Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Håller lite med, PoE 2 är ju bara en "remake" på PoE, iaf vad som det ser ut som nu. Beror ju på hur mkt nytt osv som kommer exakt sen^^

Vi har ju fått väldigt mycket info redan.
Det är inte en remake, det är fortfarande samma spel PoE = poe2. Läs nedan

Skrivet av Xinpei:

POE 2? Du menar spelet som ser ut som det egentligen bara är ett EXP pack till POE 1?

Antar att du inte vet någonting om PoE (1/2). PoE 2 är i det stora hela ett expansionspaket, om man nu kan kalla det så. Namnet valde dom för att patch 4.0.0 bara låter som en content update men nu bygger dom ju om hela socket/skillsystemet t.ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Vi har ju fått väldigt mycket info redan.
Det är inte en remake, det är fortfarande samma spel PoE = poe2. Läs nedan

Antar att du inte vet någonting om PoE (1/2). PoE 2 är i det stora hela ett expansionspaket, om man nu kan kalla det så. Namnet valde dom för att patch 4.0.0 bara låter som en content update men nu bygger dom ju om hela socket/skillsystemet t.ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Yes. Det måste vara så att jag aldrig spelat spelet... -.-

POE 2 verkar vara lika mycket nytt som RoS var till Diablo 3. Skillnaden är att man inte lanserade RoS som ett "Nytt spel".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Yes. Det måste vara så att jag aldrig spelat spelet... -.-

POE 2 verkar vara lika mycket nytt som RoS var till Diablo 3. Skillnaden är att man inte lanserade RoS som ett "Nytt spel".

Fast nu var det ju inte lanserat som ett "nytt spel" eller nytt spel. Enligt GGG är varje ny league 3.x en ny expansion, och PoE 2 (4.0) är en mega-expansion.

Tänk typ Overwatch 2 tio gånger större.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Yes. Det måste vara så att jag aldrig spelat spelet... -.-

POE 2 verkar vara lika mycket nytt som RoS var till Diablo 3. Skillnaden är att man inte lanserade RoS som ett "Nytt spel".

Du menar att skillnaden är att GGG släpper POE2 och all ny content fram till dess gratis, medan Blizzard släpper ett "character pack" för 40$?

Jag är ett stort Blizzard och främst Diablo-fan och jag tycker det är grymt imponerande vad GGG har gjort med PoE då det alltid har varit ett F2P spel. Med den nya grafiken så kommer det bli ett mycket mer attraktivt spel för nya spelare och en bra konkurrent till Diablo 4.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Vi har ju fått väldigt mycket info redan.
Det är inte en remake, det är fortfarande samma spel PoE = poe2. Läs nedan

Antar att du inte vet någonting om PoE (1/2). PoE 2 är i det stora hela ett expansionspaket, om man nu kan kalla det så. Namnet valde dom för att patch 4.0.0 bara låter som en content update men nu bygger dom ju om hela socket/skillsystemet t.ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast vad jag fatta det som så gör dom ju även om första delarna av spelet? För att dom prata om att första bossarna i spelet är tråkigt i jämförelese med senaste dom lagt till.
Så dom gör om hela kampanjen?
Är så jag fatta det... dvs en remake o inte bara en "expansion"
Dom släpper ju även en ny leauge sammtidigt.

Men sen kanske du missuppfattade mig? Är ju inte ett helt nytt spel i sig, är ju en update "bara" oh det vet jag om

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Du menar att skillnaden är att GGG släpper POE2 och all ny content fram till dess gratis, medan Blizzard släpper ett "character pack" för 40$?

Jag är ett stort Blizzard och främst Diablo-fan och jag tycker det är grymt imponerande vad GGG har gjort med PoE då det alltid har varit ett F2P spel. Med den nya grafiken så kommer det bli ett mycket mer attraktivt spel för nya spelare och en bra konkurrent till Diablo 4.

Nej. Jag menar att Blizzard är klara med att det är ett EXP pack medan POE försöker "sälja" sitt spel som något nytt. Det är ganska skrattretande att folk verkar tro att POE 2 är ett nytt spel när det i verkligheten snarare är ett EXP pack.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Diablo IV ser enligt mig intressant ut, jag har naturligtvis hög skepsis men riktningen överlag känns helt rätt av det vi har sett hittills.

Angående PoE2, vi vet ju att GGG vet hur man levererar så här finns naturligtvis ingen oro. Kalla det för ett nytt spel, expansion eller tomatsoppa, det kvittar i slutändan. Lägg istället fokus på faktumet att genrens idag bästa titel blir större, fräschare, får ny content och blir förhoppningsvis även ett bättre spel i samma veva. Allting gott.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Inaktiv

Tycker vi ska hålla PoE utanför den här tråden.

Hursomhelst. Ju mer jag tänker på Diablo IV ju mer skeptisk känner jag mig. Det känns allt för grått och hela dodge-grejen känns inte passande.

Permalänk
Medlem

De kommer garanterat ändra väldigt mycket av det vi sett. De visar snarare upp att de har en motor som fungerar, skills och itemization kommer långt senare.

Jag undrar hur de kommer göra med item level på föremål. Jag föredrar verkligen om en unik har en fast ilvl som i D2, inte en flytande ilvl som skalar mot spelarens level när den droppar, som i D3. I D2 fanns det en del saker man kunde hitta tidigt i spelet som fungerade rätt långt i i levlarna.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

David Kim utvecklar en hel del om items här:

System Design in Diablo IV (Part II)

Jag gillar v e r k l i g e n det som skall betraktas som substitut till ancient legendaries. Betydligt mer intressant. De verkar överlag hörsamma feedback.

Permalänk
Medlem

Blizzards återkommande kvartalsuppdatering om Diablo IV - februari 2020
https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23308274/diablo-iv-qu...

Finns en del info om användargränssnitt med bilder.

Credit till https://www.fz.se/forum/post/3972289

Permalänk
Medlem

jag tror att D4 inte kommer bli någon jättesucce även om det skulle visa sig att dom inte klantat sig med det.
det tror jag eftersom idag finns det så mycket mer konkurrens inom arpg- genren som inte fanns när t.ex d2 blev ett fenomen, idag har vi PoE, grim dawn, wolcen och säkerligen ett antal fler och än mer i utveckling i framtiden.

diablo serien har inte en fri bana att spela på längre och jag kan inte se hur dom skulle få så mycket spelare som blizzard antagligen förväntar sig, blizzard har igen och igen visat sig att ha lagt all kreativitet och passion för spelen på hyllan för att ersätta detta med girighet och allmän bortkoppling från sin forna spelarbas dvs kunder.

diablo är dött och kommer inte tillbaka igen, inte på samma sätt som tidigare i alla fall.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kethsi:

jag tror att D4 inte kommer bli någon jättesucce även om det skulle visa sig att dom inte klantat sig med det.
det tror jag eftersom idag finns det så mycket mer konkurrens inom arpg- genren som inte fanns när t.ex d2 blev ett fenomen, idag har vi PoE, grim dawn, wolcen och säkerligen ett antal fler och än mer i utveckling i framtiden.

diablo serien har inte en fri bana att spela på längre och jag kan inte se hur dom skulle få så mycket spelare som blizzard antagligen förväntar sig, blizzard har igen och igen visat sig att ha lagt all kreativitet och passion för spelen på hyllan för att ersätta detta med girighet och allmän bortkoppling från sin forna spelarbas dvs kunder.

diablo är dött och kommer inte tillbaka igen, inte på samma sätt som tidigare i alla fall.

Problemet är inte spelet i sig om de inte klantar sig helt utan att producera nytt innehåll samt mekanik regelbundet.
dvs det som GGG gör idag med poe och sen med poe2.
Utan detta blir spelet lätt tråkigt

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Fantastiskt hur man inte kan ha en enda tråd om Diablo utan att få höra om hur mycket bättre POE är på alla sätt och vis

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pamudas:

Fantastiskt hur man inte kan ha en enda tråd om Diablo utan att få höra om hur mycket bättre POE är på alla sätt och vis

När folk som designade diablo2 tycker att path of exile är arvtagaren så är det förståeligt.
diablo 3 brände helt enkelt spelets magi och urvattna hela spelets mekanik.
svårigheten att göra ett bra arpg visar sig med Wolcen (dött vid släpp) och diablo 3.

path of exile görs fortfarande av de som skapade spelet när blizzard gör sitt diablo 4 så tar de folk som inte har den utgångspunkten.
Betyder inte att diablo 4 blir dåligt men kan vara rätt ok för en del.
Men avsaknaden av ny mekanik/innehåll är vad som ställer till det för diablo 4 för ifall de inte kan göra det innehåll som krävs dör spelet efter ett tag.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

När folk som designade diablo2 tycker att path of exile är arvtagaren så är det förståeligt.
diablo 3 brände helt enkelt spelets magi och urvattna hela spelets mekanik.
svårigheten att göra ett bra arpg visar sig med Wolcen (dött vid släpp) och diablo 3.

path of exile görs fortfarande av de som skapade spelet när blizzard gör sitt diablo 4 så tar de folk som inte har den utgångspunkten.
Betyder inte att diablo 4 blir dåligt men kan vara rätt ok för en del.
Men avsaknaden av ny mekanik/innehåll är vad som ställer till det för diablo 4 för ifall de inte kan göra det innehåll som krävs dör spelet efter ett tag.

Jag gillar Diablo 2 pga nostalig, och jag gillar Diablo 3 för hur det är. Men det tycks inte vara tillåtet att gilla båda nuförtiden. Diablo 4 ser ut att bli helt amazing av det lilla som visats hittils, men man behöver inte alltid skita ner alla trådar om Diablo med PoE snack. Vi hörde er i de 100 andra trådarna som alltid spårar ut med PoE vs Diablo osv...

Det är lite som detta eviga hat mot Epic Store

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

När släpps Diablo 4, finns det någon info om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

När släpps Diablo 4, finns det någon info om det?

"Not even Blizzard soon"

Med andra ord är det troligtvis något år bort.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

"Not even Blizzard soon"

Med andra ord är det troligtvis något år bort.

Segt, hade hoppats på att Wolcen skulle räcka ett bra tag i väntan på D4, fast det.tröttna jag på efter 40h i det spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

"Not even Blizzard soon"

Med andra ord är det troligtvis något år bort.

något? snarare 2-3 år minst bort... dom har inte ens släppt immortals? frågan om det nånsin kommer.... sketet mobilspel

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

något? snarare 2-3 år minst bort... dom har inte ens släppt immortals? frågan om det nånsin kommer.... sketet mobilspel

Ungefär det jag menade.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

kan tycka det är bättre dom dröjer med d4 än rushar det.. så kan dom lära sig av misstagen från d3 och inte gå i samma fälla igen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HazZarD:

något? snarare 2-3 år minst bort... dom har inte ens släppt immortals? frågan om det nånsin kommer.... sketet mobilspel

Dom gjorde nån sorts update om det på blizzcon. Folk verkar inte särskilt intresserade, men kommer det gör det nog.

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering med info, bilder, kartor och mera.
(Trickeh2k postade det på FZ https://www.fz.se/forum/post/4010620 )

DIABLO IV QUARTERLY UPDATE—JUNE 2020
https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23463858/diablo-iv-qu...

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Blev sugen på Diablo II Resurrected igen med när dom visa den på Blizzconline

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av vinylens:

Blev sugen på Diablo II Resurrected igen med när dom visa den på Blizzconline

Gjorde en tråd för oss som vill diskutera mer om detta spel

#18938317

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Jag kommer säkert spela D2 resurrected ett bra tag, men för min del är det D4 som är det intressanta spelet. Anledningen är att hur bra än D2 är, har jag spelat det till leda. En remaster är bara samma spel med snyggare skal.

Permalänk
Medlem

Tio minuter gameplay med Rogue klassen (b-roll)

Kommer härifrån om ni vill ladda ner originalvideon
https://blizzard.gamespress.com/Diablo-IV-BlizzConline-Press-...

Permalänk
Medlem

Men snälla Blizzard.. Kunde man inte komma på något bättre än att sno PvP-systemet från The Division? Copy/paste, det är en exakt kopia av Darkzone lmao.

Stavfel