Battlefield Bad Company 2 fyller 10 år

Permalänk
Medlem

Battlefield Bad Company 2 fyller 10 år

På tisdag den 3 mars så är det 10 år sedan BBC2 släpptes.
Jag vill passa på att gratulera ett underbart spel som ger och gett mig väldigt mycket skoj genom åren.
Har svårt att hitta något spel än i dag som slår rush-läget i BBC2, fruktansvärt sköjigt.
Är det fler som fortfarande lirar den gamla klassikern?

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Nu var det ett tag sen jag spelade BC2 men senaste gången tyckte jag spelet fortfarande höll en grym nivå, både Gameplay-mässigt och rent grafiskt. Håller med att Rush-läget ihop med kartorna där så väldigt svårslaget. Otroligt bra spel!

Permalänk
Medlem

@Kern: Körde på ganska länge, men gav upp för något år sedan. Det finns inget modernt BF spel som kan mäta sig med BBC2. Det var höjdpunkten i serien. Helt perfekt tempo, och en lysande kombination av Quake och realistisk känsla.

Permalänk
Medlem

Har varit sugen på att installera det och köra lite igen. Bc2 var speciellt, med mindre fokus på fordon, tightare kartor och ett väldigt balanserat ”upplåsnings träd” som inte heller kändes underbyggt med överdriven grind för att driva folk mot mikrotransaktioner. Jag saknar det.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem

vilka minnen man har ifrån bfbc2 :D.. kommer ihåg när man körde med polare och allting klaffade som bara tusan på rush banorna... alla springer mot bomben.... 1 blick så blåser ena sönder muren som skyddar huset... innan vi ens har lyckats att kommunicera nästa drag så sprängs väggen till huset av en annan... jag och den andra spelaren i 4 manna gruppen som inte laddar om rushar in och rensar undervåningen från 6 pers som campar ut genom rutorna.. samtidigt som vi rushar mot trappan så armeras bomben av dom 2 andra som sprängde upp ingången.. väl uppe på övervåningen så var det 3 till som låg och väntade. Dom fick samma behandling som dom på undervåningen.. MG36 behandlingen i ansiktet och spaz-12 med slugs :). Allt detta på vad kändes som <10 sekunder :)... fan va vi garvade efter detta.

Ett annat skoj minne var när man körde shotguns med slugs och snipra snipers... oj oj oj... villket tilt man fick se i chatten efter det eller när man blir bannad från servers för man har hittat det perfekta sniper stället i ett träd och sitter på 60+ - 0 i K/D hahah.. saknar dom gamla goa tiderna när spel var gjorda med inlevelse och passion och inte bara pengar i baktanke.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Minns när betan drog igång och jag hade vunnit en BETA nyckel från en tävling som Battlefield Gotland eller =BfG= som dom hette hade anordnat.

Och hur jävla snyggt det var att gå från BF2 & BF 2142 var enormt.

Krävande var det, då satt man ju inte på en värsting då eller och lirade med low i 1080p - Phenom X4 9550 / 4GB / ATI HD3650.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Många anser att BC-spelen inte är riktigt "Battlefield" och det kan jag hålla med om. Men det slår ju inte ut det faktum att BC2 helt klart var det roligaste i serien. Har länge hoppats på ett BC3, men det lär man väl aldrig få se

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Många goa minnen från BC2, svinroligt spel.

Minns när polaren missa så mycket när jag styrde black hawken så att man fick ta saken i egna händer och helt enkelt preja spelaren på marken med helikoptern.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Och glöm inte Vietnam addon, för få banor men det enda spelet där man kan springa omkring i pyjamas och rishatt med AK-47. Inga jäkla 3x sights eller fliegerfaust där inte

Permalänk
Medlem

Grattis Battlefield Bad Company 2 på din 10 årsdag!

De hade ju varit najs om man drog igång ett gäng o spela BC2, ett 10 års jubileum game.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Det var lätt det bästa Battlefield spelet, extremt bra. Dom nya Battlefield är ju rent av kassa.

Permalänk
Medlem

Ett fantastiskt spel! Har inte haft det installerat på väldigt länge, är det fortfarande aktivt? Känns nästan orealistiskt att det är samma gäng som står bakom BFV, bleknar fullständigt i jämförelse.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Ett fantastiskt spel! Har inte haft det installerat på väldigt länge, är det fortfarande aktivt? Känns nästan orealistiskt att det är samma gäng som står bakom BFV, bleknar fullständigt i jämförelse.

Det är fortfarande aktivt. Inte jättemånga är inne och lirar men det brukar vara ett antal fulla servers iaf.
Oberoende om du vill lira hardcore, team deathmatch, rush eller conquest så kommer du hitta en server med tillräckligt många lirare för att det ska va kul. Installera och dominera...

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kern:

På tisdag den 3 mars så är det 10 år sedan BBC2 släpptes.
Jag vill passa på att gratulera ett underbart spel som ger och gett mig väldigt mycket skoj genom åren.
Har svårt att hitta något spel än i dag som slår rush-läget i BBC2, fruktansvärt sköjigt.
Är det fler som fortfarande lirar den gamla klassikern?

Gott spel.
korta återblickar:
Polare och jag ägde det andra laget och admin var helt förtvivlad över sitt lag.
Vann webhallen tävling med K/D ratio med.
Minns forfarande killen från en klan s.n.u.s som vart totalägd och inte kunde hantera det alls.
Att sätta markör på snipers sen skjuta rpg med målsökande, helkul

men nej spelar inte dice spel längre efter de sålde ut sig till EA.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Happy Birthday to you
Happy Birthday to you
Happy Birthday dear BadCompany2 Happy Birthday to youuuuuu

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

Bad Company 2 var verkligen roligt. Jag hade kul i Battlefield 3 också, men BC2 har en speciell plats i mitt hjärta.

Resten är skit.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

vilka minnen man har ifrån bfbc2 :D.. kommer ihåg när man körde med polare och allting klaffade som bara tusan på rush banorna... alla springer mot bomben.... 1 blick så blåser ena sönder muren som skyddar huset... innan vi ens har lyckats att kommunicera nästa drag så sprängs väggen till huset av en annan... jag och den andra spelaren i 4 manna gruppen som inte laddar om rushar in och rensar undervåningen från 6 pers som campar ut genom rutorna.. samtidigt som vi rushar mot trappan så armeras bomben av dom 2 andra som sprängde upp ingången.. väl uppe på övervåningen så var det 3 till som låg och väntade. Dom fick samma behandling som dom på undervåningen.. MG36 behandlingen i ansiktet och spaz-12 med slugs :). Allt detta på vad kändes som <10 sekunder :)... fan va vi garvade efter detta.

Ett annat skoj minne var när man körde shotguns med slugs och snipra snipers... oj oj oj... villket tilt man fick se i chatten efter det eller när man blir bannad från servers för man har hittat det perfekta sniper stället i ett träd och sitter på 60+ - 0 i K/D hahah.. saknar dom gamla goa tiderna när spel var gjorda med inlevelse och passion och inte bara pengar i baktanke.

Håller med helt. Saknar också BFBC2. Det var perfekt, bra balans mellan lag, vapen, banor.
Man kände verkligen att utvecklarna brydde sig om spelet och ville ge en rolig upplevelse till spelaren.

Inget onödig grind gjorde även att alla spelarna hade lika förutsättningar, inte som nu i de nya BF spelen där vissa som betalar massa extra pengar och har mycket fritid att lägga får en fördel över de som inte vill eller kan lägga samma tid och pengar.

BFBC2 var det sista bra spelet som EA/DICE släppte enligt min mening.
Har fortsatt köpa en del av deras titlar efter detta men alltid ångrat mig. Kommer inte köpa det senaste BF eller några kommande så länge EA är ägare.

Visa signatur

7800X3D, RTX 3080 12Gb, Aorus Elite AX X670 Rev 1.1, Define R6, 64GB CL30 6Ghz, Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Senaste Battlefield som var bra enligt mig. Rush på Valparaiso, M60 eller hagelbrakare med slugs. Kanske ett raketgevär om man ville spränga bort någon som campar i ett fönster. Kul var det och speciellt när det precis kommit ut och var färskt med buggar och OP-vapen, t.ex. när man kunde kniva någon som stod 3 meter ovanför en...

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10