Datorplats i bokhylla

Datorplats i bokhylla

Har flyttat ihop med sambon, och med det inte fått en egen datorplats.
Man måste alltså kompromissa litegrann, men efter mycket pill så är jag ändå väldigt nöjd
Sambon ville ha en platsbyggd bokhylla, där såg jag min chans till en datorplats.
Här är lite bilder på resultatet.
Kanake kan inspirera andra tänker jag

Har ni frågor om bygget eller om ni har några tipps för att få det bättre så kommentera gärna
Besök galleriet här

Senast redigerat 2020-03-02 23:13

En kabellist för monitorkablarna så är det 10/10!

//C

ser riktigt trevligt ut! hade mer är gärna haft en sådan setup som inte skriker gaming

Med tanke på hur det ser ut så passar nog ett par Ikea Eneby in bra där om du vill ha prisvärt ljud i samma stil, högtalaren går att koppla via kabel så det går att få till stereoljud.
https://www.ikea.com/se/sv/p/eneby-bluetooth-hoegtalare-vit-8...

Smart och snyggt! WP! 5/5

@Hamsnen: Ni kan väl åtminstone ha lite fler böcker om ni ska kalla det för bokhylla? Hur som helst, snyggt!

Glöm inte armstöd och en mer ergonomisk stol för längre sittande annars ser det fint ut!

@solhasse: ja jag trodde också från början att en bokhylla va för böcker, men ack så fel jag hade

Skärmen ser ut att sitta väldigt långt ner, får du inte ont i nacken? Annars väldigt snyggt!

@Kattus: stolen är nog lite lägre än den ser ut, sen är jag bara 1.70 lång så blir faktiskt bra för mig

Cleant! Blev ju skitbra!
Jag har också behövt infiltrera in min datorhörna i vårt bokhyllesystem! Det går om man kompromissar

Här är vår klottervägg
Vet inte hur jag lyckades få in både min datorhörna och min vinylsamlig.

Förlåt men, ventilation till datorn? Ett snygg fläktgaller bakom vasen och vid fötterna skulle behövas. 120mm som snurrar på 5v räcker tänker jag. Annars snyggt

@XHI: ja jag ha lite tankar runt det, alltid när datorn är igång står ju givetvis luckorna öppna, har inte kommit över 75 grader i långt stresstest, så det är ingen fara, men skulle vilja hålla det stängt hela tiden såklart 🙂

Skrivet av Hamsnen:

@XHI: ja jag ha lite tankar runt det, alltid när datorn är igång står ju givetvis luckorna öppna, har inte kommit över 75 grader i långt stresstest, så det är ingen fara, men skulle vilja hålla det stängt hela tiden såklart 🙂

Skulle bli riktigt snyggt med ett vitlackad ventilationsgaller vid fötterna.. mmmh och en i toppen, slippa fläktarna och låta värmen stiga naturligt Think about it!

Riktigt snyggt!