HyperX Cloud Flight S – headset med trådlöst laddning håller inte måttet

Permalänk
Melding Plague

HyperX Cloud Flight S – headset med trådlöst laddning håller inte måttet

HyperX breddar modellserien Cloud Flight med nya Cloud Flight S – ett trådlöst gamingheadset med stöd för trådlös Qi-laddning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känner mig nöjd med att ha köpt vanliga hyperx cloud istället för att vänta in detta

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

För de pengarna med laddplattan så får man nästan ett HyperX Cloud Orbit och DET är ett riktigt bra headset. Titta på det istället om du är redo att lägga mer än 2000 på ett gaming headset och vill ha något riktigt bra!

Permalänk
Medlem

Sjukt att det fortfarande envisas med fake 7.1 surround i headset. Helt värdelöst i varje headset man prövat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

För de pengarna med laddplattan så får man nästan ett HyperX Cloud Orbit och DET är ett riktigt bra headset. Titta på det istället om du är redo att lägga mer än 2000 på ett gaming headset och vill ha något riktigt bra!

Har de lite dyrare Cloud Orbit S och de är hur bra som helst!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Nä, de har var inte imponerande. Jag blev tvungen att pensionera mina ypperliga Qpad QH-90 förra året och gick till Cloud Alpha Pro som är helt fantastiska och väldigt enkla med 3.5mm och total avsaknad av fake-7.1.

På det temat - i en värld där positionerat ljud med HRTF osv. är en grej, varför envisas man med fake-7.1 i headsets som bara har ett högtalarelement per öra? Är det ren marknadsföring?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

För de pengarna med laddplattan så får man nästan ett HyperX Cloud Orbit och DET är ett riktigt bra headset. Titta på det istället om du är redo att lägga mer än 2000 på ett gaming headset och vill ha något riktigt bra!

7.1 surround-ljud - gaming headset ?

Köp ett par begagnade HiFi Lurar + modmic och du är hemma ...Kostnad ca 1000Kr. Och du får mycket bättre ljud.

Skrivet av iFlaX:

Sjukt att det fortfarande envisas med fake 7.1 surround i headset. Helt värdelöst i varje headset man prövat.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, fattar inte det.

Skrivet av Blazter:

Har de lite dyrare Cloud Orbit S och de är hur bra som helst!

Skickades från m.sweclockers.com

Men du kunde få så mycket bättre ljud . . .Billigare

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1086941-traden-for-hor...

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Kör ett par vanliga cloud flight. Verkar vara samma headset fast utan led på micken och utan 7.1 som ingen ändå använder.. Hur som är jag galet nöjd med mina. Lirar mest fps spel (80% CS) och jag hör bra mycket mer än andra, vilket kan ha o göra med mellanregistret iofs 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

7.1 surround-ljud - gaming headset ?

Köp ett par begagnade HiFi Lurar + modmic och du är hemma ...Kostnad ca 1000Kr. Och du får mycket bättre ljud.

Japp, fattar inte det.

Men du kunde få så mycket bättre ljud . . .Billigare

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1086941-traden-for-hor...

Håller med om att det är omotiverat dyrt, MEN trådlöst headset är bättre än skivat bröd. Skulle aldrig någonsin byta tillbaka till trådat headset igen. Överlag väldigt nöjd över mina "vanliga" cloud flight, men inget för ljudgalningar.

Edit, surround håller jag också med om att det borde försvinna från lurar.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazter:

Har de lite dyrare Cloud Orbit S och de är hur bra som helst!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har egentligen S varianten också men har inte aktiverat 3d ljudet så de funkar som icke-s. Är ju samma hörlurar med och utan head-tracking.

Hursomhelst var det mina första hörlurar med planar drivers så det var en häftig upplevelse! Inte hifi-snobb-kvalité säkert, men bättre än till och med mina Sony WH1000-MX3 på det mesta iallafall.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av iFlaX:

Sjukt att det fortfarande envisas med fake 7.1 surround i headset. Helt värdelöst i varje headset man prövat.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Arzei:

Nä, de har var inte imponerande. Jag blev tvungen att pensionera mina ypperliga Qpad QH-90 förra året och gick till Cloud Alpha Pro som är helt fantastiska och väldigt enkla med 3.5mm och total avsaknad av fake-7.1.

På det temat - i en värld där positionerat ljud med HRTF osv. är en grej, varför envisas man med fake-7.1 i headsets som bara har ett högtalarelement per öra? Är det ren marknadsföring?

Om det görs bra så funkar det bra med 2 element för det är ju så att man även med flera element måste ha en processning av ljudet eftersom majoriteten av alla hörlurar inte kan få med HRTF på akustisk väg och med flera element så brukar varje element ha lägre kvalitet.
Det här är generella synpunkter som inte har nått att göra med detta headset, jag tror dessutom att det kan bli enklare att göra bra hörlursdsurround om man verkligen vill genom atmos.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFlaX:

Sjukt att det fortfarande envisas med fake 7.1 surround i headset. Helt värdelöst i varje headset man prövat.

Skickades från m.sweclockers.com

Rätt meck med så många högtalare i ett headset, sen kabeln + hur ska det kopplas in. Digital koax, men max 5.1 då. 2 kanaler vs 8 kanaler trådlöst är rätt stor skillnad i bandbredd.

Visa signatur

Spelas just nu: Björne - Somna inte riktigt än.mp3

Permalänk
Medlem

Jag stötte på produktsidan för "S" igår när jag skulle köpa headset på webhallen. Googlade recension och fick fram denna purfärska artikel på SweC Dodged that bullet!

Jag gick med rekommendationen på Corsairs Virtuoso istället. Inköpt och på laddning just nu. Känns väldigt gediget och premium.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Sneglar hellre mot Sennheiser, skulle aldrig falla mig in att köpa något obskyrt märke som uppkommit för att någon vill tjäna mer pengar. Sennheiser älskar ljud, de gör det såklart oxå för att tjäna pengar men de har så mycket mer att förlora på att göra en halvdan lösning än HyperX som uppenbarligen antingen inte har kontroll över sina UE eller leverantörer eller rent ut sagt nöjet sig med att sälja skit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Steelseries Arctis Pro Wireless är najs, har haft dom i ett par månader nu

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Steelseries Arctis Pro Wireless är najs, har haft dom i ett par månader nu

Samma här galet nöjd med dom, bästa är utbytbara batterierna :)! Gick ifrån Astro A50.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Jag stötte på produktsidan för "S" igår när jag skulle köpa headset på webhallen. Googlade recension och fick fram denna purfärska artikel på SweC Dodged that bullet!

Jag gick med rekommendationen på Corsairs Virtuoso istället. Inköpt och på laddning just nu. Känns väldigt gediget och premium.

Jag är super nöjd med mitt Virtuoso Gun Metall , fantastiskt ljud och sitter riktigt skönt på huvudet!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

De har fortfarande inte bytt mikrofonen. Som många gamers så gillar jag att äta en och annan sak och då är det lätt hänt att man råkar dunka till micken med det man ätervilket med tiden klugar igen gallret. De skulle använt en vanlig mikrofonmuff.

Visa signatur

En vis man pissar inte i motvind

Permalänk
Medlem

Intressant det här ändå, lite av tvä läger. En del verkar tycka att gaminglurar är en totalt onödig kommersiell produkt som oftast enbart levererar ett sämre ljud (jämfört med hifilurar).

Läger 1 som är övertygade om att hifilurar + modmic är klart bäst (bäst ljud, mest för pengarna).

Läger 2 som köper gaminglurar

Alternativ 1 bör rimligen vara det vettigaste eftersom det passar utmärkt både för gaming och musiklyssnande. Antaget att de med gaminglurar också köpt/köper andra lurar för musiklyssnande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Steelseries Arctis Pro Wireless är najs, har haft dom i ett par månader nu

Kan bara instämma.
Har haft mina sedan bf 2019 och har aldrig haft några skönare lurar o den trådlösa friheten är fantastisk. 😊
En bonus e ju extra batteriet som laddas i sändarenheten och bytet av batteri tar knappt 20 sekunder.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Intressant det här ändå, lite av tvä läger. En del verkar tycka att gaminglurar är en totalt onödig kommersiell produkt som oftast enbart levererar ett sämre ljud (jämfört med hifilurar).

Läger 1 som är övertygade om att hifilurar + modmic är klart bäst (bäst ljud, mest för pengarna).

Läger 2 som köper gaminglurar

Alternativ 1 bör rimligen vara det vettigaste eftersom det passar utmärkt både för gaming och musiklyssnande. Antaget att de med gaminglurar också köpt/köper andra lurar för musiklyssnande.

Klart att gaminglurar är trevliga, det finns tillräckligt med grejer på skrivbordet, det behövs inte en mic där också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Intressant det här ändå, lite av tvä läger. En del verkar tycka att gaminglurar är en totalt onödig kommersiell produkt som oftast enbart levererar ett sämre ljud (jämfört med hifilurar).

Läger 1 som är övertygade om att hifilurar + modmic är klart bäst (bäst ljud, mest för pengarna).

Läger 2 som köper gaminglurar

Alternativ 1 bör rimligen vara det vettigaste eftersom det passar utmärkt både för gaming och musiklyssnande. Antaget att de med gaminglurar också köpt/köper andra lurar för musiklyssnande.

Om man tittar på vanliga cloud flight har det gått att köpa för under 700, med ett mer normalt reapris på 1000-1100.
Du hittar inga bekväma trådlösa hifilurar ihop med en modmic för i närheten av de pengarna.

Ingen tvekan om att hifi+modmic är bättre, men jag spelar bara med mitt headset, dessa låter gott och väl tillräckligt bra för det, komfort och pris är viktigare än bästa ljudet helt enkelt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Det finns gaminglurar som är gjorda av tillverkare som gör riktigt bra hifilurar. Men dom duger inte riktigt för vad dom kostar enligt mig.
Ta mig inte fel nu, dom är säkert jättebra till både spel och musik.
Men inte riktigt så bra som dom kunde vara.

Jag hade gärna sett att dom designade en lur för bekvämlighet och musik föst.
Sen byggde på med löstagbar mic, sladd och trådlöst, och sen en dac med medföljande mjukvara avsedd främst för spel.
En riktigt allt i allo lur.

Är det kvalitet och rätt gjort så är det värt pengarna för dom som har råd.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Klart att gaminglurar är trevliga, det finns tillräckligt med grejer på skrivbordet, det behövs inte en mic där också.

En modmic tar ingen extra platts på skrivbordet.
https://antlionaudio.com/

Är dock personligen väldigt förtjust i att ha en mikrofon på bordet. Inget som är ivägen när man har hörlurarna på sig. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Jag är super nöjd med mitt Virtuoso Gun Metall , fantastiskt ljud och sitter riktigt skönt på huvudet!

Använt mitt under helgen nu. Också Gunmetal "SE"-versionen. Tycker mjukvaran är fruktansvärt dålig, likt all annan mjukvara som kommer från hårdvarutillverkare. Men man kan i princip leva utan "iQue" så det är väl OK. (Minuspoäng dock att man bara kan ha grönlampan på micen avstängd om den har kontakt med mjukvaran..).

Sen saknar jag chat/livemix funktionerna från Steelseries där man smidigt på headsetet kunde justera hur högt spel/video/musik skulle höras jämfört med voicecom. Windows egna ljudmixer är inte bra och EarTrumpet skulle vara duglig ersättare om det inte vore för att de använt en förlegad API för sitt UI och därmed skapar små problem för andra program man kör... men som jag förstår det så jobbar de på att fixa detta.

Och dessvärre sitter det inget vidare på mitt huvud. Innerdelen pressar mot öronsnibbar, blir varmt och svettigt. Men micen är bra så de jag snackar med har slutat klaga.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

En modmic tar ingen extra platts på skrivbordet.
https://antlionaudio.com/

Är dock personligen väldigt förtjust i att ha en mikrofon på bordet. Inget som är ivägen när man har hörlurarna på sig. ^^

Förstår inte grejen. Står att den passar alla hörlurar, men hörlurarna på bilderna har något fäste. Limmar man fast fästet?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av CymbalCrasher:

Förstår inte grejen. Står att den passar alla hörlurar, men hörlurarna på bilderna har något fäste. Limmar man fast fästet?

Det gör man. @Airbase har testat trådlösa Modmic tidigare.
https://www.sweclockers.com/test/27823-modmic-wireless-suvera...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFlaX:

Sjukt att det fortfarande envisas med fake 7.1 surround i headset. Helt värdelöst i varje headset man prövat.

Skickades från m.sweclockers.com

Allt annat än "fake". Utstuderad teknik som funnits bra länge nu.
https://www.abbeyroad.com/spatial-audio
https://en.wikipedia.org/wiki/Binaural_recording

Använder Dolby atmos på pc.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Finns det något alternativ med QI ? Finns det några gaminglurar med NC ? Just nu lirar jag med Sennheiser Momentum 3.. Men då går det åt extra Mic(Mod Mic wireless) så blir 2 sladdar om vart annat..

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Nä, de har var inte imponerande. Jag blev tvungen att pensionera mina ypperliga Qpad QH-90 förra året och gick till Cloud Alpha Pro som är helt fantastiska och väldigt enkla med 3.5mm och total avsaknad av fake-7.1.

På det temat - i en värld där positionerat ljud med HRTF osv. är en grej, varför envisas man med fake-7.1 i headsets som bara har ett högtalarelement per öra? Är det ren marknadsföring?

Ett högtalarelememt per öra bör väl rimligtvis vara allt som behövs för suround i ett par hörlurar.