Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Sitter och funderar på en del saker. Saker som är konstiga, och rriterande. Eller?

- Folk som ställer bilen på random idiotplats i stan med varningsblinkers på. Vad menar dom? Vill dom ha hjälp? Tänker dom att man inte kan få böter om man har varningsblinkers på? Min hjärna går i spinn över att försöka fatta. Irriterande!

- Folk som smiter in bakom en i spärren på stationen. Hur tänker dom? Tror dom att dom inte märks? Enda anledningen till att man inte ger dom en fet rak höger är ju att man själv inte har tid. På ett sätt skulle man ju vilja att dom tackade för att jag betalar för deras resande, samtidigt skulle man nog bli provocerad på riktigt då. Irriterande.

- Folk som lyssnar på musik i tunnelbanan...med iphone-lurar! Det låter ju mer ut från dom än in i öronen på den som lyssnar. Ohyggligt störande att tvingas lyssna på ngn slags diskantversion den personens spellista. Ibland är jag frestad att shazamma dom och visa hur mycket deras lurar låter, men om det misslyckas ser det kanske lite fånigt ut. Irriterande.

Ngn som har tips på något mer man kan gå runt å ge mentala förbannelser över?

Det är rätt intressant att se att dina "gubbfunderingar" är så fokuserade på Stockholm med omnejd. Jag har en massa liknande berättelser från västkusten (Göteborg) men det skulle ta mig evigheter att rada upp alla så jag låter bli.

Folk är inte som de var på sjuttiotalet (född 66 själv), vett och etikett har för länge sedan flugit ut genom fönstret och det blir knappast bättre med tiden.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronnylov:

Förstår inte riktigt hur du menar? Om någon bråkar och attackerar mig så blockar jag den personen för att slippa fortsatt onödigt bråk. Du menar att det blir mindre bråk om man tar bort blockeringsfunktioner? Det blir ju inte bättre om trollen får fortsätta trolla. Blocka tillbaka bara så blir du av med dem.

Nej, jag syftade beteende där folk agerar som om de vore typ fem år gamla och skriker skit åt folk och sedan springer in och låser in sig hos pappa, om förstås vad jag ville komma åt...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Cyklister som kör som idioter
Cyklister som muckar gräl med busschauffören
Cyklister som skriker och är otrevliga
Cyklister som inte använder lampor/reflex
Cyklister som använder mobilen på cykeln
Cyklister som kör som i Carmageddon, där varje träffad fotgängare ger poäng
Cyklister som bländar mottrafikanter med belysningen
Cyklister som kör chickenrace mot bilar
Cyklister som är idioter
Cyklister som kör rally mellan cykelbana och väg
Cyklister som "bara" ska gena över överfångsställe/rondell/motsatt fil
Cyklister som bryter mot alla trafikregler
Cyklister....

Ibland undrar jag om vissa cyklister strävar efter att bli en blodig fläck på en kofångare? Irriterande är dom i alla fall.

Permalänk
Medlem

Folk som gårlöpbanden på gymmet. Jag springer utomhus i nästan alla väder, blåst och spöregn spelar ingen roll. Men pågående kraftigt snöfall funkar inte. När man då söker sig till gymmets löpband några gånger per vintersäsong händer det väldigt ofta att alla tre band är upptagna av folk som går! WTF! Gå ute, gå fram och tillbaka i lokalen, gå var fan som helt, men inte på löpbandet. De kan gå ta mej f*n en hel timme och bara slökolla på Antikrundan på Tv'n, eller varför inte prata högljutt i mobilen för maximala "spränga en ven på löparen"-poäng?

"- Jo'ru Bettan, jaa ä minsann å tränaaar serru! Fika sen? Man mååååste få unna sig när man tränar!" Dunk, dunk, dunk ... *löpbandet på 2,5 km/h för det blir svårt att messa samtidigt annars***
Det är alltid den kategori gymmare som ska "unna sig" åtta dagar i veckan men inte borde om man säger så.

Ja, jag är j*ligt bitter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkiii:

Cyklister som kör som idioter
Cyklister som muckar gräl med busschauffören
Cyklister som skriker och är otrevliga
Cyklister som inte använder lampor/reflex
Cyklister som använder mobilen på cykeln
Cyklister som kör som i Carmageddon, där varje träffad fotgängare ger poäng
Cyklister som bländar mottrafikanter med belysningen
Cyklister som kör chickenrace mot bilar
Cyklister som är idioter
Cyklister som kör rally mellan cykelbana och väg
Cyklister som "bara" ska gena över överfångsställe/rondell/motsatt fil
Cyklister som bryter mot alla trafikregler
Cyklister....

Ibland undrar jag om vissa cyklister strävar efter att bli en blodig fläck på en kofångare? Irriterande är dom i alla fall.

Du menar typ 99,5% av alla cyklister man möter i stan med andra ord?

Cyklister toppar helt klart ohotat listan över trafikidioter i stan utan konkurrens.
Som fotgängare har jag nästan aldrig stört mig över folk som framför motorfordon, men nästan dagligen på cyklister...

(Jag använder själv cykel, dock inte längre i stan om jag kan undvika det...)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Skrivet av Pyoko:

Ogillar också folk som smiter efter en genom spärrarna, så jag har börjat jävlas med dem om det finns möjlighet. Upptäcker jag att någon går misstänkt nära så kan jag snabbt gå igenom spärren men stanna hastigt precis efter och låtsas fippla med mitt kort så att personen bakom blir lite bestört. Eller så går jag fram till en spärr men stannar innan, vrider och vänder mig, backar lite, låtsas fippla med plånboken några sekunder, för att sen plötsligt snabbt gå igenom så smitaren får panik när de väl reagerar.

Jag har testat båda nu, personerna kom visserligen fortfarande igenom men blev klämda i spärren båda gångerna, och jag fick lite välförtjänt skadeglädje.

Låter som vi tänker lika. Kan med stor glädje minnas när personen bakom mig blev klämd och och började gorma. Mmmmm

Permalänk
Skrivet av coae:

https://www.youtube.com/watch?v=TWl3RGpXNi0

Okej lite gubbgnäll:

Jag växte upp i ett område som låg i framkant när det kommer till mångkultur. Då i mitten av nittiotalet med Latin Kings, bombarjackor och värstingresor fick man knappt yppa ett ord om att det inte fungerar att placera människor som inte kan svenska i ett och samma område, att segregationen kommer ge problem (integration var något rasistiskt), och man fick inte avge en suck vid anlagd bilbrand eller åma sig över okvädinsordet "svenne". Nu 25 år senare (25 år!) när propagandamaskinen har svårt att lägga locket på och den lite mer privilegierade och skyddade radhussvensken blir varse att våld kommit närmare egen husknut så är det plötsligt legitimt att göra en kovändning och ifrågasätta satt 68-kurs för Sverige(!?). Det är ett väldigt fult och cyniskt beteende att inte ha något emot att offra de stackare som råkat hamna i dessa områden (såväl invandrare som svenskar) för att själv framstå som god. Dessa bondeoffer kan man smidigt med näsan i vädret lätt avfärda som r, f, n eller outbildade om de klagar och på så sätt ta godhetspoäng utan att det kostar på. Nu 25 år senare när det till och med sprängs bomber och granater på Östermalm är det plötsligt inte lika spännande och det har simsalabim blivit okej att klaga, mycket märkligt... Folk blir förvånade över det rasistiska inslaget i det omtalade förnedringsrånet som skedde mot den svenska killen "Leo", goddag yxskaft jag hade en Libanesisk klasskompis som var snäll och ljög att jag kom från baltländerna då jag åkte till hans kvarter, hade karatekidsen fått reda på att jag som utböling i området var svensk hade jag åkt på stryk (detta var som sagt 25 år sedan).

För några veckor sedan var jag i Stockholmsförorten Fittja, därifrån åkte jag med röda linjen mot Centralen, efter några mellanlandningar och ärenden på vägen avslutade jag dagen på Djurgården och Liljevalchs Vårsalong. Klasskillnaden i denna eftermiddagsresa, skillnaden på människor, stämning och miljö är markant. Jag spekulerar att ingen (eller åtminstone väldigt få) av dessa glada kulturtanter och flådiga herrar eller för den delen coola hipsters som besökte Vårsalongen varken bor i Norra Botkyrka eller är beredda att flytta dit för att dra sitt strå till (integrations) stacken. Det är ett jävla hyckleri.

Kan inte annat än hålla med. Du formulerade det bättre än mig, men den klassresa man fick uppleva när man åkte tunnelbana från/till Fittja var slående och mina minnen är 15+ år gamla när jag ofta åkte precis dit pga släktingar som bodde där.

Permalänk

Typ alla innan i tråden som har för mycket tid över på att gnälla om småsaker som ej egentligen berör dem.. *skämt såklart* Men det är väldigt mycket gnällande på allt möjligt.

Nå ska jag gnälla på något så är det folk som utnyttjar vårt system på olika sätt. Jag ser det t.ex vid övergångsställen där det vid övergång till rött finns fotgängare som skiter i detta, då de vet att bilarna som väntar inte kör före det är tomt. Jag har sett flera gånger vid busshållplatser där det har varit så extremt så att bilen fick vänta i någon minut tack vare det blev rött igen.
Visst var fotgängarna framförallt barn i åldrarna 20-60år som betedde sig så, men föräldrarna borde uppfostra dem bättre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Typ alla innan i tråden som har för mycket tid över på att gnälla om småsaker som ej egentligen berör dem.. *skämt såklart* Men det är väldigt mycket gnällande på allt möjligt.

Nå ska jag gnälla på något så är det folk som utnyttjar vårt system på olika sätt. Jag ser det t.ex vid övergångsställen där det vid övergång till rött finns fotgängare som skiter i detta, då de vet att bilarna som väntar inte kör före det är tomt. Jag har sett flera gånger vid busshållplatser där det har varit så extremt så att bilen fick vänta i någon minut tack vare det blev rött igen.
Visst var fotgängarna framförallt barn i åldrarna 20-60år som betedde sig så, men föräldrarna borde uppfostra dem bättre.

Nuförtiden blir man ju närmast sedd som konstig i huvudet om man ser sig för innan man går över gatan...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

En sak som jag verkligen stör mig på är vissa programledare som bara gör till sig och överdriver sin programledarroll.

Speciellt årets Melodifestivalen 2020, har aldrig sett något crinch:igare av en trio.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Idioter som ropar att jag ska plocka upp efter hunden efter att hon kissat.

Permalänk
Medlem

Alla är dumma i huvudet, inklusive en själv.

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

Idioter som ropar att jag ska plocka upp efter hunden efter att hon kissat.

Haha händer det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av devildenied:

Haha händer det?

Tyvärr allt för ofta.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Chromatic:

Tyvärr allt för ofta.

Jag är starkt emot folk som inte plockar upp efter sina hundar (bortsett ifrån i skogen, inte på stigen i skigen, i skogen...) och tycker det borde vara en självklarhet som hundägare att låta andra slippa trampa i ens djurs skit.
Men hur man kan missta en hund för att bajsa när den kissar förstår jag inte, även om det är en tik.
Du verkar vara en ordentlig hundägare, så heder till dig

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Avstängd

Vi hade själva hundar, men jag tycker det är rent ut sagt förbanskat äckligt när folk låter hundar kissa utanför dörrar och andra platser där folk skall gå sedan!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Hedersmedlem

1. Att Südtirol efter mer än 100 år fortfarande är under Italiensk ockupation.
2. Katter.
3. Hedin Bil.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Idioter som ropar att jag ska plocka upp efter hunden efter att hon kissat.

Gör det då ditt miffo! Spade o påse anbefalles!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Ego-trenden, blir påsprungen, överkörd av barnvagnar o.s.v. överallt, alla ska tränga sig före, ingen kan vänta på sin tur o.s.v. Ibland tror jag att jag är osynlig ute bland andra...

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Jag var inte bitter förrän jag tog körkort och började köra bil dagligen...
Folk är idioter punktslut

sidenote skit i tv-såpor sätt dig vid valfri matbutik och titta hur folk parkerar bättre underhållning finns inte

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Ägare som låter deras hundar pissa på ens brevlåda.

Visa signatur

Intel Core I7 6700 , Gtx 1060 6Gb , ASUS Z170I PRO GAMING, Corsair 16GB DDR4 2133MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooffee:

Ägare som låter deras hundar pissa på ens brevlåda.

Clas Ohlson hade tidigare om åren en induktionsmaskin som kunde skapa högspänning. Det har använts med framgång mot både 4-benta och 2-benta som urinerar där de inte skall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Vi hade själva hundar, men jag tycker det är rent ut sagt förbanskat äckligt när folk låter hundar kissa utanför dörrar och andra platser där folk skall gå sedan!

Ja nu talar jag bara för mig själv men min hund kissar absolut inte på asfalt eller vanlig väg, bara naturen som gäller ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Ego-trenden, blir påsprungen, överkörd av barnvagnar o.s.v. överallt, alla ska tränga sig före, ingen kan vänta på sin tur o.s.v. Ibland tror jag att jag är osynlig ute bland andra...

Ja ibland stöter man på morsor med dubbelbarnvagnar som går i bredd och tror att de äger trottoaren. De är fullt upptagna med att snacka skit och att stirra på sin Iphone med sprucken skärm att de inte ser att någon vill förbi eller att de får möte.

Vill fylla på trafikbeteende-listan med vuxna människor som cyklar på trottoaren. Ibland plingar idioterna till och med på en när man går på trottoaren. Pling pling själv din jävla idiot som inte vet att det är förbjudet att cykla på trottoaren. Ut på bilvägen eller led cykeln.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

3. Blinka när man ska köra ur en rondell!?!? Är det svårt?? Gör det bara.

Och blinka gärna ut ur rondellen om du ska ut, inte till "vänster"
70% blinkar inte alla, 20% blinkar fel, 10% blinkar rätt
Nån gång lär man krocka med nån som blinkar fel, lär ju va svårt att bevisa om man kör in i nån i rondellen... Tar det säkra före det osäkra nu för tiden

Permalänk
Medlem

Jag utgår alltid ifrån att alla är idioter, när de har bevisat motsatsen för mig då är de välkomna in i min sfär.
De största idioterna av alla är de som samtalar eller lyssnar på musik utan hörlurar från mobilen, dela ditt meningslösa samtal eller din skitmusik rakt ut bland andra bara, idiot!

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Jubileumsmästare

Folk som inte kan köra bil, men ändå ger sig ut i trafiken utan skylt för övningskörning.
Människor som går sakta, har de ingenting att komma fram till?!
Folk som luktar illa pga dålig hygien, men ändå ska släpa sig till affären och förpesta tillvaron för alla andra.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem

Mycket gnäll på folks beteende i trafiken. Själv löste jag det genom att överlåta körandet till t ex busschaufförer så kan jag koppla av med en bok istället. 😜

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Människor som går sakta, har de ingenting att komma fram till?!

Jo visst fan ska jag någonstans men jag har tagit mig tiden till att inte behöva stressa dit
Däremot så finns det ju en gräns även för mig, Vissa är fan helt hopplösa speciellt där jag bor.

För övrigt så avskyr jag folk som står stilla i vänster sida av rulltrappan/rullbandet

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Zippeer:

Jo visst fan ska jag någonstans men jag har tagit mig tiden till att inte behöva stressa dit
Däremot så finns det ju en gräns även för mig, Vissa är fan helt hopplösa speciellt där jag bor.

För övrigt så avskyr jag folk som står stilla i vänster sida av rulltrappan/rullbandet

Jag menar ju självklart folk som verkligen släpar fötterna i backen, på ställen där det är mycket folk och svårt att ta sig förbi. Tänk typ köpcentrum, tågstationer och liknande. Jag köper att man kan ta det lugnt, men gå åt sidan och gör det då! :/

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987