrivet av OceanK:

Det gör människan redan så bra

Problemet är väl att den värsta boven går fri (alltså människan).

Skrivet av videopac:

Empatilösa svin som gnäller på pensionärerna som byggt upp vår välfärd. Maken till otacksamt pack får man leta efter. Tvi.

Om ej ironiskt..

1. Alla pensionärer har inte bidragit till detta.

2. Det ger väl dem inte mer rätt att bete sig som de vore de enda på jorden?

3. Jag synar det påståendet. Folk som är 30-60 år har bidragit.. om inte mer.. iallafall lika mycket till välfärden.

4. Om Agda 70 ska till disken för att köpa billig tårta så kan hon iallafall se till att inte köra över folk som redan försökt gå ur vägen för hennes rallykörande med kundvagnen där hon tar med sig halva butiken för att kunna armbåga sig fram till disken.

Det får mig att tänka på personen som försökte sno den parkeringsplats jag hade halvt kört in i. Slutade med att kärringen rev upp sidan på min bil och hade sedan mage att skrika "Gubbjävel" åt mig. Tåls att nämnas att kvinnan var typ 70 och nästan dubbla min ålder. Visst ska man ha respekt för människor men då ska de även ge lite respekt tillbaka och inte bete sig som översittande idioter. Så ska de bete sig illa så ska de ha kritik också. Så enkelt är det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Bilister som vägrar inse att mittenfilen på en trefilig motorväg är en omkörningsfil.

Folk som använder Facebook.

Folk som använder Instagram.

Folk som använder Twitter.

Mittenfilen - i Göteborg är det nästan en överlevnadsnödvändighet att ligga där då det kan hända på många ställen att antingen högerfil eller vänsterfil bara försvinner ut som en avfart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

1. Folk som slänger skräp på gator och i naturen gör mig galen. Ta hand om er egna skit era lata pissråttor.

Detta... Jag vill göra något åt det oftare men det är så sällan man får tillfälle. Jag var en gång på en större tillställning utomhus där man satt ute med filtar/stolar i gräset och två föräldrar med barn satt ganska nära. När de gick så lämnade de allting, glasspapper, plastpåsar, någon engångslåda, tomburkar. Den gången brast det totalt så jag tog upp allting, sprang ikapp dem och ungefär så här blev den diskussionen:

- Ursäkta, men ni glömde en massa saker!
- Ööhhh, nej?
- Men ni måste väl förstå att man inte bara kan lämna allt skräp, varför tar ni det inte till en soptunna?
- Öhh det orkar vi inte
- *Pekar på en soptunna typ 15 meter bort i riktningen de går" Det finns tunnor överallt så nu kan ni ta och kasta det här
- ...

Då lämnade jag allting i deras barnvagn (tom) och gick tillbaka. De såg ut som fån men tog och kastade ut allting igen på marken så jag fick ju gå och kasta det sedan ändå men vafan. Man blir ju helt lack på hur många idioter det finns.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av haijen:

Detta... Jag vill göra något åt det oftare men det är så sällan man får tillfälle. Jag var en gång på en större tillställning utomhus där man satt ute med filtar/stolar i gräset och två föräldrar med barn satt ganska nära. När de gick så lämnade de allting, glasspapper, plastpåsar, någon engångslåda, tomburkar. Den gången brast det totalt så jag tog upp allting, sprang ikapp dem och ungefär så här blev den diskussionen:

- Ursäkta, men ni glömde en massa saker!
- Ööhhh, nej?
- Men ni måste väl förstå att man inte bara kan lämna allt skräp, varför tar ni det inte till en soptunna?
- Öhh det orkar vi inte
- *Pekar på en soptunna typ 15 meter bort i riktningen de går" Det finns tunnor överallt så nu kan ni ta och kasta det här
- ...

Då lämnade jag allting i deras barnvagn (tom) och gick tillbaka. De såg ut som fån men tog och kastade ut allting igen på marken så jag fick ju gå och kasta det sedan ändå men vafan. Man blir ju helt lack på hur många idioter det finns.

Fyfan va arg jag blir av att läsa det här! Hur kan man vara så respektlös!? 🤬

Visa signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

@ehsnils: Eller när de bygger om vägen (vilket sker 100% av året, Göteborg blir aldrig färdigt med vägnätet) så kan det dyka upp en betongsugga och skylt från ingenstans. Återigen så finns mittfilen till räddning.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

Jag är en förhållandevis harmonisk människa, men 2-plus-1-vägar och mupparna som färdas på dem blir jag knäpp på ibland. Kör alltid farthållare, och likväl kommer det tjommar och blåser förbi när det är tvåfiligt, för att sedan tydligen bli livrädda när det kommer ett vajerräcke lite för nära vid enfiligt, sänker hastigheten, jag kommer ikapp, och måste stänga av farthållaren för att muppen kör UNDER hastighetsgränsen. Är man så rädd för ett räcke ska man inte köra bil, är min bestämda åsikt.

Exakt. Så sjukt jävla irriterande än värre när muppjävlarna till lastbilar ska köra om varandra så en annan inte hinner om på den lilla 2 filiga biten.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Om ej ironiskt..

1. Alla pensionärer har inte bidragit till detta.

2. Det ger väl dem inte mer rätt att bete sig som de vore de enda på jorden?

3. Jag synar det påståendet. Folk som är 30-60 år har bidragit.. om inte mer.. iallafall lika mycket till välfärden.

4. Om Agda 70 ska till disken för att köpa billig tårta så kan hon iallafall se till att inte köra över folk som redan försökt gå ur vägen för hennes rallykörande med kundvagnen där hon tar med sig halva butiken för att kunna armbåga sig fram till disken.

Det får mig att tänka på personen som försökte sno den parkeringsplats jag hade halvt kört in i. Slutade med att kärringen rev upp sidan på min bil och hade sedan mage att skrika "Gubbjävel" åt mig. Tåls att nämnas att kvinnan var typ 70 och nästan dubbla min ålder. Visst ska man ha respekt för människor men då ska de även ge lite respekt tillbaka och inte bete sig som översittande idioter. Så ska de bete sig illa så ska de ha kritik också. Så enkelt är det.

Verkligen inte ironiskt. Men ganska symptomatiskt att folk generaliserat förringar det som tidigare generationer byggt upp.

1. Och? Alla som är INTE pensionärer bidrar heller inte till vår välfärd.

2. Nej och det gör de generellt inte heller. Dock får man inse att med ålder kommer problem med omgivningsuppfattning och det kan ställa till en del problem. Nu kan man som rask och pigg "ungdom" ta hänsyn till att det inte är lika lätt att hantera vardagen när man blir gammal.

3. Nu håller vi på att rasera välfärden och det är inte pensionärerna som är drivande där direkt. Så, till en del kan jag ge dig rätt; välfärden har ökat under vår tid också men är på tillbakagång nu. Men utan den tidigare generationen så hade vi inte haft något att stå på så tacksamhet för deras uppbyggnad av vårt samhälle vore klädsamt.

4. Nu tror jag inte ett ögonblick på att Agda (70) kör något rally med sin kundvagn. Om du inte är handikappad (eller har snigelgener) så lär du hinna ur vägen utan problem. Se även punkt 2.

[EDIT]: Skall förstås stå ett "inte" i punkt ett ovan