Permalänk
Medlem

Gröna milen
Into the wild
The cove (dokumentär film)
Seven pounds, länge sen jag såg men som jag minns den så var den otroligt stark

Permalänk

Lion

Troligtvis den mest gripande film jag sett hittills.. Rekommenderas!

Permalänk
Medlem

Holy Necro Batman! Nio år, tio månader och en vecka måste väl ta priset.

Jag såg Grave of the Fireflies för några veckor sedan. Snyggt animerad av Studio Ghibli. Baserad på en bok av en Japan som behövt skriva av sig efter att ha överlevt brandbombningen av Kobe under andra världskriget. Bara elände på elände.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeroiX:

Gröna milen
Into the wild
The cove (dokumentär film)
Seven pounds, länge sen jag såg men som jag minns den så var den otroligt stark

Skriver under på Seven pounds. Otroligt stark är en riktigt bra beskrivning också.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Findecanor:

Holy Necro Batman! Nio år, tio månader och en vecka måste väl ta priset.

Jag såg Grave of the Fireflies för några veckor sedan. Snyggt animerad av Studio Ghibli. Baserad på en bok av en Japan som behövt skriva av sig efter att ha överlevt brandbombningen av Kobe under andra världskriget. Bara elände på elände.

Kan bara instämma på Grave of the Fireflies. Jäklar vad tung den var! Men väldigt bra.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

The Road med Viggo Mortensen är jäkligt jobbig.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Såg en film på bio i Kina. Adoring 2019

Helvete vad det kändes med tjejen med pitbullen

Permalänk
Skrivet av Westelindh:

Lion

Troligtvis den mest gripande film jag sett hittills.. Rekommenderas!

väldigt bra film

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Det finns 2 filmer som aldrig misslyckas med att kräma fram tårar ur mig:

Armageddon
Titanic

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

spoileralert till max?
Men absolut ska in. Helt meningslöst för filmen att detta hände dock enbart för dramatic effect.

Haha, nu fick jag ett gott skratt. Har inte varit aktiv här på flera år och helt plötsligt får jag mail om att någon citerat mitt inlägg från 2010 😁😁

Du får ha i åtanke att SweC år 2010 inte hade något sätt att dölja spoilers.

Idag är det nog Bohemian Rhapsody som lökat till ögonen mest.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

LION

Skrivet av Blacksheep:

väldigt bra film

Ja alltså vilken stark film, tror man som förälder upplever den betydligt starkare än någon som inte har egna barn.

Tänk bara vilken gränslös ångest och förtvivlan när ens barn försvinner så, och brorsan.. fy fan alltså. sen skuggas ju myset med att han äntligen får träffa sin mamma igen över av att hans bror inte finns längre i slutet, tänk att leva och dö med det. USCH!

Dold text
sir spellalot..
Visa signatur

Goats are like mushrooms. If you shoot a duck, I'm scared of toasters.

Permalänk
Medlem

Star Wars: The Last Jedi, en jäkla tragedi känner fortfarande sorg och ilska...

Permalänk
Avstängd

Landet för längesedan (engelska: The Land Before Time) är en amerikansk animerad långfilm från 1988 regisserad av Don Bluth. Den utspelar sig i slutet av kritaperioden på Jorden när dinosaurierna levde.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Landet_f%C3%B6r_l%C3%A4ngesed...
https://youtu.be/jA3d-AhalAg

Den modiga lilla brödrosten (engelska: The Brave Little Toaster, även känd som Den modiga brödrostens äventyr) är en animerad komedifilm från 1987 i regi av Jerry Rees. Filmen är baserad på boken The Brave Little Toaster av Thomas Disch. Den producerades av Hyperion Pictures med stöd av Walt Disney Pictures. Några av de främsta originalrösterna görs av Deanna Oliver, Timothy E. Day, Tim Stack, Jon Lovitz och Thurl Ravenscroft.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Den_modiga_lilla_br%C3%B6dros...

https://youtu.be/YwFtfKtbzbk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Haha, nu fick jag ett gott skratt. Har inte varit aktiv här på flera år och helt plötsligt får jag mail om att någon citerat mitt inlägg från 2010 😁😁

Du får ha i åtanke att SweC år 2010 inte hade något sätt att dölja spoilers.

Idag är det nog Bohemian Rhapsody som lökat till ögonen mest.

Varsågod. Insåg inte att någon hade necromancat tråden

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Seven pounds är en ganska sorglig film!

Permalänk
Medlem

Marley & Me - Behöver ingen introduktion
Only the brave - Denna var SJUKT jobbig, baserad på en sann historia
It's a Wonderful Life - Rolig (på ett vackert sätt) och sorglig, rekommenderar den starkt
The Pursuit of Happyness - Som någon tidigare nämnt så slår den här väldigt hårt när man har barn

Permalänk
Medlem

Pay it forward är rätt tuff för tårkanalerna i slutet.

Och första säsongen av ”13 reasons why” är stundtals ruggigt gripande.

Permalänk
Medlem

The green mile.
Lejonkungen när Mofasa dör - lätt det lipigaste ögonblicket i film!
Schindlers list, själva historien om Oscar är inte sorglig men det som han räddar sina arbetare ifrån är det. Om inte så är det en vacker historia.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psionicist:

Första jag tänkte på när jag såg trådens titel var Futuramaavsnittet med Fry's hund. Men det är ju inte en film.

Härligt att jag inte är ensam om att tycka att det ögonblicket var riktigt starkt i serien, kanske den starkaste av alla animerade/tecknade?

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk

Vet inte om det är den sorgligaste, men Forest Gump är den ända film jag har fält en tår till. 😥

Permalänk
Medlem

Lilja 4-ever är den första jag spontant kommer att tänka på.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Sorgligaste filmen var nog Junior.

https://www.imdb.com/title/tt0110216/

Sorgligt att en av tidernas största actionskådis ställde upp på en sån löjlig film. Gjorde mig deppig som barn.

Permalänk
Medlem

Futurama, S04E07: Jurassic Bark.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Komt een vrouw bij de dokter.

Permalänk
Avstängd

En oväntad vänskap (The Intouchables) - riktigt bra film dessutom. Har ni inte sett den så lägg två timmar av ditt liv på denna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

The Road med Viggo Mortensen är jäkligt jobbig.

Såg den en mörk vinterdag, ensam hemma och med en långvarig depression i bagaget. Inte rekommenderat!

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Ni kan ju testa se Hachi: A Dog's Tale utan att tjura...

Utan tvekan den mest tårframkallande filmen på planeten. Frugan råkade kolla på den utan att ha hört talas om den, jösses vad det sprutade tårar.

Million Dollar Baby fick mig att sluta se dramafilmer. Kollar bara komedi eller lättsmält action numer. Var faan deppig en vecka efter den.

Permalänk
Medlem

Utöver de filmer som redan sagt så vill jag lägga till:

Gifted https://www.imdb.com/title/tt4481414/?ref_=fn_al_tt_2

Goodnight, Mister Tom https://www.imdb.com/title/tt0175680/?ref_=nv_sr_srsg_0

Visa signatur

Alltid är det nån som inte blir nöjd!

Permalänk
Inaktiv

'Mary and Max' är nog den sorgligaste komedi jag någonsin sett:

https://www.youtube.com/watch?v=MgRjB8PEDkM

Permalänk
Medlem

Hotaru no Haka.

Visa signatur

It’s more fun to compute.