Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Men efter en tid när jag var ute och gick och kunde känna lukten från en blombuske och förstod att luktsinnet kommit tillbaka så kändes det som att jag äntligen vunnit över ciggen.

Haha mina första tankar efter att jag har slutat röka var "faan vad folk/jag luktar illa!"

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Varit snusfri sedan klockan 16.00 igår och tyckte det gick bra fram tills att jag skulle sova. Då kände jag mig kallsvettig och yr, så kunde verkligen inte slappna av..

Sen vaknade jag ungefär 3 gånger under natten, men det gick iallafall att somna om från dessa hyfsat smärtfritt.

Detta var inget vidare, vi får helt enkelt se vad dagen har att erbjuda i humöret😳

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk

@Wipen: Om du inte redan gör det - ut och spring så tänker du mer på den smärtan + endorfiner efteråt som lugnar ner och får dig må bättre hehe. Annars hjälpte också nikotinfritt snus mycket som placebo mot oroligheten under läppen första 2 veckorna för mig. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Snusfri dag 11

Vad ska jag säga om idag?
Jag sov helt okej. vaknade nån gång, bytte om lite tshirts, men i stora hela sov jag bra.
Har inget snus sug just nu, men frossar i mig sötsaker.
Har nu officiellt blivit arbetslös. Skrev på de sista papperna på jobbet idag.
Känns oerhört tungt. Skakar. Men just "sluta-snusa-temat" fortsätter på som vanligt.
Livets händelser är inte skäl nog för att börja missbruka igen. Jag behöver vara starkare än så.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Snusfri dag 11

Vad ska jag säga om idag?
Jag sov helt okej. vaknade nån gång, bytte om lite tshirts, men i stora hela sov jag bra.
Har inget snus sug just nu, men frossar i mig sötsaker.
Har nu officiellt blivit arbetslös. Skrev på de sista papperna på jobbet idag.
Känns oerhört tungt. Skakar. Men just "sluta-snusa-temat" fortsätter på som vanligt.
Livets händelser är inte skäl nog för att börja missbruka igen. Jag behöver vara starkare än så.

Hej och grattis till 11 Dagar jävligt strongt!
Får beklaga att jobbsituationen gått sämre än att sluta snusa men detta ger ju dig möjligheten att hitta ett bättre jobb:)

Nu till OnT: Tack för att du delar med dig om din resa mot nikotinet. Går själv i tankarna att lägga snuset på hyllan efter 19år av snusande.
Och denna tråden är ren inspiration!

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

@Ronnie60:
Tanken är väl delas att ha detta som min dagbok och kortfattat skriva av mig om de känslor och omställningar i kroppen/psyket som jag genomgår just nu.
Sedan så räknar jag ju faktiskt dagar och ser en stor nytta med detta.

Får jag någonsin för mig att återfalla i bruket, så kommer jag tvinga mig själv att lösa geneom hela tråden.... Eller så är man spontan och dum

Om detta dessutom hjälper någon annan, inspirerar till att sluta, om någon vill använda tråden likt mig och föra SIN dagbok - välkomna!
Ju fler vi är och stöttar varandra, desto större chans har vi att lyckas.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Kul att snubbla över en sån här udda-tråd på Swec när jag själv kämpar

Jag är på dag 27 efter 14 år 3dosor/dag senaste åren(ingen aning hur så mycket gick åt)
Jag hade lyckats hålla uppe i ca 1år innan så jag visste vad jag kunde förvänta mig.

Min plan var att köra nikotinfritt i ca 1v, men märkte redan första dagen att den skiten fräter värre än riktigt snus. Det förvärrar bara känslan att man vill ha något under läppen som kommer hänga i desto längre då. Samma med andra substitut.
Så det fick bli cold turkey.

Hade samma sömnsvårigheter i början som du, vaknade många gånger osv.
Sover bättre än någonsin nu. Hade väldigt svårt att somna innan, men däckar nästan direkt nu.

För min del så var det bara dags nu, var så trött på snus i vardagen.
Tyvärr blir nog de flesta av oss aldrig helt av med snus-saknaden vid den där ölen, kaffet, morgonsnusen, bilkörningen osv, osv..

Men vi är iaf. fria från det där jävla rävgiftet
Kom ihåg att snuset aldrig är en lösning på livets motgångar så klarar vi det

Lycka till och kör hårt!!

Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem

Snusfri dag 12

Inget att rapportera. Allt går bra. Sötsuget sitter kvar.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Snusfri dag 12

Inget att rapportera. Allt går bra. Sötsuget sitter kvar.

Farligt att byta ett beroende mot ett annat. Mycket bättre att ut och springa/gå/cykla eller nåt när suget blir outhärdligt. Socker är (för vissa) mer beroendeframkallande än heroin har jag läst någonstans. Framförallt tillgängligheten gör det nästan omöjligt att släppa.

Bäst skulle vara att sluta med båda samtidigt, men jag har mitt socker kvar tyvärr...

Permalänk
Medlem

Snusfria dagar 13 och 14

Inget nytt att rapportera.
Fortfarande vaknar jag 3-4 gånger per natt
Fortfarande svettas jag mycket när jag sover
Fortfarande ganska stort söttsug. Det känns tomt i munnen. Behöver inte nödvändigtvis äta sött, men måste småäta hela tiden, vilket är förstås inte alls bra.
Då och då känner jag mig irriterad och arg över små saker
Då och då känner jag mig liten, obetydelsefull, oälskad och hjälplös
Visst finns det humörsvängningar....

Men å andra sidan har jag börjat bli riktigt trött mot kvällar.
Måste stänga av alla skärmar och somnar runt 2300 och vaknar 0800 utan larmklocka.
Detta med att sitta till kl 0200 och sova till 0600 och vara trasig hela dagen - detta verkar ha gått över.
Dygnsrytm har blivit så mycket bättre.

Kommer nog avsluta med dagliga inlägg i tråden, då alla dagar är ungefär likadana.
Jag kommer definitivt bekämpa nikotinet.

Överväger att starta en "Hjälp mig sluta småäta" tråd
Ett sådant experiment kommer nog vara mycket jobbigare än sluta snusa

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

@Wipen:
Tro mig nikotinet är problemet.
Vill du ha nåt under läppen ta en bit ingefära, eller en Pukka te påse.

Nikotinfri snus skulle jag nog undvika - man måste lära kroppen att snus = dåligt = förbjudet = icke åtråvärd.

Ta inte ingefära, förstör tänderna. Samma sak med Te.

Permalänk
Medlem

Jag har hållt upp sedan oktober då min morfar gick bort. När jag lämnade honom på lasarettet så kastade jag min snusdosa i papperskorgen. Tänkte att något gott skulle komma ut av något tråkigt...
Jag är 37 år idag och har snusat sedan jag var 11.
Det jobbigaste för mig är att jag drabbades av en mindre depression och gick upp 10 kg.
Men nu efter 20 veckor mår jag mycket bättre psykiskt och äter åter nyttigt för att komma tillbaka i form.
En positiv sak jag inte räknat med var att "Lilleman" har kommit in i andra andningen. 😀

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Medlem

@leverbrock:
Mmmm Jo, sexlusten har definitivt ökat även för mig.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Snusfri dag 15

Hör och häpna - träffade vänner på krogen idag, Åt en middag, bowlade i en timma och hade mkt trevligt.
Ingen dricka, inget snus, inga problem!

Men ja, jag torskade i bowlingen. Blev utklassad.. men det var kul ändå)))

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Snusfri dag 15

Hör och häpna - träffade vänner på krogen idag, Åt en middag, bowlade i en timma och hade mkt trevligt.
Ingen dricka, inget snus, inga problem!

Men ja, jag torskade i bowlingen. Blev utklassad.. men det var kul ändå)))

Låter som att du är på väg att studsa tillbaka (fokuserar mer på bra än dåliga saker). Nu bör det värsta vara över, du har troligtvis vunnit för stunden. Det är dock en kamp som fortsätter.

Mitt förslag är att inte sluta uppdatera tråden, framförallt för andras skull så de kan läsa och känna igen sig. Dagliga uppdateringar kanske inte behövs, men kanske några gånger i veckan och sakta trappa ner. Det blir ett fint dokument till slut som troligen kan övertyga andra att ta steget. Det ger även dig en morot att inte släppa taget, för du kommer inte vilja erkänna en förlust här skulle jag gissa (även om svaga dagar också bör delas).

Permalänk
Medlem

Snusfria dagar 15 och 16

Låt mig berätta om en liten grej som hade nyss uppstått.
kl 10.00 söndag. Frugan väcker mig.
-nej jag vill inte gå upp jag vill sova
-okej
ca 5 minuter senare går jag ändå upp och går raka vägen till badrummet.
Från badrummet hör jag att hon har börjat äta
-Va käkar du frukost utan mig?
-Ja, du skulle ju sova
-Men jag är nu uppe, hade inte du kunnat vänta
-Nej, jag kan ju inte veta när du kommer gå upp, och nu blev jag hungrig, så nu äter jag frukost
-Men skit i mig då, då går jag och lägger mig igen och kommer vara i sovrummet hela dan!

Väl i sängen tänker jag på att hon skiter i mig, och älskar inte mig och jag vet inte varför jag lever med henne och vi bör nog separeras.

Nu vet inte jag om detta är 100% snusabstinensen som talar i mig, men ett känslomässigt bergodalbana finns ju.
Gär en extremt stor grej över skitsaker. Överreagerar. Sårar folk i min omgivning.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Snusfria dagar 15 och 16

Låt mig berätta om en liten grej som hade nyss uppstått.
kl 10.00 söndag. Frugan väcker mig.
-nej jag vill inte gå upp jag vill sova
-okej
ca 5 minuter senare går jag ändå upp och går raka vägen till badrummet.
Från badrummet hör jag att hon har börjat äta
-Va käkar du frukost utan mig?
-Ja, du skulle ju sova
-Men jag är nu uppe, hade inte du kunnat vänta
-Nej, jag kan ju inte veta när du kommer gå upp, och nu blev jag hungrig, så nu äter jag frukost
-Men skit i mig då, då går jag och lägger mig igen och kommer vara i sovrummet hela dan!

Väl i sängen tänker jag på att hon skiter i mig, och älskar inte mig och jag vet inte varför jag lever med henne och vi bör nog separeras.

Nu vet inte jag om detta är 100% snusabstinensen som talar i mig, men ett känslomässigt bergodalbana finns ju.
Gär en extremt stor grej över skitsaker. Överreagerar. Sårar folk i min omgivning.

Jag känner tyvärr igen det där. Flera av mina vänner blev rekommenderade att börja igen av sina respektive av liknande anledningar.

Jag brukar liksom gå utanför mig själv och titta hur jag beter mig, ibland ser man att det blir fel, då är det bara att erkänna och be om ursäkt. Men ännu bättre såklart om man hinner bromsa sig och förvarna att allt inte är bra för dagen.

Permalänk
Medlem

Snusfria dagar 17/18

Jag tycker fasiken att det är märkligt hur jag fortfarande svettas i sängen varje natt jag sover.
Ibland mer och ibland mindre, men fortfarande en hel del.
Det har gått 2,5 veckor. Det fysiska abstinensen borde väl ha gått över vid detta läget?
Samtidigt har jag udda och märkliga drömmar när jag sover. Inga mardrömmar direkt, men obehagliga är dessa drömmar ändå.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

https://www.medicalnewstoday.com/articles/323012

Lite den känslan jag minns, det var ca en månad av fysiska besvär, sedan blev det mer psykologiskt.

Permalänk
Medlem

Snusfria veckor: 3
Tydliga effekter:
Blir ordentlig utvilad på 7 timmars sömn och vaknar oftast av mig själv.
Blir dö-trött kl 23.00 och sitter inte längre till kl 2 på natten
Svettas fortfarande i princip varje natt. Detta är nog det tuffaste bieffekten.
Har gått upp från 110 till 117kg.
Ett enormt begär om att småäta hela tiden. Föredrar sött, men detta är inte hugget i sten. Måste äta hela jävla tiden och känner mig dåligt på grund av det.
Har blivit lite lugnare. Den enorma irritationen verkar ha gått över.
Närstående har flertal gånger påpekat att jag ser mycket fräschare ut. Inte lika grå och trött.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

3 veckor är ju svinbra jobbat!
När jag snusade hade jag alltid iskalla händer och fötter och frös ständigt. Nu för tiden när blodcirkulationen funkar som den ska är jag mycket varmare, särskilt på kvällen när jag lägger mig, känns som kroppen kokar i jämförelse.
Känner du dig allmänt varmare eller är det bara svettningar under natten? Blodcirkulationen kanske inte återhämtar sig på 3 veckor iofs..?

Permalänk
Medlem

@Tacomix:
Jag känner mig varmare i just händer och fötter, men samtidigt fryser hela tiden.
Alltså fötterna är varma, visst, men jag sitter inomhus +23C, tjocktröja och mjukisbyxor, och fryser.
Har aldrig frysit så mycket i hela mitt liv.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Snusfria veckor: 5

Så där ja, 5 veckor, 35 härliga snusfria dagar här.
Även när man nu sitter hemma i karantän, och har det extremt trist, blir rastlös så känner jag noll snussug.
Noll snussug, men äter fortfarande extrema mängder godis och annat skräp.
Sover mycket bättre nu, vaknar en gång per natt och det är klockan 7 utan larmklockan. Utvilad och pigg.
Har blivit lugnare och detta med agrokickar har avtagit.

Kan passa på och säga att jag lärde frugan att köra bil (övningskörde privat). Med min korta stubin har det varit ganska ansträngt, men idag fick hon körkortet på posten. Klarade både teori och uppkörning på 1 försöket. Fantastisk.

Jag skulle vilja summera att oavsett vad som händer i ditt liv så kan du sluta snusa/röka/dricka/knarka. Det är enkelt.
Allt som behövs är att du säger nej en gång. och sedan en gång till. repeat.
Fördelarna är enorma. Man känner sig levande, gladare, piggare.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Snusfria veckor: 5

Så där ja, 5 veckor, 35 härliga snusfria dagar här.
Även när man nu sitter hemma i karantän, och har det extremt trist, blir rastlös så känner jag noll snussug.
Noll snussug, men äter fortfarande extrema mängder godis och annat skräp.
Sover mycket bättre nu, vaknar en gång per natt och det är klockan 7 utan larmklockan. Utvilad och pigg.
Har blivit lugnare och detta med agrokickar har avtagit.

Kan passa på och säga att jag lärde frugan att köra bil (övningskörde privat). Med min korta stubin har det varit ganska ansträngt, men idag fick hon körkortet på posten. Klarade både teori och uppkörning på 1 försöket. Fantastisk.

Jag skulle vilja summera att oavsett vad som händer i ditt liv så kan du sluta snusa/röka/dricka/knarka. Det är enkelt.
Allt som behövs är att du säger nej en gång. och sedan en gång till. repeat.
Fördelarna är enorma. Man känner sig levande, gladare, piggare.

Jag kände som dig också, det är enkelt, eller var det för oss denna gång när vi bestämt oss själva.

Jag tror beroenden ofta kan vara kopplade till psykiska besvär eller utanförskap, då räcker inte en stark vilja alltid skulle jag tro i alla fall.

Men jag håller med dig, det borde gå att ta sig igenom på ett bra sätt för de allra flesta. Bara lite extremt i min smak att säga alla.

Permalänk
Medlem

Alltså, hur fan ska man låta bli snus och kaffe i ottan? Mycket som ska göras och jag behöver den kicken för att vakna upp. Tror inte jag orkar sluta med snus för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spicebeast:

Alltså, hur fan ska man låta bli snus och kaffe i ottan? Mycket som ska göras och jag behöver den kicken för att vakna upp. Tror inte jag orkar sluta med snus för tillfället.

Läs tråden är mitt tips, då har du det att fundera på framåt om inte annat. När du bestämt dig så finns det stöd att få av främlingar på nätet

Permalänk
Medlem

@Spicebeast: så länge du intalar att du behöver, att du måste, att du ska, och att du inte överlever utan - du är körd.
noll chans till lyckande.

Men om du verkligen vill förändra, så slänger du allt du har, kämpar igenom nån vecka, och känner dig mycket lugnare, friare, sundare och piggare.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Snusfri dag - tappat räkningen, men ca 2 månader nu

Detta är förhoppningsvis mitt sista inlägg i denna tråd.
Jag har inte haft något sug överhuvudtaget, har inte tänkt på snuset alls, vilket har resulterat i att jag i princip glömde bort att denna tråd existerar.

Sover mycket gott, svettningarna är borta. Irritationen och aggressionen är helt under kontroll.
Har mycket mer energi i kroppen, orkar och vill göra saker som jag avskydde tidigare (städa, laga mat, diska, gå ut i skogen mm).
Sover ca 7-8 timmar per natt. Lägger mig mellan 11 och midnatt och vaknar kl 7. (tidigare var jag ofta uppe till kl 2 eller 3 på natten och var helt trasig dagen efter).
Har mycket bättre blodtryck nu, och har inte huvudvärk så som jag hade tidigare.

Önskar er alla bra hälsa och ett lyckligt liv

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Snusfri dag - tappat räkningen, men ca 2 månader nu

Detta är förhoppningsvis mitt sista inlägg i denna tråd.
Jag har inte haft något sug överhuvudtaget, har inte tänkt på snuset alls, vilket har resulterat i att jag i princip glömde bort att denna tråd existerar.

Sover mycket gott, svettningarna är borta. Irritationen och aggressionen är helt under kontroll.
Har mycket mer energi i kroppen, orkar och vill göra saker som jag avskydde tidigare (städa, laga mat, diska, gå ut i skogen mm).
Sover ca 7-8 timmar per natt. Lägger mig mellan 11 och midnatt och vaknar kl 7. (tidigare var jag ofta uppe till kl 2 eller 3 på natten och var helt trasig dagen efter).
Har mycket bättre blodtryck nu, och har inte huvudvärk så som jag hade tidigare.

Önskar er alla bra hälsa och ett lyckligt liv

Grattis!

Permalänk

Har en bekant som gick över från lössnus till portionsnus och påstod att han snusade mindre efter det. Hans resonerade så att han kunde ha inne en prortionsnus betydligt längre än vad han kunde ha inne lössnus. Vet ej om du snusar lössnus men isf kanske du kan pröva att gå över till portionsnus och satsa på att ha inne samma prilla så länge som möjligt och trappa ner på det viset.

Edit, såg nu att du hade blivit snusfri. detta tips kanske kan hjälpa någon annan