Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Jag menar ju självklart folk som verkligen släpar fötterna i backen, på ställen där det är mycket folk och svårt att ta sig förbi. Tänk typ köpcentrum, tågstationer och liknande. Jag köper att man kan ta det lugnt, men gå åt sidan och gör det då! :/

Jodå jag är med på vad du menar, Har också en tendens att bli sur på dem själv även fast jag själv inte brukar gå så snabbt så finns det som jag skrev ovan en gräns

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGw:

Sedan att man ställer en soffa i miljörummet eller slänger stekpannor i elektronikkärlet.. man blir mörkrädd.

Jag var ansvarig för soprummet i min BRF tidigare, och känner igen mig alltför väl...
Vi hade elektronikkärlet som det som var närmast dörren i grovsoprummet, med en partition mellan det och det andra och det hände ibland att boende slängde lite vadsomhelst där, bara för att det var det första kärlet trots stor skylt, klistermärke på kärlet, anvisningar m.m.
T.om. hushållssopor (som inte har i grovsopprummet att göra överhuvudtaget) hittade jag där ett par gånger.

Och en gång kastade brev.. till vår ordförande, som borde ha vetat bättre ...

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Och blinka gärna ut ur rondellen om du ska ut, inte till "vänster"
70% blinkar inte alla, 20% blinkar fel, 10% blinkar rätt
Nån gång lär man krocka med nån som blinkar fel, lär ju va svårt att bevisa om man kör in i nån i rondellen... Tar det säkra före det osäkra nu för tiden

Så länge som du blinkar för att ange den riktning du avser att köra så är det inget problem som jag ser det. Det värsta är de som inte indikerar alls överhuvudtaget eller anger en riktning tvärtemot den riktning som de tänker ta.

Men ibland så funderar man på hur de som designat vissa korsningar har tänkt överhuvudtaget. Finns korsningar där anslutande vägar inte är precis 90 grader mot varandra och med en del andra vinklar så blir rörlig trafik som man ser i en normal korsning dold av bilens A-stolpe med ovanligt många olyckor till följd. Människan är van vid att anpassa sig till kända mönster och är mönstret avvikande så skapar man problem.

Permalänk
Medlem

Jag blir ibland irriterad på cyklister på tävlingscyklar som absolut ska cykla i högsta hastighet på cykelbanor, och vill att alla som cyklar i rad framför dem i lägre hastighet än dem ska flytta på sig. Man får anpassa sig till trafikförhållandena för bövelen! Om du vill cykelträna får du ta dig till en velodrom, sportfåne! Det här är trafik!

Och när jag stående framför ett övergångsställe jag lämnat ett korrekt avstånd till lastbilen bredvid mig eftersom jag inser att lastbilschaffören inte kan se mig, och att jag läst att sådana förhållanden varit orsak till flera dödliga olyckor ... att en sån här tävlingscyklist absolut ska fylla luckan...

Skrivet av ehsnils:

Politiker som får cykelbanor att sluta i tomma intet.

Skrivet av henkiii:

Cyklister som kör rally mellan cykelbana och väg

Felparkerade bilar, bygg-containrar och elsparkcyklar strösslade över cykelbanan så att man blir tvungen att svänga ut i körbanan ...

Skrivet av jOnÄTÄn:

Sen ogillar jag när de ska göra vänstersväng och sträcker ut en arm åt vänster utan att ens kika bakåt och antar att alla bilister ser det.

Jag har svårt att förstå varför du skulle ha problem med det. Är det någon omständighet i ditt exempel som du hade missat att skriva om?

Självklart ska cyklisten ligga i den fil som är närmast, och inte korsa någon körbana när den svänger.
Eftersom cyklar inte har backspeglar så har de inte lika lätt att titta bakåt. De måste vända på huvudet och det tar flera sekunder vilket blir på bekostnad av sikten framåt, och detta samtidigt som de håller i styret med bara en hand.
Eftersom bilar ofta rör sig snabbare än en cykel som har saktat in inför en vänstersväng så kan cyklisten kanske inte märkt att den bil ligger bakom.

Bättre att de sträcker ut armen än att de inte gör det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Mycket gnäll på folks beteende i trafiken. Själv löste jag det genom att överlåta körandet till t ex busschaufförer så kan jag koppla av med en bok istället. 😜

Man blir minst lika gubbgnällig på att åka kollektivt. För att nämna några exempel: idioter som pratar högt i telefonen, inte låter folk kliva av innan man kliver på, ställer väskor på säten, som nyser och hostar rakt ut eller i handen, högljudda människor med störande beteenden, högre risk för att bli utsatt för t.ex. rån och sexuella övergrepp, överfulla bussar så man får stå och balansera, bussen kommer ej i tid, man måste passa en tid, bussen går ej när behov finns, mycket längre restid p.g.a. stopp.

Fördelar: Slipper skrapa rutan och skotta fram bilen på vintern. Billigt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Du menar typ 99,5% av alla cyklister man möter i stan med andra ord?

Cyklister toppar helt klart ohotat listan över trafikidioter i stan utan konkurrens.
Som fotgängare har jag nästan aldrig stört mig över folk som framför motorfordon, men nästan dagligen på cyklister...

(Jag använder själv cykel, dock inte längre i stan om jag kan undvika det...)

Ja, det är helt otroligt att två hjul och tajta cykelbyxor verkar få vilken person som helst att bli en total jubelidiot.
När man är i bilen störs man givet av enstaka mot-bilister, men procentuellt handlar det om en mindre mängd. Tillskillnad från cykelidioterna där motsatt förhållande gäller.

Bevare oss om cykeln börjar konkurrera med bilen som primära färdsätt!
Jag spår att var och en kommer vara tvungen att medicinera mot högt blodtryck, i alla fall gnällgubbar som undertecknad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkiii:

Ja, det är helt otroligt att två hjul och tajta cykelbyxor verkar få vilken person som helst att bli en total jubelidiot.
När man är i bilen störs man givet av enstaka mot-bilister, men procentuellt handlar det om en mindre mängd. Tillskillnad från cykelidioterna där motsatt förhållande gäller.

Bevare oss om cykeln börjar konkurrera med bilen som primära färdsätt!
Jag spår att var och en kommer vara tvungen att medicinera mot högt blodtryck, i alla fall gnällgubbar som undertecknad.

Jepp, någonstans måste man väl ta ut vardagsfrustrationen antar jag...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

1. Att Südtirol efter mer än 100 år fortfarande är under Italiensk ockupation.
2. Katter.
3. Hedin Bil.

alla katter eller bara ute katter?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

För övrigt så avskyr jag folk som står stilla i vänster sida av rulltrappan/rullbandet

Det finns särskild del av helvetet enbart för dem.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Måste hänga på det här gnäll-tåget

Det eviga tjat och ständiga uppdateringen på Corona (covid-19)!!
Halv mille brukar dö av influensa varje år, dom svaga pallar inte med virus helt enkelt

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Jag har svårt att förstå varför du skulle ha problem med det. Är det någon omständighet i ditt exempel som du hade missat att skriva om?

Självklart ska cyklisten ligga i den fil som är närmast, och inte korsa någon körbana när den svänger.
Eftersom cyklar inte har backspeglar så har de inte lika lätt att titta bakåt. De måste vända på huvudet och det tar flera sekunder vilket blir på bekostnad av sikten framåt, och detta samtidigt som de håller i styret med bara en hand.
Eftersom bilar ofta rör sig snabbare än en cykel som har saktat in inför en vänstersväng så kan cyklisten kanske inte märkt att den bil ligger bakom.

Bättre att de sträcker ut armen än att de inte gör det.

När jag cyklar har jag inga problem att kika mig över axeln. Har man det kanske man inte ska cykla i trafik.
Det handlar mer om cyklistens säkerhet. Man ska inte anta att det är säkert att svänga bara för man sträckt ut en arm. Speciellt eftersom många gärna kör om långsamtgående fordon som ex cyklar, traktorer och mopeder.

Att sträcka ut en arm och svänga utan att kolla så det är säkert är lika illa som bilister som blinkar och svänger utan att kolla.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv

1. Folk som slänger skräp på gator och i naturen gör mig galen. Ta hand om er egna skit era lata pissråttor.

2. Daltande med och skyddande av kriminella. Borde va mycket hårdare straff för t.ex. våldsbrott & vapeninnehav. Och bort med den där jävla ”ungdomsarbeten” på straff. Är man gammal nog att misshandla och pissa på någon så är man gammal nog att spendera resten av livet i en betongetta.

3. Varför finns det inte övervakningskameror på alla offentliga parkeringar? Fick först bilen skadad i en bilbrand (någon som inte fick memot att i Sverige är inte bilar till för att eldas, här föder vi barn i dem).
Knappt ett år senare va det några tattare och bröt sig in i bilen, slog sönder rutor och klottrade på dålig svenska några meningar jag inte tänker citera. Kontaktade kommunen och framförde mitt önskemål om att en kamera skulle sättas upp för att minska risken att andra skulle råka ut för samma sak.
Fick till svar att ”Nej där kan man ju inte ha kamera, det kränker ju den personliga integriteten”.
Polisanmälan gjordes såklart, men behöver nog inte ens säga att det inte gjordes några framsteg i den sk utredningen..
Men hade polisen tagit de som gjorde det så hade det ju inte resulterat i något kännbart straff ändå 🙄

4. Kan även störa mig enormt på folk som uttalar ”en” (alltså t.ex. ”en boll”) som Éeeen. För att inte tala om folk som inte fattar var man skriver de och var man skriver dem 😂

Bra tråd förresten. Kan gnälla av sig här så slipper nära och kära lyssna på tjötet om allt som är fel 👍😅

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon236072:

1. Folk som slänger skräp på gator och i naturen gör mig galen. Ta hand om er egna skit era lata pissråttor.

2. Daltande med och skyddande av kriminella. Borde va mycket hårdare straff för t.ex. våldsbrott & vapeninnehav. Och bort med den där jävla ”ungdomsarbeten” på straff. Är man gammal nog att misshandla och pissa på någon så är man gammal nog att spendera resten av livet i en betongetta.

3. Varför finns det inte övervakningskameror på alla offentliga parkeringar? Fick först bilen skadad i en bilbrand (någon som inte fick memot att i Sverige är inte bilar till för att eldas, här föder vi barn i dem).
Knappt ett år senare va det några tattare och bröt sig in i bilen, slog sönder rutor och klottrade på dålig svenska några meningar jag inte tänker citera. Kontaktade kommunen och framförde mitt önskemål om att en kamera skulle sättas upp för att minska risken att andra skulle råka ut för samma sak.
Fick till svar att ”Nej där kan man ju inte ha kamera, det kränker ju den personliga integriteten”.
Polisanmälan gjordes såklart, men behöver nog inte ens säga att det inte gjordes några framsteg i den sk utredningen..
Men hade polisen tagit de som gjorde det så hade det ju inte resulterat i något kännbart straff ändå 🙄

4. Kan även störa mig enormt på folk som uttalar ”en” (alltså t.ex. ”en boll”) som Éeeen. För att inte tala om folk som inte fattar var man skriver de och var man skriver dem 😂

Bra tråd förresten. Kan gnälla av sig här så slipper nära och kära lyssna på tjötet om allt som är fel 👍😅

Detdär med bollen låter ju som Blekinge eller Småland/Västgöta dialekt... ha ha.
(såsom varande själv ursprungligen född i "gnällbältet" innan undertecknad blev militant norrlänning, kan jag nog intyga det... ha ha)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Tycker det är anmärkningsvärt att brottsoffer är det inte synd om, men brottslingar ska skyddas till varje pris. Är dom inte infödda ska dom även skyddas till varje pris så att de inte blir utvisade (Utvisning är inget jävla straff, så det är inte "dubbel" bestraffning, man får bara åka hem igen eftersom man inte kan uppföra sig och givetvis borde det vara på livstid.).

Straff är inte bara till för att de som gjort fel ska få sona sina brott utan även så att alla andra ska slippa idioterna ett tag. Och kan vi i Sverige slippa en del av idioterna för evigt, så ta den!

Straffrabatter för ungdom är ju helt sjukt också, för grövre brott borde alla 13+ definitivt dömas som vuxna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Idioter som ropar att jag ska plocka upp efter hunden efter att hon kissat.

Idioter som skriker att ens hund ska fan inte pissa på deras tomt när man står mitt ute på en äng typ 15 meter från närmsta hus. Eller när ens hund luktar på en brevlåda och en kärring kommer ut i enbart morgonrock och skriker att ens hund ska fan inte pissa på hennes brevlåda. För tydligen är det fel att ens vara ute med ens hund enligt vissa.

Skrivet av Mizzarrogh:

Vi hade själva hundar, men jag tycker det är rent ut sagt förbanskat äckligt när folk låter hundar kissa utanför dörrar och andra platser där folk skall gå sedan!

Iof sant men samtidigt finns det ju folk som skriker att man ska ta upp efter hunden så fort de ser en vandra förbi. Bor en massa äldre par i villaområdet där föräldrarna har sin kåk och de är riktigt hemska när det kommer till detta. Bland annat så ringer de polisen stup i kvarten och lämnar arga meddelanden i föräldrarnas brevlåda med tid och datum där de allt sett hunden skita på deras gård. Problemet? Många gånger har dessa datum infallit när föräldrarna varit borta och man haft hand om hunden hemma hos en själv typ två mil därifrån. Så det är fullständigt omöjligt att hunden skitit på deras gård.

Skrivet av MeatWeed:

Jag var inte bitter förrän jag tog körkort och började köra bil dagligen...
Folk är idioter punktslut

sidenote skit i tv-såpor sätt dig vid valfri matbutik och titta hur folk parkerar bättre underhållning finns inte

Ibland är det bättre att intala sig att alla är idioter så slipper man bli förvånad.

Skrivet av Baxtex:

Mycket gnäll på folks beteende i trafiken. Själv löste jag det genom att överlåta körandet till t ex busschaufförer så kan jag koppla av med en bok istället. 😜

Såg en busschaufför i centrum hålla på att åka in i busstationen med den buss han rattade.. Detta för att han hade för hög fart i en rondell när det var glashalt ute. Så jag skulle inte lite på busschaufförer alls.

Skrivet av Semjonov:

Tycker det är anmärkningsvärt att brottsoffer är det inte synd om, men brottslingar ska skyddas till varje pris. Är dom inte infödda ska dom även skyddas till varje pris så att de inte blir utvisade (Utvisning är inget jävla straff, så det är inte "dubbel" bestraffning, man får bara åka hem igen eftersom man inte kan uppföra sig och givetvis borde det vara på livstid.).

Straff är inte bara till för att de som gjort fel ska få sona sina brott utan även så att alla andra ska slippa idioterna ett tag. Och kan vi i Sverige slippa en del av idioterna för evigt, så ta den!

Straffrabatter för ungdom är ju helt sjukt också, för grövre brott borde alla 13+ definitivt dömas som vuxna.

Kan ju ha och göra med att "brottslingar" har en betydligt större chans att bli misshandlade än offer? Sedan är myten att man bryr sig mer om förövaren än offret sedan länge förlegad. Angående utvisningar så är snarare problemen att de inte kan verkställas eller att personen, trots namn och etnicitet, faktiskt är född i detta land och därför inte kan, pga. solklara orsaker, utvisas till länder som de inte har någon specifik koppling till. Sedan har vi ju denna fixering att strängare straff i sig har någon effekt på brottsligheten.. när det finns bokstavligen hundratals studier som visar att det bara kostar staten pengar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Har inte så mycket att klaga på. Jag blev nästan en av gnällgubbarna på mitt gamla jobb, hann sluta i tid som tur var!

F*n vad det klagades!

  • Cheferna - Ett par misstag så var man märkt resten av livet

  • Lärlingarna - Man ville inte ta hand om dessa

  • Kollegorna - Snack bakom ryggen hela tiden

  • Arbetsuppgifterna - Byt jobb?!!!

  • Lönelista - Öppen lönelista för fackanslutna varje år, f*n vad det var krig om det. De yngre fackanslutna ville ha samma lön som fackkollegor som varit i branschen i 20+ år.

Gnällgubbarna kunde aldrig ta emot "raka rör" från mig, jag som person är ärlig och rättvis mot alla. Det finns en avdelning/grupp utanför gnällgubbarna som jag tror uppskattade min rakhet och ärlighet eftersom det har flera gånger räddat oss från interna bråk eller missnöjda kunder.

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Idioter som skriker att ens hund ska fan inte pissa på deras tomt när man står mitt ute på en äng typ 15 meter från närmsta hus. Eller när ens hund luktar på en brevlåda och en kärring kommer ut i enbart morgonrock och skriker att ens hund ska fan inte pissa på hennes brevlåda. För tydligen är det fel att ens vara ute med ens hund enligt vissa.

Iof sant men samtidigt finns det ju folk som skriker att man ska ta upp efter hunden så fort de ser en vandra förbi. Bor en massa äldre par i villaområdet där föräldrarna har sin kåk och de är riktigt hemska när det kommer till detta. Bland annat så ringer de polisen stup i kvarten och lämnar arga meddelanden i föräldrarnas brevlåda med tid och datum där de allt sett hunden skita på deras gård. Problemet? Många gånger har dessa datum infallit när föräldrarna varit borta och man haft hand om hunden hemma hos en själv typ två mil därifrån. Så det är fullständigt omöjligt att hunden skitit på deras gård.

Ibland är det bättre att intala sig att alla är idioter så slipper man bli förvånad.

Såg en busschaufför i centrum hålla på att åka in i busstationen med den buss han rattade.. Detta för att han hade för hög fart i en rondell när det var glashalt ute. Så jag skulle inte lite på busschaufförer alls.

Sant, en del personer har uppenbart för litet att göra...
Typ som kärringfan som började orda om att vi stod för nära en handikapp parkering två minuter för att lasta på en svintung dörrj--l trots att alla parkeringsplatser var lediga och att hon själv knappast var medveten om att hon inte heller får använda dem då hon inte har något tillstånd, men ställde sig tvärs över en av handikapp parkeringarna (med minst fem rutor fritt runtom) ändå... Tekniskt sett är det ju faktiskt hon som gör fel om hon ställer sig på en handikapp parkering bara för att hon tycker att hon borde få stå där. Men jag antar att många lider av åldersrelaterade demenssjukdomar eller något, men man tycker ju att man då inte heller borde köra bil i stan...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

En nära släkting har stugan granne med just en sådan äldre person som uppenbart har något allvarligt fel i skallen, antar att han är frustrerad över att han inte längre har makt över andra på jobbet längre och känner något slags behov av att ta ut behovet av att härska över andra på de som råkar befinna sig närmast honom, sedan verkar det brinna totalt i skallen på honom så att han försöker att ta minsta skitsak upp till högsta nivå han kan, gärna med myndigheter inblandade om det går, om folk inte lyder alla hans påbud, som bara han själv är undantagen från, då han enligt honom själv inte verkar behöva följa hans egna påbud, de gäller tydligen bara alla andra, inte honom...

Man undrar ju varför han flyttade dit om han nu hatar allt och alla där redan från första dagen, nu vill bokstavligen ingen ha någonting med honom att göra där över huvud taget längre.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

En nära släkting har stugan granne med just en sådan äldre person som uppenbart har något allvarligt fel i skallen, antar att han är frustrerad över att han inte längre har makt över andra på jobbet längre och känner något slags behov av att ta ut behovet av att härska över andra på de som råkar befinna sig närmast honom, sedan verkar det brinna totalt i skallen på honom så att han försöker att ta minsta skitsak upp till högsta nivå han kan, gärna med myndigheter inblandade om det går, om folk inte lyder alla hans påbud, som bara han själv är undantagen från, då han enligt honom själv inte verkar behöva följa hans egna påbud, de gäller tydligen bara alla andra, inte honom...

Man undrar ju varför han flyttade dit om han nu hatar allt och alla där redan från första dagen, nu vill bokstavligen ingen ha någonting med honom att göra där över huvud taget.

Hade katt när jag växte upp och snett bakom föräldrarnas hus bodde en riktig sur gubbe. Hur som haver så gillade han att sparka och slå katter. Och när han försökte hoppa på familjens katt utanför huset så brann det för mig. Kan ju lätt säga att den utskällning han fick gick ju till historien. Gubbfan vågade iallafall inte ens titta åt en efteråt.

Jag brukar ha gott tålamod med medmänniskor. Folk kan ju ha en dålig dag.. folk kan ju inte rå för att de beter sig som svin men ger man sig på djur, som inte gjort något ont mot personen, bara för att man ska känna sig viktig eller större så är man inte värd mycket som människa i mina ögon. Och då ska man få en utskällning som hette duga.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Folk som röker i allmänhet. Men speciellt när någon går framför en på en trottoar så man får all rök på sig. Om ni vill röka ihjäl er, gör det för er själva där det inte finns annat folk.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Folk som röker i allmänhet. Men speciellt när någon går framför en på en trottoar så man får all rök på sig. Om ni vill röka ihjäl er, gör det för er själva där det inte finns annat folk.

Eller snusare som lägger prillan på restaurangers golv.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cads:

Måste hänga på det här gnäll-tåget

Det eviga tjat och ständiga uppdateringen på Corona (covid-19)!!
Halv mille brukar dö av influensa varje år, dom svaga pallar inte med virus helt enkelt

Är lite inna på covid-19 spåret också.

Stör mig på alla som kräver oproportionerliga åtgärder och har noll förtroende för utbildade människor inom vård och folkhälsomyndigheten som har jobbat med det här hela deras liv. T.ex "stäng gränsen, skolor och dagis, sätt alla människor från vissa länder i total karantän".

När vi har 13 milda fall, dessutom under kontroll och kontakter spåras. Jag jobbar inom den "hårdast" drabbade regionen och vet vilken stenkoll de har.

13 fall. Man är beredd på mer, och kan hantera det utan problem. Det är inte sjukdomen som är obehaglig, det är hur människor beter sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Hade katt när jag växte upp och snett bakom föräldrarnas hus bodde en riktig sur gubbe. Hur som haver så gillade han att sparka och slå katter. Och när han försökte hoppa på familjens katt utanför huset så brann det för mig. Kan ju lätt säga att den utskällning han fick gick ju till historien. Gubbfan vågade iallafall inte ens titta åt en efteråt.

Jag brukar ha gott tålamod med medmänniskor. Folk kan ju ha en dålig dag.. folk kan ju inte rå för att de beter sig som svin men ger man sig på djur, som inte gjort något ont mot personen, bara för att man ska känna sig viktig eller större så är man inte värd mycket som människa i mina ögon. Och då ska man få en utskällning som hette duga.

Jag hatar också lösspringande katter, men det var rätt och riktigt gjort man slår inte djur, dock går denne herre inte att tala vett och sans med, verken med vänlighet, vrede, logik eller direkt hot om (lagliga) motåtgärder när han tar till myndigheter som påtryckningsmedel.
Tro mig, det är mer en en person bägaren runnit över på ordentligt när denne man varit i farten... Men utskällning verkar inte heller hjälpa. Även om min släkting inte är den typen att hon vill konfrontera folk så vet jag en annan närstående har varit över till honom och skällt ut honom efter notor när gubben i fråga var ute och gastade en massa skit när han skulle borra en sten eller vad det var, vet de blev riktigt rejält ovänner och jag hjälpte personen att välta upp stenblock så att dumfan inte längre kunde okynnesparkera på släktingens gård lika lätt, stenarna ligger fortfarande kvar där de ligger, det krävdes två man att rubba den tyngsta av dem... Om nu budskapet om att han inte får blockera privata in och utfarter inte går fram med vanliga ord...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Nu har ju folk faktiskt varit vänliga och bjöd in honom på fika och så i början, dessutom har ju ingen klagat över all skit han gör på sin egen gård, eller att han väsnas ännu mer där än de han klagar på...

Man undrar ju varför han bor kvar där, eller flyttade dit från början om han nu skall göra sig till ovän med alla för ingen nytta.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Idioter som skriker att ens hund ska fan inte pissa på deras tomt när man står mitt ute på en äng typ 15 meter från närmsta hus. Eller när ens hund luktar på en brevlåda och en kärring kommer ut i enbart morgonrock och skriker att ens hund ska fan inte pissa på hennes brevlåda. För tydligen är det fel att ens vara ute med ens hund enligt vissa.

Iof sant men samtidigt finns det ju folk som skriker att man ska ta upp efter hunden så fort de ser en vandra förbi. Bor en massa äldre par i villaområdet där föräldrarna har sin kåk och de är riktigt hemska när det kommer till detta. Bland annat så ringer de polisen stup i kvarten och lämnar arga meddelanden i föräldrarnas brevlåda med tid och datum där de allt sett hunden skita på deras gård. Problemet? Många gånger har dessa datum infallit när föräldrarna varit borta och man haft hand om hunden hemma hos en själv typ två mil därifrån. Så det är fullständigt omöjligt att hunden skitit på deras gård.

Ibland är det bättre att intala sig att alla är idioter så slipper man bli förvånad.

Såg en busschaufför i centrum hålla på att åka in i busstationen med den buss han rattade.. Detta för att han hade för hög fart i en rondell när det var glashalt ute. Så jag skulle inte lite på busschaufförer alls.

Kan ju ha och göra med att "brottslingar" har en betydligt större chans att bli misshandlade än offer? Sedan är myten att man bryr sig mer om förövaren än offret sedan länge förlegad. Angående utvisningar så är snarare problemen att de inte kan verkställas eller att personen, trots namn och etnicitet, faktiskt är född i detta land och därför inte kan, pga. solklara orsaker, utvisas till länder som de inte har någon specifik koppling till. Sedan har vi ju denna fixering att strängare straff i sig har någon effekt på brottsligheten.. när det finns bokstavligen hundratals studier som visar att det bara kostar staten pengar.

Nja, här i Sverige så kan man enligt lag inte utvisas om man är svensk medborgare, det där som du skrev "Angående utvisningar så är snarare problemen att de inte kan verkställas eller att personen, trots namn och etnicitet, faktiskt är född i detta land och därför inte kan, pga. solklara orsaker, utvisas till länder som de inte har någon specifik koppling till." Det stämmer knappast, för när det gäller utvisning om man är dömd för ett brott, och skall utvisas efter avtjänat straff, så gäller det brottslingar som antingen är:

1. Här på besök (se han balten som sexmördade hon nere vid Kinnekulle för ett par år sen)
2. Har tillfälligt uppehålltstillstånd
3. Har permantent uppehållstillstånd och brottet är så pass grovt, att uppehållstillståndet återkallas.

No offense, men ditt resonemang där om utvisning var lite Kawesa-varning, hon ifrågasatte ju för en tid sedan utvisningars vikt då hon påpekade "att svenskar som begår brott inte utvisas".

Kan direkt säga att Victoria Kawesa är nån som jag gärna gnäller om, vilken verklighetsfrånvänd fjant.

Nå, vurmandet för brottslingar, <gnäll>Jag skiter fullständigt i gärningsmannens problem han eventuellt kommer att få i kurran, men å andra sidan (som det påpekats i tråden tidigare) så är straffen löjligt låga. Och det där med studier hit och dit, att straff inte hjälper osv, där får man nog börja skilja på typ skattebrott eller när ett gäng går in på en sunkbar på Hisingen och blastar till höger och vänster.
Det som alldeles för få i det här landet fattar, är att när våldsbrottslingar sitter inne, ja då skjuter dom inte på gatorna.

Fan helvete reeeeeeeeeeeeeeeeeee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

En nära släkting har stugan granne med just en sådan äldre person som uppenbart har något allvarligt fel i skallen, antar att han är frustrerad över att han inte längre har makt över andra på jobbet längre och känner något slags behov av att ta ut behovet av att härska över andra på de som råkar befinna sig närmast honom, sedan verkar det brinna totalt i skallen på honom så att han försöker att ta minsta skitsak upp till högsta nivå han kan, gärna med myndigheter inblandade om det går, om folk inte lyder alla hans påbud, som bara han själv är undantagen från, då han enligt honom själv inte verkar behöva följa hans egna påbud, de gäller tydligen bara alla andra, inte honom...

Man undrar ju varför han flyttade dit om han nu hatar allt och alla där redan från första dagen, nu vill bokstavligen ingen ha någonting med honom att göra där över huvud taget längre.

Haha, finns lite original lite här och var i Sverige, som ska "bestämma" och ha åsikter om ditten och datten. Jag bor permanent på en liten halvö ut i en stor sjö i Sverige, typ 13 fastigheter, vi och ett par till bor året om, resten är sommarbostäder. En gammal tanta i en stuga har en "vän" (han var mister lover man tills maken dog, nu är han väl fortfarande mister lover man) som är från Tyskland från början och där har ni gubben som har åsikter om ALLT. Han hade nog fyllt den här tråden med ultragnäll.
Nå, han skriver väl typ näst flest insändare i Sverige, hörde förra året att han personligen hade kontaktat försvarsmakten och be dom att ge fan i att flyga så mycket. F7 Såtenäs ligger knappt sju mil söderut och dom över rätt ofta över min sjö. Personligen tycker jag att det känns betryggande att i alla fall lite skattepengar går åt till att upprätthålla en viss beredaskap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av St3amer:

Nja, här i Sverige så kan man enligt lag inte utvisas om man är svensk medborgare, det där som du skrev "Angående utvisningar så är snarare problemen att de inte kan verkställas eller att personen, trots namn och etnicitet, faktiskt är född i detta land och därför inte kan, pga. solklara orsaker, utvisas till länder som de inte har någon specifik koppling till." Det stämmer knappast, för när det gäller utvisning om man är dömd för ett brott, och skall utvisas efter avtjänat straff, så gäller det brottslingar som antingen är:

1. Här på besök (se han balten som sexmördade hon nere vid Kinnekulle för ett par år sen)
2. Har tillfälligt uppehålltstillstånd
3. Har permantent uppehållstillstånd och brottet är så pass grovt, att uppehållstillståndet återkallas.

No offense, men ditt resonemang där om utvisning var lite Kawesa-varning, hon ifrågasatte ju för en tid sedan utvisningars vikt då hon påpekade "att svenskar som begår brott inte utvisas".

Kan direkt säga att Victoria Kawesa är nån som jag gärna gnäller om, vilken verklighetsfrånvänd fjant.

Nå, vurmandet för brottslingar, <gnäll>Jag skiter fullständigt i gärningsmannens problem han eventuellt kommer att få i kurran, men å andra sidan (som det påpekats i tråden tidigare) så är straffen löjligt låga. Och det där med studier hit och dit, att straff inte hjälper osv, där får man nog börja skilja på typ skattebrott eller när ett gäng går in på en sunkbar på Hisingen och blastar till höger och vänster.
Det som alldeles för få i det här landet fattar, är att när våldsbrottslingar sitter inne, ja då skjuter dom inte på gatorna.

Fan helvete reeeeeeeeeeeeeeeeeee

Måste säga att du tolkar ens kommentar som satan tolkar bibeln. Har man bara ett medborgarskap... så kan det inte dras in enligt mänskliga rättigheter. De som ska utvisas blir sällan det pga. brist på personal att slutaföra dem. Sedan att du skiter i studier och istället går på vad du tror är sant säger en hel del om dig faktiskt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Lego Master

- Djurägare som inte kan plocka upp efter sina monster. Hundar, självklart. Men detta inkluderar även hästägare som lämnar veritabla berg av gödsel på gång-/cykelvägar. Hästar är traditionellt lastdjur. Spänn fast en spade på sadeln, det dör den inte av.

- Muppar som har dimljuset baktill tänt i onödan. Antingen för att de inte begriper att det är igång, för att de tror att jag inte ser dem när det småregnar lite, eller för att bilmodellen kräver att bak ska vara på för att man ska kunna ha dimljuset på fram och "det ser ju mycket koolare ut". Jävla rövhattar.

- Rökare. Bara generellt. Hela konceptet borde förpassas till historiens skräphög och bli en "titta så jävla dumma vi var förr, eller hur Berra?"

- När politik väljs framför framsteg. Både på internationell, nationell och bolagsnivå. Det finns inget jag hatar mer än när bra idéer slängs för "det passar inte riktigt just nu". Dra åt helvete. Och stanna där.

- Folk som sätter sig på tvären bara för att de inte har nåt bättre för sig.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag avskyr vissa pensionärer.
Dp, sp, stannar mitt i dörren till butiken, för och prata.
Ingen kommer ut förens dom pratat klart.

Retar mig till vansinne.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hablam:

alla katter eller bara ute katter?

Det är utekatter som dödar miljontals fåglar och andra djur varje år och som bajsar i min dotters sandlåda som jag vill gnälla lite extra på. *hytter med näven!*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||